שרשור עונה 6 פרק 9

tamarhp

New member
בטוח שאחרי

כי ג'ייקוב אמר שכל מי שהגיע לאי לפניו - מת
 

אילנית99

New member
אבל יכול להיות

שהספינה שהם ראו הייתה ספינה קודמת לבלאק-רוק. ו... כל מי שהיה עליה כבר מת כשהבלאק רוק הגיעה.
 

tamarhp

New member
נו אז?

ברור שהיו עוד אנשים שהגיעו לפני ריצארד כי גייקוב אמר שהיו. אבל הם לא חלק מהאחרים כי הם כבר מתו, כלומר ריצארד לא הצטרף אליהם אלא אחרי שהוא הגיע היו אנשים שהצטרפו אליו.
 

sirpad

New member
מתברר שצדקתי, שבוע שעבר אמרתי ../images/Emo58.gif

שעשיו כלוא באי, כי הוא השטן, או תמצית הרוע או מה שתרצו לקרוא לזה. הפרק הזה מציג לנו את ג'ייקוב כאלוהים, על כך שאינו יכול להתערב לאדם בבחירות שלו. הוא גם לא יכול למחול לריצ'ארד, אבל הוא יכול גם יכול לדחות את היום בו ייאלץ לשלם על מעשיו.
 

crimson17

New member
משהו שמפריע לי בעונה הזאת-

זה רק אני, או שמא זה נראה שבעונה הזאת התסריטאים כותבים פרק, וזה נראה כאילו חשבו על זה באותו הרגע , כאילו MAKE IT UP AS WE GO ALONG? זה ידוע שהראלי מדבר עם מתים, אבל דווקא בפרק הזה הוא מדבר ספרדית (מה שאם אני לא טועה, בחיים עוד לא שמענו אותו מדבר למרות שכולם יודעים שהוא ממוצא ספרדי) ופתאום איזבלה המתה שמשוחחת איתו משוחחת איתו כל כך הרבה ולפני זה הם לא דיברו... עוד דוגמא לזה, היא הפרק האחרון של עונה 5. כ"כ הרבה זמן שמענו על הג'ייקוב הזה, ואז בפרק האחרון מיהרו "לתפור" הכל ולגרום לו להופיע כל כך הרבה ולגעת פתאום בכל הדמויות. זה ממש היה נראה בעיני "נזכרנו ברגע האחרון שהעלילה לא מתקדמת אז נתפור דברים מהר". יש דברים בסדרה שנמשכים פרקים ונבנים, ויש דברים שבפרק אחד פתאום צצים. אז כן, מן הסתם יש נושאים חשובים שעליהם מושתתת הסדרה ויש נושאים זניחים יותר שאפשר לפתוח ולסגור בפרק אחד. אבל עדיין, איכות הכתיבה של הסדרה בעיני ירדה בעונה הנוכחית. מה שקורה שם, כבר לא אמין בעיני (עד כמה שיכול היה להיות משהו באמין ביצירה דמניונית כזאת, ובכל זאת לדעתי היה אמין בהתחלה) הפרק הזה לא תרם בהרבה לידע שלנו, כבר מעונה 5 התחלנו להבין שיש כאן מאבק של RIGHT ו WRONG. אז נכון שבעונה הזאת פחות מוספים שאלות ויותר נעים לכיוון תשובות, אבל עוד לא גילינו משהו שלא באמת ידענו. שאלות רבות נשארו לא פתורת (ותקנו אותי אם אני טועה) 1. מה הסיפור של ליבי? היא צפתה בהרלי בבית החולים לחולי נפש אך לא גילינו למה היא שם. 2. מה הקטע של הילודה? שאי אפשר לחלות על האי? ובכלל כל ה"כוחות" שיש לו. 3. מי זאת האילנה הזאת בכלל? ומה הקשר ההדוק שלה עם ג'ייקוב. 4. מה הקטע של סידני הדיילת? שהרי נראתה מתמסרת לOTHERS מהר וברצון? 5. מי זה האנשים האלה דוגן והסייד קיק שלו שדומה לג'ון לנון? מאיפה הם באו כלום? עוד אנשים שג'ייקוב משך? בקיצור, יש לי הרגשה שבפרקים הנותרים הכל יפתר מהר מהר ומאכזב. אולי זה בגלל שבתור צופים אנחנו משוחחים רבות על הסדרה, ממתינים שבוע לפרק וחודשים בין עונה לעונה\ אז אנחנו בונים ציפיות. אבל לדעתי הסדרה הולכת לכיוון ממש מאכזב... שהכל מין משחק חולני בין שני ספק אנשים ספק אלים.. ואם לא נקבל תשובות להכל אז בכלל.. שאלה אחרונה- שמעתי איזו שמועה שיהיה בסוף איזה סרט שסוגר את הסדרה? נכון?
 

