אתגר למטורפי הפורום

zoot30

New member
המטורף משיב - ביקשתם קיבלתם

חפרתי במעמקי האוסף... למען האמת די סביר שזה התקליט. הבחור ממושקף, נח לו מתחת לעץ על גבי העטיפה האחורית וזה אכן פולק פסיכדלי מדליק עם המון טבלות וגיטרה אקוסטית מחוברת חזק לפלמג'ר. אני מחפש כבר שנים עותק במצב טוב יותר מזה שיש לי ויוק... כל הכבוד לאנגלי החופר על המציאה... למיטב ידיעתי מיאל חילק את התקליט בפסטיבל נביעות בנואבה, הפקה עצמית והדפקסה פרטית שלא יצאה ביותר מכמה מאות עותקים אם בכלל... סופר נדיר, אולי אפילו יותר מדני בן ישראל. מי יודע. תוך כדי החיטוט והחפירה (השוחות עמוקות, מה לעשות) מצאתי עוד שתי דוגמאות לפולק ורוק פסיכדלי עם הקשר ישראלי. הראשון הוא תקליט בשם "מנגינות בשירה" של כמה חבר'ה מדרון אנריקה ששרים שירי משוררים של עמיחי, אבידן וכו' בעיבודים פולקיים, עם אקוסטית, חליל צד, ולא מעט השראה פסיכדלית. לא מצויינת שנה אבל זה נראה כמו נראה כמו הפקה מתחילת שנות השבעים. היציאה השניה עוד יותר ביזארית - להקת רוק של דוסים אמריקאים בשם "תיקו" הכוללת השפעות פרוגיות - אני בטוח שלא, אבל זה נשמע כאילו הם שמעו קצת זינגלה ! למען האמת אני לא מופתע מאחר ויהודים שחיו באמריקה בשות השבעים והשישים (חלקם אפילו חוזרים בתשובה שספגו מוסיקה של חוטאים לפני תקופת הכיפה) הושפעו מן הסתם מן המוסיקה המקומית ואפילו בלי לשים לב ספגו אותה אל המוסיקה הדתית שהם עשו. דוגמא מצויינת היא להקת ה"דיספורה ישיבה" שהורכבה מחרדים עולים מארה"ב ושהוציאה בארץ שנים-שלושה תקליטים. ניתן לשמוע בלי בעיה בהרמוניות ועבודים עד כמה הם הושפעו מהבירדס לדוגמא. עוד ביזאר יהודי מהניכר יתקבל בברכה !!
 

uribash

New member
נורית, שמת לב לקטע האחרון בצד ב' ?

הוא נקרא "התנסות באמסטרדם"... ארז, איך ההתנסות הספציפית הזאת ?
 

Barmelai

New member
ארז סקרנת אותנו ביותר

עכשיו, המתחיל במצוה אומרים לו סקור שפוך בבקשה כמה מילים על הפרדס השרוף שנדע למה הבריטי עשה במכנסיים מהתקליט.
 

zoot30

New member
בהתאוששות

שעת חצות .. אני קרוע אחרי שיעור כדרות (כן, המסתובב הזה)... התלמידים קצת התישו אותי היום... מחר בערב עם תום העבודה אשמע את האלבום ואכתוב סקירה. צר לי שהמערכת שלי והמחשב לא ממש מתקשרים ואני לא יכול להעלות דגימה !!
 

