מהדורות רימאסטר חדשות לאלבומי הלהקה

LEATHER REBEL

New member
מהדורות רימאסטר חדשות לאלבומי הלהקה

קווין סיימו את חוזה ההתקשרות שלהם עם EMI, ומכיוון שבריאן, רוג'ר וג'ון הם בעלי הזכויות הבלעדיים על החומרים של הלהקה, היה אך טבעי שיעברו לעבוד עם חברה שתציע להם יותר כסף בעבור חוזה חדש. החל מינואר השנה, מהדורות חדשות של אלבומי הלהקה מתוכננות להופיע בחברת Island/Universal. בינתיים יש כבר להשיג בשוק את "מיטב הלהיטים 1" ו "מיטב הלהיטים 2", ואם לשפוט לפי ביקורות באינטרנט, הרי שאיכות הסאונד טובה בהרבה ממה ששמענו במהדורות הקודמות על CD, שכולן הופיעו על EMI (באירופה) או HOLLYWOOD (ארה"ב). בחודש מרץ 2011 מתוכננות לצאת לאור מהדורות ה CD החדשות של חמשת האלבומים הראשונים, וכנראה שיהיו בהם גם בונוסים.
 

MichalEe

New member
ידוע מה יכולים להיות הבונוסים?

ביום חמישי קניתי לי מצבור נאה של אלבומים, ועכשיו נשארו לי רק The Works ו-A Kind of Magic
כל זה היה לאחר התלבטות רבה האם לחכות לאלבומים במהדורה החדשה. האם יש מידע לגבי הבונוסים שיכולים להיות בהם? האם יהיה שווה לקנות אותם? האם שווה לקנות אותם רק בשל האיכות המשופרת?
 

LEATHER REBEL

New member
האיכות המשופרת שווה הרבה יותר

אמת, אלבומי הלהקה כבר הופיעו לפחות פעמיים ב"רימאסטר", אבל הצליל עדיין הזכיר יותר את המהדורה הראשונה על CD מאשר מה שזה צריך היה להיות. בסוף שנות ה 90 היה גם רימסטרנג יפני, וביפן הכל יותר טוב (מבחינת סאונד של דיסקים) מאשר בשאר העולם... אבל מחירי אותם דיסקים היו, איך לומר, לא מוצדקים. בהתחשב ברימאסטרים האחרונים של הרולינג סטונז ושל הביטלס, נראה לי שה"הייפ" עליו קראתי בנט בקשר לקווין הוא מוצדק. בגלל שבאופן כללי, איכות ה CD של קווין -עד כה- לא לגמרי הניחה את דעתי, הרי שאפילו העובדה שבהוצאות האמריקאיות היו בונוסים שלא קיימים בהוצאות בשאר העולם, לא הביאה לכך שאשלוף את הארנק כה מהר... והעדפתי לחכות בסבלנות. הפעם אני בטוח שאנו הולכים לקבל את הדבר האמיתי מבחינה דיגיטלית. בקשר לבונוסים אפשריים לגבי ההוצאות החדשות... החבר'ה עדיין שומרים על עמימות בעניין.
 

khammel

New member
אתה יכול לפרט קצת יותר בהקשר של הסטונס/ביטלס?

