מי כותב המערכונים הטוב ביותר

קוליפון

New member
../images/Emo35.gifמי כותב המערכונים הטוב ביותר../images/Emo35.gif

לדעתכם
האם זה:
יוסי בנאי
אפרים קישון
דני רווה
חנוך לוין
שייקה אופיר
ניסים אלוני או אולי זה מישהו שלא ציינתי
מי שבוחר את כותב המערכונים הטוב ביותר לדעתו, צריך גם לנמק את בחירתו מערכונית.
 

sjarjar

New member
לדעתי בלתי ניתן להשוואה

כי הם לא נמדדים לפי אותה סקאלה. קישון, לדעתי, הוא אביהו מולידו של ההומור העברי שאחרי קום המדינה (כלומר, כשהג'ינג'י בדיוק נסע לחיפה), אולם מערכוניו, ועוד יותר סיפוריו, מצחיקים (אותי לפחות) יותר טוב כשהם נקראים בספרים. מצד שני הרבה מאד מרעיונותיו עובדו למערכונים חיים. שייקה אופיר הביא אנקדוטות מאד ספציפיות של ישראל למערכוניו, וגדולתו הגדולה היא בביצועיו (גם במערכוני הגששים שהוא כתב אפשר בקלות לשמוע את שייקה אופיר מבצע אותם). לחנוך לוין יש רק מערכון ידוע אחד. גאוני, אבל אחד (למיטב ידיעתי). ניסים אלוני גאון במשחק בעברית. את השירים אני אוהב יותר (למרות המצאת חלפון). דני רווה סגור בנישה מצומצמת. יוסי בנאי לקח קצת מכל אחד - גם לגששים וגם לו עצמו (המערכונים שלו לעצמו ולרבקה מיכאלי מאד מזכירים את חנוך לוין בעוד שהמערכונים שלו לגששים הם שילוב של שייקה אופיר וניסים אלוני עם רקע של קישון). אני לא מסוגל לקבוע מי טוב יותר - שייקה אופיר או ניסים אלוני או יוסי בנאי.
 

D o r o t h y

New member
אחרי תשובה כל כך מלומדת,

שלא נותר לי אלא להסכים איתה, אני אבחר ביוסי בנאי. בעיקר בגלל שהוא שואב את השראתו מניסים אלוני ומשייקה אופיר גם יחד. דוגמאות ביקשת? לצערי לא כרגע.
 

sjarjar

New member
נראה שזו הבחירה המתבקשת, אבל עדיין

אני לא יכול להחליט. "- אני לא יכול יותר במתח הזה. - תאכל עוד חתיכה דג מלוח" הרבה יותר חנוך לויני מ :"יום אחד כשהייתי שניה לבד, אבל ממש שניה לבד, שמעתי פתאום מישהו קורא לי: 'מר בנאי, מר בנאי'. לאמר את האמת איך ששמעתי את ה'מר' לפני ה'בנאי' הבנתי שמתוק מהביקור הזה כבר לא ייצא". ו: "...מה עושים? מפעל הפיס. בשביל מה? בשביל לבנות הרבה בתי ספר מה שאין...מה ללמד? ללמד שלא לסמוך על המזל ובזיעת אפיך תאכל לחם" הרבה יותר ניסים אלוני מ: "יהיה? מה? רמטכל תימני? יהיה, בטח יהיה. מתי? כשיבוא המשיח. ומתי יבוא המשיח? כשהרמטכל יהיה תימני". מה שכן, כנראה שבנקודת הזמן המתאימה ההיא, רק יוסי בנאי היה מסוגל ליצור את התרכובת השלאגרית המנצחת מכל קודמיו ומוריו.
 

sjarjar

New member
התקלת אותי..אבל זה לא משנה את

הטיעון. לדוגמא: "...הוא רק שיחק בש אחד, בשש ורבע זחלתי אל צילה רעי, ובחיקה אז מצאתי סוף סוף ידידי...את אזולאי" ותשווה לדוגמא הקודמת.
 

האגס 1

New member
ועוד אוסיף כדי להקשות... ../images/Emo3.gif

דן בן-אמוץ - אולי לא כתב הרבה מערכונים חוץ מאשר לעצמו, אבל גם אצלו אפשר לשמוע בקלות את הטבעת חותמו. הוא הפגין אומץ רב בכתיבתו, אומץ יחסי, לפחות, לימיו, גם בנגיעה במסרים חברתיים שלא נחשבו למובנים מאליהם לכתיבה עליהם, וגם בשימוש במילים גסות שהיו אז טאבו מוחלט. הדוגמה המובהקת, כמובן, היא 'שוק הספרים', המערכון היחיד שהוא כתב ל'גששים'.
 

sjarjar

New member
הוא כמובן התחיל עם זה הרבה יותר

מוקדם, במיתולוגיה הרדיופונית הסירתית "3 בסירה אחת", שהוכנסה אח"כ למערכון "קללות חדשות".
 

קוליפון

New member
חנוך לוין כתב הרבה מאוד מערכונים

שאותם אפשר למצוא באספות הספרים שכוללים את יצירותיו, שכמה מהם הועלו בהצגה "קברט לוין". דוגמה למערכונים שהוא כתב היא סדרת מערכונים שעוקבת אחרי זוג החברים "צופק ואפצ'יק". צ'ופק ואפצי'ק הופיעו ב"קברט לוין" וגם בפינה באחת העונות של התכנית "לילה גוב".
 

החתולית

New member
מצטערת אדוני - אין !

אין כותב המערכונים הטוב ביותר, כפי שאין הסופר הטוב ביותר, וכפי שאין המשורר הטוב ביותר. sjarjar נתן תשובה מנומקת, מפורטת ומלומדת שאני מסכימה עם רוחה, אני (כמו תמיד) מדברת יותר מהבטן. דרך אגב, גם כיום יש כותבי מערכונים לא רעים בכלל - החל מאסי כהן וגורי אלפי, דרך דוד ליפשיץ ואסף שלמון וכלה ברובי דואניאס (אף אחד מהם לא ממש ילד, ובכל זאת...).
 
למעלה