Barmelai

New member
../images/Emo13.gif מילה שלך זו מילה... תראה באיזו

שעה לחצת שלח
 

modulo1000

New member
פרוייקט ההצלה מהאבדון

להלן דוגמאות של פריטים יותר ופחות ידועים : 1.שלום חנוך – האלבום באנגלית (1971) 2.עוזי והסגנונות – האלבום friends משנת 1970 עוזי והסגנונות - I didn't know עוזי והסגנונות - Big red sail עוזי והסגנונות - I'm leaving on the morning train 3. שלושה קטעי סינגלים נדירים של עוזי והסגנונות יצאו בתקליט 4. "טרמפ למוות" – מחזמר רוק 1979 (עם גרי אקשטיין ומני בגר 5. "קפוץ" – המחזמר 1971 6. דני מסינג – האלבום (עם שירי בוב דילן) 1974 7. גן עדן – האלבום עם מני בגר 1978 8. הפלטינה – הופעה בברברים 1973 9. הפלטינה – חירות 1974 10. אריק איינשטין – נדירים: - רוני מקרוני (עם הצ'רצ'ילים החדשים 1972) - אני ואתה (באנגלית 1971) - ליאו הטוב (מתוך הסרט "חצי חצי" 1971) - עיניים גדולות (גירסה נדירה 1974) - אני אוהב לישון (באנגלית) - האיש על הצב (גירסת התקליטון 1970) 11. הברנשים של פיאמנטה – שני ep`s (שמונה קטעים) 12. החלונות הגבוהים - קטעים נדירים: - הופעה חיה באולימפיה פאריז 1967 (4 קטעים) - maybe someday (כמה נעים – באנגלית) (תקליטון) - your eyes (תקליטון) - חייל של שוקולד (בצרפתית) (תקליטון) - אל אל ישראל (בצרפתית) (תקליטון) - הבובה זהבה (באנגלית) (תקליטון) - אל אל ישראל (באנגלית) (תקליטון) - כמה נעים - פגישה במילואים - בואו ונרים כוסית 13. מישה סגל – summer linger (שיר 1973) 14. ההדים – הזיות / גלגול נשמות (תקליטון 1973) 15. פרפר אטומי – בינך וביני / להיות בעננים (תקליטון 1976) 16. מתי כספי – תופים השניים מן האחד (תקליטון) 17. "מלכת האמבטיה" – פסקול המחזה של חנוך לוין 1970 18. ג'קי אלקיים – האלבום 1973 19.אושיק לוי – שלושה קטעים נדירים:פלאי פלאים/שק של חלומות/עין תחת עין 20.השוקולדה - אולי על שפת הים /אני זוכר 21.הסינג סינג - יה יה הלב 22.הנסיכים - שנפגש 23.להקת ההדים & צל יונגרייז - הו ילדונת 24.מייק והגולדסטרים - אני רוצה רק אותך 25.PHOENIX (גרי אקשטיין)-no good/ PHOENIX RISES/ Sitting In The Dark 23.האריות - קטעים נדירים שלא נכנסו לדיסק האוסף... ועוד ועוד........... לא הכל פסיכדליה....חלק גם לא קרוב לפסיכדליה...אל בהכל יש חן אני בעד מיזם של הצלת החומרים הנדירים הללו מאבדון השיכחה zoot30 ...הבעת עניין בעבר אז יאללה... עזבו את הקטע הטכני העיקר האהבה למפגש הפורום הבא נביא את האיש שמאחורי פרדס הגחלים הלוחשות אלא אם כן הוא נכנס לפרדס ולא יצא לעניין הטכני ידידי היקר NOAMRAP אוסף את הפאזל הגדול כבר שנים...אני עוזר במעט כל מי שיכול לתרום...יבורך....ולא יצא מקופח וכל היופי ששום דבר לא יעשה בעבור כסף הכל למען האהבה והכל למען שהאומנים הללו לא ישכחו
 

noamrap

New member
הנה עוד דברים שמצאתי...

שלמה ארצי - טיול לארץ התוים (אלבום 1972) שלמה ארצי – גלגל אותו (שיר האליפות של מכבי נתניה 1970) שלמה ארצי – ארץ פומפורנל (פסטיבל הילדים 1970) שלמה ארצי – ציונות בלי מרכאות (תקליטון 1973 – עם חנן יובל) שלמה ארצי – הבלדה על ברוך ג'מילי (פסטיבל הזמר העברי 1973) שלמה ארצי – פתאום אחר ימים רבים (אלבום 1972) שלמה ארצי - משחקי 26 (אלבום 1975) דני מסינג – את הרוח (פסטיבל הזמר העברי 1971) אריק איינשטין - - האיש על הצב (גירסת התקליטון 1970) - מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר (גירסה אקוסטית נדירה – עם שלום חנוך 1970) מישה סגל – האנשים שאהבתי (שיר 1972) מתי כספי - - תנאי (שיר שיצא רק במהדורה הראשונה של אלבום הסולו הראשון 1974 ונגנז) - אחרי שנסעת (ואותך) (פסטיבל הזמר העברי 1972) אושיק לוי - - בדידותי (תרגום של מוסטקי – 1976) - איזה חג לי (עם שוקולד מנטה מסטיק - 1974) - אב ובנו (תרגום שיר של קט סטיבנס – 1973) - להחליט לבד (עם סוזן ופרן – 1972) עקיבא נוף ו"הבוקר שאחרי" – האלבום 1971 (עיבודים של מתי כספי, נגנים : מתי כספי, ימחק קלפטר, אלי מגן ויוסי - "פפו" - לוי) רפי גינת – תקליטון נדיר 1969 (ארבעה שירים) : צמד חמד / זוכרת כאילו רק אתמול / איזה גשם / אותם שירים אלי מגן – - יליד הארץ (פסטיבל הזמר העברי 1973) – עד סוף הקיץ (מהסרט "שתי דפיקות לב" 1972) רן אלירן והזוהר השביעי – - יש חובות (1971) - התעמלות בוקר (1971 – השיר השני הוקלט מאוחר יותר ע"י אחרית הימים) קצת אחרת – שירי סוף הדרך (ביצוע מתוך מתוכנית רדיו של ורדה איתי שהוקדשה לשיריה של לאה גולדברג, 1975 – שיר נדיר שהוא MUST לאוהבי השלישייה הזו). להקת הנח"ל – הפלנח"ניק (אלבום 1972)
 

