שרשור עונה 6 פרק 9

JohnLocke

New member
אני אומר שב1977

ג'ולייט פיצצה פצצת מימן. יש סיכוי שהחליפה נגד קרינה שקלווין לבש ושהייתה נגד "המחלה" שקלווין הזכיר היא לא קשורה למחלה של סמוקי, אלא למחלה שרדזינסקי המשוגע חשב שיש על האי בעקבות הקרינה מהפצצה, מחלה שלא הייתה באמת קיימת.
 

Lady in red2

New member
ואיפה נאמר לנו ../images/Emo58.gif

שסמוקי אחראי למחלה? עם קלייר לא ידוע מה קרה, וסעיד חלה בה בגלל המעיין.
 

JohnLocke

New member
../images/Emo58.gif

ראינו את סמוקי גורר את מונטנד למקום שבו הוא שוכן מתחת למקדש. אח"כ כל הצוות יורד לאותו מקום - וכשהם חוזרים רוסו מזהה שהם "מזוהמים" והורגת אותם. לפני שהיא הורגת את רוברט, יש ביניהם את השיחה הזאת: DANIELLE:You're not Robert, you've changed, that thing has changed you! ROBERT: Danielle, please, put down your gun. I love you, why are you acting like this? DANIELLE: Because you're not Robert, you've changed. That monster changed you ROBERT: There is no monster. It's just a security system that guards the temple, that's all. למרות שרואים בתחילת הפרק שהוא אוהב אותה מאוד, הוא מיד אחרי השיחה מנסה לירות בה עם מבט רשע לגמרי. אבל רוסו הוציאה את הנוקר, אז היא הצליחה להרוג אותו. ויש כמובן את העובדה שסעיד וקלייר שנדבקו במחלה, לפי דוגן, עכשיו עובדים ביחד עם סמוקי. קלייר נדבקה בתקופה שבה היא בילתה הרבה עם כריסטיאן, שרבים מאמינים שהוא סמוקי. וסעיד נדבק לאחר שהיה בבריכה מזוהמת שהאחרים לא ידעו למה תגרום.
 
../images/Emo58.gifהמציאות החלופית כנראה מציגה מה קורה

כאשר האיש בשחור מנוצח סופית. האי מאבד את הכוחות שלו ושוקע. מעניין אגב מה קרה לג'ייקוב במציאות החלופית. יש סיכוי שהוא חי באושר ועושר ויצא סוף סוף לפנסיה על.... אמממ... לא אי טרופי מרוחק... אולי פנטאהוז במנהטן?
 

JohnLocke

New member
../images/Emo58.gif

ההפך - לאיש בשחור לא איכפת מהאי, אם האי שוקע זה אומר שיש סיכוי שהאיש בשחור ניצח וג'ייקוב הפסיד.
 

תמי 260

New member
שאלה קטנה-

מתי ראינו שהאי שוקע? ולפי דעתי- האיש בשחור ניצח והצליח לצאת מהאי, ואז היתה המציאות החלופית מקורית, הכל הפך לטוב יותר והם לא היו צריכים להגיע לאי. האיש בשחור בעצם הוא "הטוב" ולפי דעתי הפיץ טוב בעולם, אם נשתמש במונחים שלהם, ולא זרע גהינום.
 
../images/Emo58.gif ההפך

אתה בעצמך כתבת מה יקרה לעולם אם האיש בשחור ישתחרר. אם זה כבר קרה בשנות השבעים, אז היה לו מספיק זמן למלא את כל המציאות החלופית בזומבים.
 

JohnLocke

New member
../images/Emo58.gif

זה הדבר היחיד שגורם לתיאוריה שלי לא להראות נכונה - למה אם האי שקע מתישהו בשנות השבעים האיש בשחור לא עשה כלום עד עכשיו, אם הוא באמת משוחרר. אבל אפשר יהיה להסביר את זה, אם ירצו.
 

