אמהות הפסיכדליה

Barmelai

New member
../images/Emo228.gif אמהות הפסיכדליה ../images/Emo228.gif

היום כשכל פישר פותח לו פינה חדשה, אז למה לא גם אני. את השם לפינה שאלתי בחלקו מאמא שלי וחלקו בגלל שתראו איפה אנחנו נמצאים. וגם בגלל שהליידי נתנה לזה אישור, אמנם בחצי פה, אבל נתנה
אמהות הפסיכדליה תהיה מצעד של אלבומים שמהווים את מרכז הכובד של הז'אנר, הלחם והחמאה של הפסיכדליה, האלבומים שיש לכולכם על המדפים או לפחות צריכים היו להיות שם לפני שנפוצותם לעבר שוליה החלודים של חבית המסקלין כדי לחפש אוצרות מעופשים של אספנים כבדים. האלבומים שיבחרו על ידי (או על ידכם - אתם מוזמנים להציע לי אלבומים - רק במסרים) יעלו לכאן בראש וראשונה כדי ליצור סביבם דיון. הסקירה שלי תהיה ללא ביקורת. הבקורות, המחמאות, ההשגות יהיו בתגובות שלכם. המטרה הנוספת היא יצירת מסד אינפורמציה מסודר של אלבומים מרכזיים בפסיכדליה, "100 אלבומי פסייח ראשונים" שאליהם אפשר לשלוח מצטרפים חדשים וסקרנים. והפעם על סדר היום: אוונגרד אלקטרוני.
 

Barmelai

New member
../images/Emo230.gif The United States of America ../images/Emo230.gif

The United States of America - The United States of America 1968 Columbia CD by Sundazed Records 2004 (עם בונוסים) רקע: USA היתה אחת הלהקות הנסיוניות והמהפכניות בשנות הששים המאוחרות . היא נוסדה ב 1967 ע"י ג'ו בירד ופעלה בקליפורניה. בירד, מנהיג ההרכב בא מרקע של ג'אז ואלקטרוניקה. ההרכב היה חסר גיטרות ואת מקומן תפסו קלידים וכלי מיתר, כולם אלקטרוניים. דורותי מוסקוביץ, שהיתה אז בת זוגו של בירד ובעלת אחד הקולות היחודיים ברוק, איישה את תפקידי השירה וחלקה עם בירד את כתיבת רוב הליריקה והלחנים. האלבום: The United States of America הוא פסיכדליה חללית אוונגרדית, שמכליאה מוזיקה אלקטרונית עם רוק. אפקטים מסוגים שונים מעוותים את הצליל הטבעי של כלי המיתר, הקלידים וכן את קולה של דורותי מוסקוביץ. חלק מהשירים, כמו השיר הפותח, מורכבים ממספר שכבות זו על זו, כאשר כל אחת מהן היא ערוץ שעליו מוקלטת מוזיקה אחרת במקצב משלה. שירי האלבום נעים בין סאטירה הומוריסטית כמו The american metaphysical circus שקורץ פארודית לסרג'נט פפר, דרך תאורים של התנסות בסמים וחוויות הלוציוגניות (The Garden Of Earthly Delights , Coming Down) או פסטורליה (Cloud Song) ועד למחאה פוליטית (Love song for the dead Che). ביחד הם יוצרים רצף של אמירות רדיקלית על פניה השונים של אמריקה. ג'ו בירד רצה שהעטיפה תציג את דגל ארה"ב נוטף דם, אלא שקולומביה דחתה את הרעיון על הסף. האלבום יצא ב 1968 אל ביקורות טובות מהעתונות והתעלמות מהקהל. USA יצאה להופעות אך לא הצליחה לצבור לעצמה קהל. חיכוכים גוברים בין ג'ו בירד לשאר הלהקה וכליאתם של שלושה מחבריה על שימוש בסמים הביא לפירוקה. בירד הקים לאחר מכן הרכב נוסף שהוציא אלבום בינוני ואילו מוסקוביץ הפציעה לזמן קצר עם ה All-Star Band של קאנטרי ג'ו מקדונלד. ועכשיו תורכם.
The Band • Joseph Byrd – electronic music, electric harpsichord, organ, calliope, piano • Dorothy Moskowitz – lead vocals • Gordon Marron – electric violin, ring modulator • Rand Forbes – electric bass • Craig Woodson – electric drums, percussion • Ed Bogas – occasional organ, piano, calliope Track listing : 1. "The American Metaphysical Circus" (Joseph Byrd) – 4:56 2. "Hard Coming Love" (Byrd, Dorothy Moskowitz) – 4:41 3. "Cloud Song" (Byrd, Moskowitz) – 3:18 4. "The Garden of Earthly Delights" (Byrd, Moskowitz) – 2:39 5. "I Won't Leave My Wooden Wife for You, Sugar" (Byrd, Moskowitz) – 3:51 6. "Where Is Yesterday" (Gordon Marron, Ed Bogas, Moskowitz) – 3:08 7. "Coming Down" (Byrd, Moskowitz) – 2:37 8. "Love Song for the Dead Ché" (Byrd) – 3:25 9. "Stranded in Time" (Marron, Bogas) – 1:49 10. "The American Way of Love" (Byrd) – 6:38 -Metaphor for an Older Man (Byrd) -California Good time Music (Byrd) -Love Is All (Byrd, Moskowitz, Rand Forbes, Craig Woodson, Marron)​
 