מה יוצא דופן ברימאסטרים האלה שבגללו כדאי יהיה לקנות את הרימאסטרים של קווין? אני כל הזמן שואלת את עצמי אם לקנות מחדש את הקטלוג...וקצת קשה לי להצדיק את זה, למען האמת. מדובר, אחרי הכל, בהרבה מאד כסף על מוצר שכבר קניתי, לכאורה. ויש גם עוד נקודה...מספרים שקווין רבו באולפן די הרבה על המיקס הסופי שישוחרר. באיזה שהוא מקום, מציק לי שמגיע אדם שלא ממש קשור ללהקה, ממקסס הכל מחדש וזה הופך להיות הסטנדרט החדש של השירים. במיוחד לאור זה שהיום יש נטייה לקמפרס שירים ולעבות באסים. :-\ אם זה ישמע הרבה יותר טוב ממה ששוחרר עד כה, אז...בעצם, למה לא? בקשר לבונוסים -- אני מאד מקווה שהם יהיו יותר מוצלחים מאשר בגרסת ה-20 שנה ללהקה
אני לא אתפלא אם הם יקליטו מחדש חלק מהשירים (או ישחררו שירים כאלו מההופעות האחרונות, למשל מההופעה בסקאלה) בכל אלבום בשביל להוסיף כבונוסים. זה דווקא יכול להיות לא רע. בטח יהיה את Save Me בגרסה האקוסטית, את Long Away בגרסה מהסקאלה.
 

LEATHER REBEL

New member
מה זה בעצם רימאסטר? הסבר בפנים

בהעברה הדיגיטלית, איכות הדגימה היא שקובעת. בקומפקט-דיסקים הראשונים בעולם, שזה בשנות ה 80, המטרה העיקרית היתה להראות שניתן לשמוע מוסיקה בלי "היס" (רעש הרקע שנשמע ככה סססססססס). אנשים רבים נגנבו על הרעיון, אבל "על הדרך", התברר שתחום התדרים בקומפקט דיסק הוא מוגבל בהשוואה לזה של ויניל. נכון, בקומפקט דיסקים הראשונים נפטרו מה "היס" אבל גם אורך חיי המכה על המצילה של התוף היה קצר יותר... והפסנתר נשמע פחות טוב.... ועוד אי-אילו דברים. כמו כן, באלבומים שלא נמצאו סרטי מאסטר שלהם, רצו להעביר מויניל ואז באה שאלת מיליון הדולר: "האם להפעיל פילטר נוסף, כדי לשכך מעט את רעש הרקע של המחט על הויניל, כשידוע שאותו פילטר גם יהרוס חלק מהמוסיקה"? מי שבאמת לא שם לב להבדל, הם בדיוק אותם האנשים שנהגו גם להקליט מקלטת לקלטת, דור שני או שלישי, ולטעון שהאיכות מספקת אותם. האיכות לא סיפקה אותם ולא בטיח, זה פשוט העיקרון של "לקבל בחינם" שקנה אותם. לפי אותו עיקרון, מי שמאזין למוסיקה דרך קבצים בלבד ובאזניות מעפנות, גם הוא יטען כי אינו שומע כל הבדל. באשר למיקס: המיקס המקורי פשוט לא נשמע טוב דרך CD, וזה קשור באופן ישיר לאיכות הדגימה. אין מה לעשות, בכדי שה CD יישמע כמו הויניל, יש הכרח לשחק מעט בתדרים. באלבומים הראשונים כפי שיצאו בשנת המקור, המילה האחרונה בעניין לא היתה של חברי הלהקה. מדוע רבו חברי הלהקה על המיקסים הסופיים? ארהיב עוז בנפשי לומר שהפעם זה קשור באופן ישיר לפרפקציוניזם של כאלה ששומעים ה-כל דרך מוניטורים של אולפן. את ואני וגם מיליוני אחרים, היינו מסוגלים לשמוע את כל המיקסים דרך מערכת ביתית אמיתית, הכי טובה שיש, ובכל זאת לא היינו מסוגלים להבין על מה הריב... כי ההבדלים עליהם מדובר כאן הם כל כך קטנים, שרק אנשים עם אגו כמו זה של מיי וטיילור מסוגלים לריב עליהם. אם כן, הויכוחים של חברי הלהקה זה משהו שאני ואת לא היינו מסוגלים לפסוק בו, גם לו היו נותנים לנו את האפשרות. הרימאסטר: עם השנים, חברות האלקטרוניקה פיתחו שיטות לדגימה דיגיטלית טובה יותר... לשם השוואה: ברימסטרים האחרונים של הביטלס ושל הסטונז, אם משווים ל CD הראשונים, משנות ה 80, שומעים בבירור את ההבדל. הכוונה למי ששומע במערכת של ממש, ולא לכאלה שיש להם רק נגן דיסקים נייד. אין שום רמיקס, לא כאן ולא כאן... פשוט איכות הדגימה השתפרה פלאים, תודות לטכנולוגיה. ואני מדבר בתור אחד שבמשך שנים האזין לוינילים... עד שההכרה בכך שהויניל נשחק, ולא משנה כמה נשמור עליו, הביאה לכך שאעבור ל CD. זה קצת מצחיק, הקטע הזה, שדווקא עכשיו בעשור השני של שנות האלפיים, כשהקבצים הורגים את ה CD, דווקא עכשיו מגיע הפינוק האמיתי... אבל הוא יגיע רק לכאלה שבאמת מעריכים סאונד ו/או את הלהקה. בשורה התחתונה: ברימסטרים של הביטלס ושל הסטונז, וגם של עוד כמה (למשל, ההוצאה הישראלית של אלבום השני של הצ'רצ'ילים, משנת 2003, לעומת ההוצאה הגרמנית של אותו אלבום, משנת 1996), ההבדל מוכח למדי... אצל כאלה ששומעים מוסיקה כפי שצריך לשמוע אותה, כלומר דרך מערכת של ממש. וזו בדיוק הסיבה שאין לי כמעט CD של קווין... כי חיכיתי לדבר האמיתי.
 