LEATHER REBEL

New member
כמה מהרשימה הזאת דווקא יש על CD

החלונות הגבוהים - פגישה במילואים: באוסף הכפול "ירושלים של זהב" / "ירושלים של ברזל" כמה נעים: באוסף של ג'וזי כץ. אריק איינשטיין "ליאו הטוב" - באוסף מהסרטים של פונוקול (דיסק בודד) פרפר אטומי: שיר אחד לפחות קיים על CD. בסידרת שנות ה 70 של "התקליט". ההדים (מבאר שבע) "HALLUCINATIONS" באוסף ROCK AROUND THE CLOCK של NMC. זהו למעשה הרחבה של משהו שיצא לפני כן על פלסטיק ואלי לפיד אחראי להכנסת הקטע הזה. את כל אלה ראיתי בעיניים שלי.
 

LadyG

New member
פחות מ- 24 שעות

מאז שנפתחה ההודעה "אתגר למטורפי הפורום" ונראה שנמצא הפתרון. הפורום הזה הזוי לגמרי.
 
האמת?

איך שקראתי את השאלה ואת המאמר שצורף, עלה בזכרוני האלבום הזה, אבל לא הייתי בטוח במאה אחוז, כיוון שכאמור לעיל אין לנו אותו ולא ראינו אותו איזה שלושים שנה. אבל אחרי שקראתי את הפאדיחות שהציעו כאן (כולל השמעון ישראלי הזה) החלטתי להמר. מסקנה: שימוש בערק משפר את הזיכרון. תנסי את זה. וזה יפה מאוד שלאדון ZOOT30 יש עותק של זה. אתה מוכר? (האם זה ארז סייג מסתתר כאן?).
 

noamrap

New member
לפני כשנתיים...

... הגיע אליי הביתה בחור מאד לבבי בשם ארז הרשקוביץ כשבידיו התקליט הזה של שמשון מיאל. שמעתי את כולו וזה בהחלט אלבום של טריפ רצחני שכל חובב פסיכדליה מייד ייכנס אליה. מעניין איפה היום נמצא שמשון מיאל.
 

zoot30

New member
ארז זה לא רק עץ

לא, זה לא ארז סייג. כפי שציין ידידי נועם ראפ, אני הוא אותו ארז ה. שהגיע למפתן ביתו לפני כשנתיים חמוש במספר אזוטריות ישראליות להשמעה. לצערינו אני לא מוכר את התקליט אלא ברגע שבו אמצא עותק במצב קצת יותר משלי... מאחר ונדירותו היא רבה (היה לי קשה יותר להשיג אותו מאשר את העותקים המקוריים של דני בן ישראל ושמוליק קראוס) לא נתקלתי בו בכל שנות אספנותי מעבר לפעם היחידה שבה רכשתי אותו. אגב, העארק על הבוקר, זה מהול עם מים או לא ?
 

LadyG

New member
לקחתי לתשומת ליבי את ההמלצה שלך

אצלנו בעדה תופסים ראש עם זה:
 

YOSSIVINY

New member
ארז...שיגעת אותי

זה נראה לי כל כך מוכר שאני בטוח שכבר ראיתי אותו באיזה מקום. עכשיו אני רק יכול להצטער על הבור האדיר שיש לי בכל מה שקשור למוסיקה ישראלית וזה באמת הזמן לשאול: איזה תקליטים ישראליים ועבריים יש לכם? הרשימה שלי קצרה מאד: אהוד בנאי הראשון. רמי פורטיס הראשון. דני בן-ישראל והחנטריש. אחרית הימין. הצ'רצ'ילים. רוקפור- השניים שיצאו בתקליט. מינימל קומפקט לא זוכר איזה וכמה. ז'אן קונפליקט. מאירה אשר בדיסק של השהידים. פלאפל אוונגארד בתקליטון. ג'נגו במאה שקל אחרונים ובעוד תקליט שיצא רק במאתיים עותקים. זהו זה, קצר מאד ונכון לעכשיו לא מספק בכלל אחרי שראיתי את העטיפה המגניבה של שמשון מיאל.
 

zoot30

New member
אותך שיגעתי ? אני כבר בכותונת...

אוטוטו חברה שלי זורקת אותי מהבית ... הלך החדר עבודה ..נהיה חדר תקליטים אבל ברצינות, יש לי אינספור תקליטים ישראליים. אני מאוד אוהב כל מה שנוסב סביב הרוק במוסיקה ישראלית... אם אתה מתכנן לצלול לעולם הזה נכונות לך שעות של הנאה וארנק ריק
בחיטוט קצת בזכרון אני מעלה עוד מספר תקליטים שיש לי והם מאוד מומלצים כגון מלכת האמבטיה, טרמפ אל המוות, הפליז, שלום חנוך באנגלית, כרומוזום, קילר הלוהטת, דרולקס סדלקס (אני קצת הולך כאן עם הקו של מאירה אשר שהתוית).... טוב יש לי ישיבה בעבודה..אני זז לבינתיים...
 
למעלה