חיבור שני מגברים לאותו הסאב = עובד אבל נוצר HUM ברקע

EB10000

New member
חיבור שני מגברים לאותו הסאב = עובד אבל נוצר HUM ברקע

שלום

לקחתי בהשאלה מחבר רסיבר סטריאו ימהה A-S301, בכדי לראות אם הוא משפר את איכות השמע במוסיקה בהשוואהלרסיבר קולנוע ביתי. חיברתי אליו סטרימר מוסיקה (מיני מחשב מבוסס קודי, בחיבור אופטי). חיברתי זוג רמקולים. לרסיבר יש יציאת סאב אחת. יש לי סאב CANTON שיש לו שתי כניסות LINE LEVEL ימין ושמאל (על אחת רשום בסוגריים LFE-MONO). היא תפוסה עי רסיבר קולנוע הביתי.

אני רוצה שהסאב ישרתאת שני הרסיברים באופן שקוף (לא בו זמנית, אבל ללא צורך לשנות חיבורים כאשר אני רוצה להאזין למוסיקה).

אז חיברתי את יציאת הסאב של רסיבר הסטריאו לכניסה R השנייה הפנויה של הסאב. ברגע שאני מדליק את שני הרסיברים, מתחיל רעש HUM 50 הרץ כמו לולאת אדמה. אבל זה עובד.

ניסיתי לחבר רק רסיבר אחד (AV) לשתי הכניסות בו זמנית, וזה עובד בלי רעש. ז"א למרות שלשני הרסיברים אין חיבור להארקה (בידוק כפול), משום מה כאשר שניהם מתחברים לאותו הסאב, נוצרת לולאת אדמה או מצב של ריבוי מסלולי אדמה.

השאלה היא האם זה מצב תקין? האם סאב אחד מסוגל לשרת שני מגברים (אפילו בו זמנית, זה אמור לעבוד, כי שתי הכניסות ממוזגות ברמת ה PRE של הסאב).

כיצד לנסות לפתור את הבעיה? אולי לחבר אדמה (של הבניין) לסאשי של שני הרסיברים (בורג הארקה של כניסת הפטיפון למשל, חיבור לכבל חשמל רק לפין האמצעי?)

מה דעתכם?

תודה
 
רעיון מוזר

שלום
לא ברור לי הצורך הזה. כל שכן, אני מניח שאף יצרן סאב לא חשב על אפשרות כזו, כאשר תהנן את מעגלי הסאב.
מה גם, שלא שמעתי על סאב שממתג כניסות או מערבל (MIX) כניסות.
אתה מבקש דבר אחד ("לא בו זמנית") אך אתה עושה דבר אחר: "ברגע שאני מדליק את שני הרסיברים...". אז זה לא תקין.
HUM = חוג אדמות. והסאב תוכנן לקבל כניסה אחת (אדמה משותפת) ממקור דו ערוצי או חד ערוצי (בד"כ יציאת סאב היא חד ערוצית, במיוחד ממקור מפוענח בק"ב). אתה מחבר 2 אדמות ממקורות שונים (2 רסיברים) וזו הבעיה.
אם הרסיבר בהדאלה ומדובר במצב זמני, מציע לך לרדת מזה.
 

Ron W

New member
לולאת האדמה יכולה להגיע מאחד המקורות של הרסיבר

יתכן והרסיבר עצמו
מייצר זליגה של מתח הרשת לתוך האדמה שלו לפרוק חשמל סטטי.
1. לנסות להפוך קוטביות של תקע החשמל ברסיבר/ים
2. לנתק מקורות נוספים עם אדמות (פטיפון כבלים של yes או hot)
3. אם בחרת בהארקה לחבר אותה לסאב וממנה לשני הרסיברים (כוכב)
כשאין הארקה נוספת באף מקור (לא תמיד אפשרי)
4. להוסיף מגבר הפרשי בכניסה לסאב לאחת הכניסות, שיהפוך balanced
ניתן לישם עם מגבר שרת אחד או לקנות מתאם - ממילא זה תדר נמוך.
 

