שרשור עונה 6 פרק 9

AVIMC

New member
משהו שלא דיברו עליו

ואולי זה רק נדמה לי. בסיום השיחה בין ריצארד לאשתו, הוא אומר לה שהוא רוצה להיות איתה והיא עונה לו: "אנחנו כבר ביחד". זה מייד הזכיר לי את מה שג'ולייט אמרה בפרק 0601: "זה הצליח" שנראה סתום ואולי מצביע על זה שג'ולייט יודעת על המציאות המקבילה/חלופית. אולי גם אשתו של ריצארד יודעת משהו על זה ?
 
חומר למחשבה....

יכול להיות שהמתים פשוט סוג של מסתובבים להם על האי, ולכן מבחינתם אהוביהם כבר שם איתם.... ויש גם את כריסטיאן שביקש מלוק למסור ד"ש לבנו....
 

ביבי34

New member
ג'ייקוב לא בחור כל כך טוב,בגללו נהרגה אישתו

של סעיד, תכלס הוא למעשה רצח אותה במעבר חצייה וזה היה התיכנון שלו.
 

JohnLocke

New member
אולי שניהם היו אמורים למות

והוא הציל את סעיד? אי אפשר לדעת מה היה אמור לקרות...
 
אם הוא הציל את סעיד הוא יכל להציל את נדיה

אבל אז לא הייתה לו דרך לשכנע את סעיד לחזור. הוא לא היה חוזר אם נדיה הייתה בחיים. לג'ייקוב היה אינטרס שנדיה תמות.
 

JohnLocke

New member
זה נכון

אבל תחשוב על זה ככה - בהנחה שיש לו ידע כללי על העתיד, הוא יכול לדעת על כל מוות שקורה בעולם לפני שהוא קורה, כולל אנשים מאוד טובים שימותו. עד כמה הוא אמור להקדיש את זמנו בלהציל אנשים ממותם? כל הזמן הוא אמור להציל אנשים? באיזשהו שלב הוא צריך להגיד "זה הגורל של האדם למות, אני לא אחליט בעצמי מי רשאי למות ומי רשאי לחיות". היוצא דופן הוא כנראה סעיד - משום מה ג'ייקוב החליט שחשוב מאוד להציל את סעיד, כי יש סיכוי שהוא מועמד לעצור את הרוע מלצאת אל העולם. השאלה החשובה פה היא האם זה נכון להקריב את חייהם של עשרות, מאות או אלפי אנשים למען מטרה כמו להציל את האנושות.
 

Nino Schibetta

New member
כרגיל אני אחרון שצופה בפרק

בגדול פרק נחמד ולא כזה מלהיב כמו שציפיתי, אבל ללא ספק הוסיף המון אינפורמציה. תכלס לא הפריע לי הסיבה איך זה יכול להיות שהספינה הרסה את הפסל. הייתי יותר נהנה אם היו מראים מתי נבנה הפסל ומי בנה אותו. מה שלא הבנתי זה לאן נעלמו שברי הפסל שהיו שם כשריצ'ארד בא לשם לחפש את ג'ייקוב. כאילו.. זה לא חתיכות קטנות שיכולות להיסחף לים. מדבור בוואחד שברי סלעים. אשמח לקבל תשובה בנושא. משום מה כל הפרק הזה ירד לי לגמרי מג'ייקוב שתפסתי ממנו האיש הנחמד, הטוב והחכם. בשיחה שלו עם ריקרדו הוא יצא מה זה מטומטם, כאילו מה... אתה לא יודע שסמוקי הורג את כולם שם שפתאום אתה קולט את זה ? בשביל זה אתה צריך יועץ ? טוב שלא הבאת לאי את אביגדור ליברמן שיהיה היועץ שלך. גם כל הקטע שבסופו של דבר ריצ'ארד מקבל את המתנה לחיות חיי נצח היה נראה כזה פאתטי. רק הרגע איבדת את כל היקר לך בעולם, אתה הומלס על אי בודד ופתאום הדבר הכי חשוב לך זה לחיות תמיד. נו באמת.. תנו סיבה יותר טובה. ממש פאתטי.
 

