מערכוני השבת של גל"ץ

  • פותח הנושא emh
  • פורסם בתאריך

emh

Member
../images/Emo41.gif מערכוני השבת של גל"ץ

רבקה מיכאלי - נס פורים (מערכון שעירבב את כל חגי ישראל) אריק איינשטיין - שכשנבוא (שיר) דודו טופז - ראיון עם נוח נוח - מתי כספי (שיר) הגשש החיוור - שיח מלאכים הגשש החיוור - אלוני ממרא (שיר שהמשיך את המערכון) הגשש החיוור - קדם אירוויזיון (הושמע בגלל חגיגות ה-50) הגשש החיוור - ים שמיים ועיניים (שיר שהמשיך את המערכון) ניקוי ראש - פסטיבל הזמר ("אזור חיוג חיפה 04 ורק ירושלים 02") ניקוי ראש - שיר התוכנית ("אז במצב הנוכחי שלא הכל הכי-הכי")
 

האגס 1

New member
הפעם באמת כן, אבל אם את שואלת

על ההגיון שבעריכה הזו - זה בדיוק ההגיון הגל"צניקי: 'שכשנבוא' של אריק איינשטיין אומנם לא קרוב אפילו להיות מערכון, אבל - אנחנו בתקופת החגים, והשיר הושמע אחרי מערכון העוסק בחגים, ובסוף השיר אריק איינשטיין שר "שישו ושמחו בשמחת חג..." וכו'. וזה הקשר לשמחת-תורה החל השבוע! איזה גאוני, הא? איך הגל"צניקים האלה תמיד נורא מבריקים? איזה משחקי אסוציאציות מקוריים, ואיך הם תמיד אוהבים להראות שהם יותר חכמים מהמאזינים שלהם. אותו עקרון הביא גם את השיר 'נוח', אחרי המערכון של דודו טופז על נוח. איזו הברקה גל"צניקית - שיר על נוח, אחרי מערכון על נוח. תודי שאף אחד לא היה חושב על זה.
 

האגס 1

New member
לשיר של 'הגששים'

הממשיך את המערכון 'שיח מלאכים', קוראים, נדמה לי, 'שלושת המלאכים', וכתבו אותו יונתן גפן ומתי כספי - לפי מיטב זכרוני.
 

Tomer 123

New member
אמממ....זה די גמיש....

ברוב המקורות הוא נקרא "אלוני ממרא", אבל ישנם מקורות מסוימים (כמו ספר התווים של יהונתן גפן ונדמה לי שגם עטיפת התקליט) שבהם הוא נקרא "שלושת המלאכים" ולכל המתלוננים על העריכה של תכניות המערכונים: מה זה כל כך משנה??? המתכונת של התכניות היא מערכון-שיר-מערכון-שיר וכן הלאה. אז מכניסים שירים שלא קשורים באופן ישיר למערכונים...אז מה?? זה פוגע בכם אישית שמשמיעים שירים של אריק איינשטיין או מתי כספי ולא בהכרח של הגשש או יוסי בנאי? מצטער על ההתקפה אבל כבר נמאס לי לראות הודעות שמתלוננות על שירים שמושמעים ברדיו...אני באמת לא מבין מה הבעיה הגדולה
 

emh

Member
בד"כ התלונות הן לא על השירים...

אלא על הכנסת קטעים מתוכניות טלויזיה כגון "משחק מכור" ו"ארץ נהדרת" ומי שעקב בחודשיים האחרונים אחרי התוכנית בגל"ץ ראה שהיו הרבה כאלה.
 

האגס 1

New member
גם זה

וגם, כשכן מדובר בשירים - מכיוון שהתוכנית היא תוכנית הומור, סביר יותר שישמעו שירים בסגנון זה - או שירי-מערכונים, או שירי פארודיות או משהו כזה. כשמושמעים סתם שירים (וזה, אגב, גם בתוכנית בגל"צ וגם בתוכנית ברדיו ירושלים) זה נשמע סתמי. בגל"צ יש גם נטיה לבחור את השירים קר משום שיש בהם איזו מילה שמזכירה איכשהו את המערכון הקודם. אולי כשבוחרים את הקטעים לשידור זה נראה כמו חיבור משעשע, אבל בפועל - זה לא עובד. בגל"צ, כשבוחרים נושא לתוכנית המערכונים (וזה קורה שם הרבה) בוחרים גם שיר ששמו או איזו מילה בו מזכירים איכשהו את הנושא - וגם זה לא באמת עובד.
 

