בשעה טובה הוא הגיע: ימהה RX-A2070

EB10000

New member
בשעה טובה הוא הגיע: ימהה RX-A2070

הגיע אלי היום ב 10 בבוקר עי חברת השילוח (נרכש מחנות בגרמניה במחיר מיוחד בעזרת חבר מהעבודה עם קשרים שם, נשלח דרך מוסטופ, סה"כ יצא כמעט 8300 שח, (35% מס + 500 שח משלוח, ועוד כל מיני עמלות לא ברורות של עוד כ 400 שח, כאשר בארץ הכי זול שמצאתי זה 10000 שח, מחנות מתמחה, מחירון מומלץ לפרייר הישראלי 13400 (הוא עדיין לא נכנס לזאפ).

אני מ 10 בבוקר בהכנות לקראת ההתקנה, ועדיין לא הגעתי לשלב הזה. בנתיים קורא את מדריך המשתמש ומנסה לתכנן כיצד לחבר את כל המקורות בצורה אופטימאלית ובמקביל מתכנת מחדש את שלט ההרמוני 650. הרסיבר שיש ברשותי עכשיו הוא אונקיו 809 הישן והטוב. הבדיקה היחידה שעשיתי עד כה עם ה 2070 הוא חיבור כבל רשת, זוג רמקולים קדמיים (קליפש 260F) וניגון מוסיקה במצב PURE AUDIO אחרי שקודם שמעתי את אותם הקטעים בפעם האחרונה עם האונקיו 809 שיעבור לחדש שינה.

תחילה הייתה אכזבה\בהלה. ה 2070 נשמע לי מאד חלש ביחס לאונקיו, ההיתי צריך להגביר עד כמעט מינס 10 דצי בל (המקסימון זה פלוס 20), אבל אז גיליתי שרסיבר יש VOLUME TRIM בהגדרות. הרמתי למקסימום האפשרי והעוצמה חזרה למה שאני רגיל באונקיו. אז לאחר כמה דקות בהן האזנתי לכמה קטעי מוסיקה מוכרים (דייר סטריט, THE UNION של אלטון ג'ון, אלבום הדגמה AUDIOPHILE VOICES, קטעים יותר קצביים כמו THRILLER של ג'קסון בפורמט DSD), ללא ספק שיש שיפור מורגש לטובת הימהה ביחס אונקיו, לפחות במצב PURE AUDIO. במצב STEREO רגיל דווקא הרגיש לי שהצליל לא ממש נקי ומאוזן מספיק, אבל זה לפני ביצוע כיול עם חצובה בעלת 3 עמדות שמגיע עם הרסיבר לכיול החזרים OFF AXIS וכיול זוויות החזר לטענת ימהה...

בכל אופן נראה שיקח לי כמה ימים לחבר ולכייל. זה ממש לא תהליך פשוט לעבוד בין שתי חברות שונות. הכל מרגיש לי חדש ושונה מהאונקיו. מקווה שלא יהיו עוד אכזבות ושההסתגלות תהיה מהירה...

עדכונים בהמשך...

 
תתחדש ותהנה


שלום
הממשק משתמש בימהה בוודאי שונה מזה של אונקיו.
פחות מתחבר לממשק של ימהה...
לא הבנתי מה הסיפור של המקורות וחיבורים?
 

EB10000

New member
תודה

לגבי המקורות, אין לרסיברי ימהה סימונים שמיים לכניסות מאחור. יש AV1 עד AV7 שכוללים HDMIים ולחלק מהם יש כניסות וידאו ואודיו הנלוגיות, ולעוד חלק כניסות SPDIF ובנוסף יש גם 4 כניסות אודיו בלבד אנלוגיות ודיגיטיות ממוספרות 1 עד 4.

לא ברור מה צריך לבחור בבורר כדי לשמוע מה... לקח לי שעות להבין ולהגדיר את הניתוב של כל הכניסות ולתת להם שמות ברורים (יש לי מחשב דסקטופ עם חיבור HDMI וגם חיבור אופטי מכרטיס קול נפרד, מחשב HTPC, סטרימר אנדרויד, שרת מוסיקה לוג'יטק עם חיבור אופטי, וממיר לוויני). בנוסף גיליתי ששימוש ב ARC מהטלויזיה חוסם את השימוש ב AUDIO1 בכל תצורה שהיא (אנלוגי, אופטי או קואקס). זה ממש שונה ממה שאני רגיל באונקיו שהרבה יותר ברור ונוח. כאן הכל מסורבל. מבורר המקורות ברסיבר עצמו לא ניתן לבחור כניסת USB או ניגון מרשת. זה אפשרי רק מהשלט. אחרי חצי יום גיליתי שיש POPUP MENU עם אופציות שמאפשר בחירה\שינוי של אות הוידאו ואות האודיו. זה דווקא נוח כי מאפשר לצפות בכל מקור וידאו שרוצים בזמן שמאזינים לרדיו או מוסיקה מהרשת.