Antonio Montana

New member
אני חושב שהבקשה ../images/Emo58.gif

של ריצ'ארד (ריקארדו, אם תרצו) הייתה די שרירותית. היא הגיעה אחרי שג'ייקוב הבהיר לו שלא יוכל להחזיר את איזבלה לחיים. אולי זו הייתה סוג של בחינת גבולות כזו, אם ג'ייקוב טוען שהוא יכול לעשות הכל - הוא יכול לתת לי חיי נצח? אולי גם, בגלל שיחתו עם בלאקי, בערה בו האמונה שהוא יצליח לראות את איזבלה שוב. היה נראה כאילו הוא אהב אותה אהבת חיים והכל, ואי אפשר לשפוט אדם בשעת אבלו וכד'. עדיין - מסכים איתך. האקראיות של כל העניין די מפגרת. "טוב, אני אגע בך. זהו. עכשיו קיבלת את ג'וב הדוברות". כאילו, מאן, היית יכול לשאול את ריקו אם הוא בקטע קודם, להחתים אותו על חוזה, משהו! לי באופן אישי נראה שחיים לנצח יכול להיות די מבאס בשלב כלשהו. לגבי שברי הפסל: זה פשוט מאוד. צונאמי. צונאמי = ההסבר לכל דבר שלא נבין בלוסט. הפסל נהרס? צונאמי! החתיכות נעלמו? צונאמי! הלחישות? צונאמי! אכן כן. הצונאמי נתן והצונאמי לקח. סתם, לא באמת. אבל זה מה שקורה כשמתעצלים ביצירת סדרה.
 
הרשמים שלי מהפרק (קצת באיחור)

קודם כל נהנתי מאד מהפרק (אפילו שזה לא חוכמה, אני נהנה מכל הפרקים). אהבתי שסוף סוף הראו את האיש בשחור, דמות שחיכינו לראות שוב מאז הפרק האחרון של העונה שעברה. אמנם עדיין לא אמרו לנו מה השם שלו, אבל אני מניח שגם זה יגיע. הקטע של: "טוב לראות אותך מחוץ לשרשראות" היה חזק ביותר. הפרק הזה המשיך באופן כללי את הקו של העונה עד עכשיו, שבו לא ברור מהו טיבו של האיש בשחור ומהו טיבו של ג'ייקוב, קו שלדעתי עשוי בינתיים בצורה מעולה. שניהם נראים משכנעים מאד, שניהם נראים כנים מאד, אבל בכל זאת הם אמורים להיות הפכים מושלמים. גם בפרק הזה האיש בשחור ממשיך להציג חזות כנה בצורה מרשימה. הוא לא מהסס לומר לריצ'רד שהוא העשן השחור למרות כל מה שריצ'רד ראה, בדומה לצורה שבה הוא הודה בפני סוייר בפרק הקודם שהוא העשן השחור. עד עכשיו ראינו שקצת בניגוד לג'ייקוב האיש בשחור לא מסתיר שום דבר ולא משקר. זה היה ככה מתחילת העונה, זה הגיע לשיא בפרק הקודם - עם סוייר, עם השיחה עם קייט על אמא שלו, עם ההודאה שהוא שיקר לקלייר כדי לתת לה משהו להיאחז בו, וזה המשיך גם בפרק הזה. הדבר היחידי שזכור לי שהאיש בשחור אמר ואנחנו לא יודעים בוודאות אם זה נכון או לא, זה שהוא סיפר לסוייר שכל העסק של הגנה על האי הוא בדיחה, ואין באמת ממה להגן על האי. זו כמובן השאלה הגדולה מאחורי הסידרה ואם האיש בשחור אומר אמת, כפי שהוא אמר עד עכשיו, זה יכול להסביר איך במציאות המקבילה שבה האי שקוע לא קורה כלום ולכולם יש חיים טובים. אבל אני מניח שלהפקה יש עוד כמה קלפים בשרוול... קיבלנו בפרק הזה גם קצת הבנה לגבי דרך הפעולה של ג'ייקוב, מה ששופך אור על הרבה התרחשויות בעונות הקודמות. ידענו למשל שהאחרים, עם בן בראשם, בצד של ג'ייקוב, והיה קשה ליישב את זה עם כל הדברים שהם עושים - רצח המוני, חטיפת ילדים ואנשים, מאבק עם ווידמור וכו'. עכשיו קיבלנו לכך הסבר - ג'ייקוב מביא אנשים לאי כדי להוכיח לאיש בשחור שהוא טועה לגבי טבעם של בני-אדם, ולכן ג'ייקוב (בדומה למוטיב הרצון החופשי בדת), נותן לאנשים לעשות כרצונם ללא התערבות, למעט תקשורת דלה ועקיפה דרך ריצ'רד. מה זה אומר? זה אומר שכל המאבקים והרעות החולות שהיו על האי לא קשורות לג'ייקוב ולא קשורות לאיש בשחור. שניהם נותנים לאנשים לעשות מה שאנשים עושים (תככים ומזימות ומאבקים), ובין לבין מתערבים פה ושם למען מטרותיהם. המטרה של האיש בשחור - למצוא דרך לגרום למישהו להרוג את ג'ייקוב, ומטרת ג'ייקוב - להוכיח שאנשים טובים מטבעם. ההסבר של ג'ייקוב לגבי התפקיד של האי - סוף סוף קיבלנו פה הסבר למה זה האי ומה תפקידו. אמנם הסבר די חלבי, אבל הסבר - מטרת האי היא לשמור על הרוע שלא יתפשט בעולם. לא ברור איך בדיוק זה קשור לאיש השחור. האם האיש בשחור הוא הרוע? האם האיש השחור רוצה לשחרר את הרוע? איך האי מונע את התפשטות הרוע? האם ההסבר נכון בכלל? שאלות שעוד לא נענו, וכנראה שנדע יותר בהמשך. אבל לפחות זו התחלה. באופן כללי לעונה הזו יש הרבה יותר ניחוח של פנטזיה מאשר העונות הקודמות עם פארדיי ויוזמת דארמה שהכניסו מוטיב מדעי-רציונלי לעניינים. נראה שהיוצרים בינתיים זנחו את הקו המדעי ומסתפקים בינתיים בהסברים 'דתיים' יותר - למנוע מהרוע להתפשט בעולם, בני-אדם טובים מטבעם, רצון חופשי... אני אישית מאד מקווה שהיוצרים לא ילכו עם הקו הזה עד הסוף וכן יכניסו שוב הסברים יותר רציונליים (גם עם בדיוניים) כדי להסביר את כל המיסתורין של האי.
 

