סופ"ש נעים עם קלף

רחליקה האחת

Member
מנהל
סופ"ש נעים עם קלף

השמש.

מה אתם יודעים על הקלף?

קישור לדיון שנעשה בפורום בעבר:

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/121/23329326/רוחניות/טארוט

סופ"ש חמים,

רחל
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
קטר3, יקרה, תודה על

התייחסותך.

מומלץ להמנע מפרשנות חדגונית/ מסטיגמות לקלפים.

לקלפים מגוון היבטים ומגוון פרשנויות הנגזרים מהיותם ישרים/הפוכים, היבטיהם על פי מיקומיהם בפרישה, היבטיהם לקלפים סמוכים בה ועוד.

האם עיינת גם בקישור שצורף?

רחל
 

Mist2

New member
קלף השמש

השמש

אחרי קלף ׳המוות׳ המסיים את המישור השני, ממשיך השוטה להתקדם רק על המישור השלישי ומגיע לקלף ׳השמש׳. ניתן לומר שכל התהליכים שהשוטה עבר, כל העבודה העצמית אשר השוטה עשה, הכל היה כדי להגיע לקלף ׳השמש׳. המטרה של השוטה הייתה ליצור את ״האני האמתי״. או להוליד את ״הילד הפנימי״! אותו ילד שכבר הופיע ברמיזה בקלף ׳המוות׳, מתגלה כעת בקלף ׳השמש׳ ומסמל את הלידה של ״הילד הפנימי״ ו״האני האמתי״.

במהלך ההתקדמות על שלושת המישורים, השוטה התעורר, מת וכעת נולד מחדש.
כמובן שאנו לא מדברים עדיין על סוף תהליך ההתפתחות, ומדובר בעוד שלב. אותו ״ילד פנימי״ ניקרא גם במקורות שונים - ״הגוף האסטראלי״, וקלף ׳השמש׳ מציין את לידתו והגעתו לתפקוד מלא של ״הגוף האסטרלי״. ציינתי שמדובר רק בשלב בהתפתחות כיוון שגם על ״הגוף האסטרלי״ פועלים חוקים והגבלות שונות. השמש הגדולה, הנמצאת בקלף מעל הילד, במקביל לכל האופטימיות, החום והשמחה, מציינת גם את אותם חוקים והגבלות: תחום הקיום של ״הגוף האסטרלי״ מוגבל לממלכת השמש, כלומר לתחום מערכת השמש. הגבלה זו קיימת גם כאשר הגוף הפיזי חי ומתפקד, וגם אחרי מותו של הגוף הפיזי. כלומר, גם כאשר הגוף הפיזי מת, ״הגוף האסטרלי״ ממשיך להתקיים בתחום מערכת השמש. אבל הקיום של ״הגוף האסטרלי״ מוגבל אף הוא, ובסופו של דבר גם הוא נשחק, מת ונעלם. אם כך, מקבלים אנו כאן רמז על כך שיש צורך להוליד יותר מילד אחד, כדי שלא נוגבל לחוקים החלים על ״הגוף האסטרלי״. דוגמה אחת לכך - ״הגוף המנטלי״, אשר לא מוגבל לממלכת השמש, וקיומו נמשך גם אחרי מות ״הגוף האסטרלי״.

בעלילות ״גלגמש״ (האפוס המסופוטמי) מסופר על ״גלגמש״ המצליח לקבל רשות מהאלים ולהחזיר את חברו ״אנכידו״ לחיים לזמן מוגבל מאוד. ״אנכידו״ שעלה מהמתים סיפר ״לגלגמש״ מה עליו לעשות כדי שהחיים הבאים (המוות) יהיו טובים יותר. חלק מדבריו התייחסו למספר הילדים/בנים שהבאת לעולם; ככל שהבאת יותר ילדים כך יוטב לך בחיים שלאחר המוות. מה הקשר אם כך לחיים שלנו שלאחר המוות ולמספר הילדים שלנו? אחד הפירושים של המילה 'ילד' מוכר לנו היטב - צאצא, אך האם האפוס ניסה לעודד ילודה ולא יותר? הפירוש המוכר פחות הוא הילד הפנימי - גוף אסטרלי. יצירת חיים חיצוניים - צאצאים, ויצירת חיים פנימיים - גוף אסטרלי, קשורים לאותה אנרגיה (אנרגיה מינית), בעזרתה יכול האדם להוליד ילדים או ליצור גוף אסטרלי. ככל שיצליח האדם ליצור גופים גבוהים יותר כך יוטב לו בעולם שלאחר המוות.

״וגר זאב עם-כבש, ונמר עם גדי ירבץ; ועגל וכפיר ומריא יחדו, ונער קטן נהג בם.״
ישעיהו פרק יא פסוק ו'

החיות מייצגות כאן את התפקודים. ליתר דיוק את ההרמוניה בין התפקודים; אף תפקוד לא טורף את האנרגיה של חברו, כך יכולים הם לעבוד בצורה הרמונית ויעילה. והנער הוא אותה דמות המופיעה בקלף השמש, אותו ילד פנימי, אשר שולט כעת בתפקודים.

כבר דיברתי על כך, שארבעת התפקודים פועלים בצורה לא מאוזנת, השוטה בתחילת דרכו נושא אותם בילקוטו ולא יודע עליהם מאומה. הקוסם הוא זה שמציג לשוטה את הידע הקשור בתפקודים, הוא מדגים ומסביר לו על כל תפקוד. על השוטה להתחיל לאזן את התפקודים, ולמנוע מהם לגנוב אנרגיה זה מזה, והחשוב ביותר להפסיק את גזלתה של האנרגיה המינית: ניתן לזהות אנרגיה זו לפי שלהוב מיוחד, להט שלא מתאים לסיטואציה.

התפקוד השכלי בהשתמשו באנרגיה מינית, לא מסתפק רק בתחומים המעניינים אותו, הוא יוצר תאוריות חדשניות וסובייקטיביות, כותב אנציקלופדיות שלמות, מבקר, נלחם ומתווכח.

התפקוד הרגשי מטיף לאמונה עיוורת, מזהיר מפני החטא או מחולל מהפכות, יוצא למלחמות קודש, הורג, משמיד ועוד…

התפקוד התנועתי מתאמץ להשיג שיאים הקשורים בתנועה. הוא מעסיק את עצמו בספורט, טיפוס על הרים, היום ניתן לראות זאת היטב בכל מה שקשור בספורט האקסטרים.

התפקוד האינסטינקטיבי שוקע בצורה קיצונית בכל הקשור בבריאות ומחלות, או בממון ונוחות פיזית. לפעמים מדובר בכפייתיות למזון ולמין.

כלומר, אותה אנרגיה עדינה המיועדת ליצירת חיים; חיים חיצוניים - ילדים, חיים פנימיים גוף אסטרלי, נגזלת ומבוזבזת על ידי תפקודים אחרים על עבודה חסרת ערך.

אם מצליח השוטה לאזן את תפקודיו ולמנוע את השימוש הלא נכון באנרגיה מינית, רק אז יוכל הוא להיוולד מחדש, או להוליד את ״הילד הפנימי״.
 
למעלה