עדיין לא הרצתי כיול YPAO החדש. כרגע הבית לא שקט ובלילה זה יפריע. מחר כבר חג, אז כנראה הכיול ימתין לשבוע הבא. בנתיים גם שכל 9 הרמקולים מחוברים, מוסיקה נשמעת הכי טוב ב PURE AUDIO או STRAIGHT. כל מצבי השמע כמו LIVECLUB מוסיפים הדהוד מעצבן. אבל לפי מדריך, הם אמורים להשמע טוב יותר רק לאחר כיול ה YPAO. במחינת עוצמה, לא הרגשתי הבדל ביחס לאונקיו. האמת, יש קצת חרטות. אבל אני עדיין עם מסך 1080P ואין לי רמקולי תקרה, כך שעוד רחוק היום שאוכל לנצל את היתרונות שלו על האונקיו עם אטמוס, ו HD.

לגבי מצבי סראונד, הופתעתי לגלות שאין בו DOLBY PRO LOGIC II או כל דבר אחר כמו DPL2Z שיש באונקיו. במקום זה יש DOLBY SURROUND. תחילה חשבתי שזה או DS משנות ה 90 המוקדמות, אבל לאחר קריאה באתר דולבי, הבנתי שזה השם החדש לפורמט PROLOGIC מתואם לאטמוס... לא ברור לי איך אני עובר ממצב MOVIE ל MUSIC בדולבי הזה. למרבה המזל DTS NEO 6 הישן קיים בו עדיין, לצד DTS NEURAL X שהבנתי שזה המתחרה ל DS החדש...

עוד דבר, התצוגה שלו מהמכשיר דינאמית וכל הזמן משתנה, כאילו הוא במצב DEMO. לא מצאתי איך לעצור את זה, פרט למצב PURE AUDIO שמחשיך הכל...

בקיצור, צריך להתרגל לצעצוע החדש הזה...
 

EB10000

New member
רשמים ראשוניים מהמפלצת הזאת

טוב.

בוצע כיול YPAO אוטומטי מלא. אז כך, איכות הסאונד של הימהה טובה יותר מהאונקיו ללא ספק! לאחר ביצוע הכיול ב YPAO למקום אחד בלבד כולל זוויות (סיבוב הקרוסלה של החצובה ל 3 מצבים), הסאונד הפך למאד מאוזן ועשיר.

אין DPL2, נכון, וטוב שכך! ה Dsur החדש של דולבי עושה עבודה כל כך טובה עם סרטים עם פס קול 2.0, שלרגע חשבתי שבחרתי בסרט שהוא DTS-MA 7.1. זה ממש מדהים, החלוקה מחדש של פס קול 2.0 ל 7.1 (ניתן עד 9.1 אבל חסרים לי רמקולים כרגע), ממש משכנעת ובקטעים מסוימים זה נשמע כמו 5.1 או 7.1 ערוצים דסקרטיים. כאן זה בהחלט שיפור משמעותי על האונקיו עם כל ה THX ו DPL2Z ושילוב ביניהם.

מוסיקה נשמעת הכי טוב ב LIVE CLUB VIENNA כל עוד לא מגזימים עם פרמטרי ה REVERB ו ROOM SIZE. מצב הדמיה לא גורע באיכות, וכלל אינו מורגש, מה שמקבלים זה אפקט משכנע שעברת לחדר פיזי חדש עם אקוסטיקה טובה יותר. ימהה בהחלט שיחקו אותה עם גרסת ה 3D המתקדמת הזאת של ה DSP.

