האם סטרימר מוסיקה עם DAC "מקצועי" יכול לעזור לרסיבר קולנוע?

EB10000

New member
האם סטרימר מוסיקה עם DAC "מקצועי" יכול לעזור לרסיבר קולנוע?

שלום

הרסיבר שברשותי ימהה RX-A2070 מצוייד ב DAC של SABRE של ESS שתומך בהמרה של עד 32 סביות ותדר 192 קילוהרץ. אני תמיד שומע מוסיקה עי אחד ממצבי ה DSP כי רק אז הסאב עובד ומערכת הכיול. השאלה היא האם סטרימר איכותי שכולל DAC אשר ישמיע קבצי מוסיקה HD ויחובר לרסיבר אנלוגית יצליח לשפר איכות שמע מעבר לחיבור סטרימר מבוסס PC ותוכנה אודיפילית כגון JRIVER אשר מחובר לרסיבר דיגיטאלית עי HDMI (ז"א ה DAC הפנימי של הרסיבר פועל וממיר לאנלוגי ולהגברה).

לא רוצה להשקיע כסף ואז להתאכזב. חשוב לציין כי גם אם אני מתחבר לרסיבר אנלוגית, אפילו במצב STEREO האות האנלוגי עובר המרה לדיגיטאלי עם ADC פנימי כי הרסיבר חותך תדרים לסאב ומפעיל אקולייזר כיול והרי כל אלו נעשים במישור ספרתי. אז מה באמת הטעם ב DAC חיצוני איכותי ככל שלא יהיה?

למה אני שואל? כי בפורום AVS הרבה טוענים שהרגישו שיפור עם למשל DAC סטרימר של PS AUDIO ודומיו. אני לא מסוגל לשמוע מוסיקה במצב PURE DIRECT שהוא המצד היחידי שאות אנלוגי מועבר להמגבר ללא כל עיבוד ספרתי. שם הכל מבוטל כולל הסאב ואני מקבל צליל אנמי מידי בגלל מיקום הרמקולים שלא מאפשר להם לרדת נמוך מ 60 הרץ...
 

eladts

New member
ענית לעצמך

אם אתה משתמש בעיבוד האות של הרסיבר אין שום תועלת בממיר דיגיטלי לאנלוגי לפני הרסיבר. תמיד עדיף לבצע כמה שפחות המרות.
 
נדמה שאתה מחפש את המטבע תחת הפנס ולא היכן שהלכה לאיבוד

שלום
הבסיס למערכת (טובה) היא בהשמעת מוזיקה ב-2 ערוצים ללא התערבות מכל סוג שהוא:
לא Tone Control, לא EQ של Room Correction ולא DSP לסוגייו.
אם אין לך את זה, הפתרון שלך זה בצביעת הצליל ב-DSP ע"י אפקטים מלאכותיים, EQ חזק ל-Room Correction וכו', הכיוון הכללי - פשוט לא נכון.
האם מה שחסר ע"מ לשמוע באמת טוב, זה עוד ועוד DSP?
לטעמי, יש להגיע לצליל הכי טוב (במידת האפשר) ע"י מקור לא מקודד, עם הגברה ב-Direct, וזוג רמקולים (אולי גם סאב). זה הבסיס.
ומשם להתחיל לבנות את ההמשך...
לגבי אמירות של אנשים שאתה מצטט, הם לא הוסיפו ממיר יקר ואיכותי של PS
לרסיבר ק"ב עתיר DSP ו-Room Correction.
ניסיתי להגיד לך את זה כאשר התחדשת ברסיבר ועשית לו Set Up, אבל לא הקשבת. אתה שוב באותה פינה, ונדמה שלא תאות להביט לכיוון שלי ולהקשיב.
 

EB10000

New member
תודה, אבל לצערי זה לא ממש מתאפשר עם הרסיבר שלי.

בימהה, מקור דו ערוצי שלא כולל ערוץ סאב נפרד, חייב לעבור דרך ה DSP על מנת לשחזר ערוץ סאב. זה פשוט נעשה באופן ספרתי. מסיבה זאת כאשר בוחרים במצב PURE DIRECT הסאב לא עובד ולא משמיע צלילים. אני מבין את הרעיון מאחורי ההחלטה. זה בכדי לספק מצב PURE אמיתי בו מקור דו ערוצי אנלוגי עובר ישירות לקדם מגבר אנלוגי ומשם למגבר ללא כל עיבוד או התערבות. זה אכן מספק את הצליל הכי נקי וטהור, אבל עם הרמקולים הקדמיים שיש לי כרגע קליפש 260F המסוגלים לרדת עד 40 הרץ, חסר לי באס במצב הזה ללא הסאב. זה הגיוני בגלל המיקום שלהם שאין לי מה לעשות בעניין. אז אני חייב לשמוע מוסיקה במצב STRIGHT או STEREO ללא עיבוד DSP אבל עם סאב. מה שאומר שהסאונד האנלוגי חייב לעבור המרה לדיגיטאלי לרבות EQ כי ה YPAO נכנס לפעולה בתיקון האקוסטי. זה אומר שלא משנה איזה DAC חיצוני יהיה בשימוש, בסוף הכל יעבור דרך ה DAC ו ה DSP של הרסיבר (ה DAC של ESS נחשב לדיי איכותי אגב).