EB10000

New member
תודה - זה היה מחשב ה HTPC שגרם ללולאה כי הוא למעשה מוארק.

מתברר שכל לוח אם, כולל חיבור פיזי של אדמות יציאות\כניסות AV כגון HDMI לאדמה של ספק הכוח, אשר הוא בעצמו מוארק לאדמת הרשת...
 

EB10000

New member
תודה. חיבור הארקות לשני הרסיברים פתר את הבעיה. מעניין.

היות ושני הרסיברים בעלי ספקי מתח עם בידוד כפול, אין להם אפשרות לחבר אדמות. תחילה היה לא ברור לי למה בכלל התקבלה הבעיה הזאת. שני רסיברים שונים = אדמות צפות. גם למקסר יעודי מחברים מקורות בעלי אדמות שונות אשר מתלכדות במקסר עצמו. אבל תודה לרון אכן הבעיה הייתה בחיבור של אחד מהמכשירים ששכחתי כי הוא למעשה מאורק - מחשב HTPC שמחובר לרסיבר ה HT. כידוע למחשב PC יש ספק כוח ממותג שמשום מה תמיד מגיע עם חיבור חשמל 3 פינים ותמיד הסאשי שלו מוארק (מעולם לא הבנתי מדוע? קטע בטיחותי? תאימות לציוד הקפי אחר?). ברגע שנתקתי את כבל ה HDMI של מחשב ה HTPC ה HUM נעלם. כמובן שזה לא פרקטי כי אני חייב את המחשב הזה מחובר. אז מה שעשיתי זה פשוט הארקתי את רסיבר ה HI FI עי חיבור פין אמצעי מכבר חשמל לבורג אדמת ה PHONO. זה פתר את הבעיה גם כאשר ה HTPC נשאר מחובר לרסיבר ה HT. בשביל השקט הנפשי עשיתי את אותו הדבר גם עם רסיבר ה HT.

לגבי מה שמכאל כתב, לא רואה בעיה עם החיבר. הסאב מצוייד בקדם מגבר בעל שתי כניסות. לא משנה לאן אני מחבר יצאה בודדת של רסיבר ק"ב, זה עובד ללא כל הבדל בעוצמת השמע של הסאב. משמע - שתי כניסות הליין עוברות מיזוג בתוך קדם המגבר של הסאב ומתאחדות לכניסה שקולה שעוברת סינון ואז הגברה.

אני רוצה לנצל את אותו הסאב גם עבור רסיבר ה HI FI וגם עבור רסיבר ה HT. ברור שלא בו זמנית, אבל מצד שני אני לא רוצה להוסיף מפסק בורר. חיבור שני הרסיברים בו זמנית. זה פתרון שאמור לעבוד ואכן עובד.

אם רסיבר HT נועד לחיבור מכשירי HT וביניהם גם מחשב HTPC שברוב המקרים (פרט ל מיני PC או סטרימר או לפטופ שמגיעים עם ספק כוח חיצוני לא מוארק), מאורק,למה יצרני הרסיברים לא מאריקים את הרסיברים עצמם כדי למנוע לולאות אדמה? האם הפתרון שלי (חיבור הארקה פיזי) עדיף על למשך בידוד הארקה של ה HTPC? (באי ביי אפשר למצוא מבודד אדמות גם עבור חיבור HDMI, אם כי הוא לא זול אם דורשים אחד בתקן HDMI 2.0).

ובאותו נושא, מדוע ציוד AV מסוג מייןסטרים תמיד בעל בידוד כפול, לעומת זאת ציוד יוקרתי מסוג בוטיק תמיד בעל ספק מוארק לאדמה של רשת החשמל? האם הארקה רצויה בציוד אודיו? הא כדאי להאריק ידנית את כל המכשירים במערכת בבית?

תודה
 
למעלה