חיבורים

בן751

New member
חיבורים

שלום,
ברשותי כעת מערכת חלקים
נאמר לי שהכבלים שמחברים ביניהם לא יתנו לי את מקסימום האיכות שניתן לקבל מהמערכת. כנראה כי מדובר בכבלים שהגיעו עם המכשירים.

המליצו לי לבדוק ב what hi fi וראיתי שם שהכבל של qed reference audio 40 קיבל את בחירת העורכים. האם הגיוני ושווה להוציא 95$ על מטר כבל? נראה לי קצת הזוי.
אולי להסתפק ב qed performance audio 40 ב - 45$ שמופיע שם גם כן?
 
לך לחנות והשווה בין שניהם

האם "העורכים" הם שיקשיבו למערכת בביתך?
מה אכפת לך מה הם אומרים? אולי, בכלל, דעתם משוחדת (ויש דוגמאות בשפע)?
מי שצריך להנות מהמערכת הוא אתה. ורק אתה תחליט מה טוב לך ומה לא טוב.
לך לחנות, בקש מהמוכר שידגים לך את שניהם ועשה את ההשוואה הנראית לך.
והיה ותמצא הבדל באיכות, "עשה חושבים" האם ההבדל באיכות שווה לך את תוספת המחיר.
בתחושת בטן, אני יכול להגיד לך כי לא תשמע כל הבדל. מטר אחד של חוט לא ישנה דבר באיכות גם אם יש הבדלים ניכרים בכבלים עצמם (אולי ישפיעו בכבלים באורך רב).
תמיד עליך לזכור כי אתה הוא זה שרוצה להנות מהמערכת ואף אחד לא יכול להגיד לך מה טוב לך ומה לא טוב לך!!!
אריאל אריאלי
 

בן751

New member
תודה רבה על התשובה

אני באותה דעה שלך. אך רציתי בכל זאת לנסח את זה קצת שונה.
האם זה יהיה מספיק טוב להישאר עם הכבלים הרגילים שהגיעו עם הקופסאות של היצרן ואפילו לא להתאמץ לגשת לשאול כבלים?
 

jexy

New member
איזו מערכת? מי אמר לך שהמחברים הקיימים לא יתנו את המקסימום?

אחוז בודד של אנשים נמצאים בקטגוריה של אודיופיל, כלומר אדם שיש לו רגישות יתר לצלילים ולציוד מסויים שבדרך כלל מגיע עם תג מחיר גבוהה מאוד.
&nbsp
זה נכון שיש הבדלים בין כבלים שונים אבל בסה"כ רוב הדברים דיי דומים וכמעט לא ניתן לשמוע הבדלים ובדיוק בשביל זה יש מבחן עיוור.
&nbsp
תרשום איזה ציוד יש לך ונדע אם שווה להשקיע או מיותר.
 

בן751

New member
הנה החלקים

שני חלקים של חברת Audiolab
פטיפון Rega
זוג רמקולים renaissance 90 וזוג רמקולים נוסף 140 studio
נגן תקליטורים של 508 meridian

התרשמתי מחיפוש ב - web שבמערכת כזאת חבל לחבר את הכבלים הפשוטים שמגיעים עם המכשיר.
אני שומע כבר שנים, סוגים שונים של מוזיקה. יצא לי לשמוע כמה מערכות חלקים ובכל המקרים ידעתי לזהות האם מדובר במערכת בעלת איכות צליל טובה.
 
מערכת שעולה

שעולה 100 אלף ש"ח . ויש לך אוזניים של כלב
תוכל אולי להבדיל בצליל בסוגים שונים של כבל אולי
מערכת שעולה 3 אלף ש"ח . לא תישמע שום הבדל בצליל

