קטלן תקף בסי-ולרד בפלורידה מאמנת

איך קורה דבר כזה? אביעד אתה יכול להסביר?

היי אביעד, אתה יכול להסביר איך קורה דבר כזה? תודה, מיטל.
 
קשה לדעת מה עובר לבעל חיים כול כך אינטיליגנטי

בראש. הקטלנים רגילים לחופש האולטמטיבי (מי הים), רגילים לחיי חברה מאוד מורכבים. כאשר כולאים אותם בכלוב, יפה ככול שיהיה, מנתקים אותם מהסביבה הטבעית שלהם התנהגויות לא מוסברות יכולות לקרות. הקטלן הזה היה כנראה מעורב במוות של שני אנשים נוספים, ולכן היה בבידוד עוד יותר משאר הקטלנים במתחם. וכפי שלאנשים יש הפרעת התנהגות, בטח לאחר חוויה טראומתית כך כנראה גם לקטלן הזה. אביעד
 

Dani Barchana

New member
זה לא כל כך מוזר ואין כאן "הפרעת התנהגות"

לוויתן קטלן הוא דולפין ענק שמשקלו כמה טונות, הוא חיית בר וצריך להתייחס אליו בהתאם. ללוויתן הזה יש בהיסטוריה הקודמת 2 מקרי מוות הקשורים אליו, אבל לפחות באחד המקרים זה היה מישהו שהתגנב לפארק בלילה, השאיר מכתב התאבדות וכנראה בכלל מת מתת חום במים, עוד לפני שמצאו את האורקה משחק בגופתו בבוקר. יש לזכור כי האורקה לא ממש מודע לכך שאם הוא מושך מישהו למים המישהו יטבע, הוא חיה הגרה בסביבה מיימית, ומבחינתו משיכה של מישהו לקרקעית ל2-3 דקות היא אינטראקציה לגיטימית (הם עושים את זה אחד עם השני כל הזמן. אז יש להתייחס לחיית בר, טורפת, גדולה וחזקה בכבוד ואם היא לא ברמת אימון מספיקה, לא להתעסק אתה (לא חיבים גם להכנס לכלוב של האריות או הטיגריסים בגן החיות).
 
משני הביקורים שלי במאחורי הקלעים

בסי ורלד בסאן דייגו ואורלנדו, למדתי שזה חריג שקטלן תופס מאמן ומכניס אותו למים. לי איפשרו להתקרב ולהאכיל אותם. אבל הייתה בריכה אחת בסאן דייגו, אני חושב, שלא נתנו לי להתקרב אליה, כי כפי שטענו המאמנים יש שם בעיות התנהגות.
 

Dani Barchana

New member
כוונתי היתה שזה חריג שחיה כזאת תנהג בעדינות

ככלל, צריך להתייחס אליהם כחיית בר גדולה וחזקה ואם מצליחים לאמן אותה, אפשר בתנאים מסויימים להתקרב. אני אישית לא מת על ההופעות בהן רוכבים עליהם ומשחקים אתם במים, כמו שאני לא אוהב לראות איך עושים את זה עם אריות וטיגריסים. יש צורך לאמן אותם לשם טיפול, אחרת צריך לתפוס אותם בכוח על מנת לקחת דם למשל, אבל אני מעדיף אימוני HUSBANDRY (אימונים לוטרינריה ותחזוק) על אימוני "משחק". טיפלתי בהם בסאן דייגו, ללא חשש, כולל לקיחת דם וטיפולי שיניים, כשהידיים בתוך הפה ולפעמים גם חצי גוף, אבל זה עדיין לא הופך את זה ל"נורמלי" או בטוח.
 
למעלה