רמקולים מוגברים למוסיקה הי אנד

EB10000

New member
רמקולים מוגברים למוסיקה הי אנד

שלום

בזמן האחרון למרות ההשקעה ברסיבר חדש ימהה A2070 וגם זוג רמקולים רצפתיים קליפש 260F, עדיין אני רחוק מלהיות מסופק מאיכות הסאונד בסטריאו. כעקרון שומעים מצויין, עד לרגע בו אני מחבר אוזניות הי אנד שיש לי השנהיזר HD800 שרכשתי כיד שנייה. במצב PURE DIRECT הם גורמים ל 260F להשמע כמו רמקולי מדבקה. אני מצליח לשמוע איתם צלילים שלעולם לא שמעתי עי המקולים החיצוניים.

אז חשבתי, היות והרסיבר ימהה נשמע מצויין עם אוזניות, אז מן הסתם איכות ה PRE שלו מספיק טובה. אז אני שוקל לחבר את יציאות ה PRE שלו לזוג רמקולים מוגברים.

ההגיון אומר, שאם היצרן תיאם בין ההגברה לרמקולים, ואולי הוסיף DSP בדרך בכדי לפצות על בעיות שיש לרמקולים, מן הסתם התוצאה הזאת אמורה להפיק סאונד אופטימאלי ומאוזן. האם ההנחה הזאת נכונה? האם יש רמקולים איכותיים מדפיים שיורדים עד ל 50 הרץ (השאר יושלם עי סאב).

מה מומלץ שנחשב לאיכותי אודיופילי אבל במחיר שפוי? האם זה עדיף על מגבר כוח חיצוני ואולי רמקולי מוניטור?

תודה
 
לאן אתה מכוון?

שלום
כלל אצבע אומר שיחס ההשקעה ברמקול לעומת אוזניות, ע"מ להניב תוצאה באותה איכות, דורש יחס תקציב של 1:10. ה-קליפש 260F שלך זה רמקול בפחות מ-500$.
ה-HD800 מעל 600$. כל הכיוון שלך מלכתחילה היה שגוי בתפיסה הפילוסופית של העמדת מע' שמע. חיפשת גימיקים ויכולות פיענוח ולא סאונד.
רמקול מוגבר...לאן אתה מביט?
עם כל הכבוד לימהה ולמחירו בארץ, זה רסיבר. ההגברה שלו בינונית מינוס.
הוא יכול לשמש כקדם למגבר הספק וזוג רמקולים איכותי.
 

EB10000

New member
תודה, אבל זה לא עונה לי על השאלה

אם הימהה מספיק בתור פרה, אז האם עדיף ללכת על מגבר הספק + סטודיו מוניטורים איכותיים, או ללכת על איזו סטודיו מוניטורים שכוללים מגבר הספק מובנה? ההגיון אומר שרמקול אקטיבי הוא מערכת אופטימאלית מתואמת בין הגברה לרמקול, וככל הנראה כוללת DSP שמפצה ומתאם בינהם באופן מושלם. אשמח להמלצות לסט מגבר + רמקול מתואמים או רמקול אקטיבי שישתלב עם סאב (גם הוא קליפש 12 אינטש).
 
לא ככה

שלום
ראשית חפש לך רמקול שאתה אוהב את הצליל שלו ונכנס לתקציב.
ביד 2 תמצא יותר רמקול באותו כסף. לרמקול הזה, באשר יהיה, צריך להתאים הגברה. (תלוי בנצילות, בעכבת ובגודל החדר ומרחק הישיבה).
לא מכיר הרבה רמקולים מוגברים לתחום הזה. זה לא פתרון נפוץ. היו כמה למרידיאן, ממה ששמעתי (שמעתי אותם בתצוגה בוונקובר, לרגל השקתם) זה היה כישלון. למרות ממשק דיגיטאלי, וברמקול היה גם ממיר ו-DSP...
אגב, מציע לך בחום לרדת מה-DSP למיניהם. מניסיון, יש בהם יותר נזק מתועלת.
מערכת טובה לא זקוקה ל-DSP. ה-DSP אינו פתרון קסם לכל התחלואים האקוסטיים של החדר, הרמקול וההגברה. אגב, כל 3dB שה-DSP משנה בעקום ההיענות (כמו ב-EQ) זה מוריד את עצמת ההגברה ב-50%.
כך שמגבר 200W עם DSP שמשנה 6dB מותחר בנטו משהו כמו 50W!
בהצלחה
 