בכסלים או חיבורים
 
כבלים - נושא של אינסוף דיונים ומלחמות בפורומים

שלום
בעיקרון הכבלים המסופקים בד"כ עם הציוד לא איכותיים. פעם יצא לי למדוד אותם והם מנחיתים בתדר גבוהה (מעל 10KHz). וכבל רצוי שיהיה חוליה שהיחס תמסורת שלה 1:1.
האם כל מה שנמכר שם ב-$$ או $$$ וגם $$$$ עושה עבודה יותר טובה?
לא בטוח.
יש יצרנים (כמו MIT, או טראנספרנט) שאפילו מוסיפים קופסא בדרך, עם מעגל פאסיבי של מסנן כל שהו. הרעיון לשנות את גוון הצליל.
למאזין ההדיוט, זה שנשמע לו יותר טוב ינצח. אז עם ה-"טוויק" ישמע עדיף, הרי
שיתקבל צליל "לא מאוזן במקום צליל מאוזן במחיר יקר. כמובן שעדיף בכלל XLR.
רק שבמע' ביתית עם כבלים באורך של עד 2 מ' אין לזה משמעות בכלל.
לייצר (לבד) כבל XLR מעולה ומקצועי יעלה כ-200 ש"ח (2 צחברי ניוטריק שוויצרי וכבל 3 גידים מסוכך באורך 2 מ'). בשוק מוכרים אותם עם לוגו מפונפן באלפי ש"ח.
זה לגבי Interconnect.
יש גם סוגיה שלמה על כבלים לרמקולים. גם שם יש הרבה תיאוריות. התיאוריה היחידה שאני מחזיק ממנה היא כבל עם ערך R נמוך.
כלומר כבל נחושת עבה וגם קצר ככל שניתן. בעיקרון שנים רבות וגם עכשיו אנשים מתלהבים מ-Bi Wire שזה למעשה פחות טוב מכבל בודד...ועולה יותר!
אנשים משקיעים גם בכבלי חשמל! ששם זה בכלל מטופש. כולל בנתיכי כסף ב-400$ ועוד שטויות.
התחום פרוץ לשרלטנים. כבלים עבים לרמקולים (ממש עבים) מכילים המון חומר מבודד ומעט נחושת. כבלים נמכרים במחירים מפוקפקים ובסיפורי מעשיות על טכניקות טיפול למוליכים, שבסופם זה די שטויות. מעולם לא ניתן ע"י היצרן נתון פיסיקאלי שיבדל אותו מכבל אחר או יצדיק את הפרסום שלו. לכן, אפשר לקחת בעיקרון כבל הכי פשוט ולמרוח עליו מים של הבאבא סאלי או כל מכובד אחר.
מה שמכונה תופעת הפלסבו.
אבל החובב המצוי אוהב לפנק את הרכב ו/או את המערכת באביזרים. וכבלים זו הזדמנות פז.
במיוחד אם יש לו הרבה כסף מיותר ומעט שכל.
פעם היה מקובל ששוה להשקיע עוד 10% מעלות הציוד בכבילה. נראה לי ששני הכבלים שהוזכרו נמצאים בליגה הזו.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
כל כבל של קומקום או מיקרו שמישהו זרק..

זה כבל נחושת איכותי. מפרקים ממנו את החוטים ומחברים איתם את הרמקולים למערכת.
&nbsp
 

בן751

New member
תודה רבה לכולכם על היעוץ. אלך לבדוק

האם ישנן אילו חברות שעלי לקחת בחשבון
או שאין עדיפות וכל המוצרים די דומים?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ברור שכבלי כניסה טובים יתרמו להבדל. איכות הסיכוך חשובה,
ההתנגדות של הכבל, רצוי שתהיה נמוכה ככל האפשר, ואיכות המחברים גם לה יש חשיבות.
קורוזיה על המחברים תגרום להפרעות, אבל גם ה"נקבות" צריכות להיות באיכות
טובה, כדי להשלים את הסיפור.
וכשהשתמשנו בפטיפונים, עם אות כניסה נמוך, היה חשוב לבחור בכבלים איכותיים.
אבל כפי שאומר מיכאל, יש גבול. צריך לדעת היכן לעצור, כדי שלא להתפרע.
ברור שיהיו "מבקרים" שיכתב דברי שבח והלל ליצרן שמשלם להם, וברור שלהם לא
ממש אכפת מה אתה תקנה... אז השיקול צריך להיות בתבונה. זה הכל.
 

Ron W

New member
כלכלית עדיף לך למכור את המקורות ולקנות מחשב מדיה

רצוי עם דיסק ssd וללא מאווררים. להעביר אליו את המדיות ולמכור גם אותן
המקורות האנלוגיים כמו הפטיפון גורעים מהאיכות יותר מכבל מתרופף בשקל
ובעיקר ערכם בשוק ילך ויתדרדר בשנים הקרובות כמו שקורה בסמרטפון ומחשב נייד.
זה דומה לאוסף בולים יקר של פעם שמצהיב ומקבל נקודות חלודה
היום אוספים כאלו אבדו את ערכם. מי שלא מכר לפני כמה עשורים הפסיד.

נושא הכבילה הוא בדיחה חד וחלק. השאל רב מודד או קנה ב100$
והשווה לבד התנגדות וקיבול יחסוך לך את כל הדיונים וההתלבטויות.
כמו הטענה שכבלים צ"ל בערך כספי לפי שווי המערכת

בעקרון אינטרקונקט צ"ל בקיבול נמוך (התנגדות לא רלוונטית) סה"כ פחות מ 0.2nf
כל הכבלים הפשוטים באורך עד 2מ' יתאימו בלי בעיה.
לכבל רמקול התנגדות נמוכה מ 0.2 אוהם לסך כל האורך מהמגבר לרמקול
ככל שהמרחק גדל, נדרש כבל עבה

כבלים אקזוטיים ויקרים שמתקינים בהם רכיבים על הכבל הם שעלולים
להשפיע ומיותר להתקרב אליהם ככלל.
 