MichalEe

New member
תודה, הסבר מעמיק וחשוב ../images/Emo13.gif

גם להדיוטות (כמוני
) וגם למביני עניין (או לפחות כך נראה לי).
 

khammel

New member
../images/Emo140.gif תודה על ההסבר המפורט

אני מניחה שבסוף אשבר ואקנה את הדיסקים כי (א)היום באמת יש לי מערכת סאונד ראוייה ובנוסף (ב), הדיסקים שלי הם ממהדורת ה-20 שנה לקווין שידועה בתור אחת ההדפסות הגרועות שהיו. אולי מכאן החשש לקנות את מהדורת ה-40 שנים לקווין.
עכשיו יש לי עוד שאלה -- אם הכל עניין של תיאוריה, טכניקה וטכנולוגיה, מה החשיבות הגדולה לכך שאדם כזה או אחר אחראי לרימאסטרינג?
 

LEATHER REBEL

New member
לכל טכנאי יש שמיעה אחרת

ולכן יש מצב שאפילו שהמדובר בטכנאי "ידוע" או "יוקרתי", עדיין התוצאה לא תהיה טובה לדעת מאזין זה או אחר. מצד שני... אי אפשר תמיד לספק את כולם.
 

khammel

New member
נראה לי שלא תהיה לי ברירה אלא לנסות במו אזני

האזנתי לדגימות באמזון, שזה כמובן לא מייצג בגרוש, אבל איכשהו כן שומעים שהסאונד יותר נקי. לא באופן יוצא דופן לטעמי, אבל בכל זאת, יש שם משהו. אולי. מכיוון שהאוספים שלי כבר מזמן הלכו לעולמם (קרי, השיר IWTBF מסתיים אצלי כמו TSMGO בקיפוץ משעשע למדי), נראה לי שאני אקנה את אחד מהם ואחזור לדווח. יש לך מושג האם הדיסקים כבר בארץ?
 

The Experience

New member
לא ראיתי את אלה בארץ

אבל הם נמכרים באמזון מה3.1.11 בכ60 שקל לדיסק באמת מעניין לשמוע את הקלאסיקות במאסטרינג עדכני.
 

