כתבה מאוד מושקעת על שיטות דחיסה לעומת מקור

בלי בדיקה ועל סמך שכל ישר אני מסכים עם פיני

גם לי יש מאות ג'יגות שדחסתי בעמל רב במשך שנים. בזמנו אפילו שמרתי אותם על CD. אז הקשיחים היו יקרים
והיה אולי טעם להקריב טיפונת איכות כדי להקטין גודל קבצים.
באותה תקופה קבצי MP3 להורדה היו, במקרה הטוב, ברמת דחיסה של 128!

הדעת נותנת באמת שככל שיפחתו המניפולציות יפחת הסיכון לירידה באיכות. גם הנגן יתאמץ פחות מה שבזמן אמת עלול להשפיע.
אין היום בעיית מקום!
320 קצב קבוע וסטראו רגיל! ולחוששנים אני מבטיח שגם ב 224 כמעט ולא תרגישו הבדל. אם בכלל.
 
מה אתה מחפש? נפח או איכות?

לפי דעתי לא תרגיש בהבדל איכות בין 320 CBR ל 320 VBR, אבל אם אתה רוצה להיות שקט, קדד בCBR.
החסכון בנפח בין CBR לVBR הוא זניח, זה אמנם תלוי תוכן אבל אני מאמין שזה במקרה הכי חריף חוסך לא יותר מ 10 אחוזים, אז למה לשבור את הראש?

כפי שציינתי בתחילת השרשור, 320 CBR מכווץ 1:5. 128 קבש מכווץ 1:10, אז ביחסים האלו שווה מאוד ללכת על 320 (או 256) וזהו. כך אני בחרתי בזמנו ולא מצטער.

פיני
 

הנסיך.

New member
לא הצלחתי לקרוא מעבר ל"אופי הכהה של הצורב"

יאמר לזכותי - המשכתי לקרוא למרות שהכותב קורא למחשב שלו בשם וכל מילה שלישית שם היא "איחזור \ סוני",
אבל כשהתחיל להשפריץ ניטים על האופי הכהה של צורב (צורב?!?!?!?) הDVD החלטתי שמספיק.

ושתי הערות שלא הצלחתי לפענח:
1. לא ברור לי מה הופך את הכתבה הזו למושקעת, הגיבובים הטכניים?

2. את התגובה הזו כתבתי מ-נחום, נחום הוא הלפטופ HP שלי, עם מעבד I5, מסך 13 אינצ' וגוף מגנזיום מצופה, בעל מסך LED וצורב DVD עם בעפיצות משתנה.
כרטיס הקול שלו, AMAZING-SOUND-CLEAR-3 הוא שקוף לחלוטין ולפעמים כשהוא על השולחן אני מניח עליו דברים, כי הוא שקוף, ולא רואים אותו כל כך טוב, האם התגובה שלי שווה יותר מתגובה שנכתבה במחשב עם I3 שאין לו שם פרטי?


נ.ב. אהבתי את הכותרת המתגרה - "אחלה כתבה, אבל כתובות בה שטויות"
 
הכתבה מראה על התפתחות השמיעה האודיופילית..

מהבדלי בין כבלים (כולל כבלים לאות דיגטאלי) עברנו לשמוע הבדלים בין צורבים... יפה...
 
דרך אגב: MP3 יכול להיות באיכות גבוהה מWAVE

ההעברות שאני מבצע מתקליט לפורמט דיגטאלי נעשות על גבי מאסטר דיגטאלי שהוא 24 ביט ו48 קילו הרץ SAMPLING RATE.
הקובץ הסופי אותו אני שומר הוא העברה ישירה מהאיכות הנ"ל לפורמט MP3 בדחיסת 320 קב"ש, ולכן שומר על אותו SAMPLING RATE של 48 קילו הרץ.
הקובץ שנוצר הוא (במקצת) בעל איכות גבוהה יותר מקובץ WAVE בפורמט CD שהוא "רק" בעל 44.1 קה"צ SAMPLING RATE ו"רק" 16 ביט.
כשאני אומר איכות זה לא כי ביצעתי האזנה ושמעתי הבדלים בין הWAVE לMP3 אלא כי הWAVE המקורי הוא בעל איכות גבוהה יותר (מ16 ביט, 44.1 קה"צ) וההעברה לMP3 אינה פוגמת באיכות זו.

זה מתאים למשפט בכתבה בו נאמר כי קבצי MP3 שנוצרו ישירות מהמאסטר הדיגטאלי של האולפן הם בעלי איכות גבוהה.

פיני
 

dts

New member
שש שנים חלפו- המון זמן אמנם אבל חבל שהכתב

הנימרץ לא חפר כאן באיזור פסח 2006 .
הנושא הנדוש הזה נחרש כאן - הכפפה הורמה וצוות MP3 יצא לעיר הקודש
וחזר עם המסקנה הצפויה.
אכן קידוד( MP3 (320 VBR מנוגן מאייפוד ישן נשמע זהה למקור במערכת מושקעת של אודיופיל מוכר במבחן עיוור כמובן.
סתם פרץ נוסטלגיה...
 
אני זוכר לוי, מי זה פרץ?


