כיווניות בכבל XLR?

כיווניות בכבל XLR?

שלום
נתקלתי בזה אמש, כאשר חיברנו סט של חברה ידועה, במקום סט של כבלים בתוצרת עצמית. XLR ל-XLR.
די הותפעתי כאשר בקצה הכבל (של חברה ידועה), הרכיבו שרוול אלומיניום יפה ועליו הלוגו של הדגם בצד אחד וחיצים (3) להראות על כיווניות הכבל! בצידו השני.
נניח שבכבל RCA Interconnect עוד אני יכול להבין, אבל ב-XLR!

בכבלי XLR יש קוד שכניסה היא פלג נקבה (בכבל) ואילו יציאה מתחברת עם פלג זכר. הציוד תמיד מותאם לזה. כך, שגם אילו חשקה נפשנו ורצינו להפוך, או בטעות הפכנו, הם פשוט לא יתחברו בשום אופן.
אז נשאלת השאלה למה החיצים?



 
נו, באמת.... אתה לא מבין?

איך יוכלו למכור את הכבלים לוודואיסטים? איך יצדיקו את המחיר הגבוה?
בדרך כלל כבלים המסתיימים במחברים XLR מיועדים לעבודה מקצועית, גם אם יש, שאימצו אותם לציוד "High END".
אני לא מאמין כי בין אנשי המקצוע מישהו מתרשם מ"חיצי כיווניות הכבל" אבל, לוודואיסטים זה "אוצר בלום".
אגב, אתם יודעים מדוע הצד שמביא את הסיגנל (מוצא המיקרופון) הוא זכר בעוד שהצד המקבל נקבה?
רבים לא יודעים את התשובה האמיתית (הלא בציוד חשמל, בדרך כלל זה הפוך - הצד המביא את המתח יהיה תמיד נקבה - להגנה בפני קצרים או התחשמלות).
הסיבה היפוך בכבלי אודיו היא בדיוק אותה הסיבה כמו בחשמל.
כאשר מחברים מוצא מיקרופון לכניסת מיקסר, ישנם מיקרופונים קיבוליים הניזונים ממתח של 48 וולט. מי שמוציא את המתח הוא המיקסר ואכן כניסת מיקרופון במיקסר מקבלת, אמנם את מוצא המיקרופון אבל ממנה גם יוצא מתח של 48 וולט (פאנטום) ולכן בצד זה מתבקש השימוש בשקע נקבה ולא בתקע ואז, כמובן, במיקרופון יהיה תקע זכר.
אריאל אריאלי
 
חחח

שלום
בין הייתר, היבואן הציג כבר XLR ל-XLR, שבקצה שלו יש עוד חוט עם נעל כבל להארקה!
לא הבנתי למה יש צורך לזה, לאן זה מתחבר ומה תפקידו. הרי פין 1 ב-XLR זה האדמה. הגוף מחבר גלוונית לשסי של הציוד. ומלבדם הארקה נוספת עשויה רק לייצר חוגי זרם ורעש. אם הקצה לא יחובר, הוא עלול לקצר מגעים בגב המכשיר, בהיותו תלוי שם ללא שימוש. הקסם הזה, יעלה יותר, מאשר כבל XLR ללא הקסם!
 
שיטות שיווק וסיוע הציוד


שלום
שיטת השיווק המקובלת ביותר, היא שהמשווק (היבואן או בעל העניין לבצע מכירה) יטען שיש הבדל גדול לטובה בכבל היקר שהוא מציע, לעומת הכבל השני, אותו הוא לא מוכר...
"מה, אתה לא שומע את ההבדל?" יש באס יותר הדוק, הגבוהים פתוחים יותר, יש יותר שקט וכו'.
ההשוואה: אפילו השוואה מהירה של מיתג A/B הוא מעין השוואה לזיכרון. קצר אבל עדיין מהזיכרון. לא ניתן לאוזן לחבר A ו-B לאוזן ימין ושמאל, לנגן אותם יחדיו, ולקבל במוח מידע על ההבדל (בלבד) בין ה-2!
חמור יותר כאשר עובר פרק זמן בין הנגינה של A (כבל אחד) לעומת B כבל אחר.
חלק היצרני הציוד, במיוחד של קדם מגברים - דואגים להשהייה במיתוג, שינוי העוצמה ועוד. הכל שהשואה כזו תהיה קשה עד בלתי אפשרית.
הכל כדי להביא אותך למקום שהמוכר יכול לטעון על שוני שהלקוח לא יכול להצביע עליו.
אז למה A עדיף על B, אם לא הצלחנו לבצע מבחן השוואתי? מפני שיש עליו סימנים שב-B אין: סימון כיווניות, עובי הידוד, זנבון הארקה מיותר וכו'.
 

EB10000

New member
חברת מונסטר בזמנו ספגה ביקורות על הצהרת כיווניות

וכתוצאה מכך הפסיקה, ובמקום זאת מצהירה שהכבלים יחודיים בכך שבחינת עכבה, הוא 100% reciprocal, זו אומרת מתנהגים זהה באופן הדדי לאותות משני כיווני הזרימה.

פיזיקאלית כיווניות לכבל זה חסר כל משמעות, בעיקר שמדובר באות AC עם קוטביות מתחלפת באופן אקראי... מבחינתי יצרן כבלים שרושם חשיבות לכיוון, נפסל על הסף...
 
סיפורי המעשיות בכבילה אינן מוצאות שובע

שלום
הרי החברות הללו גובות מחירים מופקעים וצריך לתרץ את זה איכשהו.
לכן, הומצאו כל מיני סיפורים מרתקים, שאפשר לספר לאנשים שלא מבינים בפן הטכני.
לגבי Monster: חברה שפרצה מסחרית לתחום, ועדיין כבלים שלה מפארים כל חנות מכשירי חשמל בצפון אמריקה, אך בקרב האודיופילים, הם אינם נחשבים בכלל. גם הם הגיעו לאי אילו תובנות מוזרות כדבריך, עליהן ויתרו מאוחר יותר.
לי עוד יש כבלי Interconnect עם סימון כיווניות.
 
למעלה