למה רצחו את התלת מימד בטלויזיות?

EB10000

New member
למה רצחו את התלת מימד בטלויזיות?

שלום

אני היום עם סוני 50 אינטש משנת 2015. רואים מעולה וכוללת 3D מדהים. אני מת לשדרג ל 4k 65 כי עברתי דירה ושם המרחק למקום הישיבה גדול יותר, אבל אני לא רוצה לזרוק לפח מעל ל 250 סרטי BD תלת ממד שיש לי. מה לעאזאזל אני אמור לעשות? לא ממש מבין למה אף יצרן טלויזיות לא חשב לנכון להשאיר אפילו דגם אחת שכולל תמיכה ב 3D. יותר גרוע, גם יצרני המקרנים שעברו ל 4K הסירו את התמיכה ב 3D. ועוד יותר מרגיז, שכל שבוע יוצא למכירה סרט חדש ב 3D BD וכמובן גם לקולנוע...

אם חושבים על זה, השילוב של 4k עם תלת ממד מעולה, כי יהיה ניתן לצפות בפורמט SBS מבלי לאבד מהרזולוציה כמ עם 1080P שנחלק לשניים בגלל שצריך שני פריימים לכל פריים. גם HDR ו 3D ברזולוציה של 4k יכל להיות מעולה.

למה רצחו את הטכנולוגיה כאשר עדיין יש לה דרישה אצל לפחות 20% מהרוכשים הפוטנציאלים? דברו על 3D ללא משקפיים כבר 7 שנים ולא יצא מזה כלום. להוסיף תמיכה ב 3D אקטיבי לכל מסך היום אשר בכל מקרה תומך ב 120 הרץ ובעל מקלט\משדר BT, זה תוספת של 50$ בעלות הייצור... לא ברור לי כל הקטע ומרגיש לי כמו קונספירציה. אולי חברות הסרטים הרגישו ירידה ברכישת כרטיסים לסרטי 3D בגלל שיש את הטכנולוגיה בבית?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מעולם לא נכנסתי לעובי הקורה בנושא זה... מאד יתכן, שחברות
הסרטים (וגם סוני ביניהן), החליטו שלא לשחרר את המוצר לשימש הביתי הנרחב, כדי להגדיל קהלים בבתי הקולנוע. שמעתי דיבורים על כך.
וזה לפני שנחלק את התלת מימד לאקטיבי ופסיבי. האקטיבי מחייב משקפיים כבדות עם מעגלים אלקטרוניים ועם מסכי LCD כ"עדשות". דבר שמכהה את התמונה ויוצר אולי צורך בהוספת בהירות בעת הצפייה. ומה עושה מישקפופער?
וגם הפסיבי, דורש משקפיים מקוטבות שהן בעצם נוחות הרבה יותר. אבל שוב.. משקפיים. ואגב, עם המקוטבות, אתה חייב לשבת זקוף מול המסך. אם תטה ראש או תשכב, אתה תקלקל לעצמך את היכולת ליהנות מהגימיק.
אני מעולם לא התלהבתי מהתוצאה של התלת הביתי, וככל שצפיתי בו, ראיתי בכך סוג של גימיק חולף. כך גם תראה, שמרבית הרוכשים, שכחו זה מכבר היכן שמו את המשקפיים הייעודיות שרק הן מאפשרות את הצפייה ב'פלא'. חוצמזה... כמה פעמים אפשר לחזור ולצפות באותו סרט שכבר ראית?

מעבר לכל מה שכתבתי, תוכל ליצור קשר עם חנות מתמחה. אולי למוכר כזה יהיה פתרון כלשהו (עכשווי) עבורך. ומכיוון שלא רשמת היכן אתה מתגורר, לא אוכל להמליץ על חנות זו או אחרת, ככל שזה ייראה הולם בפורום זה.
ואתה יודע... גם המסכים הקעורים היו גימיק שיצרנים החלו "לנסות ולהיבנות ממנו". כיום, רק דגמים בודדים מיוצרים (בעיקר ע"י סמסונג) ככאלה, וכאן דווקא נראה, שהדרישה הצרכנית היא שהכתיבה את צמצום הייצור של מוצרים אלה.
ואת הטלוויזיה ה-50 שלך? תתקין בחדר שבו ניתן יהיה ליהנות מהתלת, כל עוד היא תמשיך ותחיה.
 

EB10000

New member
תודה

אני יודע איך התלת עובד, רק מציין שההשקעה מצד היצרן על תלת אקטיבי היא מינימאלית (לעומת זאת פאסיבי דורש פאנל מיוחד שגם פוגם באיכות התמונה הרגילה). אני מבאר שבע, אבל אם אני אדע שבחנות מתמחה בארץ יש עדיין מסך תלת 4k איכותי למכירה, אין לי בעיה להגיע עד הצפון או אפילו לשטחי הרשות...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אם הפסיבי דורש מסך מיוחד שמפחית מאיכות התמונה, זה כבר קטע רע
ואז נותר רק הקטע של האקטיבי כאטרקטיבי.
והנה.. עלות של כמה זוגות משקפיים זה יקר ועלות של תחזוקה שלהן (סוללות כאלה או אחרות) זה לא בחינם.
זה שאתה מב"ש? זה לא נורא, כל עוד אפשר (וניתן כמובן), לבצע משלוח מכל חנות צפונית לדרום. אילו גרת בת"א, יש מקום לחשוב על קיצורי דרכים. כעת הבנתי שעבורך זה כבר כמעט "מיותר".
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
או קיי. כבר כמה שנים שלא מייצרים תלת מימד. פיצ'ר יקר ומיתר.
 

