שאלון אודיו לרכב

שאלון אודיו לרכב

שלום
1. מי החליף את הרמקולים המקוריים שהגיעו ען הרכב, במשהו יותר טוב?
2. מי הוסיף יח' טוויטר או קומפוננט?
3. מי הוסיף סאב?
מי הוסיף הגברה מעבר לזו שיש ביח' ראש?

תודה מראש לעונים
 
תודה לעונים


שלום
אני מבין שכל מי שנכנס וקרא את השאלות לא שינה דבר ברכב שלו ונותר עם מה שהיצרן מספק.
בהתחשב בפילוח השוק הישראלי, בצי הרכב המשפחתי, הרוב נוסע ברכבים שבהם המערכת שמע לא משהו בכלל. היה לי הכבוד לנסוע בזמן האחרון על קבוצת רכבי השכרה/ליסינג כמו: רנו פלואנס, טויוטה קורולה, פורד פוקוס, מזדה 3 וגם מזדה 2. למרות שברובם חווית הנהיגה שונה, המערכת מולטימדיה בינונית ומטה. כל שכן במכוניות יותר קטנות כמו הסופר מיני או המיני, בהן המערכת שמע ממש בסיסית.

החלפת הרמקולים במערכת עם 6 רמקולים (זוג קומפוננט מקדימה: 2 way) וזוג FR מאחור, למשהו סביר, כולל התקנה - יעלה כ-1,000 עד 1,500 ש"ח.
הקפיצה הבאה, תהיה סאב או/ו תוספת הגברה ליח' המולטי מדיה (Head Unit).
כידוע, בשל מתח מצבר של 12V (ברכב) ההספק המירבי שניתן להפיק לעומס של 4 אוהם, עם מגבר גשר הוא 18W RMS.
ברכב כידוע, יש סביבה רועשת וכן אקוסטיקה שלרוב מצריכה התערבות טונאלית.
הוספת 6dB+ בבאס למשל, תוריד את התחום הדינאמי פי 4 ל-4.5W בלבד.
הגברות מגיעות עם 70WRMS ויותר, לרוב ע"י ממיר DC to DC
או מגבר Class D. היותר חזקים מגיעים גם ל-120W בכל 4 הערוצים, או בחיבור גשר ל-300W וגם מגברי מונו לסאב בעלי הספקים דומים.
לסאב, הפתרון יכול לבוא כמכלול מוכלל (סאב, מארז והגברה) שעלותו כ-2,000 ש"ח, או בניפרד, ארגז עץ מרופד, מגבר מונו או 2 ערוצים ממגבר 4 ערוצים בחיבור גשר והאלמנט (סאב). גם כאן מדובר במחיר דומה. הבעיה שזה תופס בד"כ מקום בתא המטען. סאב מוכלל יכול לשבת מתחת למושב. להזכירנו שלכיווניות אין משמעות בסאב...
גם הגברה טובה תעלה כ-1,000 ש"ח, + קיט חיווט יעודי להספקים וכו' כ-150 ש"ח והתקנה, עוד כ-200 ש"ח.
אחרי החלפת הרמקולים, הצעד הבא עשוי להרחיק להוצאה של עוד 3,500 ש"ח.
עם הרמקולים שהוחלפו בצעד ה-1, זו חבילה של 5,000 ש"ח לשיפור השמע ברכב.
 
מיכאל

כאשר נוהגים לא שותים .
אז גם מאזינים בשקט למוסיקה . גג רשת ג . או 88FM

בבית מיתפנקים על מערכת טוב בצליל

לכן אף כולש לא כתה כלום
 
כ"א והשומעים שלו

שלום
אנשים יושבים ברכב חלק מזמנם בדרך ל- או מ- וזה יכול להתארך בפקק.
במקרה שלי, אני נהנה מרכב מפנק אז למה לא גם צליל מפנק?
מה הקשר לשתיה?
עובדתית, ברכבים המקובלים בארצנו, כמו שכתבתי: הצליל לא משהו...
אפשר לשפר.
כ"א יקבע לעצמו את הרף.
 
