פסיכולוגים-האם זה באמת עוזר?..

LiLiLiy

New member
פסיכולוגים-האם זה באמת עוזר?..

אני אישית בחיים לא הייתי אצל פסיכולוג פשוט ראיתי שהנושא עלה ושמעתי הרבה על פסיכולוגים למשל אם לאדם יש איזשהם בעיות הוא בא לפסיכולוג בשביל שהוא יעזור לו להתמודד איתן נכון? ולא לברוח מהן למשל אתה נגיד מספר והפסיכולוג רק מקשיב חצי שעה.נכון שהוא צריך להבין אבל עדיין זה נראה כמו לדבר לקיר לפעמים. שואל שאלות מדי פעם אבל למה הפסיכולוג צריך להתנהג בצורה כה אדישה למטופל שלו? חצי שעה רק מקשיב נכון אסור לו להתפרץ אבל הוא יכול לרמוז לנו שהוא איתנו בסיפור שהוא מפגין נוכחות ולא להגיד"אני מבין" הרי לא כל אדם ואפילו רובינו נרצה ישר לחלוק עם החרדות שלנו מחשבות שלנו וכל מה שעובר עלינו בדר"כ הבנאדם לא ידבר על החלקים החלשים שבו כי הוא לא רוצה להיראות חלש אז למה שאנשים סגורים שבקושי נפתחים למשפחה ולחברים יפתחו לפסיכולוגים.?.. רק בגלל איזשהן מניפולציות או חיבה שהפסיכולוגים בונים עליהם ? חשבתי על הסיבה למה יש הרבה אנשים שמתביישים ללכת לפסיכולוג או מבינים שזה בזבוז זמן וכסף??. ונגיד אם הם ממש זקוקים לו והם מביאים לך כדורים שירגיעו אותך הרי זה כמו לשתות אקמול או סם הרי זה נפשי ואתה חייב נגיד לקחת את הכדורים כי איתם אתה נרגע הרי אנחנו רוצים לעשות את הטיפול פעם אחת ולשכוח מצידי שזה יהיה תהליך אבל לא תהליך של לקחת איזה כדור ולא לברוח בעזרת כדורים הרי דווקא מה שנפשי או בראש הוא ניתן לריפוי גם אם זה לוקח זמן.. קיצר,אשמח לשמוע את דעתכם בעניין ועוד שאלה מה ההבדל בין פסיכאטר לפסוכולוג? תודה מראש לעונים
 

shimonsky

New member
קצת על ההבדל

היי אני קצת נמשך לפילוסופיה של הפסיכולוגיה , אז הנה הסבר קצר : קודם כל , פסיכיאטר הוא רופא (במובן הקלאסי של המילה) שמתמחה במחלות בעלות אופי נפשי . מתוקף היותו רופא , על פי קריטריון מערבי קלאסי , הנחת המוצא היא שכל הבעיות הנפשיות מקורן בבעיות אמפיריות בגוף (הקשורות לרמות אנדרופינים/ חוסרים או עודפים במחסור דם וכו"). כשזוהי הנחת המוצא , הנחת ההמשך הרפואית היא שהפיתרון לבעייה הנפשית מצוי ב"תיקון" הבעייה הגופנית על ידי תרופות (אותם כדורים שהזכרת) שתפקידם לאלץ את התודעה להגיע למצב מאוזן . על פי נקודת ההשקפה הפסיכיאטרית הקלאסית אין מקום לשיחות כיוון שמלכתחילה הבעייה נגרמת ע"י חוסר או עודף גופני . הפסיכולוג , לעומתו , אינו רופא . בהגדרה הרשמית הוא מטפל , והתמחותו היא בטיפול בנפש האדם במספר שיטות שאינן כוללות כדורים. במידת הצורך , רופא יוכל להפנות לקבלת טיפול תרופתי אצל פסיכיאטר. נקודת ההשקפה הפסיכולוגית גורסת שהבעייה הנפשית נגרמה ע"י סיבה וככזו ניתן לטפל בה במספר דרכים ( כמו טיפול מניפולטיבי במקור הבעיה, למידת דרכים להתמודדות איתה וכו"). זה בגדול ההבדל ביניהם. פסיכולוג טוב לא מתמצה בלומר "אני מבין" ולהקשיב במשך זמן קצוב . תפקידו בעצם להוליך את המטופל מעבר ל"גבעות " שנתגבשו בתודעתו ולהביא אותו למצב שהוא רואה את הנוף שוב . הוא אמור להיות הדומיננטי בהליך הטיפול , ומכאן בדרך כלל יחסי המטפל - מטופל שבדרך כלל מועצמים בהליך פסיכולוגי יחסית לכל טיפול אחר . אגב , יש גם סוג נוסף של טיפול - טיפול בפילוסופי .
 

Tom Aras

New member
היי ../images/Emo13.gif

פסיכולוג שיושב ומהנהן ומדי פעם אומר "אהא, אני מבין" זו סטיגמה- כמו שכל הבלונדיניות טיפשות. כל פסיכולוג פועל אחרת, חלקם מדברים הרבה וחלקם פחות. ההבדל בין פסיכולוג לפסיכיאטר הוא שפסיכיאטר נותן כדורים ולרוב אתה בא אליו פחות מאשר הפסיכולוג, שהוא שם בשביל השיחות.
 

LiLiLiy

New member
איפה מוצאים כאלה?..זה נדיר,לא?..

לא מזמן דיברתי עם מישהו חצי שעה שהוא מאמן אישי בכלל וגם סוג של פסיכולוג והוא אחד שבקושי מדבר ומה הוא ענה לי נחשו אחרי שסיפרתי לו הרצאה רק מילה אחת?!!!!11 "מבין" ואני עוד אומרת מה יש לך עוד להגיד משהו רציתי לשמוע את דעתו משהו "בסדר וזה יסתדר לך" כאילו מה?.. למה להיות כזה פטתי?.. סיפרתי על משהו קשה שעברתי הייתי מדוכאת והוא במקום לחזק אותי רק הוכיח יותר שהוא קיר..
 

Tom Aras

New member
מממ... 2/4 הפסיכולוגים שהיו לי

דיברו הרבה. אז זה חצי
את יכולה לשאול את הפסיכולוג לפני שתקבעי איתו פגישה איך מתנהלים אצלו השיחות, האם הוא מתערב באמצע השיחה הרבה וכו'. ומה שהקואוצ'ר עשה לך זה רק מקרה של אחד... אל תקחי את זה קשה.
 

LiLiLiy

New member
תודה לך ../images/Emo13.gif

דווקא דיברתי איתו במסן ולא חושבת שבזמן הקרוב אלך לפסיכולוג אבל תודה אולי אני אחשוב על זה.
 
למעלה