שאלה| פעם ראשונה פה.. בקשר לכרישים

itamarcohen1

New member
שאלה| פעם ראשונה פה.. בקשר לכרישים

אז סליחה מראש שאני כותב כאן הודעה על כרישים בפורום של לוויתנים וכרישים.. אבל ראיתי שבפורום דגים כמעט ורק רשום על אקווריומים ודגים של בית אז אני מקווה שתוכלו לענו לי כאן... ראיתי תכנית על צוות ביולוגים שמחפשים מידע על כרישים.. לשם כך הם מעלים אותם אל פני המים.. לאחר מכן הם צללו עם כריש טיגרי,סיקסיגיל (משהו כזה..) ועוד סוג, אל תוך המים כשהם מחזיקים בסנפירים האחוריים שלהם ומחבקים אותם... וכיוונו אותם אל תוך המים... הכריש לא ידוע כטורף מסוכן ואכזרי? למה הם לא פשוט טרפו את האנשים מיד כששוחררו? ולמה היה צריך לכוון אותם אל עומק הים? (סליחה ותודה..)
 

Dani Barchana

New member
טורף- כן, מסוכן - כן, אכזרי - לא.

כריש טורף כדי לאכול ולחיות, לא מרוע, לא בזדון - פשוט מרעב - אין כאן רוע או אכזריות. כאשר הוא מאויים, מפוחד, במצב נחות או פגיע - הוא מעדיף לברוח ולא לתקוף. בסרט שראית החוקרים החזיקו את הכרישים לאחר שהם דגו אותם עם קרס. הכריש היה מותש, מפוחד ובגלל שהוחזק הפוך - גם משותק (זאת תכונה של כרישים - הם נהיים "משותקים" כאשר מחזיקים אותם על הפוכים, על הגב). הכריש בסרט (שש-זים) הוא כריש מעמקים, ולכן החוקרים דאגו להחזיר אותו לכיוון המעמקים, למקום ממנו הוא נלקח. הכריש היה כל כך מותש שהיה צריך עזרה בהובלה לכיון הנכון - בשלב הזה לא מעניין את הכריש כלום חוץ מ"לברוח חזרה הביתה".
 

itamarcohen1

New member
תודה רבה!

תודה.. זה עונה על השאלה שלי באופן מדוייק.. שלא תבין לא נכון.. אני מאוד אוהב כרישים, אך קיבלתי את הרושם שהם תוקפים מאכזריות.. על סטיב ארווין כבר העדפתי שלא לשאול.. הוא מתגרה במזל.. בעיקר בכך שהאכיל כרישים להנאתו..חח..
 
למעלה