שרשור עונה 6 פרק 9

JohnLocke

New member
איך שאני רואה את זה

ג'ייקוב הרי לכד את סמוקי על האי, את זה למדנו העונה (או שמישהו אחר לכד אותו, וג'ייקוב ממלא תפקיד של שומר עליו). וסמוקי צריך למלא אחר "חוקים", שמגבילים אותו. אחד החוקים האלו הוא שמתי שקוראים לו מהמקום ההוא מתחת לבית של בן, הוא חייב לציית ולבוא. האחרים למדו שלא כדאי לזמן אותו, רק במקרה חירום קיצוני. לכן בן לא קרה לסמוקי כשקימי הגיע עם אלכס החטופה, כי חשב שזה מצד שיוכל להשתלט עליו. כשראה שהחבר'ה רציניים, החליט לזמן את סמוקי. בן, אגב, לא אמר שזו מערכת הגנה של האי. את זה אמרה דניאל רוסו, ששמעה את זה מבעלה הנגוע ב"מחלה" לפני שהרגה אותו.
 
וואו פרק ממש ממש מאכזב../images/Emo58.gif

פרק כל כך מיותר לא היה לנו כבר הרבה זמן. עד שיש פרק על ריצ'ארד, חצי ממנו נמרח על הניסיון שלו לברוח מהספינה.... הפלאשבקים לא סיפקו לנו אפילו חתיכת מידע חדשה שלא ידענו קודם, וגם על האי לא הייתה התקדמות. עד עכשיו העונה הזאת מסתמנת להיות הגרועה ביותר, אפילו יותר מהעונה השנייה שהייתה ממש גרועה. לא נשאר עוד הרבה עד הסוף, אני מקווה שמעכשיו זה ישתפר והפרקים יהיו מטורפים, כי אם זה ימשיך ככה הסדרה תסתיים בצורה עלובה מאוד.
 
אם אתה קורא לעונה השנייה גרועה ...

אין כל פואנטה להתייחס לשאר התגובה שלך
 
טוב... אותי היא נורא שיעממה כשצפיתי בה

וגם עכשיו כשאני חושב על הנושאים שהיא התעסקה בהם אני חושב שכל העונה הייתה פשוט מריחת זמן אחת גדולה...
 
היא תמיד תהיה זכורה כעונה מעולה...

כי רק בעונה שנייה התחיל כל העסק האמיתי סביב אבודים, ואנשים התחילו להיות אובססיביים לגביה וכל זה... זכורה לי בתור העונה שהכי נהנתי בה, למרות שהיא בטוח לא הטובה מכולן.
 

ryngs

New member
../images/Emo58.gif

אין הרבה מה להוסיף לאחר קריאת הסיכומים פה. נקודה אחת ששמתי לב, באחד הפרקים הקודמים ראינו שסמוקי עוצר ליד סוייר, מסתכל וממשיך. בפרק הזה ראינו את את סמוקי עוצר ליד ריקרדו, מסתכל לו בלבן של העיניים ורואה שם את איזבל. נקסט סצנה "איזבל" מופיעה, עושה לו תרגיל "אני בורחת מסמוקי" ואז סמוקי מופיע אאוט אוף דה בלו. ואחרי שאדון שחורי (מזל שהוא קיבל חולצה שחורה וג'ייקוב לבנה, שנוכל להבחין בין טוב לרע) נותן לו עוד קצת להנמק באזיקים ולחשוב על איזבלה הוא נותן לו מי עדן, בשר של חיה מכוערת והבטחה שלא תמומש לפגוש את איזבל שוב. למה ריצ'ארד בוחר בחיי נצח? בגלל שהוא ראה כל כך הרבה מוות? מעניין. ועוד יותר מעניין אם הוא יצליח להתחמק בסוף מה"ברכה" ולמות. לא ראינו אותו בינתיים במציאות האלטרנטיבית... אגב כמו ששיערתי באשכול "מי הטוב ומי הרע" בתחילת השבוע, ג'ייקוב אינו בהכרח ה"טוב". יש לו תפקיד חשוב וכוחות-על, אבל הוא לא משתמש בהם ולא מתערב כשנעשים מעשים רעים, אפילו בשמו. סמוקי לעומת זאת בהחלט רע.
 

nim12

New member
../images/Emo58.gif../images/Emo58.gif איוב ../images/Emo58.gif../images/Emo58.gif

אף אחד לא שם לב שסופר כאן סיפור דומה מאוד לאיוב ? ג'ייקוב(אלוהים)מנסה להוכיח לאיש בשחור(השטן) שיש עוד אנשים טובים בעולם . וזה בעצם מסביר הרבה מאוד מהסדרה, ג'ייקוב הוא לא אלוהים אבל הוא שליח שלו , והאיש בשחור הוא יכול ליהיות השטן אם מתייחסים לשטן כמו באיוב שהוא בסך הכל מלאך רע אבל הוא גם כפוף לאלוהים בצורה כלשהיא, ולגבי האי עצמו יש מושג בנצרות שנקרא purgatory ולדעתי האי הוא סוג של מקום כזה, מין מקום מעבר בין העולם לבין גהינום וחשוב מאוד לשמור עליו כדי שהרוע לא יפרוץ לעולם שלנו.ומפה כבר בעצם אפשר להסביר כמעט את כל הסדרה.
 