The Experience

New member
בדיוק נכנסתי לשאול שאלה דומה וראיתי את השרשור

אני רוצה לקנות את MADE IN HEAVEN כי הדיסק הראשון משנת 95 קצת התבלה. וראיתי שיש כמה REISSUE באמזון ולפני שאני בודק בEBAY רציתי לדעת אם יש שינויים כל שהם בREISSUE הקיימים של 2005/2008 חוץ מהLIMITED EDITION עם הזריחה ולא עם שקיעה הבנתי שאין תוספות ו/או גרסאות נוספות.
 

khammel

New member
../images/Emo18.gifהרימאסטר המדובר של MIH עוד לא יצא!

במסגרת המעבר מ-EMI ליוניברסל, האלבומים היחידים שיצאו למכירה הם הגרייטסט היטס הראשונים של הלהקה. שאר האלבומים יצאו החל ממרץ 2011. לדעתי, שווה להתאפק ולא לקנות גרסאות אחרות.
 

The Experience

New member
האם לדעתך דיסק משנת 95 ישמע יותר טוב?

אני יודע שרוב הרמסטרינג נועד לשפר הקלטות משנות ה70-80 ולדעתי דיסק משנת 95 לא צריך יותר מדי שיפורי איכות וכו'. למרות שכמובן הטכנולוגיה מתפתחת ותמיד יש מה לשפר.
 

LEATHER REBEL

New member
תתפלא!

כבר יצאו רימסטרים לדברים שיצאו לראשונה בשנת 95. אולי לא של קווין, אבל יצאו.
 

khammel

New member
השאלה היא מה יעשו עם החומרים הישנים באלבום

יש באלבום לא מעט חומרים ישנים מאד שעובדו מחדש ע"י בריאן ורוג'ר אחרי מותו של פרדי. אם ברימאסטרינג יטפלו בחומרי המקור לעומק, יכול להיות שיפור. בהחלט. אני חושבת שיש מקום לשיפור בסאונד של האלבום הזה גם בלי קשר. אולי לא משהו שיהיה בגדר שמיים וארץ, אבל אם כבר לקנות חדש, אז כבר שיהיה חדש באמת. לא? תראה, אני לא מחובבי הרימאסטרינג כי אני מעדיפה שאם כבר נוגעים בחומרים שוב, שיעשו עבודה מעמיקה וישחררו מולטי-טרקים או לפחות DTS 96/24 שזו חווית סראונד מדהימה עם המוזיקה של קווין. אבל, לצערי, זה כנראה לא יקרה בזמן הקרוב. וחבל. חבל מאד.
 

LEATHER REBEL

New member
המולטי טראק זה משהו אחר

כבר בשנת 2000 קראתי בירחון הבריטי הנחשב RECORD COLLECTOR, שמתבצע חיפוש נרחב אחר אחוז מסויים של המולטי טראקס, שלא נמצא אצל חברת התקליטים וגם לא אצל אף אחד מהאנשים שהשתתפו בהפקה המקורית. בריאן מיי יצא בקריאה נרגשת לציבור, מעל דפי העתון, ובה נאמר שיש מצב שהמולטי טראקס נמצאים בידיהם של אספנים, ושחברי הלהקה מוכנים לשלם סכום נכבד כדי לקנות אותם. גם ברימסטרים של הרולינג סטונז, או לפחות בראיון שג'ודי קליין (בנו של אלן קליין, שניהל את הלהקה עד שנת 1971) נתן לאותו ירחון בריטי, התברר שהתבצע חיפוש נרחב אחר הסרטים המקוריים, ושחלק מהם התגלה בשוק השחור ושוחרר משם תמורת סכומים נכבדים. ומה זה אומר? שהמהדורה הראשונה על CD, משנות ה 80, לפחות בחלק מהפעמים ה CD לא נעשה מהמאסטר המקורי. ובחזרה לקווין: אני מעריך שהכסף עשה את שלו... וככל שהרימסטרים החדשים ישמעו טוב יותר, כך נדע שהסיפור הגיע לסוף הטוב.
 
למעלה