 

חואן007

New member
המלצות להמרה ל- MP3

היו כאן התייחסויות לאיך לא ממירים ומה לא עושים.
האם יש בנמצא מאמר כלשהו המפרט בלשון עממית ובמינימום מונחים מקצועיים כיצד ומה יש לעשות?
למשל...
במה מתבטאים ההבדלים באיכויות אם זה 96, 128 או 320 קב"ש?
אומרים (ואפילו נוזפים) שיש ירידה באיכות, אך במה ובכמה זה מתבטא?
מהן האיכויות שקיימות בכל אמצעי שמע מקובל וממוצע? אוזניות, רדיודיסק במכונית, מסך טלוויזייה עם רמקולים מובנים, מערכת סטריאו ממוצעת וכו'.
בכמה קטן המשקל בכל קידוד - ולמשל האם מוצדק להתאמץ ולהקטין משקל עוד ועוד? מתי לעצור?
מהם השיקולים לנורמלייז ובאיזה פרמטרים זה נמדד?
באילו תוכנות להשתמש?
האם יש דרכים נוספות לשמור על רמת קול אחידה?
איך ובכמה נפגמת האיכות?
במה נמדדת האיכות המשודרת ברדיו/טלוויזייה והאם אפשר לשפר.
מה קורה אם לוקחים קידוד של 128 ועושים המרה ל- 256? האם זה בכלל משפיע?

וכו', וכו', שאלות נוספות השוות לכל נפש...
ובקיצור, מה יעשה החובבן התמים המבקש להבין מעט כיצד עליו לנהוג בהמרות שלו?
 
אפשט לך

קידוד באיכות מקסימלית נותן דחיסה של 1:5.
קידוד באיכות 128 קב"ש נותן יחס של 1:10.
קידוד מתחת ל192 קב"ש משפיע באופן שניתן לשמוע (יש הקטנה של רוחב הסרט של האות ל16 קילוהרץ), לעומת זאת הכווץ הוא כ 1:7 ב192 קב"ש.

לכן, היום לא שווה לחסוך את המקום בין 1:5 ל1:10, ותמיד כדאי לקודד ב320 קב"ש.
תמיד קודד בסטראו (ולא בJOINT STEREO)
תמיד בטל את הנורמליזציה כי היא מקלקלת את קובץ המקור (אם צריך, יש להשתמש בפתרונות נורמליזציה בהשמעה, שאינן משנות את קובץ המקור).
תמיד קדד בCONSTANT BIT RATE.

אם לוקחים קובץ שקודד נמוך ומעלים את קצב הדגימה הדבר אינו מוסיף (האיכות שנעלמה לא תחזור) ואף עלול טיפה לקלקל (בהשוואה למקור של 128 קב"ש)

איכות ירודה אפשר לזהות גם ברדיו דיסק פשוט ובאוזינות. לעומת זאת כדי לזהות הבדלים שהם דקויות דורשים האזנה במערכת משובחת.

מקוה שעניתי לך על השאלות.

יום טוב

פיני
 

חואן007

New member
נתחיל בכך שהצלחת במספר מלים לפשט את המסובך

אני מתחיל ביותר בכל הקשור לאודיו.
בדרך כלל אני מקודד בהמרה ל- 192 קב"ש ובהתחשב במה שכתבת, אתחיל לקודד ל- 320.
ואז, התחלתי לשאול עצמי מספר שאלות.
האם (ואני מניח שהתשובה חיובית) יש במקום כלשהו טבלה, המתארת כמה שוקלת דקת מוזיקה ממוצעת בקידודים ובפורמטים שונים?
נמיר דקה ממוצעת ב- WAB, FLAC, MP3 וכו', בקידודים שונים.
איזה תוצאות נקבל?
האם יש מי שטרח ובדק והעניק לכל תוצאה גם ציון של איכות?

ולגבי נורמליזציה, כתבת שרצוי להשתמש בפתרונות בהשמעה. איפה מוצאים את הפתרונות הללו?
תודה
 
תשובות

אולי יש טבלה כזו, נסה לחפש באינטרטנט.
רמת הכווץ תלויה גם במידע כך שיכול להיות הבדל באחוזים (נניח 10%) לגבי אותו אורך של קטע מוסיקלי על שני קטעי מוסיקה שונים במהותם (רוק למשל לעומת סולו חליל).
המספרים שהבאתי הם מנסוי שערכתי בעבר כדי להעריך את רמת הכווץ והם קנה מידה טוב להערכה, אבל אתה בקלות יכול לבצע את הנסוי בעצמך ולקבל את המידע מיידית. (כלומר קח קטע בעל אורך ידוע וכווץ אותו ברומות שונות ובפורמטים שונים ןתתרשם בעצמך).
ממה שאני מצאתי, FLAC מכווץ בין 1:2 ל 1:2.5.
כפי שאני אומר, אני אחד שמאוד מקפיד על איכות, ולא שמעתי הבדלים בהמרות (המוגדרות נכון) של WAVE איכותי (24 ביט, 48 קה"צ קצב דגימה) לMP3 ברמה של 320 קב"ש. את הבדיקות הללו ערכתי כשנכנסתי לפרויקט שלקח לי כמה חודשים טובים של העברת כל אוסף הדיסקים ורבים מתקליטי לפורמט דיגטאלי על גבי דיסק קשיח.
למרות ההמלצה החמה שלי ללכת על MP3, אל תעשה זאת מבלי שתגיע למסקנה זו בעצמך, כפי שציינתי, הבדיקה אינה מסובכת.

לגבי פתרונות השמעה: יש כל מיני תוספי DSP המאפשרים בחירת נירמול, ובנוסף בהמון נגנים (אני משתמש בWINAMP) יש אופציה כזו BUILT IN להשוואת עוצמה בעת ההשמעה (בWINAMP זה נקרא REPLAY GAIN)

בהצלחה

פיני
 
מ
הכרות, זה יותר צנעני...

שלום פיני

לפי המחקרים האחרונים האנשים הכי מאושרים הם התימנים.
כל השאר מאושרים שהם לא תימנים...

 
למעלה