JohnLocke

New member
../images/Emo58.gif

הארלי קרא קומיקס בספרדית במטוס בעונה 1, וגם בעונה 3 הוא תירגם את מה שנעמי אומרת בספרדית כשהיא פצועה. מסבירים איך בדיוק דוגן הגיע לאי בפרק 606, ג'ייקוב גייס אותו כמאסטר של המקדש בלי לצאת מהאי לעולם תוך כדי הצלת חיי בנו, ולנון הוא המתורגמן שלו, אז הוא גם כל הזמן היה במקדש. לא מתוכנן שום סרט, הפרק האחרון ב23 במאי יסגור את הסיפור שראינו במשך 6 עונות. אם ABC ירצו להמשיך מתישהו לספר סיפורים מה"עולם", הם יוכלו, אבל הגורל של כל הדמויות שאיכפת לנו מהם ייקבע בסוף העונה הזאת.
 

crimson17

New member
תודה על התגובה והמידע-

לגבי דוגן, לא זכור לי האמת שההסבר היה כל כך ברור. עוד שאלה- למה מיועד המקדש הזה? למי מתפללים בו שם?
 

JohnLocke

New member
אפשר להאמין

שאם יש במקום כלשהו בריכה שמרפאה חולים, האנשים שרואים זאת יתחילו לשהות במקום ולהתפלל. אני חושב שהאחרים ראו בג'ייקוב מעין אלוהים - הם לא פגשו בו מעולם וידוע שהוא יכול לחולל ניסים.
 

Lady in red2

New member
אני מסכימה חלקית... כי במשך 5 עונות

צפינו בסדרת מסתורין עם הרבה שאלות, ועד סוף עונה 5, הדבר היחיד שידענו על ג'ייקוב זה שהוא גר בבקתה. וגם מעין מורה רוחני לאחרים. על מפלצת העשן... נאמר לנו שהיא מערכת הגנה/משפט. ואנחנו אכן רואים שהיא שופטת את אקו ובן. למרות שכנראה זה לא באמת משפט, שהרי היא אמרה לבן לעשות את מה שלוק המזויף אומר והוא בעצם היא... בקיצור, מה אני מנסה להגיד - נתנו לנו מעט מדי מידע ומעט מדי רמזים על מאבק הכוחות של ג'ייקוב ועשיו. היו צריכים במהלך העונות יותר להכניס רמזים לעניין הזה, שהוא הכי משמעותי בסדרה. נראה כאילו נזכרו לבנות את הסיפור רק בסוף עונה 5.
 

JohnLocke

New member
בריאיון לפודקאסט The ODI היום

דיימון אומר שאם היה נוסע בזמן 3 שנים אחורה, לתקופה שנקבע תאריך הסיום של הסדרה ל2010, ומביא לעצמו ולתסריטאים האחרים את התסריט של הפינאלה, הם לא היו מופתעים, והיו אומרים שמדובר במשהו מאוד דומה למה שהם חושבים שיעשו.
 

