חדר מלבני? חדר ריבועי? soundstage?

  • פותח הנושא ngn1
  • פורסם בתאריך

ngn1

New member
חדר מלבני? חדר ריבועי? soundstage?

תנו דעתכם, מה עדיף?

יש את האסכולה אשר טוענת כי חדר ריבועי הוא האולטימטיבי עבור האזנה למוסיקה, היות ויש יותר soundstage או אולי soundstage "נכון יותר", לדבריהם.
אני שואל זאת מפני שיש סלון קצת מלבני ואני לא יכול להשוות ולהסיק מסקנות
מצד שני, אני כן יכול להשוות בין ציוד.
אי לכך, ביצעתי ניסיונות בין שני הגברות.
1/exposure2010
Hafler - pre 915 + amp 9505 /2
בחרתי מספר דיסקים המתאימים מבחינתי לבדיקה
ה - exposure היה "יבש" באופן קטסטרופלי! ללא נפח, לא חם, לא מרגש
לאחר מכן, החזרתי חזרה למערכת את הסט של Hafler
כמובן שחזר לי ה - soundstage
יש נפח , למעשה, לפעמים אני חושב שיש משהו ב - Hafler שמרגיש קצת כמו משהו מהפלוסים של מגבר מנורות
נחזור לחדרים, מישהו כאן ביצע פעם "בדיקת חדרים" תוך התייחסות ל soundstage?
אפשר לקבל רשמים על כך?
תודה מראש,
טל
 
בטיפול אקוסטי נכון - צורת החדר משנה מעט מאד

אם תיכנס לאינטרנט, ליוטיוב, בעיקר לקונצרטים של מוסיקה קלאסית תוכל להבחין בשני דברים בולטים באולם בו נערך הקונצרט:
א. רוב האולמות ארוכים יותר מאשר רחבים.
ב. ברוב, כמעט מוחלט, של האולמות, הקירות לא מקבילים.
מאחר וכאשר מתכננים דירה, לא מתכננים אותה כ"אולם קונצרטים" ולא כ"חדר האזנה", יש צורך לעשות טיפול אקוסטי כזה, ש"יתקן" את הגאומטריה הלא מתאימה ואת הסביבה המפריעה.
תתפלא לאילו תוצאות ניתן להגיע בטיפול אקוסטי נאות.
https://www.hometheater.co.il/vp2016822

אריאל אריאלי
 
מה הקשר בין הגברה ואקוסטיקה?

שלום
מעבר לצורת החדר: מלבן או ריבוע, שהרי הנדסית ריבוע הוא מקרה יחודי בו כל הצלעות של המלבן שוות! יש דברים הרבה יותר חשובים:
1. גודל החדר.
2. מרחב פתוח ולא קיר בגב הספה עליה יושבים ב-Hot Spot.
3. חומרי בידוד או מחזירי קול: וילון או חלון זכוכית גדול.
4. הסימטריה של החדר.
5. מיקום הרמקולים: האם מתקיים יחס ה-1/3 - 1/3 - 1/3?
6. משולש הזהב בין הרמקולים ל-Hot Spot (60: שישים מע' כל קודקוד.

הניתוח שלך לגבי ההגברה לוקה במידע: באילו רמקולים מדובר?
מה הנתונים של ההגברות?
הטעם האישי שלך. ציוד שפופרתי נשמע אולי נעים וחמים, אך הוא סובל מליקויים חמורים בשיחזור הנמוכים ולינאריות, DF נמוך ו-THD גבוהה. אז בהתיחסות לנשמע טוב, זה עניין יחסי. זה יותר קשור לאיך כ"א אוהב את זה.
 

ngn1

New member
האיכות.היא הקשר

אני יכול, על ידי החלפת חלקים או ע"י שינוי תנאי החדר, לשפר את איכות הצליל
כדי שתהיה יותר "במה", למשל.

טל
 
נכון

שלום
בד"כ החדר נתון. מה שנותר זה להתמקד במיקומים: הרמקולים, הישיבה וכו'.
גם הרמקולים נתונים, אלה אם אתה מתכוון להחליפם...
במה:
החלק הארי בהשגת במה לטעמי יהיה בהצבת הרמקולים. עיקרם בהתאם להוראות היצרן. החל ממרחק מהקיר הצדדי והאחורי וכלה בזוית ההטויה כלפי המרכז.
השפעת ציוד על במה: אם הציוד "שקוף" הוא לא אמור להשפיע. השפעה תגיע עם הציוד משפיע על המופע. גפ המקרה זה, יתכן ומה שנרשמע לך כבמה גדולה, הוא
דווקא המקרה של הסטת מופע, ולא המקרה השקוף.
בניסוי ותהיה, ניתן להגיע לשיפור. כיול מערכת עשויה להיות מלאכה לא פשוטה,
אך ניתן להגיע לשורת פעולות מתכנסות שיביאו את הקיים למייטב.
 
עוד 2


שלום
קח בחשבון, שאולי (?) במערך הנתון: חדר, רמקולים, ציוד, אקוסטיקה וכו', הגעת
פחות או יותר ל-TOP. באנגלית: As good as it gets.
2 המרכיבים המהותיים ביותר הם החדר והרמקולים. אילו ישפיעו במידה ניכרת.
הייתר פחות עד כדי זניח.
לחברי יש ציוד ברמה גבוהה מאוד:
רמקולים: B&W D802
הגברה: Pass Lab, קדם XP-12, הספק: 250.8
נגן CD: Luxman D-06/SACD
בנוסף יש לו גם ק"ב שלא קשור ל-דו ערוצי.
בהינתן המצב הקיים, השיפור הבא אצלו יהיה אם יעבור לבית אחר, שבו הציוד יזכה לאקוסטיקה משופרת.
כל מה שקשור לכיולים, נעשו. החיבורים לאילה. אבל...

בחלק מהמקרים, מדובר בבחירת רמקולים שגויה, או אי התאמתם לחדר.
 
מלבני עדיף, ולאורך.

מנסיון של חבר, עם רמקולים בעלי PORT, בחדר מלבני צר יחסית שנים של נסיונות להפתר מהדהוד לא עזר. סאונד היה לא מוצלח.
לאחר שיפוץ החדר והפיכת כוון הישיבה לאורכי, הסאונד השתנה לטובה באופן קיצוני.
 
למעלה