אני ככל הנראה אצטרך סטרימר עם DAC שכולל יציאה לסאב משלו, ואז אני אוכל לשמוע במצב PURE DIRECT ולחבר סאב נוסף למוסיקה בלבד (אטום) ישירות לDAC אבל לא ברור לי אם זה בכלל אפשרי כי אז צריך לסנכרן בין בקרת העצמה של ה DAC והרסיבר... אפשרות אחרת היא לרכוש מגבר STEREO נפרד למוסיקה, אבל זה מייקר וגם לא יודע איך ישתלב עם הרסיבר.

כנרה ההיתי צריך לרכוש רסיבר מחברה אחרת כגון מראנץ שאצלהם מצב PURE AUDIO לא עוקף את הסאב, לפחות לפי מה שקראתי. מכל מקום, האפשרויות שלי מוגבלות.
 
גם ב-DENON לא

שלום
צר לי לשמוע על המימוש של YAMAHA.
האם אין לסאב חיבור של HI LEVEL שבו מחברים אותו במקביל לרמקולים?
 

EB10000

New member
לא, משום מה האופציה הזאת נעלמה מרוב הסאבים החדשים

יש כניסת SUB וכניסת LINE
 
LINE גם טוב

שלום
קח מ- PRE OUT שיהיה תלוי עצמה (Volume). וכייל בהתאם.
בסאב יש לכייל עצמה ותדר חיתוך. הייתי הולך על משהו כמו 45-50HZ.
 

EB10000

New member
חשבתי על זה אבל אז מתעוררת בעיה בצפיה בסרטים

שלום

במצב PURE DIRECT ה PRE OUT של שני ערוצי הסטריאו עובד. אז כעקרון אפשר לחבר אותם לכניסות ה LINE של הסאב. אבל ברגע שאני רוצה לצפות בתוכן רב ערוצי הכולל ערוץ LFE, אני צריך להחזור למוצא SUB PRE OUT וגם לכייל את עוצמת הסאב מחדש בכל מעבר כזה... נראה כי הפתרון הוא רכישת סאב משני לצרכי מוסיקה בלבד. הוא יחובר ל MAIN PRE OUT ויכוייל עבור מוסיקה דו ערוצית. בניגון סרט יהיה אפשר לכבות אותו במקרה והוא יגרום לעודף באסים...

אבל זו השקעה לא קטנה, וגם לא ברור היכן המקום האידיאלי למקם סאב כזה, אם המקום העיקרי כבר תפוס עי הסאב הקיים...
 
האם הסאב באמת כ"כ קריטי?

שלום
נדמה ש-40HZ זה די נמוך...בשלי חייתי טוב עם 32HZ שנים, עד שהוספתי לו סאב.
האם מלבד האוקטבה וחצי התחתונות הכל דבש?
 

EB10000

New member
הרמקולים מגיעים ל 38 במינוס 3 דציבל, אבל אני לא מקבל את זה

שלום

היצרן אומר שהם מגיעים ל 38 אבל לי חסר מהם הרבה באסים. ככל הנראה משהו בחדר בולע כל מה שמתחת ל 60. אבל מהסאב של אותו היצרן 12 אינטש אני שומע את כל מה שחסר. הרסיבר בכיול אוטומטי חתך אותם על 80!!! זה רמקול FULL RANGE. ככל הנראה הרסיבר הרגיש שיש הנחתה רצינית בנמוכים שאין לו יכולת לקזז עי ה EQ המובנה. אני בטלתי את החיתוך והוספתי את הסאב במצב DUAL כדי שישלים... עם סאב שומעים מצויין מוסיקה, אבל במצב PURE גורניש כי אין סאב...
 
אמרת שיש לך Klipsch?

שלום
האם הם ממוקמים בפינות?
ל-Klipsch יש שופרות (Horns) מאוד נצילים, ולכן בנמוכים הם זקוקים להגברה אקוסטית של הפינה (עוד 6dB+). והיה אם לא, הנה הבאס האבוד.
 