כמו כן, הנגישות לפרמטרים שונים בתפרית מאד נוחה וישירה. ניתן בלחיצת כפתור להגיע למשל לכיול עוצמות כל הרמקולים והסאב. הטיפול בסאב (ניתן עד שני סאבים, אבל תרם רכשתי זוג תואם), הרבה יותר טוב ב YPAO מאשר באודיסי באונקיו. להבדיל מהאונקיו, כיול TONE CONTROLS (בס\טרבל) משפיע סימולטנית על כל ערוצי הרמקולים בשימוש ולא רק על זוג הקדמיים, מה שפוגע באיזון הכיול. זה הרבה יותר הגיוני (מסיבה זאת במצבי ה THX באונקיו, כיון TONE CONTROL לא זמין, בימהה פשוט אפשרו אותו לכל הערוצים כדי לא לפגוע באיזון).

לאחר ביצוע כיול, ניתן לבחור בין 4 מצבים של ה PARAMETRIC EQ:

FRONT, FLAT, NATURAL, THROUGH.

FRONT זה לכייל את כל הרמקולים בכדי שידמו לזוג הקדמיים.

FLAT זה לכייל כל רמקול בנפרד במטרה לכבל הענות ספקטראלית שטוחה ככל הניתן (FLAT מתקן תהודות לא רצויות של כל רמקול וכמובן השפעת האקוסטיקה בחדר עליו).

NATURAL בהתחלה היה לי לא ממש ברור, אבל אחרי שקראתי הרבה ברשת, זה כיול שמנסה בכל מחיר לגרום לכל הרמקולים להשמע עם גוון צליל זהה ככל הניתן. כאן צריך להזהר, שאם נניח רמקול הסנטר מסוג לא איכותי, נניח מוגבל תיאורטית להפיק צלילים עד 10 קילוהרץ, במצב NATURAL ה EQ ינסה לפצות בכך שהוא יגביר כמה שניתן תדרים גבוהים מ 10 קילו עבור הסנטר, ובו זמנית הוא ינחית תדרים מעל 10 קילו בשאר הרמקולים במטרה להביא את כולם להרמוניה זהה, גם אם זה גורע מתחום התדרים של הרמקולים הטובים יותר. במצב FLAT למשל, ה EQ רק יפצה על התדרים הגבוהים בסנטר מבלי לדפוק את שאר הרמקולים. במקרה שלי שיש רמקולים מסוגים שונים, מצב FLAT עדיף ללא ספק.

מצב THROUGH מבטל את ה EQ כלל. התוצאה נשמעת כאילו יצא כל האוויר מהרסיבר... לא ברור למה משהו ירצה לבטל את ה EQ..

אני כרגע מתלבט בין FRONT ל FLAT. שניהם נשמעים מצויין, אבל הגיוני יותר לבחור ב FLAT.

עכשיו לדברים הפחות טובים. ה GUI של ימהה לעומת אונקיו נראה מצועצע, צלמיות באיכות ירודה עם סמני גרעון כאילו משהו לקח צלמית ברזולוציה נמוכה והגדיל אותה על כל המסך... כל ה GUI עם צבעים מביכים ורקע פסנטר מרגיש כמו GUI של ממיר עידן סיני זול. באונקיו זה נראה מאד מקצועי עם איכות איקונים וגרפיקה הרבה יותר טובה.

דבר אחרון: עיבוד הוידאו. לא שאני צריך את זה, אבל גם כאן האונקיו לוקח בגדול. הפעלת עיבוד וידאו ונסיון לשחק בכל מיני פרמטרים, רק גורעת מאיכות התמונה, כאשר באונקיו בהחלט ניתן להגיע לשיפור. במקרה של ימהה, עדיף לבטל ולעקוף את מעבד הוידאו.

נשאר לי רק לבדוק HDR ו 4k וכמובן אטמוס ו DTS:X אבל אין לי עדיין טלויזיה 4K, או רמקולי תקרה, או כל אף תוכן עם אטמוס. כרגע אני מוריד כמה כותרי BD מטורנט שהם 4k hdr וגם עם אטמוס. אני אנסה לנגן אותם בקודי דרך ה HTPC או הסטרימר ZIDOO ולראות איך הרסיבר מגיב. תוכן 4k בדקתי, אבל הסטרימר ממיר אותו ל 1080P כי כנראה לפי ה EIDE ב HDMI הוא מזהה שהמסך לא תומך ברזולוציה הזאת, למרות שהרסיבר כן. גם האפשרות לבחור ברסיבר המרה ל 4k לכל אות וידאו אינה זמינה (אפורה), כי הרסיבר מזהה את המסך כלא תומך.