LadyG

New member
תודה מיכה על אלבום הבכורה

בפינה החדשה. יחסי עם האלבום המדובר לא היו אהבה משמיעה ראשונה אבל עם השמיעות באה גם האהבה אליו. אלבום נסיוני ומאד טריפי, שעכשיו במחשבה נוספת אני לא ממש יודעת למה לקח לי זמן להתרגל אליו. בהוצאה מ- 2004 יש 10 רצועות בונוס- מה שנקרא תמורה לאגרה או מסחטת כסף - תלוי איך מסתכלים על זה.
 

LEATHER REBEL

New member
מסחטת כסף?

האלבום הזה יצא על CD חוקי לפני כן (על EDSEL אאל"ט), אבל מבחינת איכות הסאונד זה לא היה כמו של SUNDAZED. גם לא היו שם בונוסים. אם הבונוסים בהוצאת SUNDAZED הם שווים ומעניינים, אז זה בטח לא מסחטת כסף. ולעניין המחיר: בחנויות הנט יש קשת של מחירים גם לאלבום הזה.
 

melancholy man

New member
אהבתי את פנינת הפסיכדליה שלך מיכה

גם כי סוף סוף מישהו בא לשחק איתי בבריכה של הקטנים וגם, כי אני אוהב פינות. האלבום הזה USA מצליח איכשהו, להיות בו זמנית סוג של אוונגרד ולא מעצבן, איכשהו המוסיקליות המדהימה של בירד, יחד עם הקול של מוסקוביץ', הוציא אלבום כייפי ומעניין. אחלה!
 

LadyG

New member
הבריכה של הקטנים - חמוד

זה כל כך לא הבריכה של הקטנים. זה סוג של לחם וחמאה ואלבומי מאסט כמו שמיכה ציין ולכולנו נדמה שהאלבום הזה היה תמיד איתנו אבל לחלקנו לפחות...לא ממש.
 

Jflyaway

New member
מכיוון שביקשת סובייקטיביות..