מוניטורים אולפניים

אכן, היום רוב המוניטורים האולפניים הם רמקולים "מוגברים" הכוללים מגבר פנימי ו-DSPרמקולים אלו מצטיינים ב"שקיפות" גבוהה ויש האומרים כי קשה להנות מהם כרמקולים ביתיים.
ברוב המיקרים גם אינם מעוצבים כרהיט. העיצוב מתאים יותר ל"רמקולים לעבודה" מאשר לבית.
גם המוניטורים האולפניים מגיעים בדרגות איכות שונות וכך גם מחיריהם.
אם אתה שואף לרמקול "שקוף" ממש יהיה עליך לבחור את הרמקולים שמחיריהם מתחילים סביב ה1000 (אלף) דולר ליחידה.
ניתן לרכוש אותם ב- B&H וב- SWEETWATER. שתיהן חנויות אינטרנטיות לציוד מקצועי.
אריאל
 

ortodox

Member
נסה ATC...

יש להם רמקולים מוגברים ברמה גבוהה. עם זה חשוב לזכור שבכדי להגיע לרמת סאונד שמספקות אוזניות ברמה גבוהה, צריך מכפלות השקעה לא מעטות במערכת סטריאו "רגילה" וזה כבר נכתב כאן למעלה. אצלי מנגנת מערכת מעל הממוצע עם רמקולים והגברה שעיקר ייחודם בשקיפות ורזולוציה ברמה מאוד גבוהה ועדיין הסטאקס האלקטרוסטטיות שיושבות לי מפעם לפעם על האוזניים, מביאות סאונד מליגה אחרת.
 
אמרת אזניות אלקטרו-סטאטיות - אמרת ליגה אחרת

ולכאלה, ניתן להשוות רק רמקולים אלקטרוסטאטיים. אבל, מסתבר כי ישנם לא מעטים שלא אוהבים את הצליל "השקוף" של רמקולים אלקטרוסטאטיים.
רבים מעדיפים את ה"צליל החם" של רמקולים דינאמיים.
וזה די מזכרי את החזרה של רבים למגברי שפופרות וזאת למרות שמבחינת השקיפות שלהם, הם מאד רחוקים מאחור.
אריאל אריאלי
 
אלקטרוסטאטי מול ריבון

שלום
במבחני הדגמה של ה-2 תמיד מצאתי את הריבון (מאגנפאו למען הדיוק) עדיפים.
אומנם, יש להשלים להם את הבאס התחתון עם סאב חיצוני, מה שמרטין לוגאן הכניסו לרמקול שלהם כחלק ממנו, אך במבחן התוצאה, הריבון נשמע הרבה יותר טבעי ונקי.
 
מאחר ומדובר בטעם אישי, אני יכול להסכים איתך

אבל לטעמי, הרמקול האלקטרוסטטי "שקוף" יותר וניטראלי.
אני זוכר את התקופה שנכנסו שידורי ה- FM ברדיו. הצליל נשמע לנו מאד "לא טבעי" ה"צ"דיקים וה"ס"מכים וה"ש"ינים, נשמעו צורמים. פשוט היינו רגילים לצליל של שידורי ה- AM ש"החליקו" ו"עיגלו" את הצליל. ברגע שנשמע הצליל הטבעי כל מה שלא שמענו ב-AM נשמע לנו צורם.
הרמקולים האלקטרוסטאטיים פשוט מעבירים בצורה "שקופה" כמעט לחלוטין את מה שהוקולט. למי שלא רגיל, הצליל נשמע "לא טבעי".
אבל, שוב, זה ענין של טעם אישי.
אני, כשלעצמי, אוהב יותר את הצליל הניטראלי.
אריאל אריאלי
 
איזה מאגנפאן יצא לך לשמוע?

