טווח שמיעה

avico2591

New member
טווח שמיעה

Frequency range: 55Hz - 20kHz

בזמנו היה לי מערכת פשוטה שירדה יותר בבס, היה לה
Frequency Response
55 - 20000 Hz
לכן בשיר כמו i believe i can fly היה הבס יותר עמוק ועם נפח מאשר במערכת SOLO5 שלי, [
Frequency range: 55Hz - 20kHz]


האם בגלל שהסולו איכותית יותר היא פחות יורדת לבס , אבל נגיד בשיר של QUEEN
Queen - Bohemian Rhapsody- זה השיר שמהערכת לדעתי מציגה את האיכות והאיזון הכי טוב .


דקה 55 בשיר הנ''ל, בס משובח שמודגש יותר מאשר שם וגם השיר הזה הגיטרות בס בעוצמה בס אמצעית עושה מעולה את העבודה...
מרגיש שחסר לי עוד 2-3 נפח לבס גם בשיר מטאל שאני שומע הבס לא יורד מאד למטה.


המערכת השניה אני לא משתמש בה כרגע, אחי משתמש בה, אבל לא מבין למה בסולו הבס מפספס הרבה תדרים.
 

א ב י ב ן

New member
א. אוזן האדם מסוגלת לשמוע תדרים נמוכים מ-55HZ, ולכן אני תוהה

למה אתה נתפס דווקא בתדר זה.
ב. מה לגבי הרמקולים? אתה משתמש באותם רמקולים ובאותו חדר נתון - שבו אתה
רגיל לאקוסטיקה הספציפית שלו?
ג. נניח שהמקור הוא אותו מקור והנגן הוא אותו נגן. עדיין, יש התאמת עכבות בין
יציאת הנגן לבין כניסת המגבר. האם יתכן (למשל) שעכבת הכניסות במגברים השונים
אינה זהה?
ד. מה לגבי רמת העיוותים של המגברים? האם הם באותה רמה? האם יתכן, שאתה
משווה שני מגברים מרמות איכות שונות? אתה לא ציינת באילו מגברים השתמשת,
כך שמביני עניין לא יוכלו כלל להתייחס לשאלותיך בצורה רצינית.
 

avico2591

New member
לעיתים חסר צלילים מסויימים ,

מדובר בסולו 5-

והשני philips spa2310
 

א ב י ב ן

New member
לפעמים הרמקול הוא שותף ומיקומו קובע. לפעמים וילון בחדר

עושה פלאים וההתייחסות "רק" למגבר כזה או אחר היא כמעט שולית.
נכון, לכל מגבר יש את אחוזי העיוות שלו ואת עקומת ההיענות שלו, למרות שזה לא צריך
להיות, אבל מה לעשות. זה קיים. נסה פעם לקחת שני מגברים ולחברם למחולל גל שיני מסור,
ובדוק את התוצאה כשהם מחוברים לרמקול ולאוסצילוסקופ. אתה תגלה דברים שיותירו
אותך עם פה פעור! וכן. אל תסתפק בגל סינוס. קח שיני מסור או גל מרובע.
 

avico2591

New member
בשיר של ריי קלי הרגשתי הבדל פעור

בצלילים הנמוכים לעומת המגבר החדש,
שמותיר את הצלילים הגבוהים יותר בנועם.
 

avico2591

New member
גם בסרטים זה משפיע הצלילים הנמוכים

יש שירים שהמגבר החדש נותן איכות טובה ויש שירים גם שמוקלטים טוב אפילו מדיסק מקורי שנשמעים חסרי עומק .
 

א ב י ב ן

New member
האם שאלת את עצמך כמה עלה המגבר ולמה אפשר לצפות במחיר שעלה?

אתה הלוא מבין, שככל שתשקיע יותר בציוד, כך התוצאות תשמענה.
ולא די בכך: כדי להשיג תוצאות טובות, צריך גם חדר האזנה נאות.
פעם האמנתי שאוכל לחסוך לעצמי הרבה כסף, אם אסתפק בזוג אוזניות משובחות
ולא אצטרך לחפש מגברים משוכללים וחדרי האזנה מושקעים. ויותר מזה: אשתי והבן
שלי לא יצוו עלי "להוריד את החרא שאני מאזין לו" כי הם לא יהיו שותפים לזה.
אבל די מהר וויתרתי על הרעיון, כי זה כל כך מסורבל להסתובב שעות עם אוזניות על הראש..
אז כשאני קונה מערכת שמע או טלוויזיה, אני משתדל לרכוש את הטוב ביותר שאני
יכול להרשות לעצמי, כי אני יודע שבעשור הקרוב לא אלך להשתדרג ולהחליף.
אז בינתיים, אוכל ליהנות מהטוב ביותר שיכולתי לרכוש. כי מה לעשות? יש אילוצים....
 

avico2591

New member
אני יכול כספית לשים מערכת של 1300

שקל אבל אין לי חדר גדול ,
ואקוסטיקה, אבל ב-מערכת הפיליפיס הישנה היה בס יותר עמוק מהסולו 5.
זה מה שהמפתיע אותי מאוד- בשירים כמו הביטלס שיש צלילים נמוכים הבס לא יורד מספיק למטה גם בעוצמה יחסית גבוהה.
 

א ב י ב ן

New member
תחשוב על זה, שבדיוטי פרי אתה יכול לקבל מגבר בסביבות ה-200$.

1,300 ש"ח בשוק הרגיל יכולים להשיג תמורה די דומה לזה, ואתה מדבר על מכשיר בסיסי מאד.
אז.... תסיק מסקנות לבד.
 

avico2591

New member
אם יש לי חדר יחסית קטן לשים מערכת של 1500 שקל

אני לא אנצל רבע מיכולת המערכת לכן לא משתלם לי לקנות מערכת יקרה גם אם יש לי את הכסף לרכוש חד פעמי מערכת רצינית.
 
למעלה