שרשור עונה 6 פרק 9

shukabuka

New member
עץ החיים

אני די בטוח שנגלה בקרוב שעץ החיים מצוי על האי הזה, ושזה אכן המקום שבו אדם וחווה חיו (אולי אלה שבמערה). נראה לי שאלבר האנזו, וגם ג'ייקוב וגם ריצ'רד זכו לחיי נצח ע"י אכילה מהעץ הזה...
 

daeve1

New member
הכל?! ומה עם ../images/Emo58.gif

הכפתור שצריך ללחוץ עליו או שהעולם יהרס? למה זה היה?
 

JohnLocke

New member
../images/Emo58.gif

זה הוסבר בכך שהלחיצה על הכפתור שחררה אנרגיה אלקטרומגנטית בצורה מבוקרת כל 108 דקות. אם לא היו לוחצים על הכפתור וגם לא מחסלים את האנרגיה באופן סופי ע"י המפתח שדזמונד סובב, האנרגיה הייתה יכולה לגרום לאיזה חור שחור שיבלע את כל היקום. משהו כזה.
 

daeve1

New member
אני יודע את זה.. מה שלא הבנתי זה ../images/Emo58.gif

איך זה מתקשר לעלילת הפנטזיה שמציגים לנו עכשיו? קשה לי להאמין שג'ייקוב פשוט ישב בצד ונתן למשהו כזה לקרות, כנראה שהיתה לזה מטרה, או שאולי היוצרים שוב הסתבכו עם עצמם כשהמציאו קווי עלילה בהמשך..
 

rawsh

New member
לא הייתי ממהר להכריז שהכל נפתר../images/Emo58.gif

יש מן הסתם עוד טונות של תעלומות משניות יותר בחשיבותן, וגם את התעלומה הגדולה אנחנו כמובן עוד לא מבינים עד הסוף: "הסבר הפקק" שנחשף השבוע לא מסביר לעומק מהו באמת האי, איך הוא נוצר, מי אחראי לכך ומה ההיסטוריה שלו. לא ידוע עדיין מאיפה באו ג'ייקוב והאיש בשחור, מה הם בדיוק ומה טבעו של כל אחד מהם, מי קדם להם ומה התפקיד המדויק שלהם במאבק הזה בין טוב לרע. ואלה רק השאלות הגדולות... על כל נושא כזה כמו המפלצת או האירועים העל-טבעיים שקרו על האי אפשר לשאול עוד אלף שאלות קטנות. אבל אחרי שיטוט קצר בפורומים ברחבי האינטרנט, אני מסכים שזה מוזר שהמון אנשים קיבלו את ההכרזה של אלפרט כתורה מסיני, תרתי משמע. הוא פשוט נסוג זמנית בחזרה לאמונות הדתיות שלו מהתקופה שהגיע לאי, או שסתם הביע אותן בקול מתוך הייאוש האובדני שאחז בו עקב מותו של ג'ייקוב. לא כל מילה שכל דמות אומרת בסדרה הזו ישר צריך להבין כפותרת איזושהי תעלומה... גם הדמויות הן "בסה"כ בני אדם" ויכולות לטעות או להטעות. אפילו כשמדובר בדמות בת 170 שנה.
 

Lady in red2

New member
לדעתי זה ברור ש-../images/Emo58.gif

ריצ'רד אמר שכולם מתים וזה גיהינום בלהט הרגע. ג'ייקוב איכזב אותו, אז הוא חזר להאמין במה שאמר לו האיש בשחור, שגם הבטיח לו את אישתו חזרה.
 

shukabuka

New member
ובכל זאת

יש מיני תעלומות עדיין לא פתורות, כמו מי זה אדם וחווה מהמערה, איך בדיוק ג'ייקוב הגיע לאי, איך האי התגלה לראשונה וכו' ובכל זאת, תעלומת התעלומות - מה הסיפור של אבודים - נפתרה.
 

