רספרידל

elk200

New member
רספרידל

הבן שלי מאובחן כאוטיסט קל והוא בן 7 כעת המליצו על טיפול בריספרדל להרגעת הפרעות ההתנהגות בבית ספר אני ובעלי מפחדים ולא יודעים מה זו התרופה מישהו בבקשה יכול לעזור לי ? להסביר לנו על כל מה שידוע על התרופה
 

model77

New member
ריספרדל

עלון לצרכן של ריספרדל ממצה בצורה די טובה את המידע על התכשיר. אתם צריכים לקרוא את החומר בטרם תחליטו. במישור העקרוני בלבד, מדובר בתרופה אנטי-פסיכוטית מהדור החדש, אך גם היא לא נטולת תופעות לוואי. השימוש הספציפי שלה לעומת נוגדי פסיכוזה אחרים, היא בין היתר בהרגעת עצבנות יתר, היפומאניה, פסיכוזה ודמנציה. כמו כל חומר אנטי פסיכוטי הוא מחייב לכל הפחות בדיקות רוטינה בטרם תחילת השימוש, לרבות א.ק.ג., בדיקות דם דופק, לחץ דם ,ועוד. מדובר בתרופה קשה, שלא כל כך אופיינית לטיפול בילדים.
 

elk200

New member
תודה אבל שוב עזרה

תודה אנו קראנו א העלון מידע של הרספרדל בכל מקרה מזה תרופה אנטי פסיכוטית? ולמה זו נחשבת תרופה קשה ולה לא מומלץ לשימוש בילדים כשפסיאכטר המליץ עליה במקום ריטלין ?
 

אופירA

New member
מנהל
תרופה אנטי פסיכוטית

זה תרופה לטיפול במצבים פסיכוטיים. אינכם צריכים לדעת מהם מצבים פסיכוטיים, משום שתרופה זו מיועדת גם למצבי אי שקט והתפרצויות, וגם למצבי דיכאון מסויימים - היא פשוט עוזרת למצבים שונים, ולא משנה מה הייעוד המקורי שלה. גם ריטלין זו תרופה קשה, ומהבחינה הזו אינני רואה הרבה הבדל בין ריספרדל במינון נמוך (עד 10 מ"ג) לבין ריטלין. מה שקובע זה התגובה הספציפית של האדם המקבל וגם הסיכון במצב ללא תרופה. כל אדם מגיב אחרת לתרופות אלו, ואי אפשר לצפות מראש אם תעזור לו, אם ירגיש איתה טוב וכו'. אלו תרופות שלא מומלצות בשימוש בילדים, כשיש דרכים אחרות, כי לא בריא להשתמש בתרופות הפועלות על המוח אצל ילדים שצריכים לגדול ולהתפתח רגשית בצורה תקינה. אבל כשאין דרכים אחרות, ומדובר בילדים שבלאו הכי אינם מסוגלים להתפתח רגשית ומוחית בצורה תקינה, ושסבלם גדול מנשוא בגלל בעייתם - יש שיקול דעת להשתמש גם עבור ילדים בתרופות אלו. למעשה, אלו תרופות שלא מתאימות לשום אדם בשום גיל, אבל כשאין ברירה - אין ברירה. הכל שיקול של סבל מול סבל.
 

model77

New member
אופיר ! 10 מ"ג ריספרדל זה נמוך ???

חס וחלילה 10 מ"ג לא נותנים אפילו למבוגרים, על מה אתה מדבר ? המינון האנטי פסיכוטי הגבוה ביותר שניתן לתת למבוגר זה 6 מ"ג כאשר המינון האנטי פסיכוטי האופטימלי הוא 4 מ"ג ביום שגם זה הרבה מאוד. לשאלה שנשאלה קודם לכן: פסיכוזה, כמונח פסיכיאטרי היא "שגעון" במונח יום יומי עממי. פסיכוזה, מוגדרת ברפואה כהפרעה מהותית בשיפוט המציאות, אדם הסובל מפסיכוזה מאופיין במחשבות שווא לסוגיהם, ובמצבים חמורים גם הזיות שמיעה (קולות) ו\או ראייה (הלוצינציות), יחד עם זאת, תרופה נוגדת פסיכוזה אשר ניתנת במינון נמוך שאינו אנטי-פסיכוטי מסייעת להרגעה ולעיתים נעשה שימוש כתחליף לתרופות הרגעה שידועות כממכרות במיוחד. למשל, מיליגרם אחד של ריספרדל לאדם מבוגר (מעל גיל 18) אין לו השפעה אנטי פסיכוטית אבל יש לו השפעה מרגיעה. בקשר לטענתו של אופיר כי זה יעיל גם נגד דיכאון, זה לא ככה, מדובר בחומר אשר חוסם קולטני דופאמין במוח, זהו חומר שאחראי על מחשבה. על פי הגישה הפסיכיאטרית, אנשים הסובלים ממצבים פסיכוטיים יש להם עודף דופאמין במוח, ובחסימתו, מנסים להשיג איזון ראוי כדי למנוע את התועפה.
 