מה שבטוח, לא נשאר לי כרגע תקציב למסך, וגם לא לשני סאבים. לכל היותר אני בקרוב אקנה זוג רמקולים לתקרה מאחור (יש לי כבר FRONT HIGHTS שממוקמים גבוה ויורים כלפי מטה, ולכן טובים גם עבור אטמוס 7.1.2, אבל הרסיבר מאפשר לעבור בין 5.1.4 ל 7.1.2 או ל 9.1 בלחיצת כפתור פשוטה, וכרגע יש לי רק 7.1.1.. מבחינת ימהה, אין צורך שרמקולי האטמוס ימוקמו בתקרה, הם דווקא ממליצים על גבוה בקיר קדמי ואחורי PRESENCE FRONT ו REAR שמשמשים גם לאפקטים וגם כ OVERHEADS לאטמוס. כרגע הפעלתי מצב VIRTUAL REAR PRESENCE שלטענת ימהה, יוצר רמקולי אפקט אחורי וירטואליים.. זה אולי עובד אם יושבים ב SWEET SPOT ולא מזיזים את הראש...

בקיצור, היה שווה לשדרג בסה"כ הכל... עכשיו צריך לנסות למכור את האונקיו 809, משימה לא קלה בעידן ה 4k למרות שאין כמעט תכנים זמנים...
 
התרשמות מהרשמים...

שלום ושנה טובה
אני מתרשם מהתאורים שלך, שהסאונד מהמערכת ללא התערבות DSP של הימהה, אינו לטעמך. למרות שבפוסט הקודם כתבת שהכי טוב (לפני הכיול ב-YPAO), שמעת במצב -PURE.
לטעמי, מערכת צריכה להשמע טוב גם כאשר הרסיבר משמש כמגבר דו ערוצי בסיסי, ללא התערבות טונאלית או עיבוד אקוסטי. כדי להגיע לשם, צריך לבחור ברמקולים מתאימים, לוודא העמדה נכונה שלהם בחלל החדר, לבחור את מקום הישיבה, ולספק מקור משובח, הגברה שקופה וכבילה תואמת.
אחד הדברים שהייתי מוטרד מהם בתאור התוצאות אצלך, הוא כמה EQ או התערבות בצליל (DSP) מכניס הרסיבר אחרי הכיול, בכל אחד מהמצבים.
זה בד"כ מגיע ע"ח תחום דינאמי ועיוותים.
לגבי ה-SWEET SPOT שאתה מתאר: "זה אולי עובד אם יושבים...ולא מזיזים את הראש" !
זה בד"כ אומר שהחדר קטן או שהמרחק מהרמקולים לראש קצר מאוד.
(כמו ברכב?) אפילו בסאונד בר, התחום של SWEET SPOT לא תלוי כ"כ במיקום.
אני זוכר את הקדם HT הראשון שלי (SONY TA-2000ESD) שגם התלהבתי מכל האפשרויות שלו, כולל לדמות חויות האזנה באולמות שונים, לקבוע את המושב באולם וכו', וגם EQ פרמטרי של 1/9 אוקטבה (91 תדרים!) ולבסוף
הבנתי שהכי טוב זה ב-PURE DIRECT. לכן לא מצאתי סיבה להשתמש בהם.

אני מניח שאחרי שתלמד את המכשיר ותפענח את המצבים, תוכל לכתוב שוב
מסקנות. אולי שונות ממה שרשמת מההתרשמות הראשונית.
 

EB10000

New member
שנה טובה

לא יודע אם זו בעיה רקאצלי בראש, אבל אם לאחר כמה שעות של שקט והפסקה מהאזנה למוסיקה, אני מתחיל לשמוע מוסיקה ישירות ב PURE DIRECT זה נשמע לי מצויין. אבל אם אני מתפתה לעבור למצבי DSP, הם פתאום נשמעים לי יותר טוב מה PD ואז מאד קשה לי לחזור ל PD שנשמע פתאום אנמי וחסר פאנץ' ביחס למצבי ה DSP...

חג שמח
 
ראה תשובתי

שלום
זו כנראה ההעדפה שלך בכלל.
מה שכן, אתה עלול למצוא עצמך עומד בהופעה חיה של תזמורת, פסנתר או זמר
ולהגיד את המשפט: "אצלי בבית זה נשמע יותר טוב".
 