מיכאל

שלום
כמו שכתבתי . כשנוהגים לא שותים
כך גם עים מוסיקה
כשנוהגים לא מיתרכזים במוסיקה .
כשנוהגים . מאזינים לצליל סביר לא חזק . שנישמע גם מה שנעשה בחוץ לרכב
בבית נהנים ממערכת איכותית בעוצה שרוצים . ברכב לא .
ברכב תהייה מרוכז בכביש ולא בצליל .
ליפני שבוע ניכנס בי נהג מונית מאחור . כאשר נתתי זכות קדימה לרכב שבוא משמואל .

לכן :
כשנונגים. 1. לא שותים .2. לא מיתרכזים בצליל . אלה בנהיגה .
אתה יכול אחרת זכותך
 
אין קשר בין התאונות ולאיך שומעים ברכב

שלום קרמר
אפשר לשים את איכות הסאונד ברשימה עם נוחות הכיסאות, רכות המשכחים, בידוד הרעשים, חווית הנהיגה ועוד.
לא מדובר בשמע של נערים, שמפוצצים בעצמה ושמים סאב שמרעיד את כל השכונה. מדובר בסה"כ על לשמוע יותר טוב ברכב ממה שהיצרן נתן.
בעוד שהחוק אוסר נהיגה תחת השפעת אלכוהול, ויש עונשים לכך, אין בעיה עם לשמוע מוזיקה באיכות טובה. כמו שאין בעיה עם נסיעה שקטה.
למרות שנסיעה רועשת עם כיסא לא נוח ובולמי זעזועים קשים מעייף בנסיעות ארוכות ומגביר את סכנת התאונה בשל ריכוז בנהיגה.

התאונה שלך, שצר לי שזה קרה, בלתי נמנעת. הנהג מונית היה נכנס בך גם אילו שמעת מוסיקה באיכות טובה. אולי לא שמר מרחק או הסיח דעתו מהנהיגה בלקוח או שיחת טלפון. לטעמי שיחות טלפון, אפילו בדיבורית, הן השחת דעת מהנהיגה יותר מלהקשיב לקונצרט טוב.
 
תיראה מיכאל

שלום
אני אוהב את הצליל הצלול . לכן הישקעתי הרבה במערכת שלי .
כאשר אני מאזין לזמר שתיזמורת מלווה אותו . אני מרחף במנגינה
והיו מיקרים דווקה עם המערכת הקיימת . שלא הייתי מרוכז בנסיע .

בנסעתי לכיוונים שונים . אנחנו אנשים מבוגרים . שהריכוז מעט חלש כבר
להגיע "לאוגזמה " השמיעה למוסיקה בבית . בנסיע לפי דעתי צריך להאזין למה שיש בשקט. לישמוע כול צליל ברכב . חייבים מרצדס . שיהייה הכול שקט . ואז שומעים הכול. ומרצדס יש לבודדים בישראל. שגם לא אוהבים צליל מיוחד
שבוע טוב
 

ortodox

Member
האזנה למוסיקה...

אינה מסוכנת, ודאי לא כמו שיחה סלולולרית, בין מותרת באמצעות דיבורית, בין אסורה, שכן הבעיה היא בראש וראשונה אובדן הריכוז הנדרש בנהיגה לטובת ניהול השיחה וה"שקיעה" הבלתי נמנעת כמעט בתוכה, האזנה למוסיקה בנהיגה היא במרבית המקרים שולית ככל שהדבר נוגע ליכולת הנהג להתרכז במלאכת הנהיגה ובדרך כלל יש לה השפעה ממתנת ומרגיעה.
 
לפי הכתיבה

אתה מאזין למוסיקה עם רדיו משנות ה60 בגל AM

לא כתבתי שאסור להאזין למוסיקה . אני מאזין קבוע לרשת ג בנסיעות ארוכות .

מה שכתב מיכאל . זה להחליף את המערכת ליוקרטית . ולהאזין .

