גאבא ו PDD

usi1

New member
גאבא ו PDD

שלום לכולם אני חדשה כאן , ראיתי את התכתובות שהיו בנושא הגאבא, יש כאן הורים שנתנו את התוסף לתקופה וראו שיפור במשהוא? זה יכול לגרום לרגרסיה? אשמח לקבל תשובות מהורים לילדים בגיל בי"ס יסודי עם נסיון עם התוסף הזה. תודה רבה.
 

razgalili

New member
GABA

גאבא הוא תוסף שעובד במוח כנוירוטרנסמיטור. גאבא עובד במוח כאינהיבטור, כלומר המוח משתמש בו כדי להפסיק פעולה של נוירונים. למרות שלכאורה זה לא נשמע טוב למעשה זה מצוין כי רוב המוח הוא אינהביטורס, לא אקסיטורס ויש ראיות שלפחות אצל חלק מהאוטיסטים הבעיה היא חוסר באינהביציה של פעילות יתר של נוירונים, ולכן יש כל כך הרבה אוטיסטים עם מחלת נפילה. זו היא רק היפותזה, עדיין לא תאוריה מוכחת אבל היא מענינת ויש לה על מה שתסתמך. לתת לילד גאבא עובד כמו לתת לילד ואליום בכמויות קטנות. יש ילדים שזה מאד עוזר להם ויש ילדים שזה יפריע להם. אם אין רגישות לתוסף אין לצפות לאורך זמן רגרסיה. אם זה עזר בהתחלה זה ימשיך לעזור. לא מכיר מישהו שניסה גאבא לאורך זמן באופן אישי. הנסיון שלנו עם גאבא לא הראה השפעה משמעותית. שווה לנסות.
 

doron s

New member
GABA

הנוירוטרנסמיטר בעל ההשפעה ההפוכה ל GABA האקסיטורס שרז הזכיר הוא גלוטמט שנמצא בעודף. הבעיה שהגוף יכול להמיר GABA לגלוטמט וגם ההפך , ולכן יש סיכוי קטן ש GABA יגרום דווקא להיפריות כשיהפוך לגלוטמט, הפתרון פשוט לנסות לצפות ולהתאים מינונים. בנוסף רצוי מאוד להימנע מחומרי הדברה , שחלק מהם מכוונים לפגוע בקולטן ה GABA (בחרקים התפקידים של הניורוטרסמיטורים הפוכים ) וגם להימנע ממונוסודיום-גלוטמט = MSG = "משפר/מחזק טעם" .
 

usi1

New member
תודה רבה

איך נמנעים מחומרי הדברה? באופן אישי אני לא משתמשת בהם אבל זה באוויר/באוכל שהוא לא אורגני ולקנות הכל אורגני זה לא בתקציב שלי לצערי.
 

doron s

New member
קנייה סלקטיבית

לא כל הפירות/ירקות מרוססים באותה מידה , אפשר להיות סלקטיבים ולקנות אורגני או להימנע מהמרוססים ביותר. באתר באופן טבעי יש דיון רלוונטי: http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq.pl?%F4%E9%F8%E5%FA_%F4%E7%E5%FA_%EE%F8%E5%F1%F1%E9%ED עוד באתר יש מידע על מקומות זולים יותר לתוצרת אורגנית או קולקטיבים שמוזילים את המחיר.
 
למעלה