Antonio Montana

New member
בשעה טובה../images/Emo58.gif

ומבורכת נפתרה התעלומה. האי הוא בעצם סוג של חברת השמה, וג'ייקוב אחראי משאבי אנוש. הוא סידר לריצ'ארד עבודה. האיש בשחור (סמוקי? אל דיאבלו? לוציפר?) מבואס על ג'ייקוב בגלל שהוא לא מיין אותו לעבודה של טועם יינות. הוא רוצה לחסל את הביזנס של ג'ייקוב בכדי לירוש אותו ולהשיג איזו משרה שהוא חפץ בה. פּוּנקט. סתם, לא. אבל בערך. הפרק היה מרגש ומזיז. השחקן שמגלם את ריצ'ארד מצוין. היה מבאס קמעה לראות אותו כנתין ספרדי אביון ומתרפס שבסך-הכל רוצה לפתח את חייו בעולם החדש. בכלל, זה היה נורא מעציב. חיים קשים היו לריקרדו. הוא צפה באישתו מתה פעמיים (בערך), עבדו עליו, כמעט שיפדו אותו, אבל בסוף הוא הסתדר עם ג'וב לא רע בדוברות. בפרק הוצגו שתי דמויות שאולי בדרך כזו או אחרת מייצגות את הקונפליקט הנצחי של "מדע" מול "אמונה". מצד אחד: הרופא המניאק. זה שמייצג את האבטיפוס של רופא צה"לי ממוצע, מהאלה שחיילים מגיעים אליהם חצי מתים עם קדחת הנילוס או משהו, והם רושמים איזה סירופ אקמולי קיד בגלל שהחום הוא 37.9 ולא 38 ומשחררים להמשך פעילות שוטפת. (אבל כשאיש קבע מגיע, הוא פשוט צריך להגיד כמה גימלים הוא רוצה). הגם שהרופא שהוצג שם, על אף היותו שמוק היסטרי (ובעל אחלה פאות לחיים אה-לה-מונגו ג'רי), צריך להוות מופת ודוגמא לכל רופא בישראל ובעולם. לעזאזל, 1867. ריקארדו-דספרדו שלא ראה סכין גילוח המון המון זמן, מגיח לאחוזתו המהוגנת, מרטיב את הרצפה ומכריז בגאון שאישתו יורקת דם. והיהודי הטוב לא מהסס לרגע: "יש לי את התרופה שתציל את אשתך!" הוא אומר לו, וניגש לארון, "בשביל המחיר הנכון". בי-מובי, כבר אמרנו? אבל לעזאזל, הרופא הזה גאון. מצד שני: אל מול הרופא הגאון והרשע, ניצב הכומר המשופם והמטריד. הפאדרה מבקר את ריקארדו, אסיר ציון, בכיף ובסטלבט בתאו הדי מדכא. הוא רוצה לגרום לו לחזור בתשובה, כנראה, אך מתבאס עד מאוד כשמגלה שריק המדליק בוחר דווקא לקרוא מהספר הקדוש בשפה האנגלית. באותם ימים, כאמור, הבריטים הקולוניאליסטים מנסים לא פעם ולא פעמיים להשתלט על האיים הקנריים. בסוף הוא מותיר אותו לגורלו, ואז מציע אותו לאחד בריטי (מפורטסמות', לפי הבלאק רוק). ריצ'ארד מקבל את הג'וב (אלמנט חברות ההשמה, כבר אמרנו?) אבל בתוך שבריר רגע יכול היה הפאדרה להשאיר את ריצ'ארד לחסדי התליינים. המסקנה היא, בתכל'ס, שגם הרופא (שמייצג את המדע) וגם הפאדרה (אמונה) - שניהם באופן שוויוני מעפנים. אך יש בהם תועלת, ובקיומם יש תכלית. על אף היותם אינטרסנטים מטורפים, חפים מרגש. עוד כמה נקודות: איך לעזאזל הבלאק-רוק הגיעה לגובה של הפסל המזורגג? ולמה כשהספייניארד ההוא ראה ת'פסל (שנראה מאוד מצרי) הוא ישר הגיע לשטן? לא יודע, קפיצה די מהירה למסקנות הייתי אומר. יכול להיות שהבלאק רוק עלתה על איזה מיני-צונאמי, לא יודע. אבל לא ברור בכלל איך לעזאזל הגיע כלי השיט לגובה מטורף שכזה. ריצ'ארד אמנם קיבל חיי נצח, אבל גם זכרון של פיל? אני מבין שקבירת התליון הייתה משמעותית, אבל לעזאזל, מאן, חלפו איזה פאקינג 140 שנה. איך אתה יודע *בדיוק* איפה לחפור? בגלל הספסל המוזר? נו, לא קונה את הפוילע-שטיקים האלה. והארלי יותר מדי שמן בשביל לרדוף אחריו בקצב הזה. פייק לוק נראה מבואס, נראה לי שהולך להיות שמח בפרקים שנותרו. סך-הכל אני מחנאי שמח. וכל הפיינשמייעקרים שמכריזים שזה היה פרק בינוני או אפילו גרוע, אתם עדיין תצפו גם בפרק הבא, ותתלהבו ותתרגשו.
 

