ראיון עם מא-הונג

  • פותח הנושא wuji
  • פורסם בתאריך

wuji

New member
ראיון עם מא-הונג

ראיון עם מא-הונג מתורגם ע"י קונג מיאן-הו (אמין)
 

wuji

New member
מא-הונג

מא-הונג הוא אחד המורים הידועים והנחשבים בסין ובעולם לסגנון צ'ן בטאי-צ'י.
 

EranGoshin

New member
סרטון אחר שהעלת

דווקא סרטון אחר שהעלת ביו טויב http://youtube.com/watch?v=Vw2RwwsCCjo הוא מאוד מענין. מראה כמה קשה לעשות בריח ללא קוזושי או במילים אחרות כמה קל להתנגד לבריחים כאשר אתה יודע מה מגיע. כאשר אין שום הפתעה בהתקפה.
 

ניקו 13

New member
מה שמדהים אותי תמיד זה שברמות

הגבוהות אין הבדל באומנויות הלחימה לכולם אותם תנועות ואותם תרגילים , הבסיס שונה אבל ההמשך דומה לחלוטין
 

d y s

New member
../images/Emo45.gifזאת ועוד

שהנסיון לבצע את הבריח שגוי טכנית.
 

d y s

New member
כדי לבצע את הבריח הזה

הזרוע צריכה להיות מעבר לקו הכתף מאחור. ז"א כמו שנאמר כבר ע"י חברי התזמון המרחק וכ"ו. לנסות לבצע בריח זה כשהזרוע עברה את קו הכתף ויכולה להכניס לפעולה את שרירי החזה והקיבורת או לחילופין בצורה פחות כוחנית לאפשר את המרווח המספיק בכתף להתחמקות. לכל בריח יש את האידיאל מבחינת עקרונות כאשר אנו רק בדרך לאידיאל נכנסים פקטורים של כוח וכ"ו ואז ההסתברות להצלחה יורדת. ובלחימה משהו שההסתברות להצליח בו נמוכה כנראה לא יצא או יכשל השאיפה שלא יצא.
 

fa jing

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif וואלאה לקחת לי את המילים מהפה.

לא רק שהוא שגוי טכנית אלא ניכר (למראית עין בסרטון לפחות) בעליל שהוא מבוצע ע"י אדם (אלון כמדומני) שאינו מיומן בביצוע בריחים. בצורה בו הבריח הנ"ל מתבצע ניתן בנקל להפוך אותו כנגד יוצרו וליצור בריח על המרפק שלו. והשגיאה הכי בולטת לעין שם היא שכל המרפק הימני של אלון, נמצא כ=גבוהה מדי במקום להצביע מטה ולבצע את הבריח כלפי מטה. אבל שוב פעם... נורא קל לשפוט מהצד וכמו -כן אני בטוח שהמטרה היתה רק להדגים עקרון מסויים ופחות ניסיון להכאיב או לבצע בריח למורה.
 

shlomym

New member
בריח (בעימדה) ללא פעולת הסחה או ריכוך,הוא....

כמעט בלתי אפשרי,כשהיריב מגיב. הבריח הוא חלק מתהליך ,ולא התהליך.
 

amir_aikido

New member
שים לב שהמורה ביצע יותר מבריח והטלה אחת

הסרטון בעיקר מראה שאין טעם לנסות לעשות בריחים באיטיות על מישהו שמבין אותם טוב ממך. אישית, כמו DYS גם אני מצאתי מספר שגיאות טכניות באופן הביצוע של המנופים בסרטון על ידי התלמיד, וגם ראיתי את ההתחכמויות של המורה שמנצל הבנה טובה יותר של אותם מנופים. דוגמותא לנקודות בעייתיות מבחינה טכנית בביצוע שהודגם בוידיאו, להשקפתי ומיטב ידיעתי- המנוף הראשון בוצע על ידי התלמיד כך שהמנוף מופעל רק על ידי שריר היד האחורית (השריר שמיישר את היד), במצב "אידיאלי למנוף" - כשהזרוע ממוקמת כמעט לאחורי מקבל הטכניקה, השריר שמתנגד למנוף, הוא אותו השריר של מקבל הטכניקה. כמובן שהמורה שם הסתובב וכך הגיע למצב שבו הוא משתף שרירים נוספים שלו בהתנגדות ללטכניקה, בעוד התלמיד מנסה להפעיל רק את אותו השריר. בהזדמנות אחרת, המורה שינה את הזווית כך שהמנוף פעל בכיוון הטבעי של כיפוף היד ולא בזווית אליו (וכך בעצם ביטל את המנוף). אגב, כבר ראיתי הדגמות של מורים שמדגימים נפלאות בתחום הזה, כשהם פשוט מתחמקים ממנוף באופן שנראה פסיבי לחלוטין, כאילו המנוף לא עובד עליהם כלל. למרות שמבחוץ המנוף נראה תקין לחלוטין. בדיעבד (אחרי שהסבירו לי ולמדתי כיצד לעשות זאת לפעמים) הסיפור הוא פשוט הבנה טובה יותר של המנוף רגישות בתחושה אל השגיאות הזעירות ביותר, והעצמתן לכדי ניטרות של המנוף. וכן, אין ספק שאטמי וקוזושי יכולים להקשות מאוד על הביצוע של החמיקה. אמיר
 

Sensei

New member
In general

one does not go for an arm bar ,it HAPPENS. First ,doing arm bars are very difficult as you can see how from slight movements one can either prevent one o r can easly escape one. One must practice constantly the doing of arm bars and the preparation for them.Preparation means always taking the uke off balance physically and mentally. Second the arm bar must be precise and once it is not there you either find it right away or let it go and flow to another technique. An arm bar is either there or not.
 
התמקדות ושאלות לתלמידיו של אמין

ברעיון מה הונג מדבר על התמקדות. עיקרון שאני מסכים איתו מאוד. מה הונג אומר שמי שלומד הרבה דברים חושב שהוא יודע אך למעשה הוא לא יודע כלום. אמין מוסיף שהתלמיד המערבי אוהב ללמוד כל הזמן דברים חדשים ולא לעבוד על הבסיס לעומק. איך אמין מסביר את העובדה שהוא עצמו מלמד: סיגנון יאנג 24, יאנג ארוך,סגנון צן, פק מאי, צ'י קונג בודהיסתי, בה דואן ג'ינג. חמשת הצלילים, חרב, ועוד? כמה זה לדעתו התמקדות וכמה זה מפוזר מידיי על חשבון העומק?
 
הבהרה לשאלות לאמין.

אינני מוריד מערכו של אמין אלא אני רוצה לדעת את כנה המידה שלו למיקוד ופיזור.
 

ohad kedem

New member
שלום אמיר אני לא יכול לענות בשם מישהו אחר

אבל אתה מציין את מה שהוא מלמד, ולא את מה שהתלמיד לומד. רוב התלמידים לומדים חלק ממה שהוא מלמד. התמקדות והתפזרות הן עניין אישי, ולא כללי. אין לדעתי כללים למה זה מפוזר מדי ומה זה ממוקד מדי.
 

wuji

New member
שלום

אני חושב שאמין מתכוון לעירוב סגנונות שונים. מבחינתו, הוא מלמד טאי-צ'י וצ'י-קונג שמשלימים אחד את השני.
 
למעלה