יש באלבום הזה שירים שאני אוהב, אם כי לא את רובם. עם זאת - בעיקר אפשר להגיד שאני מעריך את המאמץ ואת הגישה... במילים אחרות: לי נראה שזה היישג לז'אנר, בעיקר מבחינה סטייליסטית. אבל לא בדיוק עילוי מוסיקלי ובטח לא לירי. כלומר העיבודים מדהימים בעושר ודמיון, המלודיות חלשות ברובן, והתמלילים אידיוטים. זאת ועוד: הרכבים ללא גיטרות אין הרבה. RARE BIRD למשל הצליחו לבנות סאונד מדהים שבו לא ממש חסרה לך הגיטרה. אצל USA , לי לפחות, קצת חסרות גיטרות.
 

modulo1000

New member
אחלה סקירה ואהבתי שאין בה שיפוטיות

הייתי שמח אם תמשיך בפינה הזו בכלל ובואו תמשיכו בקטע האלקטרוני מי מתנדב לתת כאן סקירה על הלהקה החלוצה בתחום החטיארים ממשיכים עם האלקטרוניקה הזו מידע
 

Barmelai

New member
תודה מודלה. Silver Apples הם דוגמה

לפסיכדליה שלא תעלה לפינה הזאת
 

LadyG

New member
תתחדש על הפינה

רעיון מצויין וחשוב מאד. מקווה שיתרום בעיקר לאלו העושים צעדים ראשונים בתחום הפסייח ולא רק אלא לכולנו כאן. את הפינה שלך אחשוב איך לשמור - כנראה בתור "הודעות נבחרות" המונח שהחליף את הטגליינס. תגובה על האלבום עצמו מחר יען כי מאוחר.
 

LadyG

New member
זה כבר נמצא

בהודעות נבחרות. בצד שמאל מתחת לכותרת "עוד בפורום".
 
פסיכדליה חללית אוונגרדית ?

מאיפה הבאת את המפלצת התלת ראשית הזאת ? הגדרה שאולי מתאימה למוסיקה של גונג ,אבל קצת פחות לחבורה המוזרה של מוסיקאים (עם רקע מוסיקלי מגוון,בעיקר של מוסיקה קלאסית מודרנית) שבראשה חובב אלקטרוניקה פרימיטיבית המעריץ את ג'ון קייג' ,המתנסה במשהו חדש מבחינתם : לייצר אלבום רוק\פופ . עוד פרטים שנעלמים מסקירתך ,הם היות קיומה של הוצאת CD מוקדמת של אדזל מ 1997 לאלבום ,והעובדה שהוצאת סאנדייזד מכילה עשרה בונוסים שווים + בוקלטה מהודרת עם ראיונות\הערות והארות של ג'וזף בירד והגב' מוסקוביץ בכבודם ובעצמם .בוקר טוב .
 

psychodoodle

New member
בהצלחה עם הפינה החדשה

בהחלט יש בה צורך וטעם,בעיקר בכדי שהדורות הבאים לא יחשבו בטעות שפסיכדליה זה קולטריין או הפיקסיז
 

Barmelai

New member
צהרים טובים ../images/Emo13.gif

לשם כך הפינה קיימת, לערער על הקביעות וההגדרות המוקדמות שהאלבום מגיע איתן. את אלה אני לא ממציא (בניגוד גמור לסקירות הקודמות, החופשיות שלי) אלא לוקח ממקורות קיימים כמו Fuzz Acid & Flowers, AMG ועוד. ומכיוון ששום מקור ברשת הוא לא תורה מסיני, הן בהחלט מטרה לגיטימית לירי על מנת להשמיד. בדיוק לשם כך התכנסנו.
 

josi5

New member
כל הכבוד מיכה

פינה נחמדה פתחת לך... USA זה אחד האלבומים הראשוניםשהכרתי באוהב מאד בכניסתי לעולם הקסום של הפסייח... אלקטרוניקה משובחת לטעמי... וגם באותו קו של Fifty Foot Hose עוד אלבום גדול שהכרתי אודות הפורום
 

Barmelai

New member
תודה חברים ../images/Emo140.gif

על קבלת הפנים החמה. ולך חוסי תודה מיוחדת על מתקפת האלבומים מארגנטינה, שמעתי כבר את כולם לפחות פעם אחת ואתה פגעת בול (אבל אין, אין על ליטו נביה)
 
למעלה