EB10000

New member
שאלה שאולי אתה תדע לתת תשובה

שמתי לב שהכיול של ה YPAO החדש "הורג" לי את הסאב. להבדיל מהכיול אודיסי, הימהה מנחית לי את הסאב ל מינוס 8 מתוך מינוס 10. הוא בקושי נשמע (בקר העוצמה בסאב עצמו על 50%). בחלק מקטעי המוסיקה והסרטים, זה נשמע מספיק טוב, ובחלק אחר מרגיש שחסר לי באס. אז אני מעלה את העוצמה למינוס 5 לערך.

השאלה היא על מה לסמוך? על תוצאות המדידה של המעבד ברסיבר, או על הטעם האישי שלי. אני לא אודיופיל, כך שהצורך להגביר את הסאב לפעמים עד 0 או פלוס 2, נובע מתחושה סוביקטיבית. אשתי מיד מתלוננת שזה מרעיד את הבית. בפורום AVS המליצו שלא להסתפק בכיול YPAO לנקודת האזנה בלבד, ולהריץ כיול של כל 8 הנקודות כי אז ה YPAO ממצע את כל אזור האזנה, מה שמשפר את ביצועי הסאב.

ובכלל, במצב PURE AUDIO הסאב כלל לא עובד, ובכל זאת אפשר להתרגל כעבור זמן מה ואין מחסור בנמוכים...

אגב, ימהה היא החברה הראשונה לשלב כיול אוטומטי YPAO ברסיבר סטריאו שאמור לצאת בקרוב:

https://usa.yamaha.com/products/audio_visual/hifi_components/r-n803/index.html
 
פתרון

שלום, שנה טובה וחג שמח
בצע מדידה בעזרת מד SPL (אם אין לך, תוריד אפליקציה לטלפון).
תריץ מקור (אם יש לך TEST CD) או תוריד אפליקציה למחשב של TEST TONES
ותבדוק שהתדר ב-1KHz וב-50Hz באותה עצמה.
לאור הערתך, על תלונות זוגתך, אני מניח שהנטיה שלך לשמוע עם באס מודגש מאוד, בעוד שהמצב הנורמלי (מכויל) הוא נכון.
לצורך העיניין, יש ב-Audio שתי אסקולות:
ה-1 מבקשת לשחזר את הצליל באופן נאמן למקור.
ה-2 טוענת שהאסקולה ה-1 אינה אפשרית. עובדה! ולכן הם מסתפקים בצליל שהוא נעים לאוזן שלך. לכן, הם נמנעים מלספק נתונים, אין להם בעיה עם "צבע"
(Coloration) וכל מיני Twiks להשיג את הגוון הנכון.
נדמה שאתה מהאסקולה ה-2 והנעים שלך מכיל מנה גדושה של באס מהסאב,
העדפה של DSP על פני PD וכו'.
מנקודת מבטי, נכון שזמר בד"כ נשמע טוב יותר עם Echo, אבל זה גם מיסוך עם הרבה Echo לזמר שלא יודע לשיר...
זמר טוב לא צריך Echo! כמו שקפה טוב לא צריך הל.
 

EB10000

New member
אכזבה ראשונה מהימהה...

עושה רושם שלמרבה הצער הרסיבר המאד מתקדם הזה לא תומך ב FLAC 5.1. יש לי המון אלבומים קלאסיים שרכשתי מ HDTRACKS בפורמט FLAC 24/96 עם 5.1 ערוצים. בהיעדר סטרימר מוסיקה יעודי, עד כה ניגנתי אותם דרך נגן ה DLNA של הרסיבר הקודם (אונקיו) או לחילופין עי ה HTPC דרך קודי.

למרות שנגן המוסיקה DLNA המובנה של הימהה החדש נתן לי רושם טוב יותר מהנגן של האונקיו, היום גיליתי שהוא לא מזהה קבצי FLAC 5.1 וגם לא DSF...

למרבה המזל, דרך כניסת HDMI הוא כן מזהה MULTICHANNEL LPCM אז הצלחתי לנגן את הקבצים דרך ה HTPC עם קודי או FOOBAR2000 והרסיבר רשם PCM 5.1 ב 96kHz.

טוב לא כל דבר יכול להיות מושלם.

