קליטת FM גרועה ברסיבר. אנטנה פנימית תעזור?

EB10000

New member
קליטת FM גרועה ברסיבר. אנטנה פנימית תעזור?

שלום

בסלון יש רסיבר ישן דנון 809 שקולט FM מצויין עם האנטנת T שהגיעה עימו. בחדר שינה יש רסיבר חדש ימהה RX-V671 גם עם אנטנת T שמחוברת ליציאת 75 אוהם (זו האנטנה המקורית, עד כמה שידוע לי אנטנת T מוגדרת כ 300 אוהם כמו ברסיבר הישן). בימהה הקליטה גרועה עם המון רעשי רקע בשידור סטריאו. הדירה בקומה 11 בבאר שבע. אין אפשרות או כוח לתקין אנטנה 75 אוהם חיצונית, האם יש פתרונות טובים לאנטנה פנימית? ימהה יש רק חיבור 75 אוהם ומתאם לאנטנת T שהגיעה איתו.

תודה
 
כיווניות וקיר בטון

שלום
האם הכיווניות של האנטנה בחדר שינה (ימהה) כמו של זו בסלון (דנון)?
האם הקיר עלין האנטנה פרוסה, עשויה בטון או עשויה להכיל ברזל?

אפשר להשתמש באנטנה מוגברת של TERK אך היא משפיע לרעה על הצליל.
למה לא סטרימינג מה-WI FI?
 

EB10000

New member
תודה.

שחקתי עם ה T בכל כיוון אפשרי. רעש חזק ובלתי נסבל בכל מצב או זווית. אני מאד מכווה ששזו לא תקלה ברסיבר, כי אין לי כוחות לשלוח חזרה לאמזון. הרדיו חשוב לאשתי כי היא מדי פעם עולה לשידור כיועצת מטעם העיריה וקליטה מהאינטרנט גורמת להד בגלל השהייה של מספר שניות.

לא הבנתי למה אנטנת TERK יכולה להשפיע על איכות הסאונד. זה הרי אפנון תדר. זה או שקולטים וזה מפוענח נכון, או שלא. ברור שייתכנו רעשים כי זה אנלוגי, אבל לא מבין מדוע שתהיה השפעה על פרמטרי סאונד כמו עיוותים, או הנחתה סלקטיבית בתדרים?

מה עוד ניתן לעשות לפני שאני מנסה להכניס את הדנון לחדר שינה לצורך בדיקה (תהליך דיי מורכב שאני מנסה למנוע). ניסיתי את האנטנה הפשוטה של הדנון (בידוד שקוף) ולא שינה כלום. הייתכן שזו הרגישות הגרועה של הימהה? האם מגבר FM יכול לעזור או שהוא רק יגביר את הרעש? אולי אצליח לקדוח חור בקיר החיצוני ולהוציא אנטנה החוצה, אבל זו דירה שכורה ואני מעדיף שלא (גם הבניין מצופה בריכי קרמיקה מבחוץ וזו בעיה לקדוח אותם מבנים...)

תודה
 
אתה יכול לרכוש טיונר טוב ולחבר לרסיבר

שלום
הנה אחד: http://www.hifimusic.co.il/טיונר-Sony-XDR-F1HD-t29218.html
במחיר הזה אתה יכול למצוא גם פתרון של סטרימר ב-WIFI שיתן לך את התחנות המקומיות. אולי יש בכלל בימהה מובנה.
לגבי ה-TERK, היה לי בקנדה ויש לי ניסיון עם זה. ה-GAIN הגבוהה ב-FM משפיע על התוצאה.
 

EB10000

New member
טוב, לקחתי את הימהה לסלון היכן שיש את האונקיו

יש שיפור מסויים אבל אין מה להשוות לאונקיו... כנראה ימהה בדגם הזה החליטו לחסוך בטיונר FM. כן לימהה יש רדיו אינטרנט, אבל איכות השידור בארץ ירודה (ממש שומעים ארטיפקטים של דחיסה בקצב נמוך) וכמובן יש דילאיי של כמה שניות..
 
למעלה