מצביעים למתכון המנצח

עוגיות שוקולד לבן מעולות !!

עוגיות שוקולד לבן מעולות של עידן שכטר אני תלמיד כיתה ח' בן 13 ולי יש שני אחים בצבא, אז ככה שיש לי ניסיון עם עוגים (כי הן הדבר הכי נוח לקחת). אבל אלו העוגיות הראשונות.. בעצם המתכון הראשון שהמצאתי (ואין ספק שהוא יצא מעולה) המתכון "זכה" בתואר "טעמנו ואהבנו" וגם בתואר "בחירת העורך" והוא מהבלוג שלי "שפים צעירים" http://www.tapuz.co.il/blog/userblog.asp?foldername=youngchef מצרכים : 2 וחצי כוסות קמח 1 כוס סוכר 1 שקית אבקת אפייה 1 שקית סוכר וניל 1 כף תמצית וניל 1 ביצה L חבילה שוקולד לבן (100 גרם) 100 גרם חמאה 5 כפות שוקו צ'יפס (איזה טעם שרוצים , אני עשיתי עם חמאת בוטנים) אופן ההכנה: 1.שמים בקערת מיקסר עם וו לישה את הקמח, סוכר, אבקת אפייה, סוכר וניל, תמצית וניל וביצה. מערבבים עד שהביצה נבלעת . 2.ממיסים במיקרו בקערה שוקולד לבן עם חמאה ,ומערבבים עד לקבלת תערובת חלקה. 3.מעבירים את תערובת השוקולד אל תערובת הקמח ומערבבים עד לקבלת בצק, אז מכניסים פנימה שוקולד צ'יפס ומערבבים עוד שנייה. 4.שמים כף גדושה מהבצק לכל עוגייה . 5.מכניסים לתנור שחמם מראש ל 180 מעלות למשך 10-20 דקות (תלוי כמה בצק שמתם לכל עוגייה) אופים עד שהעוגייה משתתחת מעט ומזהיבה ורכה במרכז , להוציא מהתבנית כשמתקרר. לשמור בכלי סגור בטמ'פ החדר.
 
עוגיות שקדים נימוחות

החומרים הדרושים לכ-60 עוגיות: 100 גרם שקדים טחונים (אפשר לרכוש בכל סופרמרקט) 350 גרם קמח רגיל (2.5 כוסות) 300 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות (כן, זה הרבה אבל זה המחיר שמשלמים כדי לקבל עוגיות נימוחות במיוחד) 4 כפות סוכר 4 שקיות סוכר וניל אופן ההכנה: מערבבים את כל המרכיבים במעבד מזון, בהתחלה נוצרים פירורים, ממשיכים לעבד עד שמתקבל בצק חלק. מחממים תנור לחום של 180 מעלות. יוצרים כדורים קטנים ומסדרים בתבנית מכוסה בנייר אפיה. אופים כ 15 דקות, תיזהרו מאפיית יתר, העוגיות אמורות לצאת בהירות. הערות וגיוונים: אפשר לפני האפייה לתקוע חצי שקד קלוף בכל כדור. אחרי שהעוגיות מתקררות אפשר לפזר אבקת סוכר. כדי לבדוק אם העוגיה מוכנה הכי טוב להפוך אחת אחרי 15 דקות אפייה, אם היא שחומה מעט בתחתית היא מוכנה.
 
