מצביעים למתכון המנצח

אילת39

New member
סינרול'ז

סינרול של אורן גירון לבצק: חצי קילו קמח חצי כוס חלב פושר 20 גרם שמרים יבשים 80 גרם סוכר כפית מלח 2 ביצים 100 גרם חמאה רכה ללוש את כל חומרי הבצק במיקסר 10 דקות להתפיח עד הכפלת הנפח או לילה (9-12 שעות) במקרר . מילוי: 100 גרם חמאה מומסת סוכר חום לפיזור על העלה קינמון לפיזור על העלה לחלק את הבצק ל- 3 חלקים לרדד כל עלה למלבן, למרוח בחמאה מומסת, לפזר מעל סוכר חום וקינמון לגלגל לרולדה ולחתוך לסינרולים בעובי של 4-5 ס"מ, למרוח בביצה, להתפיח שוב כ- 40 דקות ולאפות ב- 160 מעלות כ- 15-20 דקות. לאחר האפייה למרוח את הסינרולים בסירופ סוכר (יחס 1:1 של מים וסוכר).
 

אילת39

New member
ואיך אפשר בלי הבלונדיז המפורסמים? ../images/Emo9.gif

מתכון מגזיר עיתון ישן נושן
2 כוסות קמח 1.5 כפיות אבקת אפיה 1/4 כפית מלח 225 גרם חמאה 1 ושליש כוס סוכר דמררה 2 ביצים בטמפרטורת החדר מוקצפות קלות 1 כפית תמצית וניל טהורה 1 כף רום כהה 1 ורבע כוסות אגוזי מל, קצוצים גס (אני משתמשת בפקאן) 0.5 כוס שוקולד צ'יפס מחממים תנור ל -180 מעלות ומרפדים תבנית אפייה מלבנית בנייר אפייה משומן מעט. מנפים יחד קמח, אבקת אפייה ומלח. ממיסים את החמאה בסיר כבד עד לסף רתיחה, מסירים מהאש. מוסיפים את הסוכר החום ובוחשים בעזרת כף עץ ומצננים מעט. מוסיפים את הביצים, תמצית הוניל והרום ומערבבים לתערובת אחידה. מקפלים את תערובת הקמח אל הבצק ומוסיפים כוס אחת של האגוזים. מפרישים כף מהשוקולד צ'יפס ומוסיפים לתערובת את מה שנשאר. מוזגים את התערובת לתבנית ומיישירים ביזרת מרית. מעל התערובת זורים את האגוזים והשוקוךד צ'יפס ששמרנו בצד. אופים 20-25 דקות עד להזהבה. מצננים וחותכים לריבועים. התמונה בקופסה האמצעית :)
 

אילת39

New member
ואחרון חביב - רוגעלך

טעימים עוד יותר כשמוסיפים להם פתק מאמא שמחכה בקופסה "שיהיה רוגע-לך"
מתכון מעולה של האופה היפה פריטי, תרגמתי מאנגלית. 500 גרם קמח 0.5 כוס סוכר 2 ביצים 1 כף שמרים יבשים 100 גרם חמאה בטמפרטורת החדר 1/4 כוס שמן קנולה 1/2 כוס חלב פושר כפית תמצית וניל כפית גרידת תפוז או לימון למלית: 100 גרם חמאה 4 כפות קקאו מאיכות משובחת 1/2 כוס סוכר 2 כפיות קינמון מערבבים את כל חומרי הבצק ומניחים להתפחה במקום חמים עד שמכפיל את נפחו. ממיסים על אש קטנה את כל חומרי המלית. מוציאים את האוויר מהבצק שתפח, לשים מעט ומרדדים לעיגול. מורחים את המלית, חותכים למשולשים ומגלגלים לרוגעלך. מניחים על נייר אפייה להתפחה חוזרת של 25 דקות. בינתיים מחממים את התנור ל 170 מעלות. מברישים בחלמון טרוף ואופים 25 דקות.
 

אילת39

New member
שיהיה בתאבון לכולם...וכשנגמרות לי הקופסאות

היפות והשקופות..גם הקופסאות הללו עובדות מצויין - ואפילו לא צריך להחזיר אותן הביתה
 

Runar

New member
עוגיות פריכות ממולאות

המצרכים: 1 אבקת אפייה 5 כוסות קמח 1 מרגרינה/מחמאה 1 סוכר וניל 3/4 כוס שמן 3/4 מיץ תפוזים למילוי: למילוי תמרים/פרג/שוקולד/ריבה לערבב את כל החומרים להניח במקרר 20 דקות לחלק ל 4 ולרדד לריבוע וממלאים... אופים בתנור כ- 40-45 דקות ב 170 מעלות עד שנהיה זהוב/לבן חותכים לפרוסות ובוזקים אבקת סוכר מעל. בתיאבון...
 