JohnLocke

New member
כתבת יפה מאוד

לגבי הקו המדעי של הסדרה - ווידמור הביא איתו שוב מדענים לאי (כמו בעונה 4, עם פראדיי ושארלוט, ומיילס שהוא לא מדען אבל יכול לספק הרבה מידע), ולדעתי הם יספקו כמה הסברים מדעיים לפני שהכל ייגמר. אני חושב שווידמור מנסה לשאוב את הכוחות של האי למטרות פרטיות דרך המדענים - הוא לא הצליח לעשות את זה עם הקבוצה הקודמת כי הכל הסתבך שם לפני שהצליח, אבל הפעם הוא יצליח יותר מקודם.
 
תודה לשניכם

נכון, ווידמור באמת יכול להחזיר את המדע לתמונה, לא חשבתי עליו בהקשר הזה. נקווה לטוב
 

השורד

New member
תגובה

1. ידוע לנו כבר על כמה שקרים של האיש בשחור: הוא שכנע את ריצ'ארד שהוא בגיהנום, ונתן לו להאמין שאשתו על האי. בנוסף, כל המניפולציות שהפעיל על בן ועל לוק כדי להוציא את תוכניתו להרוג את ג'ייקוב אל הפועל. 2. ברור שב"התפשטות הרוע" ג'ייקוב מתכוון לאיש בשחור, ולמה שיחולל אם יצא מהאי. במיוחד שלפי איזבלה (ג'ייקוב?) התפקיד של ריצ'ארד (ומכאן של כל הקבוצה של אילנה) הוא למנוע את יציאתו של האיש בשחור מהאי. 3. אני שותף לפיסקה האחרונה שלך. מקווה שזה יהיה שילוב בין השניים.
 
המממ....