אני מתחיל לשקול לרכוש נגן מוסיקה יעודי. ראיתי כאלו של DENON ו PIONEER עם תמיכה בכל פורמט אפשרי, וגם תמיכה בשירותי מוסיקה מקוננים כמו NAPSTER ודומיו... האם משהו יכול להמליץ על נגן כזה? איכות ה DAC לא מעניינת אותי כי הוא יחובר בממשק דיגיטאלי אופטי בכל מקרה (ה SABRE DAC שיש בימהה מספיק לי בהחלט)

תודה
 

EB10000

New member
לא הבנתי את השאלה

אם הכוונה לתמיכה ב FLAC 5.1 דרך נגן ה DLNA המובנה ברסיבר, אז לפיוניר ואונקיו (חברות תחת אותו התאגיד) יש (אבל לא דרך ניגון USB). בימהה הפרסום בדף המוצר של ה A2070 היה מטעה. רשום תמיכה מלאה ב FLAC עד 24 ביט 192 קילו, וגם רשום תמיכה בכל פורמטי אודיו רב ערוציים, אבל "שכחו" לציין שהשילוב בין השניים לא אפשרי...

בפורום AVS משהו רשם שבתשובה שקיבל משירות ימהה נאמר לו שפרוטוקול DLNA AV בהם הם משתמשים אינו מסוגל לתמוך בקצב נתונים הגבוה הנדרש לניגון קבצים כאלו. אבל הוא שאל לגבי FLAC וגם DSD ולא ברור למה הם התכוונו בתשובה. בכל אופן, היום ניסיתי לנגן DSF עי JRIVER דרך כרטיבס המסך המחובר לרסיבר עי HDMI ושוב עוד אכזבה... DSD זוהה נכון עי הרסיבר ומנגן מצויין, אבל אף מצב סראונד אינו זמין, מלבד STRAIGHT או PURE DIRECT... לא ממש ברור למה. הרי הרסיבר לא באמת מנגן סטרים DSD אלא מפענח אותו ל PCM קודם לפי שהוא מזין אותו ל DAC... אבל לפחות DSD רב ערוצי גם נתמך...

גם כאן לפי מה שקראתי בפורום AVS, שבדגמים ישנים של רסיברי ימהה, היה ניתן לבחור בכל מצב DSP בניגון DSD, כי הרסיברים הישנים לא היו מצויידים ב DELTA SIGMA DAC יעודי, ולכן כל אות DSD עבר תחילה המרה ל LPCM (מתברר שההמרה היא בסה"כ שינוי בסיבית ביקור אחת, לא ברור לי כיצד, כי שני הפורמטים שונים מאד טכנית). לעומת זאת, ברסיברים החדשים, ימהה הוסיפה DSD DAC אשר מנגן את סטרים באופן ישיר ומזין אותו למגברים (DSD DAC זה למעשה לא יותר מפלטר אנלוגי). אז הם כביכול שפרו את האיכות, אבל לא ברור למה לא השאירו את שיטת הפענוח הישנה כדי לאפשר שימוש במצבי ה DSP גם בניגון DSD...
 

EB10000

New member
אגב

מתברר שאכן כל קובת DSD מכיל בתוכו PCM. אם משתמשים בתוכנת עריכה (חינמית) הנקראת TASCAM. פותחים קובת DSD ובוחרים ליצא אותו ל WAV, מהירות ההמרה כמהירות העתקה של הקובץ, מה שאכן מוכיח שלא מתבצעת המרה של פענוח וקידוד מחדש, אלא רק שינוי FLAG. גודל הקובץ נשאר ללא שינוי. קובץ DSD בתחפושת של PCM נקרא DoP שזה DSD OVER PCM. אז ברסיברי ימהה החדשים בטלו את האפשרות הזאת, ועכשיו DSD עובר פענוח אנלוגי ומוזן ישירות לקדם המגבר, ולכן עוקף את ה DSP. זה אולי טוב לאודיופילים, אבל לא למתלהבים כמוני שמשוכנעים שה DSP רק מוסיף ולא גורע...
 
מדוע שלא תשכור RF Generator יש מספר חברות בישראל, שמשכירות

צב"ד שהייתרון שלו, שאתה יכול לדעת בדיוק את עוצמת סיגנאל הכניסה ובהתאם לספציפיקציות של המקלט תוכל להכניס סיגנאל מאופנן לסטריאו + טון.
בהזדמנות לבדוק את יחס האות לרעש וזה יתן לך אינדיקציה מדוייקת של רגישות הכניסה ויכולת זיהוי אות גילוי הסטראו.
אריאל אריאלי
 
למעלה