מאמר בנושא DSP מוקדש ל-EB10000

מה זה class I של crown?

שלום
ולמה כל אחד ממציא לו class ומחלק ל-class אות מה-A B C?
ואם זה מגבר דיגיטאלי נציל, אזל מה מאוורר? זה NO גדול למגבר אודיופילי.
 
תגובות

שלום
1. שתי הקישורים הראשונים מובילים לאותו מקום.
2. הרמקול הזה של JBL M2 עולה 6,000$. עם 2 מגברים כמו שמופיעים בקישור. של crown, זה מגיע ל-20,000$.
לך על זה.
ה-JBL M2 הוא רמקול גדול מימדים, ואין בו שום DSP.
המגבר של crown מתהדר בדרגת הגבר מסוג I. מה זה בדיוק?
מר אריאלי כותב שזה מגבר דיגיטאלי. אז מה מיוחד בהם? יש לי כזה 4X125W ברכב, ב-1,000ש"ח, והם אכן עובדים יפה.
לא הבנתי פה את ה-DSP? זה חלק מהמגבר? אבל אין חיבור מיקרופון למגבר. או שצריך Laptop ואליו מחברים מיקרופון ב-USB (כמו בקישור שלי ב-75$).
עם כל הכבוד למגבר של crown, האיוורור שלו עשוי להיות בעיתי במע' ביתית.
מנסיון עם אילו, הם עושים רעש, במיוחד במקומות שקטים. מגבר איכותי במחיר כזה, לא זקוק למאוורר, במיוחד אם הוא דיגיטאלי (נצילות גבוהה מאוד).
אני חייב להגיד לך שאינני מתלהב מזה. לא מהרמקול ולא מההגברה. לא הייתי הולך על זה בסלון או בחדר מוזיקה בבית.
 
תגובה קצרה

מוניטורים אולפניים מוגברים פועלים עם מגבר פנימי (ברוב המיקרים PWM הנקרא בשפת העם "מגבר דיגיטאלי).
בכניסת המגבר ישנו ADC שבהמשכו ישנו DSP המעבד את האות כך, שיתן לרמקול סאונד "פלטי" בחדר חסר הד. ההנחה היא כי אולפן הקלטות עבר טיפול אקוסטי שלא אמור להשפיע על איכות ואופי הצליל המופק ברמקול.
אריאל אריאלי
 

EB10000

New member
Class I Amp למכאל לנג

שלום

אין ממש דבר כזה CLASS I באופן רשמי, לפחות לא לפי הגדרות של IEEE. מדובר בשיפור ל CLASS D שהוצע עי חברת קראון. זה מגבר PWM עם שיפור ב TIMING. כאשר פותחים טרנזיסטור אחד (עליון) וסוגרים אחר (תחתון), בגלל זמן הקומוטציה (מעבר בין מצב מיתוג אחד לאחר), נדרש להוסיף זמן מת ולתזמן את המעברים בכדי שלא יהיה מצב רגעי בו שני טרנזיסטורים מוליכים בו זמנית ומקצרים את ה DC RAIL. מצב נקרא SHOOT THROUGH או CROSS CONDUCTION בשפה המקצועית. למעשה מגברי CLASS D נקראים D לא כי הם דיגיטאליים, אלא כי עקרון הפעולה שלהם זהה לעקרון פעולה של ממיר DC ל DC אשר במקום לעקוב אחר אות קבוע, עוקר אחר אות שמע AC. בממירי DC ל AC הנקראים INVERTER (מהפכים), יש כל מיני שיטות לקיזוז הפסדים ובעיקר עיוותים הרמוניים כתוצאה מהצורך בזמן מת. אחת השיטות היא להוסיף השראות בין ספק ה DC לממיר, ואז מוותרים על הוספת הזמן המת, כי לסליל "לא מפריע" שיקצרו אותו, שכן אז הוא נטען מזרם מהספק, ושומר על האנרגיה (בהזנחת התנגדותו האוהמית). בצורה זאת, מקבלים מהפך שנקרא מהפך מקור עכבה.

מהפך זה עובד בצורה דיפרנציאלית עי שני אותות PWM משלימים. כל אחד מבצע אפנון לחצי מחזור חיובי של הסינוס שיש לשחזר. הפעולה המשלימה אינה מצריכה תזמון, שכן בכל פעם ששני המתגים זגורים בו זמנית, לא מקור ה DC מתקצר, אלא מקור ה DC דרך שני סלילים. נוצר אפקט של BOOST. מערכת בקרה בחוג סגור דואגת לבקר את המתח הסופי במוצא המגבר, לאחר הסינון של התדרים הגבוהים.

ייתר על כן, יציאה הפרשים מאפשרת הפעיל את המיתוג בתדר נמוך יותר, אבל במוצא ההפרשי מתקבל תדר מיתוג אפקטיבי כפול מתדר המיתוג המקורי לכל רגל. פתוח מיתוגים = פחות הפסדי מיתוג...

אז חברת קראון פשוט פתחה מגבר ממותג CLASS D שפועל על עקרון זה. היות ועקרון זה מושאל מתיאוריה של מהפכים (Inverters באות I) הם קראו לו CLASS I והצליחו להראות שהוא בעל ביצועים טובים יותר ממגבר CLASS D בעל הספק זהה.

זה כל הסיפור. יש כאן מסמך עם הסבר שלהם, אם כי הם לא יורדים לפרטים טכניים או מציגים את המעגל עצמו. מידע נוסף לגבי CLASS I ניתן למצוא עם עושים חיפוש למאמרים בשם זה באתר IEEE EXPLORE אבל צריך רשיון משתמש בכדי לצפות בתכנים (לי יש דרך העבודה כי אני מרצה באוניברסיטה).

chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/http://sound.whsites.net/articles/137234.pdf
 
תודה


 
למעלה