אירוח בנושא קריאת ה-אס-או-אס

sagie.m

New member
שלום לך

אני מזכיר שהמטרה היא בעיקר ללמוד כיצד לבצע פריסה, אבל בגדול עשרה מטבעות מסמן רוח חיובית בנוגע לשאלה. והוא קלף הכיוון, הקלף העיקרי. הוא עוסק בשלמות כלכלית בקריירה בהגשמה אישית ובשמחה, ונראה שזה מה שאת רוצה לעצמך כרגע, ובצדק. הקלפים הצדדיים נותנים רקע: קושי ואכזבה מחד, כפי שניכר בשלוש חרבות, וקלף הכובן מאידך קלף מעניין מאוד, שמרמז לנו שזה הזמן ללכת לייעוץ, ללכת ליועץ קריירה או לכל איש מקצוע שיכול לכוון אותך נכונה לגבי שינוי קריירה או שינוי של מקום העבודה. המסר העיקרי הוא לכי למקום מתגמל כלכלית שיש בו גם אווירה של שפע ונועם. כאן את יכולה להתרשם מכלל הפירושים. http://www.sagie.org/tarotind
&nbsp
 

sagie.m

New member
שלום- רקע בבקשה

כדאי מאוד לתת ראשית רקע על המצב הנוכחי
 

sagie.m

New member
מקרה של קלפים תומכים בקלף תשובה "שלילי"

היי נינה,
לפני הכול - אני ממליץ לך לקרוא את מה שכתבתי לרחלי (חלק שני - הקלף המרכזי (התשובה) והקלפים האחרים (תומך וחוסם).
ולתשובתך,
קלף תשובה מסוג "שלילי", נקרא קלף מסר והוא מראה לנו לרוב שאנו מתנהלים לא נכון. קלף מסוג זה מצביע על קושי לקדם את השאלה וסוג הקלף יספר לנו מה טיב הבעיה.
כאשר יש קלף מסר ולצידיו קלפים תומכים זה אומר שיש לשואלת פוטנציאל טוב לקדם את נושא השאלה, אולם סביר להניח שהיא פועלת לא נכון.
לרוב אם נבין שהדרך שלנו לא נכונה, נחפש דרכים חלופיות, ונתקן את הפעולות שלנו – נוכל להצליח.
במילים אחרות המטרה היא להבין מה אנו עושים לא נכון – ואם אנו יודעים מה לא עובד – נוכל לתקן את זה.
 

sagie.m

New member
המגדל מספר שצריך להיזהר וגם שצריך לחזק את הבסיס

באופן עקרוני את צודקת.
ויש לי שתי תוספות:
ראשית המגדל מספר שצריך לחזק את הבסיס. זה יכול להיות קורות החיים שצריכים שיפוץ, לשפר את כישורי השיחה בראיון העבודה וכדומה.
ייתכן שגם אין מספיק רקע ושצריך לעשות קורס או השלמה כדי להיות מוכנים לראיונות.

הדבר השני הוא שצריך לא לרוץ קדימה: לקרוא היטב את החוזה, לבדוק את התנאים ובמיוחד להיזהר מהבטחות שבעל-פה. קלף הכוכב יכול להצביע על נטייה להיות במקום טיפה תמים ולכן צריך להדגיש נקודה זו.
 
אירוח בנושא קריאת ה-אס-או-אס


אין קריאות קטנות - יש קוראים קטנים: קריאת ה-אס-או-אס

ביום שלישי, 09/01, בשעה 18:00, יתארח בפורום שגיא מנדלבוים, מורה לטארוט ולחלומות ככלי לצמיחה אישית ומודעות עצמית

על האירוח

שלום לכולם, נושא האירוח הוא קריאת ה-sos, במהלכו תוכלו לשאול שאלות על הקריאה, לנסות אותה ולהציג קריאות כדי שאעזור לפענח.
קריאת ה-אס.או.אס עוסקת בשאלות של "כן" ו"לא" ובשל כך היא מאוד קלה וברורה. זו קריאה קטנה והיא מורכבת רק משלושה קלפים, אך אל תטעו, היא יכולה להכיל בתוכה מענה לכל שאלה שנרצה לשאול.
את מי שרוצה לקרוא על הקריאה לפני האירוח ולהבין כיצד לעשות אותה אני מזמין לקישור הבא: http://www.sagie.org/a-frstep.html#03
בקישור תמצאו הסבר על הקריאה, ועל הדרך בה עושים אותה.
שם מחכים לכם דוגמאות, גם של קריאות לדוגמה וגם של סוגי השאלות שניתן ומומלץ לשאול בקריאה זו. בנוסף מחכה שם קורס (וידאו) מתנה בו אני מלמד כיצד לעשות את הקריאה.


