חיבור זוק רמקולים קטנים במקביל

EB10000

New member
תודה הגבתי

היות והרמקולים משמשים לקולנוע ולא למוסיקה, יש פחות רגישות לגוון צליל. גם אם יש הבדלי מופע בין הרמקולים, מערכת ה YPAO-RSC יודעת לטפל בזה. כרגע אני ממש שומע את הרמקולים בצדדים ולא מקבל אפקט של צליל היקפי. זו הסיבה שאני רוצה להוסיף עוד זוג. במקרה הגרוע אני ארכוש עם זוג JBLים נוספים ((עולים 500 שח בהזמנה עד הבית אגב, לעומת 1400 שח בארץ...)

https://simplehomecinema.com/2014/10/09/yamaha-ypao-and-ypao-r-s-c-advanced-topic/
 
האם תוכל להסביר

שלום
איך בדיוק מע' YPAO-RSC יכולה לפצות על הפרשי מופע, בין 2 זוגות רמקולים שמחוברות במקביל (או בטור) לאותו ערוץ?
 

EB10000

New member
הפרש מובע בין האלמנטים השונים מתוכן לטענת ימהה...

שלום

מערכת ה YPAO כמו גם מערכות מתחרות, לוקחות בחשבון שגם רמקול תקני, כולל הפרשי מופע בין האלמנטים שלו, והיא אמורה לתקן. זה נעשה בעזרת ה EQ הפרמטרי שלא רק משנה הגברים של תחומי תדר, אלא משנה גם פאזות... בנוסף, יש תקון של החזרים מחפצים... אם כי נכון, כאשר יש הפרשי מופע בין שני רמקולים שונים, ייתכן מצב של הפרש מופע בין תדרים זהים, מה שיכול לגרום להנחתה של אותם התדרים, אבל גם בזה ה YPAO מטפל, עי כיול ההגברים של ה EQ לקבלת איזון. אבל זה אומר שהרמקול מקלקל וה DSP מתקן עד כמה שהוא יכול... אבל בינינו, מדובר ברמקול לאפקטים בסרטים, לא חושב שזה משנה הרבה...
 
לא ענית לשאלתי

שלום
אם מחוברים לערוץ (זוג ערוצי סוראונד) במקום רמקול אחד לכל ערוץ, 2 רמקולים.
סט A וסט B מחוברים במקביל (או בטור) לאותו מגבר. כמו שאתה עשית עם ה-JBL וה-JAMO. יש ביניהם הפרשי מופע.
איך לדעתך ה-YPAO מתקן הפרש מופע כזה?
לטעמי אין מצב ששום מערכת DSP תבצע את הנס הזה.

שלחתי לך מסר - אנא תענה.
תודה
 
מבלי להתייחס לגופו של אדם -

נראה לי כי הדיון הזה מראה מהי הגישה ההנדסית הטהורה, שמרוב נוסחאות, פשוט מתנתקת מהמציאות.
בסה"כ עולם הסאונד, הרי מבוסס על תאוריות כאלו ואחרות, שמסבירות דברים, אך נראה לי כי מרוב תארים מישהו פשוט "איבד את הצפון".....
כל מיני הסברים תאורטיים, שאולי מתאימים לניתוחים אנליטיים ספקטראליים של "גלים קוסמיים", שבינם לבין סאונד אין ולו דבר.
אני מציע פחות לנתח ויותר להתרכז במוסיקה.
והמבין יבין.
אריאל אריאלי
(אגב, איש לא יחשוד בי שאני נגד ידע תאורטי......)
 

EB10000

New member
הנה סרטון המחשה, אמנם של אונקיו, אבל הרעיון דומה

שלום

לא מצאתי סרטון דומה של ימהה, אבל הסרטון הזה ממחיש את רעיון תיקון מופע בין אלמנטים שונים של אותו הרמקול.. אם הסתם אם זה מתאפשר, אז גם תיקון מופע בין שני רמקולים שונים אפשרי...