מסכים עם כל מילה

כמי שעוסק בהקלטות, אי אילו שנים, אני יכול לומר לך כי איכות הכבלים באולפן הקלטות, מעבר לנושא האמינות (מחברים שלא מתנתקים ומגעים שלא מתחמצנים ומעלים קורוזיה), אין להם ולא כלום עם מה שאנשי ה"הי-אנד" (וודואיסטים) חושבים על ציוד שמע.
אותם כבלים איזוטריים המשמשים את אנשי ה"הי-אנד" מעבירים אינפורמציה שהוקלטה בכבלים שעלו חמישה דולר למטר! ומחברי קנון או נויטריקס, שעלו שלושים שקל למחבר.
אז מי שרוצה להשקיע בכבל קומקום (כבל הזנת חשמל למערכת)5000 דולר כי "זה נותן תמונת במה מפורטת יותר" - שיבוסם לו.
אריאל אריאלי
 

Ron W

New member
כמי שעסק גם בחיווט וזווד

אכן הכבילה באולפנים ארוכה ומפותלת. מהמקרופון עד לוחות חיבורים patch
ומיתוגים וקדם מגברים בקונסולה ובמכשירי עריכה, שרשור ארוך במיוחד.
יש אגב הקלטות אודיופייליות עם מינימום התערבות שנשמעות מינימליסטיות..
פעם יחידה שכן התיחסתי לאיכות הכבל לחיווט היתה מדרישה, יומרנית לדעתי,
למיתוג פסיבי. בהינתן התנגדות המוצא הגבוהה יחסית של ווסת העוצמה
(פוטנציומטר) הכי נמוך שמצאתי 5K אוהם ובאורך נדרש של כ 10 מ'.
בחרתי כבל אינטרקונקט לאודיו דיגיטלי בקיבול נמוך יחסי - הרבה פחות מ 5 $ למטר.
 
לא זול וחייב LOSSLES

שלום
בציוד השמעה איכותי, כל דבר מלבד Lossles ישמע פחות טוב.
העברת המדיה (כותרי CD ל-HD) יכולה להיות פרוייקט די ארוך לאוסף מכובד.
סרבר יעודי עם תוכנה יעלה יותר מנגן. לגביי ה-SSD, אם מדובר ברשת WIFI המחשב או ה-HD לא חייבים להיות בחדר שבו המוזיקה מתנגנת. לכן יכול להיות גם דיסק קשיח רגיל בגודל 2T או יותר. מה שיהיה יקר הרבה יותר ב-SSD.
זה עדיין מחייב DAC איכותי ולא אחת טאבלט לניהול ושליטה (תלוי בתכנת הניהול). נכון גם הסמארטפון יעשה את זה, אבל המסך יהיה קטן ופחות נוח.
 

Ron W

New member
יש נגן dvd זול שמעביר ל dok ומשם ללפטופ כנגן

לגבי תקליטים ברוב המקרים תמצא העברה איכותית מוכנה חופשי מהרשת
או בקניה itune או לנגן מהענן - קח בחשבון שהמדיות גם רגישות לפגעי הזמן.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אפשר להעתיק CDA בשלמותו כאימג'

יש לי כמה דיסקים שעשיתי להם גיבוי כזה.

ואפשר להעתיק את המוסיקה כ-WAV
ששומר את כל הנתונים כמו במקור.

היום גם שומרים או ממירים ל- flac שגם שומר על האיכות המקורית.
 
מדידה עם DVM לא תראה בעיה

שלום
מדידת קיבול אינה מדויקת ובמיוחד אם יש נגיעת יד. הבדיקות שאני עשיתי היו עם Audio Precision ובמדידת רוחב סרט מ-10Hz ועד 20KHz.
היום יש כבלים ממש ברמה ירודה מסין, במחיר נמוך שיש להתרחק מהם. במיוחד בנושא המחבר ואחיזתו, או החומר בו הוא מצופה ולא עומד בשיני הזמן.
 

Ron W

New member
LCR סיני ופרוב עם תנינים מדייק ב pF

לא ברור מה בדיוק בדקת ואיזו התנגדות מוצא בחרת לAP
אני גם מכייל ציוד בדיקה כזה - צריך לדעת גם לכוון את המדידות..
מקורות זולים הם בעלי התנגדות מוצא נמוכה מ 1k וסבירים
פחות מ 100 אוהם כך שכבל של מטר לא מזיז להם.
 
למעלה