חובבי האדיו אילו אנשים . שהצליל זה כמו סם בשבילם . שמיתרכזים בכול תו במוסיקה . איילו שוכחים שהם נוהגים
סתם להאזין למוסיקה בדרך זה כייף בצליל סביר . שגם שומעים מה נעשה בחוץ
 

ortodox

Member
בדדוקציה אתה חזק..

גם אם הקשר לעובדות לא משהו. יש לי מערכת מושקעת באוטו, אני מקשיב לה ונהנה, היא לא מפריעה לריכוז. בטלפון בשעת נהיגה אני לא מדבר, גם לא בדיבורית, מכיר היטב את הריכוז האובד בשיחה טלפונית, לא דומה.
 
כול הכבוד לך

אומרים סנונית אחת לא מביאה את האביב .

כי. המיסתכן במילחמה הוא גיבור . המיסתכן בעבודה חמור .
מה שניראה בעיינך מערכת טובה . אצל האחר זה סתם מערכת פשוטה
הכול יחסית
אתה אולי בחור צעיר בן 20-30 . פותח השירשור, אני מכיר אותו אישית .
הוא מעל 60 לפחות .אני עברתי את ה70 . שיחה ארוכה בטלפון עם דיבורית . אני עוצר את הרכב בצד ומדבר . כך שגם הגיל קובע לריכוז
לסיכום : אני מאזין למערכת שנתן יצרן הרכב . מעולה . לרוב לרשת ג .
 

ortodox

Member
שוב אתה עושה זאת..

רק בכדי לסדר לך את התמונה, ולמרות הגיל שלי שהוא נטול משמעות כאן, הגם שה"אולי" שלך מאוד מחמיא והלואי והיה קרוב לאמת, יש לי די נסיון בתחום, כך אני מאמין, בכדי להבין דבר אחד או שניים בסאונד איכותי, יותר מכך בכדי להבין שאין באמת קשר בין איכות הצליל הנשמע לריכוז הנדרש, זה האחרון הוא ענין אינדיבידואלי ונטול קשר לאיכות מערכת הסאונד. מזלנו שבאופן נורמלי האזנה תוך כדי נסיעה אינה תופסת את הריכוז הנדרש למלאכה המסובכת והתובענית הזו הקרויה נהיגה, שלא כדיבור בטלפון.
 
כתבת: "ש לי מערכת מושקעת באוטו"

שלום
האם תוכל לפרט, כמו איזה רכב ומה יש בתוכו.
תודה
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
שלום גם לך! והרי דעתי...
אתה נשמע לי אדם חובב מוסיקה ואדם שמחפש ליהנות מאיכויות גבוהות. זו כמובן
זכותך המלאה, ואיש אינו יכול להביע דעה על "מה אתה הולך לעשות עם כספך".
כל אדם ואהבותיו, ולכל אדם ישנה הזכות לממשן ככל שידו משגת.

בעיניי, נסיעה היא סוג של נטל. אתה חייב להיות עם 10 עיניים על הכביש... אתה חייב להתרכז במה שקורה מסביבך ואתה גם נתון בתוך סביבה די רועשת (ומסוכנת).
חלון פתוח? רוח. מזגן? גם אותו שומעים. רעש המנוע.. רעידות פה ושם... צופר של
נהג עצ'בני... בקיצור, בלגן. אז כאן אתה מחפש באסים "מהתחת" וגבוהים מטוויטר
איכותי? נו. ואז יש בעיה של הספקים, מגברים ומה לא (שלא לדבר על גזילת נפח
בתא המטען כפי שבעצמך ציינת.
וכן. הרבה אלפי שקלים. וכל זה, לזמן מוגבל, כי בסופו של דבר, הלוא תחליף את
הרכב, ולא תקבל את התמורה שהשקעת. אז מה? תפרק? תעביר לרכב החדש?
קצת קשה לי להאמין... אתה בטח תרצה גם להתקדם למערכת טובה יותר.

אז כן כדאי לחשוב קצת על העלות מול התועלת... וזאת בעיקר, כאשר אתה גם
נוסע באזור בו הקליטה משובשת, וקול המוסיקה ממילא חדל לשדר... אז מה?
תאזין לדיסקים? לזיכרון? למה?