Tomer 123

New member
בעניין "ארץ נהדרת" ו"משחק מכור"

אני מסכים לגמרי....אם זאת תכנית מערכונים אז שישימו מערכונים אמיתיים וקלאסיים לגבי השירים אני לא רואה בעיה כל כך גדולה...זה לא שמשמיעים בתכנית שירים עצובים או נוגים, בסה"כ גם השירים של אריק איינשטיין או כוורת הם לרוב בעלי נופך די הומוריסטי או לפחות די שמח, ובסה"כ בעיני זה לא כל כך נורא
 

האגס 1

New member
כן ולא

שירים שמחים - יש להם מקום. אבל לא תמיד זה מה שמושמע. למשל - לפני כשבועיים, כמדומני, הושמע 'הו מה יהיה' של מתי כספי - זה ממש לא שיר שמח, ואיפלו די נוגה. אבל המגמה העיקרית שם היא להשמיע שירים בגלל שמותיהם, או בגלל מילה מסויימת שמופיעה בהם. למשל - באותה תוכנית שהוקדשה ל"סיכום השנה" - הושמע גם 'אקטואליה' של נעמי שמר - רק משום ששמו הוא 'אקטואליה' וזה אמור להזכיר לנו את סיכום השנה. משחקי המילים האלה עובדים, אולי, על הנייר, אבל נשמעים מגוחכים כשהם מגיעים לשידור.
 

החתולית

New member
אני מסכימה איתך, תומר

מאז שאני זוכרת את התכניות האלה (וזה הרבה שנים), הן משודרות במתכונת הזו, ולי אישית אין שום בעיה איתה. בעניין הקטעים מתכניות טלביזיה - גל"צ מקבלים לקטע ממערכון לשידור ביום הקרנת התכנית, כמעין פרומו לתכנית. שימוש בקטעים האלה בתכניות מערכונים הוא לגיטימי בעיני, גם אם אני מעדיפה לשמוע דברים אחרים.
 

emh

Member
../images/Emo41.gif מערכוני רדיו י"ם - שעה 1

הגשש החיוור - הגל הקל
ונצואלה - שוקולד מנטה מסטיק
גדי יגיל - פקיד מס הכנסה (מערכון עם עוד בדרנית)
שיר הפרחה - עופרה חזה
יוסי בנאי ורבקה מיכאלי - קול כלה וקול שדכן
שימי תבורי - משה
דודו טופז - כל ישראל חברים (המערכון על ביקור אצל חבר בירושלים)
צביקה פיק - אהבה בסוף הקיץ
 

emh

Member
../images/Emo41.gif מערכוני רדיו י"ם - שעה 2

יוסי בנאי - מערכון על קבצנים בירושלים (לא הכרתי קודם)
דני סנדרסון - גלשן
שייקה אופיר ואורי זוהר - יוסי הקטן
שלומי שבת ורובי לוי - מתוקה שלי
דודו דותן - מערכון על ילדים ומין + חיקוי של ד"ר רות
דורי בן זאב - ואתם רוקדים
הגשש החיוור - המשוגעים לדבר (מערכון טבריה הרביעי)
הבה נגילה גילה - אורי פיינמן
פארודיה על יוסי סיאס - (זיהיתי שם את יצפאן ודב רייזר, אז זה כנראה מהתוכנית מוצ"ש)
בועז שרעבי - חייך וחיי את שמות המערכונים של יוסי בנאי ודודו דותן לא מצאתי אני אשמח אם מישהו יוכל לציין אותם...
 

האגס 1

New member
הפארודיה על יוסי סיאס

(שאני זוכר אותה, אגב, מהעבר, והיא באמת היתה אז מאוד מצחיקה וגם היום) היא אכן מתוכנית הטלויזיה 'מוצ"ש' ומשתתפים בה דב רייזר, אלי יצפאן ועדי טופול. נדמה לי שהמערכון של אורי זוהר ושייקה אופיר הוא או גרסה של 'תקרית גבול', או שזה פשוט המערכון עצמו שהושמע משום מה רק מהאמצע...
 

emh

Member
עוברים את הגבול....

המערכון יוסי הקטן זה אכן גרסה נוספת לתקרית גבול זה לא בדיוק אותו מערכון והוא לא הושמע מהאמצע. במערכון תקרית גבול הילד נקרא אורי, וביוסי הקטן - יוסי. האורך של תקרית גבול 14 דקות, ויוסי הקטן 6 דקות. (ביוסי הקטן אין את הפתיחה של החדשות, הקולונל שרמונטייה והמטפלת סוניה גורביץ') או שהמערכון הוא גרסה מוקדמת לתקרית גבול, או שהוא נוצר בכוונה לצורך השמעה בתוכניות רדיו.
 

emh

Member
רציתי לציין גם את הגששים...

שיש להם את המערכון שושנק'ה עברה את הגבול, וגם שייקה בסרט גבעת חלפון "חיפש את הים"
והיתה גם את גילה אלמגור בסרט אמי הגנרלית... מה אני אגיד - זה היה הומור מאוד פופולרי לעבור את הגבול
 
למעלה