אתגר למטורפי הפורום

melquiadess

New member
אתגר למטורפי הפורום

בואו נראה את יכולות הזיהוי שלכם. ב"גרדיאן" עשו כתבה על תופעת הקרייט-דיגינג (”חפירה בארגזים”). כלומר אנשים שמחפשים וינילים ישנים ונדירים בארגזים של חנויות יד שניה. ואחד המרואיינים שם כאשר שאלו אותו, מה היתה המציאה הכי טובה שלו ענה שזה תקליט אסיד פולק פסיכדלי ישראלי שבעטיפה שלו רואים היפי חייכן וממושקף יושב מתחת עץ. הנה הציטוט המקורי: "He holds up a sleeve depicting a grinning, bespectacled hippie lounging under a tree. All the writing is in Hebrew. "This is one of my ultimate discoveries," he beams. "Israeli acid-folk-psych. It's bananas. I saw it in a charity shop and thought, there's no way I'm leaving something like that."" למישהו יש מושג מה יכול להיות התקליט הזה?
 

psychodoodle

New member
לגבי המושג folk psych

או אסיד פולק ,יש נטיה להצמיד את הכינוי הזה כמעט לכל אלבום פולק או פולק-רוק בימנו. הרבה מהאמנים \הרכבים שעסקו בתחום לא היו מודעים בכלל להגדרה הזאת כשיצרו את אלבומיהם בזמן אמת .לרשימה המכובדת מצטרפים גם MOONKYTE (עטיפה מצ"ב) שאמנם מודים ש "הורדנו כמה אסיד פה ושם " אבל לא חשבו כלל במונחים של פולק פסיכדלי ,והתפלאו לגלות אחרי שנים רבות שמכנים את סגנונם אסיד פולק . בקשר לשמעון ישראלי ולאספן הבריטי ,אני מניח שדברים בעברית משנות השישים נשמעים ברובם כמו אסיד פולק לבן אדם שלא מבין מילה בעיברית ולא מצוי בהוויה הישראלית .בכלל יש כאן נטיה ,בפורום מכובד זה ,כמו במקומות אחרים ברחבי הרשת להפוך כל תקליט נדיר מוזר ועלום שם לפסיכדליה.
 

LadyG

New member
יש משהו במה שאתה אומר

אבל עדיין הייתי שמחה לדעת לאיזה תקליט יאיר יונה מתכוון בדיוק.
 

Sleepy strange

New member
איזה מלך הוא, שמעון ישראלי !!! מלך!

תותח אדירים.
 

epitaph

New member
וזו התמונה כמובן...

למרות שאני לא רואה אף עץ אבל זה נראה לי כמו הניחוש הכי טוב...
 

epitaph

New member
הוא אמר שהכיתוב בעברית...

לפחות בחלק שהבחור צוטט כאן. לגבי הכיתוב בעברית, אולי הבן אדם מצא תקליט מההוצאה הישנה משנת 77, אנא אערף...בכל מקרה, נתתי ניחוש, כמו כולם, לא אמרתי שום דבר בוודאות.
 
אני מנסה ניחוש

מזיכרוני המעורפל אי שם באמצע הסבנטיז, למרות שאין לנו את האלבום, זה יכול להיות "פרדס הגחלים הלוחשות" יצירת אסיד פולק של שמשון "שיש" מיאל שהיה היפי ממושקף עם שיער ארוך וזכור לי משהו עם עצים בעטיפה, הכיתוב בעברית ולמיטב זכרוני זה הודפס ע"י התקליט חיפה. אבל כמו שאתם יודעים, טעות לעולם חוזרת. אגב, אם למישהו כאן יש את האלבום המוזכר לעיל (וללא קשר לניחוש הנ"ל), אני אודה אם יוכל לסרוק אותו לצורך ריענון הזיכרון. כן, וגם ראיתי שיו"ר הפסיכדליה השמיע היום קול. סופסוף הוא הצליח לקום מהבומבה של הסמטוחה ההיא מהראשון באפריל?
 

modulo1000

New member
פרדס הגחלים הלוחשות...חייב את זה !!

אסיד פולק ישראלי....למישהו יש ???????????? חיפשתי בנט וקיבלתי רק הראל מויאל....טפו...יובטויומט
 

LadyG

New member
טוב...עכשיו כבר אי אפשר

לעבור לסדר היום ועוד עם כזה שם "פרדס הגחלים הלוחשות". שאול, תעשה מאמץ ותמצא את העטיפה שם בארכיון שלך. בטח יש לך אותה מתחת לערימות. תבדוק טוב טוב.
 
FOR YOUR EYES ONLY

אין לנו את האלבום הזה, מה לעשות. אבל חפרנו בארכיון ומצאנו את הפוסטר. שמשון "שיש" מיאל, ששם הבמה שלו היה אורפז, ביצע את היצירה במועדון הרוק הישראלי בבית לסין בחודש דצמבר 1975 כמו שכתוב בפוסטר למטה (הופעת אורח). האלבום של היצירה יצא לשוק משהו כמו חודש לפני כן והוא הסתובב במחתרת התל אביבית. בערב של ההופעה שמשון ניסה למכור את האלבום בכניסה לאולם, ואף אחד לא קנה. זאת באמת יצירה של אסיד פולק עם גיטרות אקוסטיות וטקסט פסיכוטי. כבר שנים רבות שהערק לא ראה את "שיש" הנ"ל והוא לא יודע אם הוא חי או מת. יכול להיות שהוא נתן לו אלבום ויכול להיות גם שלא, התקופה ההיא היתה רצופה מסעות ואף אחד לא יכול לזכור בבירור איפה הם התחילו ואיפה הם נגמרו. צריך לשאול את מידד, אני כמעט בטוח שיש לו את האלבום הזה. גם את הפוסטר הזה סרקנו בשני חלקים וחיברנו, לכן הוא יצא קצת מעפאן.
 

LadyG

New member
אתה רואה

חפרת ומצאת פוסטר. חתיכת היסטוריה הדבר הזה.
 

LEATHER REBEL

New member
אם כך שאול האם יש לך מושג מה זה?

מי זה בני נרקיס? אני מעריך שלא פסיכדליה אבל אחד כמוך יידע.
 

fenriz

New member
תקליטון די נדיר

של בני נרקיס שהוציא אותו בדיוק אחרי שהשתחרר מלהקת פיקוד צפון. דני בן ישראל 2 זה לא. השירים שם הוקלטו עם להקת קצב ולא בסגנון הלהקה הצבאית, אז כרגיל חלק ישר מסווגים את זה בתור סוג של פסיכדליה.
 
למעלה