שושנה ו

New member
עוגיות בצורת קרואסון ../images/Emo212.gif

המתכון מבוסס על מתכון של דונה קישוט בשם : "לחמניות בצורת קרואסון" ....מתוך הבלוג שלה : לאכול עם העיניים . לבצק : 1/2 4 - 3/4 4 כוסות קמח 4 כפיות שמרים יבשים 1/4 כוס סוכר 1 כפית מלח 1/2 כוס חמאה 2 ביצים 1/2 כוס מים פושרים 3/4 כוס חלב בטמפ' החדר ההכנה : - לערבב את כל חומרי הבצק וללוש מס' דקות לשם הגמשתו. - להתפיח במקום חמים כ-1 שעה להכפלת נפח. - להוציא אוויר, ללוש שוב לישה קצרה ולהשאיר למנוחה של 10 דקות. - לרדד לעלה, למרוח בשוקולד למריחה נוטלה/ השחר ....לחתוך למשולשים, לגלגל לצורת קרואסון ..... - להתפיח שוב 1/2 שעה במקום חמים. - למרוח בביצה או חלב או מים ....ניתן לפזר שומשום או פרג או כיד הדימיון. - לאפות ב- 185 מעלות 15 - 20 דקות ..... מומלץ בחום !!!!!!!
הערות שלי (שושנה) : כדי להפוך את העוגיות לפרווה, ניתן להשתמש בשמן במקום בחמאה ..... במקום 3/4 כוס חלב ניתן להשתמש במים או במיץ תפוזים. כאמור המתכון מבוסס על מתכון של דונה קישוט עם שינויים קטנים וטוויסט שלי .... מכיוון שתמונת העוגיות נמצאת בפלאפון הקודם שהיה לי, ואין באפשרותי להעלותה .... ניתן להכנס ולצפות בתמונה ובמתכון בבלוג של דונה .....
 

simad1

New member
עוגיות שכבות ריבה מבצק פריך

עוגיות ריבה בשכבות –פריך ------סימה.ד: 1/2 קילו קמח לבן 1 אבקת אפייה כוס סוכר 2 סוכר וניל 200 גרם מרגרינה בטמפ' החדר (או חמאה) 3 ביצים מס' 2 כפית גרידת לימון או תפוז כפית תמצית וניל **** מערבלים את המרגרינה, סוכר והוניל עד לקבלת קרם אחיד. מוסיפים את הביצים והקליפה המגוררת וממשיכים לערבל דקה נוספת. מנפים פנימה את הקמח ואבקת האפייה ומערבלים עד לקבלת בצק אחיד. מצננים במקרר לחצי שעה. ***** ניתן להכין כגלילות שלמות, עוגיות שושנים או בשכבות של עלי בצק – לשכבות – מרדדים לעלה דק, מניחים בתבנית מלבנית מתאימה לקוטר העלה, מורחים שכבת מלית אחידה וממשיכים באותו האופן 3 שכבות נוספות. אופים בחום 170 מעלות עד להזהבה. מצננים את עוגת השכבות, חותכים לקוביות קטנות. בשלב זה הכנסתי את קוביות העוגיות לייבוש קצר נוסף בתנור (למשך שתי דקות).
 

simad1

New member
כיסונים

(הגירסה הביתית לעוגיות הקרמוגית הנוסטלגיות, אני מכינה ככיסונים או עוגיה עגולה, את הכיסונים אני נוהגת למלא בריבה+ תערובת אגוזים, תמרים+אגוזים, דבש+אגוזים, את העגולים עם שוקולד, שוקולד חלבה) עוגיות נהדרות, בצק נעים לעבודה ונשמרות היטב !! עוגיות כיסונים------- סימה. ד: 3.5 כוסות קמח רגיל מנופה 1 אבקת אפייה 200 גר' חמאה חתוכה לקוביות בטמפ' החדר (ניתן להמיר למחמאה) כוס סוכר 1 סוכר וניל 5 חלמונים 1/2 כוס מיץ תפוזים (ניתן להמיר בחלב) קליפה מגוררת משני תפוזים (לא חייבים להוסיף אך מעשיר את הטעם) מערבלים בקערת המערבל (עם וו גיטרה) את הסוכר והחמאה עד לקרם אוורירי. מוסיפים את גרידת התפוז ומערבלים עוד דקה. מוסיפים את החלמונים בהדרגה ומערבלים עד לקרם אחיד וצהבהב. מנפים קמח ואבקת אפייה לקערה. מוסיפים אותם ואת מיץ התפוזים לסירוגין, כאשר מסיימים עם הקמח ועד אשר מתקבל כדור בצק. מצננים לשעה במקרר. מחלקים את הבצק ל- 2 כדורים. מרדדים על משטח לעלה דק וקורצים עיגולים. ממלאים כל עיגול במלית רצויה וסוגרים היטב לכיסון (חצי עיגול)/עיגול (קובה קטנה)/משולש (אוזן המן). אופים בחום 180 מעלות עד להזהבה.
 

bali

New member
מנהל
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gifבשבילי קרמוגית שוקולד בלי חלבה../images/Emo3.gif

 

simad1

New member
עוגיות מבצק פריך-שמרים

מתכון לעוגיות ‬ simad1 22/10/09 20:03 עוגיות שבלולים עם שוקולד נוטלה ושוקולד צ'יפס---סימה.ד: מצרכים לבצק - 450 גרם קמח תופח 4 כפות סוכר 1 סוכר וניל כפית תמצית וניל 1 שמנת חמוצה 15% 4 חלמונים כף שטוחה שמרים יבשים 200 גרם מרגרינה/ חמאה רכה ** לשים את כל החומרים לבצק אחיד. מצננים במקרר ללילה. לחלק את הבצק לשלושה. לרדד כל כדור לעלה. למרוח שכבה נדיבה של שוקולד נוטלה או כל ממרח אחר, לפזר שוקולד צ'יפס, לגלגל לגליל ולפרוס פרוסות. לאפות בחום 170 מעלות עד להזהבה.
 
למעלה