בראוניז

החומרים הדרושים: 260 גרם שוקולד מריר 250 גרם חמאה 4 ביצים שלמות 300 גרם סוכר (½ 1 כוסות) 50 גרם קקאו איכותי (5 כפות) 150 גרם קמח רגיל (1 כוס ועוד כף אחת) 1/2 כפית מלח ים (אפשר גם מלח שולחן רגיל) 100 גרם שוקולד לבן קצוץ גס 100 גרם שוקולד חלב קצוץ גס תוספות אפשריות לגיוון: 1. אפשר להוסיף 100 גרם אגוזי מלך קצוצים (1 כוס) 2. לטעם וניחוח של קפה אפשר להוסיף 2 כפות קפה נמס מומס במעט מים אופן ההכנה: 1. בסיר, על אש נמוכה ממיסים יחד את השוקולד המריר והחמאה תוך כדי עירבוב, לא צריך להרתיח, רק עד שהשוקולד נמס והבלילה חלקה. 2. מקררים את השוקולד לטמפרטורת החדר. 3. במיקסר מקציפים במהירות גבוהה ביצים שלמות וסוכר במשך 4-5 דקות עד שמקבלים בלילה תפוחה ובהירה. 4. מורידים את מהירות המיקסר ומוסיפים לביצים המוקצפות את תערובת השוקולד, מערבלים פחות מדקה, רק עד שמקבלים תערובת אחידה. 5. מנפים פנימה קקאו, קמח ומלח ושוב מערבלים בכמה סיבובים בודדים, רק עד שמקבלים תערובת אחידה. 5. מוסיפים את השוקולד הלבן והחלב (אני קוצצת עם סכין חדה). 6. מרפדים היטב תבנית אפיה, זו הגדולה של התנור, יוצקים את הבלילה לתבנית ומשטחים באופן אחיד. 7. אופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 180 מעלות 23 דקות, להיזהר מאפית יתר! אתם תראו שהשוליים מעט סדוקים, החלק העליון של המאפה נראה אפוי ומבריק אך כשנוגעים במרכז מרגישים שהוא עדיין רך. 8. אחרי שהמאפה התקרר היטב שולפים אותו עם נייר האפיה מהתבנית ופורסים לריבועים עם סכין חדה. 9. שומרים בכלי סגור היטב עד שנגמר....
 
עוגיות חמאה נהדרות ! :)

עוגיות חמאה של עידן שכטר העוגיות מעולות ויוצאת כמות גדולה, אני ממליץ להשתמש בגלגלת קורצי עוגיות (לנוחות). מהמתכון הזה יוצאות בערך 50 עוגיות חומרים : 3 כוסות קמח 1/4 1 כוסות סוכר 100 גרם חמאה לא מלוחה (רכה לא מומסת) 1 ביצה 1 שקית סוכר וניל 1 כפית תמצית וניל מעט סוכר עם מעט קינמון 2 כפות מים (אם צריך להוסיף עוד כף מים אחת) אופן ההכנה : 1.לחמם תנור ל 180 מעלות. 2.במעבד מזון לעבד את כל החומרים עד לקבלת בצק רך (את כפות המים להוסיף אחת אחת ובכל פעם לבצק עם צריך עוד). 3.לשים את הבצק על צלחת בפריזר ל 10 דקות. 4.לרדד על משטח מקומח (לשמים יחסית הרבה קמח), לעובי של קצת פחות מסנטימטר (אחרי שמרדדים לפזר עוד קצת קמח), לקרוץ צורות בבצק ולשים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. 5.לפזר מעל את תערובת הסוכר והקינמון לפי הטעם. 6. להכניס לתנור שחומם מראש למשך בערך 20 דקות עד שישחימו מעט בקצוות. 7.לשמור בטמפרטורת החדר בכלי סגור.
 

אמיר6969

New member
עוגיות שומשום צנחניות

מתכון לעוגיות שומשום צנחניות חומרים 890 גרם שומשום חצי כוס שמן 1 כוס סוכר חום 2 חלבונים של ביצה כוס קמח תופח להשחים את השומשום בסיר על אש קטנה תוך בחישה מתמדת עם כף עץ. להוציא מהאש ולקרר. להוסיף את כל החומרים הנוספים.ולערבב מעט. לשמן תבנית מרובעת גדולה,להרטיב את הידיים ולשטח את הבצק על התבנית. לאפות בתנור שחומם מראש ל 180 מעלות כ 10 דקות לערך. להוציא ולסמן בסכין ,וזאת בצורות של נחש - אפעה,פתן,צפע כדי שניתן יהיה בגמר האפייה להוציא את העוגיות. להמשיך לאפות עד לקבלת צבע זהוב.בגמר האפייה להוריד מיד את העוגיות מהתבנית מקררים ומאפסנים בצנצנת אטומה. כשמתחילים לאכול, קשה להפסיק. טעים במיוחד.
 