שלום
האם שמעת את ה-3.7 החדש בתערוכה האחרונה בכפר המכביה? האם שמעת את אחיו הקטן, את ה-1.7?
האם שמעת את הדור הקודם: 1.6 ו-3.6?
 
להודות על האמת - שמעתי את הישנים.

לחדשים עדין לא הגעתי.
אבל, צריך להבין כי כל עוד מדובר בכחוחת מגנטיים, תיאורטית, לא ניתן להגיע לשיחזור אחד לאחד של הסיגנל החשמלי ללחץ אוויר. רק רמקול אלקטרוסטאטי יכול לתרגם אחד לאחד את הסיגנל החשמלי ללחץ אוויר. כך גם במיקרופונים. אין אפשרות תיאורטית להמיר את לחץ האוויר למתח חשמלי בעל אותה הצורה במיקרופון דינאמי בעוד שמיקרופון קיפולי, יכול, תיאורטית, לתרגם אחד לאחד.
אריאל אריאלי
 
גם הישנים נשמעו טוב מהמרטין לוגאן

שלום
את המגנפאן פגשתי לראשונה ב-1995, בסינגפור. הצליל הפתיע אותי לטובה.
אח"כ המלצתי אותם לחבר שרכש זוג של 1.6 איתם חי כ-15 שנים. הם נשמעו נפלא. בשלב מסויים היו חסרים לו הבאסים והוא הוסיף סאב איכותי של REL.
לימים, כאשר חשב לשדרג, בחננו את ה-3.7 החדשים (VER 01) שנשמעו בוהקים עם עודף מוגזם של גבוהים (דבר שטופל ע"י החברה ב-VER 02.
ה.3.7 הוצגו בתערוכה האחרונה ונשמעו נכון וטוב. הבעיה של הטכנולוגיה זהם לא נצילים (86dB/w/m SPL) והעכבת שלהם קשה: 4 אוהם.
הם כמובן זקוקים לחיזוק ע"י סאב בנמוכים.
לא רואה סיבה מדוע הטכנולוגיה של האלקטרוסטטיים נשמעת כ"כ שונה (ופחות טוב לטעמי). מכל ההדגמות של מרטין לוגן, יצאתי מאוכזב.
 

ortodox

Member
למרבה הפליאה..

דווקא לא מת על רמקולים אלקטרוסטיים, מעדיף דינמיים משובחים ( כמו האנסאמבל רפרנס סילבר שאצלי בבית, לשאלת מיכאל במקום אחר ), לראשונים גם בעייתיות מסוימת בכל הנוגע ל sweet spot, מה שכמובן אינו רלבנטי לאוזניות, שם אתה תמיד מצוי במרכז והצליל משום מה מצליח לארגן גם במה נהדרת בצד הרזולוציה הפנטסטית וזה יופי. עוד יתרון לסטאקס מצוי לנסיוני בשמירה על איכות צליל מעולה לאורך כל הליין מהזול ( גם לא כל כך גרושים לצערי, כמה אלפים איך שלא תספור ), עד לטופ.
 
אמרת STAX אמרת הכל

שלום
לא שהן זולות! http://www.aviyaffe.com/search.aspx?searchCatID=0&priceID=0&brandID=46&text=
סט שלהם איכותי עולה מעל 20,000 ש"ח, וביחס 1:10 זה אומר זוג רמקולים סביב ה-200,000 ש"ח...כך שזה "יקר". זה גם דורש הגברה איכותית ולא רסיבר של ימהה.
אודה אם תפרט על: "ערכת מעל הממוצע עם רמקולים והגברה שעיקר ייחודם בשקיפות ורזולוציה ברמה מאוד גבוהה".
תודה.
אני מניח שאין לך הרבה DSP במערכת הזו
 
למעלה