EB10000

New member
ממש לא יקר

בכל מסך שיש תמיכה בקצב רענון גבוה של 120 הרץ ויש בלוטוט צריך רק משקפיים ועדכון תוכנה. כמובן צריך גם מעבד תמונה תומך, אבל אלו מאד זולים כיום. ל REALTECH יש מעבדי וידאו שתחמכים ב 3D וגם 4k HDR וגם באנדרויד, שניתן לשלב בכל טלויזיה חכמה. הסדרה האחרונה של סוני עם 3D הייתה ב 2016. מ 2017 כל החברות הפסיקו את התמיכה באופן אחיד. זה מאד לא סביר ולא הגיוני שאף חברה לא תנסה להציע דגם אחד עם תמיכה בכדי לשמוך אליה את כל קהל הלקוחות שרוצה את זה. נראה שזו הוראה מגבוה ואיום בתביעה מצד חברות הסרטים שלא רוצות את זה זמין בבתי אב אלא רק בלעדיות בקולנוע.. אין שום הסבר הגיוני אחר. עד סוף 2017 ה 3D המשיך להיות זמין במקרנים, החל מדגמי 2018 הוא נעלם גם מהמקרנים! שם אפלו יש לו הרבה יותר ביקוש...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הפסיבי כמעט ולא מכה והוא קליל מבחינת המשקל.
האקטיבי מכהה יותר והוא כבד. ובכלל... ראיתי כמה דקות את התלת הזה, והתחושה הייתה רחוקה מ"וואו". היה לי ברור, שאם ארכוש, המשקפיים תגענה מהר מאד לפינת הארון, ואחרי זה, איש כבר לא יבקש אותן. אז לשם מה לשלם יותר, ולדעת מראש, שההתלהבות תהיה קצרת מועד ומאכזבת?
רוצה פיצ'רים טובים? לך על מסך מואר יותר. לך על HDR טוב. ושמעתי שהדגמים החדשים של LG-OLED שופרו במידה ניכרת וכך גם הסוני עם התאורה האחורית הרב אזורית.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
ראיתי לא מזמן בקולנוע סרט ב- 3D

התמונה הופכת כהה יותר ומאבדים מהעושר של הצבע שיש בהקרנה רגילה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
... ואתה מדבר כבר על קולנוע ולא על טלוויזיה... באמת שהקטע
הזה אינו "סיפור של הצלחה"...
אבל יש לזכור גם, שכיום בתי הקולנוע מתבססים על מקרנים ולא על מכונת קרנה של סרט, והנה, אנו חוזרים לסיפור שהשיטה הפסיבית מפחיתה מאיכות התמונה.
 
הציבור הפסיק לרוץ אחרי הקידמה

הציבור מיתלהב מסרט טוב . 90 % מהציבור לא יודעים מה זה HD . שלא לדבר על 4K . ערות 2 10 14 התחילו לשדר בHD . המחוברים כבלים/יס. רואים HD . בעידן + . רואים SD . כמות הצופים היא לפחות 2 מליון. מישהו פוצה פה . למה פשוטי העם אין שידור בHD . לא!! . אז קל וחומר 3D . לא מעניין את הציבור . אם הייה לזה שוק . היצרנים היו יצרים בהמונהם TV3D
הכול עניין של כסף
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
המבחר גדול וזכותו של כל אחד ואחד מהציבור לבחור במה שנראה לו
נכון. יש מי שרוצה זול. יש מי שרוצה FHD וכל היתרונות של 4K נראים לו כמיותרים. יש מי שרוצה OLED ויש מי שרוצה תאורת לד רב אזורית. יש מי שמסתפק ב-42 ויש מי שמוכן לשלם ורוצה 75. יש שרוצים תלת מימד ויש שרוצים מסך קעור.
בינתיים, כל אחד יכול להשיג כמעט כל דבר, וקביעה ש'הציבור הפסיק לרוץ אחרי הקידמה' היא גורפת ולא מייצגת שום דבר.
 