במקרה הגרוע, בו המערכת באמת רעה, הייתי שוקל להוסיף רמקול איכותי או להחליף רמקול. אבל להשתולל עם ממירי מתח? מגברים רבי הספק? נשמע לי קצת אפעס "לא לעניין". אבל שוב: זו דעתי, וברור לי, שיגיע אדם כלשהו, שיאמר גם עלי. שאני משתולל "לטובת" דבר חסר ערך (בעיניו) כשעבורי הוא חשוב מאד.
כי... ככה זה בחיים... כל אחד ושגעונותיו...
 
הסבר

שלום
לא בקשתי הסבר למה לא. בקשתי לברר אם כן, אז מה שמו אחרים.
1. יש סאב אקטיבי שבא מתחת לכיסא ולא גוזל נפח בתא מטען.
2. במקרה אצלי, יש 2 איזורי מסתור בצידי תא המטען שיכולים להכיל בקלות הגברה.
3. רכיבים יקרים, כמו סאב והגברה אפשר להעביר מרכב לרכב. אין חובה להשאיר.
אפילו את הרמקולים. אפשר להתקין במקומם סט זול לפני המכירה.
4. כאשר אני רוצה לשמעע טוב, אני שם CD. לא קשור לאיזורי קליטה. איכות ה-FM משתנה שמה מנגנים. חלקם טוב וחלקם פחות. תמיד פחות מ-CD.
5. ישנם מצבי נסיעה שונים, שבחלקם אכן צריך להתמקד בנהיגה ובחלקם אפשר להתמקד במוזיקה:
נסיעה בכביש בין עירוני במהירות שיוט, במיוחד בכביש החוף עם הצמדת בקרת שיוט, או חלילה בפקקים שבו מזדחלים בקצב צב או בכלל עומדים.
תראה, גם אני וגם אחרים מקשיבים למוזיקה / חדשות בנסיעה. זה לא עניין בטיחותי הרי כל רכב היום מגיע עם מע' שמע ורדיו ואין החוק אוסר אותם.
השאלה אם אתה מקשיב לצליל פח או למשהו איכותי ומרגש?
מאחר ומי שענה פה, מקפיד בעניין בביתו, ושם השקיע - הרי מה רע להשקיע גם קצת ברכב ולהנות מאותם שעות בשבוע שאנחנו מאחורי ההגה בין אם נרצה ובין אם לא!
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ברור. זו זכותך המלאה. אני מניח שעשית כבר שיעורי בית, ואתה גם
יודע מה אתה רוצה וכמה זה עשוי לעלות.
פעם ראיתי מערכת של אלפין שנראתה לי רצינית. איני יודע לאן הם "התפתחו"
בשנים האחרונות ובטח שאיני יודע, האם זה בכלל עומד בדרישות האישיות שלך.
אני מאמין, שאם תלך לאחד המתקינים המנוסים, הוא יאפשר לך לבחון פרמטרים
(ואולי גם יאפשר האזנה) למוצר זה או אחר.
בעבר ראיתי אצל יוסי בן חמו תצוגה יפה. איני יודע מה קורה אצלו כעת.
 
אצלי ברכב הונדא 30

הצליל מעולה בFM . והישתפר עם המעבר לתאגיד "כאן"
תקליטורים לא ניסיתי .
אני משקיע רק במערכת בחדר היעודי שיש לי למוסיקה
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לא שמעתי על תאגיד "כאן"... בכל מקרה, תלוי כמה נסיעות ארוכות
יש לך, לעומת נהג אחר, שנאלץ לגמוע מרחקים ארוכים בכביש חופשי, כאשר הוא
רוצה גם ליהנות מזמן הנהיגה הממושך.
חוצמזה, ככל שתטען את טעננותיך, שמבחינתך הן באמת מוצדקות, עליך לקחת תמיד
בחשבון, שרצונו של אדם כבודו, ואם מר לנג בחר להשקיע במערכת טובה לרכב, זו
זכותו המלאה. הוא אינו עובר על החוק, ובתור חובב השלמות, למה שלא ייהנה?
 
למעלה