אופירA

New member
מנהל
זה כן ככה

בפועל נמצאה השפעה טובה נגד דיכאון בשימוש נמוך בריספרדל אצל הרבה אנשים, בעיקר אנשים עם דיכאון + OCD. לעומת זאת, יהיו אנשים שיפתחו דיכאון דווקא משימוש בריספרדל, כמו משימוש ממושך (בעיקר במינון גבוה) בכל תרופה אנטיפסיכוטית. במקרה זה - זו תופעה הפיכה: מפסיקים התרופה - נפסק הדיכאון.
 

elk200

New member
ריספרדל - המשך דילמה

תודה לשניכם על ההסבר אבל קשה מאוד לאמא כל כך צעירה לתת לילד שלה בן 7 תרופה כל כך קשה במיוחד כשהוא מדבר ומתקשר רגיל והוא כל כך יפה. השאלה שלי היא אם אני נותנת לו את התרופה ואחרי חודש לא רואים שינוי לטובה או אפילו החרפה כמו עם הריטלין האם זה לא מזיק בכל זאת זה חומרים כימיים האם זה מצב רברסבילי ולא יישרו צלקות נפשיות ? ומה עלולות להיות תופעות הלוואי של הטיפול אם הוא לא מצליח ? למשל הריטלין היה גורם לבכי רב ועצבים נוראיים שהיו מתבטאים בנשיכות עצמיות ואי שקט גדול בהתפוגגות התרופה כמו כן בזמן התרופה היה כמו זומבי הכל עבר לידו ולא היה מתעניין בכלום. אני יודה על כל מידע .
 

אופירA

New member
מנהל
ילד בן 7

1 מ"ג זה מינון לא מסוכן. זה המינון הנמוך ביותר. גם לו יכולות להיות תופעות לוואי, אבל רוב הסיכויים שתופעות הלוואי יהיו הפוכות ממה שתיארת. לא שמענו אף פעם על תגובה של עצבנות ותוקפנות משימוש בריספרדל, אלא ההיפך. הוא מרגיע ומדכא תוקפנות. נזק בלתי הפיך משימוש של חודש ימים לא יהיה ואין לך מה לחשוש בכלל. אלו אינן תרופות ממכרות, והגוף משתחרר מכל תופעה ברגע שמפסיקים להשתמש בהן. הרבה אנשים שלוקחים מינון של 1-4 מ"ג לא מרגישים בכלל בתופעות לוואי, ונקווה שגם הילד שלך לא יסבול. יש תופעת לוואי נדירה (משהו כמו: טרדיב דיסקינזיה) משימוש ארוך טווח של שנים רבות בתרופות מסוג זה, תבררי עליה מראש אצל הרופא, משום שאפשר למנוע אותה אם מפסיקים את הטיפול ברגע שהיא מתחילה. אז חשוב לדעת עליה. בכל אופן, בשימוש של כמה חודשים היא לא תתרחש. בהצלחה.
 

אופירA

New member
מנהל
דבר נוסף

רואים מהתיאור שלך, שמצד אחד הוא זקוק לתרופה, ומצד שני הריטלין לא התאים לו. השימוש גרם לו להיות זומבי, והגמילה גרמה לו לקשיים חמורים. לכן נראה שאין ברירה, וחייבים להחליף לו תרופה, ומינון של 1 ריספרדל עשוי להיות אלטרנטיבה ברוכה.
 

elk200

New member
ריספרדל - תודה

תודה לך על המידע ועל התמיכה מחר יום שני אנחנו מתחילים את הטיפול עם 0.5 מ"ג ולעלות בהדרגה מקויים לטוב , וטוב זה אומר מבחינתנו שהוא לא יהיה מעופף עם הכדור ושיוכל גם להנות מהחיים ויחיד עם זאת לשלוט בהתנהגויות המוזרות וההתפרצות שלו .
 

Got XD

New member
יקירתי,

חד משמעית- לא. הריספרידל היא תרופה אנטי פסיכוטית מהדור החדש. מתישהו, גם יצא לי לקרוא שבארה"ב היא לא מאושרת לשימוש בילדים ובני נוער מתחת לגיל 18, וזה צריך להדליק אצלך כמה וכמה נורות אדומות. אני עצמי נטלתי ריספרידל כשנה, בין גיל 16 ל-17, וההשלכות שלה עליי היו נוראיות למדי- השמנה מטורפת (10 ק"ג כשלא חל כל שינוי בדפוסי אכילה. כשהפסקתי ליטול אותה- הם התנדפו תוך כשלושה חודשים, פחות, ללא כל שינוי, שוב, בדפוסי האכילה), כ-16 שעות שינה ביממה, אם לא יותר- ותחושת עייפות ותשישות, הן פיזית והן נפשית, תמידיות. הריספרידל דיכאה אותי עד כדי רמות של דכאון מג'ורי, העלימה לי את המחזור לשנה תמימה, לא היה לי כח לאף אחד, לא הלכתי לבית הספר כי רציתי רק לישון, היא מחקה לי את הזכרון- לא יכולתי להתכונן לבחינות כי לא הצלחתי לזכור שום דבר. אמנם המינימום שנטלתי היה 4 מ"ג, אבל עדיין- השלכות כאלה על נערה בת 16. לא הייתי מעזה לשקול נתינת ריספרדל בגיל 7. יש מספיק חומר ברשת על התרופה הזו. מילא ריטלין, או תרופות הרגעה (שהן ממכרות, וגם לא ממומלצות במיוחד, ובעצם, שום כימיקלים מסונתזים שכאלה לא, אבל ישנם שיקולים), לפחות יש לנתינתן הצדקה מסויימת, אבל ריספרידל? המלצתי- לעבור מטפל לאלתר. אין הצדקה לתרופה אנטי פסיכוטית, בטח שלא בגיל כל כך צעיר ובנסיבות הללו. בהצלחה.
 
למעלה