https://www.youtube.com/watch?v=eGB31HS5faY
 
לא קשור

שלום
הכיול מדבר על הזז מופע מעוד סט ערוצים שבמקום למקם בתקרה הם על הרמקול ויורים באלכסון לתקרא. כדי לשנות את המופע שלהם בהתאם, הם חייבים עוד זוג ערוצי הגברה (וכיול). הרי לא יתכן שהסט מופע ברמקול הקדמי יהיה זהה לזה של הרמקול לכיוון התקרא, בערוץ קדמי (נניח ימני), בעוד של-2 הרמקולים דרישות הסט מופע שונים בתכלית...
נדמה, שאתה מדמיין שמערכת הכיול הזו (של ימהה, אונקיו או מותג אחר) היא נס טכנולוגי שנותן מענה לכל בעיה שיש, בלא מגבלות. נעשה שוב "כיול", והכל יסתדר
אז לא!
אולי עם ציוד ברמה נחותה (רמקולים ב-500 ש"ח), זה עשוי לעזור, אבל הפתרון לשמוע טוב לא בציוד ברמה נמוכה (ו-DSP) אלה בציוד מיטבי.
תיאוריות של רב ערוצי בק"ב, יצאו לבקרים ונגנזו בערבים של אותו יום. אתה נגרר אחר פרסומת המותגים לבידול מהמתחרים, והכרזה על מערכות (DSP) שיעשו את ההבדל. עוד סיפור מעשיות שישכח עד הסיפור הבא. אתה מתעלם מתעשיה שבנויה על צריכה. ראה בשנות ה-70 וה-80 חברות יצאו עם ליין רסיברים או פטיפונים או טייפים כל 6 חודשים! חברות אחרות (DENON) יצרו מאוחר יותר (שנות ה-2000) מספר סידורי שהכיל את השנה! למשל רסיבר 2803 היה מסידרת 28xx של שנת 2003, וכנל 3808 היה מסידרת 38xx לשנת 2008 וכו'.
רצוי לברור את התבן מהמוץ ולא לאכול כל שיטת DSP שמאכילים אותנו.
דור חדש של מעבדים או עוד כמה שורות קוד, לא יביאו את הישואה לתחביב, אבל אולי יביאו את יעדי המכירות של אותו מותג...
שים לב, שכל בעיה, סוגיה או טענה, תמיד מושלכת לעבר ה-DSP שלך (YPAO),
כמענה. זו שגיאה במהות. שים לב שאני לא היחיד שרומז או אומר לך.
 
חיבור בטור

היות והרמקולים הוא עומס דינאמי, כל עכבת רמקול משמשת אימפדנס טורי לרמקול השני במערכת. ה"דאמפינג פקטור" של כל רמקול התקלקל משמעותית (נמצא ברמה של כיחידה אחת).
לכן יש הרבה מקומות בהם הרמקולים אינם מרוסנים., אבל, במקום בו הרמקול האחד נכנס לתהודה (נשמע חזק יותר) האימפדנס שלו עולה (ואז הרמקול השני נשמע חלש יותר ), במקום בו הרמקול מתאמץ והעכבת יורדת עובר יותר הספק לרמקול השני. ובמקום בו שני הרמקולים נומינליים ההספקים מתחלקים באופן שווה יחסית (לפי 6 ו 8 אוהם). ובכללי המגבר מתאמץ פחות בכל מקרה. לכן הפצוי של 6 דיבי במקומו.
 

Ron W

New member
יש גם בעיה של הזזת מופע בין זוג רמקולים על אותו מוצא

הן מבחינת מיקום והן מבחינת מסננת שונה
זו הסיבה שממליצים על רמקולים מאותה סדרה למערכת
רק שתבין כמה הרחקת לכת
לחברות יוקרה יש זוגות רמקולים מתואמים ב 1/2db
מבחינת עקום הענות ורגישות
כמו שכתב פיני הבעיה שבטור רמקול אחד מושך על חשבון השני
לדעתי עדיף חיבור במקביל והוספת נגד בטור לרמקול שנשמע
חזק יותר כ 4 אוהם, או לתכנן אפילו מסנן פסיבי אם יש לך איך למדוד.
סביר שנגד טהור יקלקל פחות מהעכבה מורכבת של רמקול אחר.
 

EB10000

New member
נגד בטור אפשרי, אבל כל נגד כזה בארץ עולה 60 שח.

לפי חישוב שלי של הפיכת הרמקול של ה 6 אוהם ל 8 אוהם ואז חיבורו במקביל לרמקול 8 אוהם, צריך נגד 2 אוהם עם הספק של 50 וואט. משהו כזה:

https://www.mouser.co.il/productdet...=sGAEpiMZZMtlubZbdhIBIHWLW9HNIjUk7lS9x1VlEqo=

בחנות אלקטרוניקה הראשון במעטפת של טרנזיסטור עולה 62 שח ליחידה. החישוב מתבסס על העובדה שהרסיבר מסוגל לספק 140 וואט לערוץ לתוך עומס של 8 אוהם. אז אם העומס מורכב משני נגדים בטור של 2 ו 6, על נגד של 2 מתפתח הספק של 35 וואט וזה הספק נומינאלי ולא מרבי, ולכן הכי בטוח זה נגד של 50 וואט הדורש גם HEATSINK... לא יודע כמה זה יהיה פרקטי...
 

Ron W

New member
גם תמים וגם תימני


נראה לי ששילמת סכום בן 5 ספרות על רסיבר ושאר מרכיבים
אז 50 ש"ח מרתיעים אותך?
אם תרצה יש לי כמה נגדי 4 אוהם 50W ממתכת 2 אחוז דיוק
שנותרו מעומס דמה כיום כמעט לא בשימוש..
עדיין ההנחה שלך לא מעשית כי המגבר לא מוציא הספק קבוע
של 120W ל
רמקול אחורי במוזיקה או אפילו בכיול רמקול
אגב גם בהגדרות ההספק של הרמקול הוא לא אמור להחזיק
לזמן בלתי מוגבל אלא לפרקי זמן קצובים.
ב 100W קבוע מעל 10 דקות סביר שישרף..

אפשרות נוספת לחבר במקביל מספר נגדים קרמיים של 10W
כפי שיש במסננת של רמקול ללא שום גוף קרור עולים שקלים בודדים
תתחיל עם 4 בערך של 10 אוהם ותוכל לכוון ע"י הוספה / הסרה
 
למעלה