מנסה לחבר מוניטורים למסך וממיר 4K

מנסה לחבר מוניטורים למסך וממיר 4K


רכשתי את המבצע של הוט: מסך הייסנס 4K 55 NS3000 ואיתו ממיר פייבר 4K. הסאונד זוועתי. התמונה מדהימה.
חיברתי זוג מוניטורים של Behringer thruth לממיר R/L אבל הדציבלים מטורפים ולשלט אין השפעה גם אם אני מחליש כל מוניטור בווליום מאחורה.
יש לציין שחיבור מוניטורים למסך לא עובד בכל סיטואציה.
יש למישהו רעיון?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בממירים יש יציאת שמע בעלת עצמה קבועה, שלא ניתנת לשינוי.
במקרה שלך, יש כנראה חוסר תיאום עכבות בין עכבת היציאה של הממיר, לעכבת הכניסה ברמקול, ורגישות הכניסה גבוהה מדי. במקרה כזה, אתה עלול לגרום לנזק לרמקולים, ולכן, כדאי שתבדוק, האם יש יציאת אוזניות בטלוויזיה. יתכן שבעזרת כבל מתאים, תוכל לשלוט בעצמת הקול בעזרת שלט הטלוויזיה.
ולמה בחרת במוניטורים דווקא? האם הנחת, שזו הדרך הנכונה להתחבר לרמקולים חיצוניים ללא שימוש במגבר? למה שלא תרכוש מקרן קול או מגבר ורמקולים שנועדו למטרה? אני מניח, שאם תתאמץ, אתה תמצא גם מיקסר שבו הותקנו מספר כניסות בעלות עכבות שונות, ותוכל להיעזר בו, כדי לתאם בין עכבת היציאה של הממיר לבין עכבת הכניסה ברמקול. עוד דרך "לפתור" את הבעיה.
 
הבהרות

אולי התכוונת ל pre amp קדם מגבר? שמאזן את כניסת הקול? זה מה שנהוג בד״כ. למה מגבר?
במסך הקודם שלי היה לי באמת מפצל RCA שנכנס לכניסת האוזניות והסאונד היה משובח ביותר.

עכשיו יש לי מסך חדשני של הייסנס ואכן ניסיתי להכניס לנכניסת המיקרופון את מפצל ה RCA אבל זה לא עובד.
בחיבור לממיר ה 4K המוניטורים עובדים אבל בדציבלים מטורפים.אגב למה לי סאונד בר אם יש לי מוניטורים?? אתה מציע רמקולים אבל המוניטורים הם רמקולים:) הם עבדו לי יפה מאד עד היום, גם בסטודיו וגם בסלון.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מצטער אבל הפירוש שלך אינו תואם את מה שכתבתי.
לא כתבתי קדם מגבר אלא מיקסר. למיקסר יש סוגי כניסות שונים ויציאה שמווסתת ע"י ווסת עצמה. כך אתה יכול לנתב את חיבור הממיר לכניסה הנכונה ולהוציא מהמיקסר את העכבה שתתאים לרמקולים המוגברים שלך. יתכן גם, שקדם מגבר מווסת שינחית את עצמת אות המקור יועיל לך, אבל אתה תזדקק להכוונה מה יהיה נכון עבורך. ויתכן גם, שתזדקק למישהו, שיתכנן עבורך את המעגל שיבצע את ההתאמה הנחוצה.
ונכון שמוניטורים הם רמקולים. איני יודע איזו איכות יש להם והנה אתה זקוק כעת לסיוע, כיצד תוכל לחברם בצורה הנכונה.
אז במקום "לשבור את הראש", הצעתי שתרכוש מקרן קול. מכשיר כזה, נראה יותר "מתאים" לסלון ואולי (שוב. תלוי מה תיקח), תוכל להגיע לתוצאה טובה אפילו יותר מזו של המוניטורים שלך.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ואגב, אתה יכול להשיג 2 פוטנציומטרים לוגריתמיים של 50 מגה אום
ולהיעזר בהם כדי לווסת את עצמת היציאה של הממיר. צריך לדעת לחבר נכון ואם יש לך קצת ידע ומלחם, אוכל להנחות אותך כיצד לעשות זאת. זה יהיה הפתרון הזול ביותר עבורך - בלי קדם מגבר וללא מיקסר.
 
אני מניח כי התכוונת ל- 50KOhms ולא ל- 50MOhms...

אב, עדיף שימוש דווקא ב- 10KOms (פחות רעשים).
אריאל אריאלי
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אדום בפורומים מעיד בד"כ על מומחיות בתחום. בהצלחה
 
כניסה של מיקרופון

לא מתאימה לכלום . מילבד מיקרופון . כי היא מאוד רגישה . היא בנויה לעוצמה 5MLV מילי וולט . ומהממיר העוצהה שיוצאת היא 50 מילי וולט . לכן הצליל חזק וצרוד . חפש כניסה ליין אין . או כמו שמוישה כתב . פטוצניומטר זוגי לוגריטמי שישלוא על העניין
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בדיוק כך. ולא הייתי לוקח כפול אלא 2 בודדים. ככה יש לך שליטה
טובה וברורה יותר על העצמה של כל רמקול בנפרד, ואינך תלוי באי הדיוקים המובנים של הפוטנציומטר הכפול.
 
ואיפו קונים כזה פוטונציומטר ?

היו לי כאלה בשנות ה70 . מאז נעלם הרכיב הזה . כימעט .
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
נכון. קשה להשגה. אולי בטל-מיר העצמאות 63 חיפה. ובטח יש גם
במרכז חנויות מתמחות בציוד מיוחד...
 
סיפור

מי שאין לו ידע בהלחמות . וגם סדר החוטים צריך להיות בסדר מסויים . לא יצליח לסדר דבר כזה . וגם יהייה לו HOM אם הסיכוך לא חזק . כי הכניסה של המיקרופון מאוד רגישה
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
נכון. ציינתי זאת. אבל: תמיד ניתן למצוא טכנאי, שיעשה את
הנדרש במחיר "סביר". הייתי לוקח קופסת פח לצורך שיפור הסיכוך והייתי בוחר בכבלי קואקס איכותיים ולא איזה זבל שמוכרים לפי קילו....
ככל שהסידור הזה חשוב בעיני השואל, הוא ייאלץ למצוא את האנשים הנכונים שיסייעו לו לעשות את העבודה כמו שצריך. אילו הוא גר באזור שלי, הייתי מנסה לעזור. אבל הדבר עוד עלול להיחשב כפרסום אישי.. אז... תתייחס בהתאם.
 
למעלה