EB10000

New member
כן, לאחרונה רכשתי 260F

הם מרוחקים כ 30 ס"מ מהקירות בכל פינה. עדיין הבאסים שלהם חסרים. אם אני מצמיד אותם זה פוגע ב IMAGING. הם מופנים כלפי פנימה בזווית של כ 15 מעלות.
 
Klipsch Reference Premiere RP-260F

שלום
Klipsch Reference Premiere RP-260F
https://www.bhphotovideo.com/c/prod...MI1bbxi5iB2AIVwR4bCh0QuwSJEAAYASAAEgI4ivD_BwE

Frequency Response ± 3dB 34 Hz to 25 kHz
Sensitivity 97 dB @ 2.83 V / 3.3' (1 m)

אני משווה את אילו לשלי (Forte-II), וההבדל הוא 2Hz בנמוכים (32Hz )
ועוד 2dB בנצילות (99dB אצלי). אולי הצליל שונה אבל המפרט דומה (מאוד).
אודה לך אם תוכל להעביר איור או צילום של הרמקולים שלך בפינות החדר.

למיטב הבנתי, הם זקוקים לפינה (2 קירות ב-90 מע') כאשר הם די קרובים (משהו כמו 10 ס"מ) ובהטיה של 45 מע'. (15+/- מע').
המשחק של הזוית והקרבה לקיר שווה ניסוי ובדיקה, ללא סאב.

המשחק הזה, תורם לא רק לבאס הנמוך (מתחת ל-80Hz כפי שהרסיבר חותך)
אלה גם לתחום שמעליו: ה-Lower Mid. מדובר באיזון הצליל, ולא רק תרומה מוגברת לבאס הנמוך של 80Hz ומטה
 

EB10000

New member
תודה. עכשיו רק שמי לב שהם יורדים ל 34

בגלל שמעולם לא הצלחתי לקבל מהם באס עמוק, כל הזמן ההיתי בטוח שהם מתחילים מ 43 ולא 34, מה שיותר הגיוני בהתחשב בגודל הוופרים 6.5 אינטש...

עכשיו בכלל זה הזוי כי כאמור הימהה A2070 בזמן הרצת כיול קובע אותם ל חיתוך של 80 הרץ!!! מבחינתו הם רמקולים מדפיים. אני אנסה לשנות את המיקום ולהתקרב איתם לקירות הצדדיים (לקיר האחורי הם הכי קרוב שניתן כ 25 ס"מ כי מאחור יש את כל השקעים). הם לא מוצמדים לקירות צדדיים כי בפינה אחת יש את הסאב ושם הוא נשמע הכי טוב. אני אנסה למקם אותו יותר באמצע ולהצמיד את הרמקולים. אולי זה ישפר משהו.
 
בהצלחה


שלום
מניסיון ארוך שנים על Klipsch, במעבר בכמה וכמה דירות/בתים, למיקום שלהם תפקיד קריטי. ה-Klipsch, בשל היותם מבוססים על טכנולוגיית ה-Horn (שופר) המאוד נצילה, חייבים את עזרת הקירות להגברת הבס לאותה עוצמה.
למשל, ה-Klipschorn האגדי, בנוי בצורה כזו שהוא פשוט תואם לפינה של 90 מע' וכל הגב שלו שעשוי בצורת V משלים את הפינה. הרמקול גדול למדי ולא מתאים כ"כ לבית ישראלי...אבל התוצאה נפלאה.
http://www.klipsch.com/products/klipschorn-floorstanding-speaker

http://www.klipsch.com/products/klipschorn-70th-anniversary-edition
 

EB10000

New member
מעניין, אבל

למה שמשהו ירצה להכניס הבייתה רמקול שנראה כמו החלאה בין שידת נעליים לארון תקשורת של בזק? מה לגבי אסטטיקה? לפחות ה 260F השחורים נראים טוב, בעיקר ללא הגרילים, אם כי לי אישית מפריעה לחשוף אותם לאבק, ובעיקר לילדה בת ה 5 שלי שנהנית לבדוק את גבול היכולת האלסטית של וופרים...
 
רמקול אגדי

שלום
זה הרמקול היחיד שאי פעם שמעתי, שנשמע אמיתי - מוזיקה נטו!
לאור הנצילות הפנטסטית שלו, כל מגבר יכול להניע אותו ובקלות.
הוא אומנם גדול, אך מהחזית (רוב מה שרואים) הוא די יפה: לוח עץ איכותי עם מעט גריל למעלה.
הרמקול מיוצר מאז שנות החמישים בדיוק באותו מתכון ועדין יש לו קונים.
 
למעלה