Lady in red2

New member
לא נכון ../images/Emo58.gif

תעלומת התעלומות היא "מהו האי ומה פשר התופעות בו". כל מה שאנחנו יודעים זה שהוא "פקק" שמונע מהמפלצת לצאת. גם מיהם ג'ייקוב ועשיו, אפשר להגדיר כתעלומת התעלומות. שהרי מסתתר פה משהו עמוק, שקשור למיתולוגיה - הציורים, הפסל...
 

Antonio Montana

New member
אני מאמין../images/Emo58.gif

שגם אם אנחנו היינו תקועים באי המזורגג הזה עם בוס סטלן כמו ג'ייקוב כ-140 שנה, לא מזדקנים ומייחלים כל הזמן לסוג של תחיית מתים מוזרה של אהובתנו הנצחית, אותה ראינו מתה פעמיים בערך, היינו חושבים שהמקום הוא גיהנום וכולנו מתים. ריצ'ארד, כפי שציין כבר החבר rawsh, בן כ-170 שנה, אנחנו יכולים להעריך. he's been through some rough shit. והחיים, כידוע לנו, לא קלים על האי. עם השטן (כנראה), המגנים האלוהיים (אולי), וכל הג'אז האוונג'ליסטי הזה. אז כן, מותר לו להישבר מדי פעם. ולהגיד שזה גיהנום. כי שוב, הוא חי 170 שנה, ועל אף שיש לו זכרון של פיל (כך אפשר להבין ממציאת התליון אחרי 140 שנה) גם הוא בן-אדם, בסופו של דבר. והלב השבור שעמו נותר כשאיזבלה נפטרה, מעיק עליו והורג אותו כל פעם מחדש, ללא הפסקה. הוא דמות די טראגית, כשחושבים על זה. מהדמויות הטראגיות של הסדרה, איפשהו שם למעלה עם לוק. אז מותר לו.
 
וזה בעצם מסביר את הפלאשסיידווייס

אם האי הוא הפקק שעוצר מהרוע להתפשט בעולם, אז ב FLASHSIDEWAYS האי שקע מתחת למים, וזה אומר שמדובר על מציאות חסרת אי, כלומר מציאות שבא אין את הפקק הזה והרוע השתלט על העולם. מצד שני המציאות של ה FLASHSIDEWAYS היא מציאות לא רעה בכלל... מה שמטיל ספק בהסבר של ג'ייקוב לגבי תפקיד האי. בקיצור - כלום עוד לא ממש הוסבר עד הסוף, רק ניסו לתת לנו הרגשה כזאת
 

voguemaster

New member
ספקו-ספוילר ../images/Emo13.gif

ממילת ספקולציה
. למה הוא מביא אנשים כדי להחליף אותו ? כי אם יחליפו אותו הוא יוכל לעזוב את האי בעצמו....
 

JohnLocke

New member
אנחנו רואים שג'ייקוב יכול לעזוב את האי

הוא ביקר הרבה מועמדים מחוץ לאי, ועדיין סמוקי לא היה יכול לעזוב את האי. פשוט העובדה שהוא חי מספיקה כדי להשאיר את סמוקי תקוע, לכן אני לא חושב שזה אינטרס של ג'ייקוב לעזוב את התפקיד הזה.
 

voguemaster

New member
לא התכוונתי לעזוב פיזית

לעזוב את האי כלומר גם לעזוב את התפקיד. ברגע שהוא ימצא מי שיחליף אותו, הוא יוכל לעזוב סופית, הנטל יהיה על מישהו אחר.
 

JohnLocke

New member
אבל התפקיד לא כזה קשה

לפי מה שאנחנו יודעים, ג'ייקוב היה יכול להיות כל הזמן באיים הקריביים, וכל עוד הוא חי הוא מבצע את התפקיד שלו, לשמור על סמוקי בתוך האי (כחלק מהחוקים שקבעו שכך יהיה). אז פשוט לא נראה לי שזה היה אינטרס שלו, לעזוב את התפקיד.
 