nikita5s1

New member
ועוד איך שמתי לב. הייתי כותבת אם לא כתבת כבר

בסיפור איוב אלוהים מצטייר כדמות שלא ניתן להגדיר אותה כדמות טובה. כלומר הוא בעצם דיי אנושי בסיפור הזה - השטן מתגרה בו, מציב לו אתגר, ואלוהים מתעלל באיוב כדי להוכיח שלא יקלל אותו גם כשהוא אומלל. אולי זה איכשהו מתקשר לזה שלרוב הדמויות היו טרגדיות רציניות בחיים שלהם. אולי ג''יקוב אחראי לזה כדי להעמיד אותם במבחן ולראות אם עדיין יישארו טובים כדי להוכיח לסמוקי. אגב, הכותבים נתנו רמזים עבים לאורך כל הדרך לזה שסמוקי הוא הרע וג'יקוב הטוב, בניהם המאזניים וכו' ואני אמרתי את זה לאורך כל הדרך. זה לא ייאמן שהמעריצים מנסים לעשות אובר אנליזה ועדיין לא מסוגלים לחבר את כל הרמזים למסקנה. גם אלוהים הוא לכאורה דמות טובה ומייחסים לה מעשים לא הכי טובים בתירוץ של ניסתרות דרגי האל, זה מה שקורה עם ג'ייקוב.
 

rawsh

New member
כל סיפור ה-BR מלא טעויות ואנכרוניזמים../images/Emo58.gif

שלא לדבר על הבדלי הגרסאות. לפי דברי הקריין במכירה הפומבית שווידמור משתתף בה בפרק 4x05, הספינה לא נסעה לעולם החדש כשנעלמה, אלא לסיאם, שזה במזרח הרחוק. אולי הם רצו עבד דובר אנגלית רק בגלל שהספינה באה מאנגליה, וזאת השפה המדוברת על הסיפון. במכירה הפומבית ההיא גם נאמר שהספינה יצאה לדרך בשנת 1845 ונעלמה כמה שנים אחר כך, ולא שני עשורים אחר כך, שזה בכלל מוגזם. ובנוסף, הסיפור לא נאמן למציאות מבחינה היסטורית. לא לגמרי ברור מה המעמד הרשמי של ריצ'רד, אבל לא יכול להיות שהוא עבד על ספינה אנגלית, כי העבדות באנגליה בוטלה כבר ב-1833. גם אם נתחשב בשליטה שלו באנגלית, לא יכול להיות שלוקחים אותו להיות עבד בארה"ב, כי גם שם כבר בוטלה העבדות (ביטלו אותה שנתיים לפני כן, ב-1865, כשהסתיימה מלחמת האזרחים האמריקנית). אולי הוא היה בדרך לקנדה, שבדיוק נולדה ב-1867. ולבסוף, לא יכול להיות שהדינמיט שכולנו מכירים היה על הספינה במקור, כי הדינמיט הומצא רק ארבע שנים לפני כן, ב-1863, ורק ב-1867 עצמה הכניסו אותו לשימוש. מה הסיכוי שספינה, ועוד בצי הסוחר, תקבל מצבורים של חומרי נפץ כאלה תוך זמן כל כך קצר.
 
../images/Emo58.gif כל הכבוד על הידע.

היה מעניין לקרוא. טוב, בהחלט לא מתאים להפקת אבודים לעשות כאלה טעויות, וזה די מאכזב, אבל אני חושב שכל עוד אלו לא טעויות משמעותיות שקשורות לעלילת הסדרה, זה לא פוגע בהנאה שבצפייה באופן משמעותי. זאת אומרת, אפשר להגיד שבמציאות של "אבודים" העבדות נמשכה כמה עשרות שנים נוספות. בכל מקרה, עברה לי גם המחשבה בראש שאולי אלו לא טעויות, אלא רמיזות של היוצרים לכך שיש כמה יקומים מקבילים. ואולי הפלאש שקיבלנו בפרק הזה היה ממציאות אחרת, שבה האונייה הפליגה בשנה אחרת למקום אחר. זה מתחבר למה שאנחנו מקבלים כל העונה הזאת, ואז אולי האונייה בפרק 5.16 היא דווקא כן הבלק רוק, במציאות המקורית. אבל זה אם זה נכון, זה ממש מפגר. ואני אהיה די מאוכזב. הרבה יותר נוח לי להאמין שזו טעות, וזו כנראה טעות.
 

JohnLocke

New member
../images/Emo58.gif

אין סיכוי שזו הייתה מציאות מקבילה בפרק הזה. ריצ'רד מוציא מהאדמה את הצלב שהוא שם באדמה בפלאשבק. זה גם יהפוך את כל הפרק לטיפשי ברמות אדירות, לתת תשובות לשאלות שיש לנו מעונה 1 ואז לגלות שאלו לא התשובות, ושראינו מציאות אחרת. בקשר לטעויות - כמו שאמרת, זה לא באמת חשוב. אז מה אם עבדות לא הייתה חוקית, אם משהו הופך ללא-חוקי זה לא אומר שהוא לא נעשה.
 

22ק ו ס ם

New member
יש הרבה טעויות כאלו אבל זה לא ממש חשוב בעיניי

בלתי אפשרי לתכנן סדרה של יותר מ100 פרקים עד הפרט האחרון וזה גם לא מה שעשו. הסיפור בגדול אמור להיות עקבי אבל אי אפשר לצפות שכל פרט יתאים. זה קיים בכל סדרה בסדר גודל כזה ובטח בכזו עם רמת סיבוכיות גדולה כמו אבודים. אסור גם לשכוח שזו אולי הסדרה שהכי הרבה אנשים בחנו כל פרט שלה תחת זכוכית מגדלת.
 

meyeden2

New member
שתם לב למחלה של איזבלה?

האם יש סיכוי שזהו הסיקנס? דהינו המחלה שבה חלו באי נדמה לי שאילו שחוו בעיות זמן גם יצא להם דם ממקומות בגוף האם יכול להיות שריצרד הביא איתו את המחלה לאי?
 
למעלה