1. לגבי המניפולציות - הוא הודה בהן בלי בעיה ברגע שהוא השיג את מה שהוא רצה. הנקודה היא שהייתה עקביות בין ההטעיות שלו לידע שלנו, ואף פעם לא קרה שהוא שיקר לגבי משהו שכצופים כבר ידענו שהוא לא נכון. לגבי הקטע של הגיהנום - אני לא חושב שאנחנו יודעים במפורש שהוא שיקר שם. יכול להיות שזו הייתה מטאפורה. בכל מקרה אתה צודק לגבי זה שאנחנו יודעים בוודאות שהוא מסוגל לשקר כדי להשיג את מטרותיו, אבל נכון לעכשיו הוא כבר סיפר לכולם מה המטרה שלו. מעבר לכך, מה שמרשים אותי בדמות שלו זה שהוא לא מפחד להודות בדברים שהוא עשה גם אם הם רעים, והוא עושה רושם מאד ישיר וזה מאד מרענן אחרי כל השקרים וחצאי האמיתות שהתרגלנו אליהן מכולם עד עכשיו. רק לשם המחשה - ג׳ייקוב לא סיפר לריצ׳רד על המועמדים אבל הוא כן סיפר לאילנה. אצל סמוקי לא ראינו תחמנויות כאלה. הוא סיפר לכולם על עניין המועמדים והוא גם הבטיח לריצ׳רד שהוא לא היה מסתיר ממנו דברים בצורה כזו. 2. כנראה שאתה צודק למרות שאני אישית לא הרגשתי במהלך הפרק שזה כל כך ברור. 3. נחזיק אצבעות
 

ElPelado

New member
משהו קטן

שאולי כבר אמרו: הבנו שהBlack rock הייתה אמורה להגיע ל"עולם החדש" כלומר, לאמריקה, נכון? קצת מוזר שעדיין קוראים לזה עולם חדש כשזה התגלה ב1492 והסיפור קרה ב1867, אבל בכל זאת, נגיד וזה באמת אמריקה.... זה אומר שהאי לא היה במקום בו ההוא היה כשהמטוס שלנו התרסק שמה (הרי זה היה באוקיינוס השקט) שמתם לב? זה לא משנה הרבה, זה רק מראה כמה שהאי זז גם בעבר
 

ElPelado

New member
כמה מחשבות

לא הפסקתי לקרוא כל מה שכתוב בשרשור (רק אתמול ראיתי את הפרק), אז אם נאמר, מצטער.... משהו לגבי המפגש בין פלוק לבין ריצרד. זה כאילו העשן הגיע, בדק אחד אחד האנשים שהיו חיים על הפסינה, ראה שכולם מושחטים והרג אותם. פשוט שפט אותם על המקום. אבל בריצרד הוא ראה שהוא לא באמת רע. הוא איש טוב שסהכ רצה להציל את אישתו. ואז הוא לאט לאט מנסה להפוך אותו לרע.יש את עניין הגשם שעובר לו ליד הפה אבל לא מספיק קרוב, בא בצורה של חזיר כדי להפיל לו את המזמר איתו הוא ניסה לברוח. מביא את אישתו.... הכל כדי להפוך אותו לרע יותר, כדי שלא יהיה לו חשק לחיות. כדי שיהיה בתחתית של התחתית, ורק אז הוא בא "להציל אותו", להציע לו משהו טוב אנחנו מבינים שכנראה הדמות שאנחנו מכירים של פלוק (האיש שראינו בפרק הזה, וזה שראינו יושב עם ג'ייקוב בסוף עונה 5) הוא לא הדמות האמיתית שלו. כנראה שכיום הדמות המיתית שלו היא העשן, כי כך ג'ייקוב השאיר אותו אחרי שהוא לקח ממנו את צורה שלו. הצורה שאנחנו רואים זה כנראה אחד שהוא תפס לבנתיים.. עוד משהו מעניין: ג'ייקוב לא מציע לריצ'רד לקבל את איזבלה בזחרה. הוא אומר שהוא לא יכול לעשות את זה. וזה מוזר, כי דוגן אמר לנו שג'ייקוב הבטיח להחזיר לו את הבן (תמורת עבודה באי).... האם דוגן באמת פגש את ג'ייקוב, או שהוא פגש את האיש בשחור? מה ההבדל בין הבן של דוגן לבין איזבלה אז? למה את הבן שלו כן יכול להציל ואת איזבלה לא? או שאולי ג'ייקוב ידע שאם הוא יתן לאיזבלה לחיות שוב, ריצ'רד לא יסכים להשאר באי וירצה להיות איתה שוב.... קיצור, משהו קצת מוזר פה.... או שג'ייקוב משקר לאחד מהם (דוגן או ריצ'רד) או שדוגן לא באמת ראה את ג'ייקוב אלא את פלוק
 
למעלה