N o a m V

New member
../images/Emo58.gif בהחלט הפרק שהרבה חיכו לו

אני חושב שהשאלה לגבי ריצ'ארד הגיע מתישהו בעונה ה-3 בפרק על בן, כשראינו את בן הילד נחשף לראשונה לריצ'ארד. מאז הוא היה אחד הדמויות הכי מסתוריות בסדרה. סוף סוף הגיע הפרק על הדמות הזאת, ריצ'ארד. איך הגיע, מה עבר עליו לפני האי ולמה הוא לא מזדקן. השיחה בין ג'ייקוב לריצ'ארד היתה מעניינת מאוד : - ג'ייקוב אומר שהאיש בשחור טוען שכולם ניתנים להשחתה כי הם רעים מטבעם. - ג'ייקוב מביא אנשים לאי להוכיח לו שהוא טועה. הוא לא עוזר להם. הוא רוצה שהם יעזרו לעצמם. שידעו להבדיל בין טוב לרע. ניראה כך שג'ייקוב מביא אנשים לאי כדי שיעברו מעין תיקון בחיים שלהם, ככה זה ניראה לפחות מהשיחה הזו. אולי בשלב מאוחר יותר אותם אנשים יהיו מועמדים להחליף אותו. כמה דברים שלא ברורים לי : אם ג'ייקוב הביא את הספינה למה הוא לא הלך לראות אם יש ניצולים ? הוא לא חשב שהאיש בשחור ינסה להשתמש באחד מהם ? למה האיש בשחור לא ניסה להרוג את ריצ'ארד כשגילה שהוא עבר לצד של ג'ייקוב ?
 

JohnLocke

New member
../images/Emo58.gif

לגבי ג'ייקוב ובדיקת הניצולים - הוא אומר שכשהם על האי, הוא לא מתערב בכלל, כדי להוכיח באמת שהם יכולים להיות טובים. מצד אחד זה מראה נקודת השקפה אופטימית וטובה על האנושות, מצד שני הוא בכל זאת השאיר את רובם למות שם. ריצ'רד מעיר לו שהוא צריך להתערב, ואז ג'ייקוב מציע לריצ'רד את העבודה, שהוא יתערב בשמו. מאז הוקמו האחרים, ואלו שג'ייקוב שולח אל האי כן מקבלים הזדמנות להיות תחת מרותו של ג'ייקוב (דרך הנהגה של אחר - ווידמור, בן וכו'), במקום להשאיר אותם לבד לגמרי. כאן השתכללה דרך הפעולה של ג'ייקוב. "הוא לא חשב שהאיש בשחור ינסה להשתמש באחד מהם?" - נראה שזו הפעם הראשונה שהאיש בשחור מנסה להרוג את ג'ייקוב באמצעות מישהו אחר. ניסו להראות פה מעין השתכללות הדרגתית של ניסיון הLoophole במשך 140 שנה. בשני המקרים ריצ'רד שימש כקטליסט בשביל ג'ייקוב והאיש בשחור, לשכלל את דרכי פעולתם.
 

N o a m V

New member
שמתי לב למשהו נוסף שגילו לנו בפרק

ניראה שסמוקי תמיד היה עשן שחור גם כשהיה לו גוף. אני חושב שעד עכשיו זה היה נידמה שמתישהו הוא איבד את גופו ואז הוא הפך להיות עשן שחור. פה בפרק ניתן לראות שהוא תמיד הי כך. עכשיו מסקרן לדעת מה קרה לחיצוניות שלו.......ומה השם לו ???
 

MoGanC

New member
דווקא הוא אמר../images/Emo58.gif

שג'ייקוב לקח לו את האישיות ואת הגוף. אז יכול להיות שאפילו המראה שלו מה1800 זה לא הצורה המקורית שלו, אלא עוד מישהו שלקח לו את החזות.
 

Boran

New member
מה שעדיין לא מסתדר לי (לא חושב שיש פה ספוילר)

כל מה שמראים לנו על סמוקי, ומה שלומדים עליו (כולל בפרק הזה) לא מסתדר לי עם הפרק בעונה 4, שבן "מזמן" את העשן השחור שבא והורג את החבר'ה של קימי, ובן אומר שזו "מערכת הגנה של האי". למה שזה יקרה? איך זה מסתדר עם הדברים שלמדנו על העשן השחור בעונה הזאת?
 
למעלה