מערכוני השבת של גל"ץ

  • פותח הנושא emh
  • פורסם בתאריך

emh

Member
מערכוני השבת של גל"ץ

התוכנית בנושא טקס פרסי הקולנוע הישראלי ע"ש שייקה אופיר. שייקה אופיר - אבו אל בנאת שייקה אופיר ואורי זוהר - חלש האופי יהודה ברקן - מתיחה, מברק לג'ולי אנדרוס אורנה בנאי - לימור בטקס פרסי התיאטרון יעקב כהן - סטנד אפ על מסעדה דודו טופז - דברים קטנים ומעצבנים הגשש החיוור - חיסכו ואימצו
"אני שורף הבנק" הגשש החיוור - אף אחד לא קם (מטקס אנשי השנה 2004) לאחר סיום התוכנית השמיעו גם את השיר ברוש - אריאל זילבר
 

האגס 1

New member
שמעתי, אבל לא העליתי על הדעת

שיש לזה נושא. איך בדיוק טקס פרסי הקולנוע הישראלי ע"ש שייקה אופיר יכול להיות נושא לתוכנית מערכונים??? זה נשמע כמו מבחר רגיל של מערכונים. מעניין אם יוצרי אותם מערונים חשבו בשעתו שהם יעסקו בטקס שייתקיים השבוע. ואגב - השיר 'ברוש' שהושמע לפני החדשות אינו חלק מהעריכה, זהו בוודאי אחד הקטעים שישנם שם כדי למלא זמן פנוי בין תוכניות לחדשות, ונשלף לשידור כשיש צורך, כשיש זמן פנוי למלא.
 

shuky63

New member
בואו נראה להם שאנחנו עורכים טובים

יותר.תנו רשימת מערכונים שקשורה לקולנוע הישראלי: הסיידים,והמערכון על הילד שגונב מכתבים כדי לאסוף בולים וגם דיג אוהב דגים-כל אלה כמובן מבוססים על הסרט השכונה שלנו,ואולי מישהו יחכים אותי בהזדמנות מה קדם למה,המערכונים או הסרט. פוקר ישראלי מתוך ארבינקא. שירים: עוזי עוזי-משה וינטלטור יאלה משיח-סלח שבתי תן לשים תראש על דיונה-גבעת חלפון יש עוד?
 

האגס 1

New member
באמת שחשבתי, ומתברר

שאין כמעט מערכונים המתקשרים לקולנוע הישראלי. אז מה יעשה במצב כזה עורך תוכנית מערכונים? לא יקדיש תוכנית לטקס האוסקר של הקולנוע הישראלי. לא כל אירוע חייב שיתרגמו אותו להקדשת תוכנית מוסיקה או מערכונים, מה גם שטקס האוסקר של הקולנוע הישראלי הוא לא אירוע שנמצא על סדר היום של האזרח הישראלי הממוצע, אפילו אם הטקס מעניין אותו. כל הנסיון הזה להקדיש תוכניות לאירועים מסויימים, רק עושה זילות לאותו אירוע, כדאי לחשוב על זה פעמיים לפני שעושים זאת.
 

Tomer 123

New member
אף אחד מהמערכונים שציינת

לא יצא מהסרט.....כולם היו מערכונים לפני שהם נהפכו לסצנות מסרטים.... אין ממש מערכונים שיצאו מסצינות....לרוב מדובר בסצנות קלאסיות מכל מיני סרטי פולחן ישראליים (גבעת חלפון, מציצים, חגיגה בסנוקר, הלהקה וכו')
 

hadaryair1

New member
השכונה שלנו

אם אני לא טועה גם "כותב הבקשות" קשור "לשכונה שלנו"
 

shuky63

New member
אני לא מצליח למצוא קשר בין המערכוני

המערכונים ששודרו לקולנוע הישראלי,למעט כמובן אבו אל בנאת.
 

קוליפון

New member
חלק מהסצינות של "סלאח שבתי"

היו במקור מערכונים בודדים שהוצגו ע"י להקת הנח"ל ולהקת "בצל ירוק", כמו למשל "מערכון הסוסיאלית" - הקטע שבו מגיעה בת שבע לראיין את סאלח במעברה שסמוכה לקיבוצה שלה. בסרט בת שבע הקיבוצניקית הייתה גילה אלמגור, אך במקור שיחקה אותה נחמה הנדל גם על בימת להקת הנח"ל וגם על בימת "בצל ירוק".
 

קוליפון

New member
גם בסרטים "מוישה ונטילטור" ו"לופו"

ישנם מערכונים שנולדו על בימת הלהקה הצבאית,להקת פיקוד הצפון (מוישה בתחילת שנות החמישים ולופו באמצע שנות השישים). ישנו קטע בסרט "לופו" שבו הוא הולך לבדיקת עיניים במשרד הרישוי, הקטע הנ"ל מבוסס על מערכון שביצע יהודה ברקן במסגרת להקת פיקוד דיזינגוף, שגם בה חזר יהודה ברקן ושיחק את הבעלעגולה לופו.
 

shuky63

New member
לזה התכוונתי.יש מערכונים שקשורים

לקולנוע הישראלי ואם העורך היה מתאמץ היה יכול לתת תוכנית שקשורה לפחות לקולנוע הישראלי ולא לתת סתם מערכונים ללא קשר ולהגיד שהנושא הוא טכס פרסי הקולנוע הישראלי. בקצור, לפטר אותו ולשים מישהו משלנו.מי מתנדב?
 
למעלה