כאשר אתה כותב "ציבור"

מה כוונת המשורר ?
ציבור זה לפחות 100 אלף מישפחות =500 אלף איש .
זה מידגם . היום היצור עבר לTV רק4K . מי שמוכר HD זה שאריות שניקנים בגורשים בסין אצל היצרנים.
"הציבור לא קנה 3D . TV. כעורה. קנו כמה אחפים זה לא כמות מיצגת ציבור
אני לא כותב על "זכות" . זכותו של כול אזרח להיתרחץ בחורף בים .
אני כותב בתור יבואן מה ליבא מסין. מה הציבוא אוהב . ולא זכות
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כל מה שכתבת כאן אינו מדויק ואינו רלוונטי.
א. כשתה מדבר על ציבור, איש לא בא לספור. וגם אם נניח שמדובר ב"לפחות" 500,000 איש, ברור שיהיו בתוכם עשירים, עניים, פשרנים, חובבי קעורים וחובבי OLED והשוק מציע מבחר רחב מכל אלה.
ב. נכון שכיום כבר לא מייצרים FHD, אבל גם כך, ליבואנים יש מלאי שלא את כולו הם הצליחו למכור, ועל כן, אין כל צורך שיביאו מלאי נוסף של "ברזל ישן". לפני כשנה וחצי, מסכים כאלה נמכרו למכביר, עד שהשוק התרוקן מרובם. במסכים עד גודל 50 אינץ', זה לא ממש משמעותי ומי שרוצה לחסוך, לא יחוש יתר על המידה בהבדל. בגדולים יותר ה-4K נדרש, בעיקר אם יושבים קרוב למסך.
ג. היו ויש כאלה שרוצים 3D. כמה? למה? זה כבר עניין אישי. אילו היה ייצור מאסיבי, ואילו היו עובדים גם על שיפורים באיכות, סביר שהשוק הזה היה "חי". אלא שנראה כי ליצרנים אין כוונות להתחרות בעולם הקולנוע ועל כן אין כמעט פיתוחים חדשים בתחום.
ד. ככל שזכור לי, סמסונג היו החלוצים שהחלו לייצר פאנלים קעורים ובעקבותיהם גם LG החלו לייצר מסכי OLED קעורים. ככל שהביקוש לאלה ירד, נראה כי המוצר הולך ונעלם. תמיד קם חלוץ כלשהו שיוצא עם רעיון "חדשני", אבל לא תמיד זה תופס.
 
לא הבנתי מה אתה רוצה לספר

בכתוב . סעיף ג . מה שייך 3D לרצון המפתחים . הציבור לא התלהב מיזה . ולא קנה את זה . תרוצים יש הרבה .
זה מזכיר לי למה לא זכינו בשנים קודמות בארויזיון . היו תרוצים. אנטישמיות. שונאים אןתנו בעולם . בסוף השנה הייה שיר קליט הציבור האב אותו וזכינו .
תרוצים יש תמיד .
הסינים מוכרים רק מה שיש לו ביקוש . היבואנים מביאים רק מה שיש לו ביקוש.
ואים יבואן מביא משהוא חדש שיצא לשוק . הוא לוקח סיכון גדול . שיתקע עים מלאי ויעשה פשיטת רגל .
אני אמרתי ליבואן אחד . למה אתה לא מייבא עיין לצלחת דגםX . היא מאוד טובה. ענה . אני צריך להזמין 1000 עניים כאלה . מי יקנה מימני אותם? . בודדים
אז לא מיבא כי אני יפסיד . 95 % מהציבור קונה דברים פשוטים . כי הציבור מחפש זול
 

Sanchez

Member
מי אמר לך שישנה דרישה של 20% ?
עשית סקר ?
שלחו לך נתונים ?
בגלל שיש לך 250 סרטי BD, אז אסור להפסיק לייצר את הפלופ הזה ?
&nbsp
למחרת שהטכנולוגיה הזו הוצגה, אמרתי שימיה ספורים ! כתבתי על זה גם פה וגם בפורום השכן.
מי אמור לשבת עם המשקפיים הללו ולצפות בסרטים ?
במיוחד כשאחוז לא מבוטל התלונן גם על תופעות לא נעימות (סחרחורות) בעקבות צפיה בבדיחה הזאת.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
סנשי, לא רק סחרחורות. היו שהתלוננו על קשתות צבעוניות,
ולמשקפופערים בטוח שהייתה בעיה. לי הספיקה התרשמות (בחנות) של כ-5 דקות, כדי להבין למה אני לא אתפתה לרכוש מסך שכזה.
חברים שלי התעקשו לרכוש טלוויזיה שארפ 60 אינטש עם הקשקוש הזה. הם רכשו גם 4 זוגות משקפיים אקטיביות, ושילמו הון עבור הרכישה הכוללת.
אז נכון. מדובר בטלוויזיה מהעידן בו שארפ ניסו לדחוף מסך בעל פיקסל צבע נוסף (צהוב), והאמן לי! מהיום הראשון שבו הותקן המסך.... לא נהניתי מאיכות התמונה, לא מחדותה ולא משום דבר בה. וסרט תלת? חחח כלל לא ראיתי באמצעותה, כי אין להם DVD, אין להם בלו ריי ואין להם שום אמצעי שיקרין סרטים פרט ל-YES.
אז בשביל מה ובשביל מי הם רכשו את המכשיר הזה? "לנכדים". אבל כעת, המשקפיים נמצאות כבר אי שם בארון, עם מלא טביעות אצבעות וללא כל שימוש.
 
למעלה