על המתארח

נעים מאד, אני שגיא מנדלבוים, מורה לטארוט ולחלומות, מנחה קורסים בנושאי טארוט וחלומות כבר 23 שנים.
כשאני מלמד קלפי טארוט אני שם דגש בעיקר על החלק הטיפולי. התשובה "כן, יהיה קידום בעוד חצי שנה", למשל, לא מקדמת את השואל, כיוון שכל עוד הוא אינו מזהה את הגורמים המעכבים אותו בחייו, כל עוד הוא לא יודע כיצד לפעול כדי לעזור לעצמו, התוצאה לא תגיע. מטרתו של הקורא בקלפים, היא לעזור לשואל לשאול את השאלות הנכונות ולהבין מהו המכשול האמיתי הקיים בחייו.
אני מאמין כי הגורל איננו קבוע מראש ושבחירת האדם היא חופשית ולכן תפקידם העיקרי של הקלפים הוא להעלות מידע מהלא מודע, אל המודע. כמו כן הטכניקה בעיני איננה העיקר.
בשיעורים אני משלב את הידע הקושר את חבילת הקלפים ככלי הנועד לעזור לנו להתפתח, לצד סיפורים מן המיתולוגיה היוונית אשר מצליחים להעביר באופן החזק ביותר, לדעתי, את משמעות הקלפים. בעזרת מסרים וסיפורים אלה ומשמעותם ניתן להרגיש מה באמת קורה בחייו של השואל הפונה לייעוץ בקלפי הטארוט ולקבל כמובן מימד נוסף לגביו.

כתבו לשגיא על גבי שרשור זה כבר מעכשיו!
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
שגיא היקר, תודה

שאתה מסכים להתארח כאן ולחלוק עימנו מהבקיאות המקצועית שלך.

רחל
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
שאלותיי:

שגיא יקר,

איך ניתן להגדיר קלף חוסם/תומך בפרישת SOS?

איך ניתן לגבש תשובה לשאלה מהפרישה בכללותה?

תודה

רחל
 

sagie.m

New member
התשובות יגיעו.. לא לדאוג...

היי רחלי,
תודה על השאלות. מחר בשעה 18:00 - אענה לך

 

sagie.m

New member
את התשובה אחלק לכמה חלקים כדי שהיא תהיה קלה לקריאה..

 

sagie.m

New member
חלק ראשון – הסבר על הקריאה:

קריאת ה-אס.או.אס היא הקריאה הראשונה שלמדתי. את הקריאה הזו לימדה אותי המורה שלי, לורן, כך שיש לה ערך סנטימנטאלי עבורי. הקריאה פשוטה ועוסקת בשאלות של "כן" ו"לא" ובשל כך היא מאוד קלה וברורה.
זו קריאה קטנה ופשוטה והיא מורכבת רק משלושה קלפים, אך אל תטעו, היא יכולה להכיל בתוכה מענה לכל שאלה שנרצה לשאול.
את השלב הראשון אנחנו כבר מכירים: צריך לבחור מקום שקט, בו לא יפריעו לנו ולהגדיר נכון את השאלה. עלינו לחשוב היטב מה אנו רוצים לשאול ולנסח את השאלה בצורה של "כן" או "לא" בלבד. זכרו את דברי איינשטיין: הגדרת הבעיה חשובה יותר מהפתרון.

"הוראות ההפעלה"
בשלב השני אנו נערבב את הקלפים כפי שלמדנו, ובמשך כל הערבוב נחשוב על השאלה. לאחר סיום ערבוב הקלפים אנו מוסרים את החפיסה לשואל ביד שמאל, וכשהוא מסיים לערבב אותם הוא מחזיר לנו אותה ביד שמאל שלו. כשהקלפים חוזרים לידינו, אנחנו רק מסדרים אותם כדי לסיים את הטקס ערבוב קלפים. עכשיו מתחילה הקריאה עצמה:

לאחר שסיימנו את תהליך הערבוב, אנו מעבירים את ערימת הקלפים הסדורה בחזרה לשואל ומבקשים ממנו לחצות אותה לשני חלקים ולהניח את החלק התחתון על העליון (כשגב הקלפים מופנה אלינו ופניהם אל השולחן). כעת יש להוציא שלושה קלפים מלמעלה ולפרוס אותם מימין לשמאל על משטח הקריאה שלנו, והנה הקריאה מוכנה.

איך מפרשים
הקלף האמצעי הוא קלף המייצג את התשובה או את הכיוון אליו הולך השואל. שני הקלפים האחרים מסמלים את הגורמים התומכים בשואל או לחילופין חוסמים אותו בדרכו אל הפתרון. ההחלטה האם מדובר בקלף תומך או חוסם תלויה באופי הקלף.

הקלף האמצעי
הקלף האמצעי הוא הקלף המרכזי של קריאה זו. הוא הקלף החשוב, "חורץ הגורלות", זה שקובע אם התשובה היא "כן" או "לא".
עם זאת, לרוב לא נקבל קלפים שמשמעותם חיובית או שלילית באופן מוחלט, אלא קלפים הנקראים קלפי מסר. לכן במקרים אלו לקלף האמצעי יש משמעות נוספת, רחבה ועמוקה יותר הדומה למשמעות הקלף הראשון בקריאה הקלטית: הוא מייצג את המסר שהשואל צריך להפנים כדי לקדם את נושא השאלה ואת הדרך בה עליו לפעול כדי שיוכל להשיג את המטרה שלו.