בדיוק מה שחשבתי גם אני וכל מה שנותר עכשיו

זה לסיים את מה שהתחיל את הכל - ההתרסקות ב 2004 - ומה יקרה עם האנשים שנותרו על האי. כמו שנכתב למעלה על ידי מישהו - גם אני חושבת שמתאים להארלי להחליף את ג'ייקוב בגלל היכולות שלו ובגלל האופי שלו. נקודת אופי אחת לרעתו - הוא לא כ"כ טוב בלשמור סודות - אבל אולי זה השתנה בו אחרי שיצא מהאי בפעם הראשונה. זו ההתחלה של הסוף. מעכשיו יתחיל הפתרון של המצב הקיים - האם פלוקי באמת יצליח לצאת מהאי ? מה יהיה עם סעיד הזומבי? מה יהיה עם סוייר וקייט שנשארו עדיין שפויים? קלייר תשאר באי, תמות... היא לא תצא מישם. מה יקרה עם יושבי החוף? לפידוס, ג'ק, הארלי, ריצ'רד, בן, אילנה, מיילס (שלא אמר דבר בפרק הזה בכלל). אלו הן נקודות הסקרנות החדשות. ובלופר שכזה: אם היה גל צונמי כ"כ חזק שאפילו ספינה פיצפונת מעץ עם יאמבה דינמיט בפנים (שלא התפוצצה!!!) הצליחה להפיל פסל כל כך גבוה - איך יכול להיות שג'ייקוב לא טבע שהרי ביתו נמצא בתחתית הפסל? למרות שיש לו סוג של חיי נצח - אנחנו מדברים על שינוי מיקום האי טופוגרפית ולכן המיים היו גבוהים, או חתיכת גאות. צריך לעשות סקר מי יחליף את ג''קוב ומאיזה סיבות הוא מתאים? תכונות חיוביות ותכונות שליליות.... נ.ב. - אילנה (ופאולו חסר החשיבות) הם היחידים שאנחנו לא יודעים את שם המשפחה שלהם (לוסטפדיה). חג שמח.
 

JohnLocke

New member
../images/Emo58.gif

אני מאמין שג'ייקוב רוצה למנוע מסמוקי/האיש בשחור לצאת מהאי, כי ברגע שייצא מהאי, סמוקי ישחרר את המחלה לעבר כל העולם, ויגרום לכל העולם להתנהג כזומבים/משוגעים כמו סעיד וקלייר. שימו לב שדניאל רוסו כבר אמרה אותו דבר בפרק 9 בעונה 1 (!): DANIELLE: He was sick. SAYID: Sick? DANIELLE: It took them, one after the other. I had no choice. They were already lost. SAYID: You killed them. DANIELLE: What would have happened if we were rescued? I couldn't let that happen. I won't. יש סיכוי שהמציאות השנייה תראה לנו מה קורה כשאין אי לתפקד כפקק.
 

Lady in red2

New member
נראה שהכל נורמלי שם ויותר טוב דווקא ../images/Emo58.gif

במציאות השניה כלומר. אז למה רוסו התכוונה - שהצוות יגרום למחלה להתפשט, כשיחולצו מהאי? פתאום נזכרתי שדזמונד גם פחד מאיזשהי מחלה בחוץ, והיה לובש חליפת מגן. זאת ה"מחלה" הזאת של סעיד, קלייר והצוות הצרפתי?
 

JohnLocke

New member
../images/Emo58.gif

לוסט קלאסי - לגרום לך לחשוב שהכל טוב ויפה במציאות השנייה, ואז להרוס את כל האנושות. רוסו חשבה שכמו שהמחלה התפשטה בקרב הצוות שלה, אם הם יחולצו היא תתפשט בקרב כל האנשים בעולם, אותו דבר שג'ייקוב חושש שיקרה. לדעתי אין קשר למחלה שדזמונד הזכיר - זו הייתה מחלה שדארמה המציאה כדי שהאנשים לא יצאו מהברבור. או שאולי מדובר בחשש מקרינה גרעינית, בעקבות פיצוץ ג'אגהד - רדזינסקי השתגע וחשב שאסור לצאת מההאץ', למרות שכל דארמה המשיכו להסתובב.
 
למעלה