ʚϊɞ שבלולי שוקולד וניל מוזהבות וחמות ʚϊɞ ʚϊɞ

♫♪♫♪♫ חיילים יקרים שיהיה בתיאבון.תודה שאתם שומרים עלינו יום יום ללא פחד,אוהבים אתכם!! ♫♪♫♪♫ מתכון: -מצרכים- 200 גר' חמאה או מרגרינה בטמפ' החדר 2/3 כוס סוכר 1 ביצה 1 כפית תמצית וניל 2 כפות חלב 2 כוסות +2כפות קמח 1 כפית אבקת אפיה 30 גר' שוקולד מריר מומס מנפים את הקמח ואבקת האפיה. אופן ההכנה: 1.מקציפים בקערה את החמאה או המרגרינה עם הסוכר, תמצית הוניל והביצה עד לקבלת תערובת בהירה. 2.מוסיפים את החלב ואת הקמח המנופה לאט לתוך התערובת. מחלקים את התערובת לשני חלקים. מוסיפים את השוקולד המומס לאחד החלקים. אוספים כל חלק לכדור ועוטפים בניילון, מקררים במקרר עד שבצקים נוחים לרידוד, בערך כשעה. 3.זורים מעט אבקת סוכר על נייר אפיה, מרדדים כל חלק למלבן בגודל 30x22 ס"מ.מניחים את המלבן עם בצק השוקולד על המלבן הבהיר, מסירים את הנייר ומגלגלים את שני המלבנים יחד מהצד הארוך לגלילה הדוקה. עוטפים בניילון ומקררים במקרר 3 שעות. 4.מחממים את התנור ל-170° מסירים את הניילון מהגלילה ופורסים בעזרת סכין חדה פרוסות בעובי ½ ס"מ, מניחים את הפרוסות על נייר אפייה בתבנית תנור במרחק 2.5 ס"מ בין העוגיות. 5.אופים 12-15 דקות עד להשחמה קלה בשוליים, מוציאים ומצננים על רשת. שומרים בכלי סגור לאחר הצינון. כל הכבוד לאתר תפוז והחנות סו-שף על היוזמה הנהדרת והחשובה הזאת שיהיה בתיאבון.
 

שיר זהב

New member
../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif../images/Emo45.gifיאמי מה זה!!!!

נראה סוף ומאוד עמיד. בהצלחה.
 

קרוסלה

New member
שושני הוניל עם פטנט הקופסא

כאן בתמונה מימין, שושני הוניל, מתכון של אמי, שהפטנט לעמידות שלו הינו ייבוש של יותר משעה על 100 מעלות בטורבו: 2.5 כוסות קמח תופח 3 חלמונים 200 גר' חמאה 1/2 כוס סוכר קורט מלח ללוש לבצק, לחלק לשניים. לרדד לשני עלים מלבניים. 3 חלבונים להקציף עם 1/2 כוס סוכר, להוסיף 3 כפות אינסטנט פודינג וניל - למרוח את המילוי על המלבנים. לגלגל לרולדה. לחתוך לפרוסות ולהניח בתבנית אפיה. לאפות בחום 150 מעלות. לאחר שמשחים להוריד ל-100 מעלות ולייבש כשעה. מחזיק מעמד המוןןןןןן זמן. והקופסאות??? קופסאות סימילק ענקיות שצבועות בצבע אקריל, מדבקות חמודות, ולא נורא אם לא מחזירים. לא נמעך, לא נשפך ושומר על הטריות.ף
 
למעלה