22ק ו ס ם

New member
לא

הרי הם בכלל לא ידעו בהתחלה אם תהיה עוד עונה ואחרי שידעו שתהיה עוד עונה עד העונה השלישית לא ידעו מה תאריך הסיום. מהעונה השלישית יש יותר תכנון אבל גם כאן היו להם הרבה אילוצים. למשל, שחקנים שונים שרצו שיהיו בסדרה לא יכלו וכו'.
 

crimson17

New member
בידיוק-

במשך חמש עונות צפינו במסתורין טוב, נוספו שאלות ולא קיבלנו תשובות. זה היה מסתכל לעיתים, אך אני בעיקר נהנתי מהסדרה. זה יצר זרימה פחות טובה של הדברים, כי עכשיו הרבה נפתר "מהר מהר" וזה קצת מאכזב, כי מבחינת אמינות וכתיבה זה לא באותה איכות כמו תחילת הסדרה.
 

voguemaster

New member
מה שמאכזב

זה שהם מרחו את הזמן בחלק מהפרקים של העונה הזו, כאילו שהסגירה של הסיפור תקרה במספר קטן של פרקים וזה ממש לא יאה ולא הולם לסדרה שהיו בה כ"כ הרבה תהפוכות טוויסטים ותיחכומים. יצרו סיפורים על גבי סיפורים, תעלומות ע"ג תעלומות, הכל מעניין וטוב אבל בסוף יסגרו את הסיפור בשניים או שלושה פרקים ? זה יהיה מאוד מאכזב. כנראה שזה מה שקורה כי לא בכל הפרקים בעונה הזו ראינו התקדמות בעלילה, חלקם היו סתם FILLERים.
 

empyrean1

New member
למה התכוון האיש בשחור שהוא שאמר ...

שג'יקוב לקח לו את הגוף ?
 

tamarhp

New member
בפרקים האחרונים

סמוקי אמר כמה וכמה פעמים שפעם הוא היה אדם אמיתי ושהיתה לו אמא וכו'. כנראה קרה משהו מסויים שהפך אותו מאדם רגיל לעשן שחור שיכול ללבוש ולפשוט צורות.
 

sirpad

New member
../images/Emo58.gif לדעתי מה שהוא התכוון

זה שאלוהים, ג'ייקוב או שמא ג'ייקוב הוא השליח של אלוהים, מעניש את השטן (עשיו) ומאניש אותו, וכולא אותו בתוך האי. השטן מדבר על זה שהייתה לו אימא משוגעת, וזה עקיצה לאלוהים (ה"אבא" שלו). במשחק האלים בני האדם הם לא יותר מכלים על שחמט. לכן אין לא לג'ייקוב ולא לעשיו בעיה מוסרית להוביל להרג של בני אדם. עשיו רואה את זה כבזבוז זמן, וג'ייקוב רואה בזה כהתקדמות. לא מן הנמנע שהכל התחיל במריבה בין 2 מלאכים, האחד הוא השטן והשני הוא מלאך טוב, על אופי האדם, ואלוהים מקבל את ההתערבות שלהם, ויוצר את האי כדי לבדוק. מספיק שפעם אחת יצליח לג'ייקוב להביא אנשים לאי, מבלי שהם יהרגו זה את זה, ולכן הוא אומר לעשיו "מספיק שזה יקרה פעם אחת, כל השאר זו התקדמות"
 
זה כמו בסיפור אדם וחווה

השטן/נחש פיתה את חווה עם התפוח - והעונש שלו היה שהוא איבד את הגוף שלו ומאז הוא זוחל על גחונו - מה שמזכיר את מבנה מפלצת העשן באישזהי צורה...
 

yaelush27

New member
../images/Emo58.gif

יש מצב שבסופו של דבר מי שיחליף את ג'ייקוב הוא דזמונד.... הרי הוא הופיע בפרק הראשון במטוס ונעלם כאילו רצה לראות שהכל בסדר...? זה כאילו שסמוקי ינוצח בסוף הפרק ואז אנחנו מקבלים את המציאות בלי הדברים הבחירות הגרועות שלהם שהביאו אותם לאן שהביאו... (סוייר בחר להיות שוטר, ג'ק לא שותה ויש לו ילד, ללוק יש אישה שהוא עומד להתחתן איתה.... וכו')
 
למעלה