מצביעים למתכון המנצח

akavishon

New member
אם אני זוכה - הפרס הולך למטבח של מאיר השמן

רולדת תמרים ממכרת כדי לראות את ההכנה שלב אחרי שלב, אתם מוזמנים להיכנס לבלוג. מצרכים: שש כוסות קמח לבן (כוס = 250 מל"ל) ועוד קמח לעבודה מאתיים גרם חמאה רכה מאתיים מל"ל מים מאתיים מל"ל שמן חצי כוס סוכר שתי שקיות אבקת אפייה קופסה וחצי ממרח תמרים או קופסה אחת וממרח אחר לרולדה הרביעית כוס אגוזי מלך קצוצים דק מעט קינמון אופן ההכנה: לערבב היטב את הקמח, אבקת אפייה והסוכר עד קבלת תערובת אחידה. להוסיף את החמאה, שמן ומים וללוש עד לקבלת בצק אחיד ורך. לחלק את הבצק לארבעה חלקים שווים. לרדד כל חתיחת בצק לעלה באורך התבנית ובעובי חמישה עשר עד עשרים ס"מ. למרוח על העלה ממרח תמרים ומעליו לבזוק מעט קינמון ואגוזים. לגלגל לרולדה ולהניח את התפר כלפי מטה. לפחוס מעט את הרולדה ולהעביר לתבנית. לחתוך את הרולדה כמעט עד הסוף ולאפות עשרים וחמש דקות בתנור שחומם מראש למאה ושמונים מעלות. לצנן את הרולדה ולבזוק אבקת סוכר. לחתוך את העוגיות ולשמור בכלי אטום.
 

simad1

New member
../images/Emo45.gif ושאפו על הנדיבות

אוסיף ואומר שגם אני אפעל בדיוק כמוך מפעל חיים של איש יקר !
 

ninga 3

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

ריגשת אותי עד דמעות, כי בהחלט מגיע כל עזרה לאיש היקר והנפלא הזה.
 

juli1974

New member
עוגיות בננה פשוטות וטעימות

עוגיות בננה: 2 בייצים 1 כוס סוכר 1 סוכר וניל 1 אבקת אפיה 1 בננה -חתוכה לחתיחות קטנות 3 כוסות קמח מלא לערבב את כל המרכיבים ולאפות בתנור בחום 180 מעלות כ20 דקות (תלוי בתנור) עד שמוכנות:)
 
שנתחיל ? באמתחתי חמישה מתכונים ששרדו את תלאות

הדרך (תאי המטען של "אגד" ו"מטרופולין" ואת הצפיפות ברכבת ישראל) , הגיעו שלמים ליעדם , כשהם ארוזים בקופסאות מטרנה מרופדות בשקית נייר חומה לשמירה מיטבית על הטריות (על אף שבכך לא היה צורך , ממילא תוך יומיים הכל נטרף).
 
עוגיות פרח נוטלה (מתכון של אבי מאתר פסטו)

עוגיות זילוף חמאה עוגיות פריכות ועשירות בטעם חמאה. מרכיבים : 1/2 2 כוסות קמח 1/2 כפית מלח 200 גר' חמאה רכה 1/4 1 כוסות אבקת סוכר מנופה 2 חלמונים או 1 ביצה 1 כפית תמצית שקדים/לימון/תפוז 1 כפית תמצית וניל דרך הכנה מחממים את התנור ל-200°. מנפים את הקמח והמלח ומניחים בצד. מקציפים את החמאה עד להתרככות מלאה, מוסיפים את אבקת הסוכר וממשיכים בהקצפה לתערובת חלקה ובהירה. מוסיפים את החלמונים והתמציות ומקציפים עוד דקה. מוסיפים את הקמח בהדרגה בהקצפה איטית עד ללקבלת תערובת אחידה. מעבירים את התערובת לשקית זילוף עם צנטר כוכב ומזלפים טבעות או כל צורה במכשיר ללחיצת עוגיות עם צנטר כוכב על נייר אפיה לא משומן או ישירות על תבנית לא משומנת. אם העוגיות רכות מדי מכניסים לקרור עד להתקשות העוגיות. אופים כ-8 דקות עד להזהבה יפה. מוציאים ומצננים בתבנית 3 דקות, מעבירים לצינון מלא על רשת. ניתן לבזוק מעט אבקת סוכר מעל. (אני משתמשת ב"אקדח" עוגיות על גבי נייר אפייה מחומר שקוף (ניילון). כך העוגית משתחררת בקלות מהמכשיר. לאחר האפייה יש לבזוק אב' סוכר על גבי העוגיות שבהן יש חור. למרוח נוטלה או כל ממרח אחר שאוהבים על גבי העוגית הנגדית ולצרף)
 
כפתורי מייפל פקאן של יעל אבן עזרא

(מתוך האתר של קרין גורן) כפתורי מייפל פקאן כמות: 40-35 עוגיות חומרים 200 גרם חמאה רכה 1/4 כוס סוכר חום דמררה 2 כפות סירופ מייפל 1 כפית תמצית וניל 2 כוסות קמח קמצוץ מלח 200 גרם אגוזי פקאן טחונים גס להגשה: 2 כוסות אבקת סוכר אופן ההכנה מחממים תנור ל-170 מעלות. במיקסר עם וו גיטרה מעבדים חמאה, סוכר חום, סירופ מייפל ותמצית וניל עד לקבלת תערובת קרמית. מוסיפים קמח ומלח ומעבדים רק עד לקבלת בצק אחיד. מוסיפים פנימה פקאנים ומעבדים קצרות לפיזור אחיד בבצק. מגלגלים את הבצק הקר לכדורים בקוטר 3 ס"מ. מניחים באופן מרווח על תבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים 25 דקות, עד שהעוגיות זהובות בהירות (גם בתחתית) – הן אמורות להישאר בהירות. מצננים מעט ומגלגלים את העוגיות החמימות באבקת סוכר. *** אפשר להשתמש גם באגוזי מלך. *** אני אופה עוד 3-4 דקות לאחר ההזהבה. העוגיות נעשות יותר קראנצ'יות וממש מתפצפצות בפה..
 
עוגיות חמאת בוטנים מוטבעות של קרין גורן

עוגיות חמאת בוטנים מוטבעות כמות: כ 30 עוגיות חומרים 1 כוס חמאת בוטנים (חלקה או עם שבבי בוטנים) (280 גרם) 1 כוס סוכר (200 גרם) 1 ביצה אופן ההכנה מחממים תנור ל-180 מעלות. מערבבים יחד את כל החומרים בקערה לקבלת תערובת אחידה. מגלגלים את התערובת בידיים רטובות לכדורים בקוטר 3-4 ס"מ ומניחים באופן מרווח על תבנית מרופדת בנייר אפייה (אם הבצק רך מדי לעיצוב, מכסים ומעבירים למקרר לחצי שעה). לוחצים את החותמת על כל כדור ליצירת הדוגמא. החותמת פוחסת את הכדורים וזה בסדר. אופים 10-8 דקות בלבד, עד שהעוגיות יציבות למגע בשוליים ועדיין בהירות ורכות במרכז. מצננים לחלוטין לפני שמגישים (כשהעוגיות חמות הן מתפרקות בקלות). שומרים בכלי אטום בטמפ' החדר. *** ליצירת פחיסה , במקום חותמת א ני מרטיבה מזלג ופוחסת איתו. *** לא לגעת בעוגיות לפני שהתקררו לחלוטין. *** כדאי מאד להכפיל כמויות . *** והשדרוג : סוכריות עדשים . להיט !!!
 
למעלה