חשוב מאד!
אל תרוצו קדימה אל הקלפים שבצדי הקלף המרכזי לפני שהבנתם את משמעותו.
חשוב יותר להבין מהו המסר של הקלף המרכזי לפני שממשיכים.
ישנם שני ניסוחים שעליהם אני ממליץ לתלמידים שלי לגבי הקלף שהתקבל:

- אם הקלף ברור וחיובי אני ממליץ להתחיל את המשפט כך:
"בתקופה הזו (כפי שהוגדרה בשאלה) אתה אמור להגיע ל../ אתה אמור ללכת לכיוון ..."

- אם הקלף האמצעי הוא קלף של מסר (לא בעל תשובה ברורה "כן" או "לא") אני ממליץ על הניסוח הבא:"כדי לקדם את נושא השאלה, בתקופה (שהוגדרה) אתה צריך להבין ש.."

מדוע לא שמים את הקלף החשוב ראשון?
התשובה היא שכך אנו גם מדברים. כשיוסי אומר לדנה: "אני אוהב אותך", אמנם המילה הראשונה מייצגת את יוסי והמילה האחרונה מייצגת את דנה, אבל למי אכפת? המוח שלנו שולף קודם כל את המילה "אוהב". המילה החשובה נמצאת במרכז המשפט, כך גם בקריאה הזו.

שני הקלפים האחרים
לשני הקלפים האחרים יש שני תפקידים:
התפקיד הראשון הוא להראות לנו את רמת הקושי איתה השואל מתמודד.

רוני, למשל, שאלה האם הפעולות שהיא עושה בתחום הזוגיות יובילו למציאת בן זוג, וקיבלה את אס המטות כקלף מרכזי. הקלף מאשר שהיא מתקדמת בכיוון נפלא, ושהיא עתידה למצוא בן זוג.

אם הקלפים שלצד הקלף יהיו: עשרה מטבעות ושלושה גביעים למשל, משמעות הדבר היא שהדרך שלה למציאת בן הזוג נעימה וזורמת. סביר להניח שיש לה הרבה מחזרים והזדמנויות, והיא אמורה ליישם את התוכנית שלה בקלות.

אבל אם הקלפים הצדדיים יהיו: חמישה מטבעות ושלוש חרבות למשל, משמעות הדבר היא שהדרך שלה למציאת בן זוג קשה מאוד. גם במקרה זה סביר להניח שיש לה הזדמנויות להיכרויות, אך היא מתקשה לראותן ולממשן.
התפקיד של הקלפים הצדדיים הוא לחשוף את הגורמים התומכים והחוסמים בדרכו של השואל. איך יודעים אם קלף הוא תומך או חוסם?
קלפים "חיוביים" במהותם יהיו תומכים, וקלפים "שליליים" יהיו החוסמים.

בקריאה יכולים להיות שני קלפים חוסמים ושני קלפים תומכים. הכול תלוי קלף ושאלה.
כמו כן, ישנם קלפים שיכולים להיות תומכים בשאלה אחת וחוסמים בשאלה אחרת.
קלף מלך המטבעות (מזל גדי) לדוגמא, עשוי להיות קלף תומך בשאלה בנושא קריירה, אבל לתפקד כקלף חוסם בשאלה העוסקת בזוגיות.

עכשיו נותר לנו רק לבדוק האם הקלף המרכזי חזק דיו ביחס לקלפים שלצידו, והאם הוא מסוגל להתממש ולצאת לפועל, או שמא יש עומס רב מדי של התנגדויות מתוקף הקלפים הנוספים. עלינו לבחון האם קיימת התנגדות; מאיזה סוג היא ומה עוצמתה, וכן האם קיימים גורמים מסייעים; מאיזה סוג ומה עוצמתם.
אני יודע שאין זה פשוט לבחון את מהות הקלפים באופן זה, ולכן אני מתארח כאן בפורום - כדי לבאר את הסוגיה
 

sagie.m

New member
חלק שני - הקלף המרכזי (התשובה) והקלפים האחרים (תומך וחוסם)

לפני שאנו ניגשים לפירוש הקריאה, עלינו לזהות תחילה איזה סוג של קריאה זו: קריאה של מסר או קריאה של כיוון.
בכל קריאת קלפים יש קלף מרכזי שעליו מתבססת התשובה ובקריאת ה-אס.או.אס, זהו הקלף הממוקם באמצע.

רבים קוראים לקלף זה קלף התשובה, אך יש לזכור שברוב המקרים לא נגלה תשובה של "כן" או "לא", כי אם מסר. חשוב להבין שהתפקיד הראשוני של קלף התשובה הוא לאפיין את סוג הקריאה העומדת מולנו, וישנם שני סוגים אפשריים של תשובה: תשובה מסוג של כיוון ותשובה מסוג של מסר. ההבדל בין הסוגים הללו עצום, והיכולת להבדיל ביניהם ולנתח אותם נכונה את הקריאות, תהפוך אותנו לקוראים מצוינים בקלפים.

ההבדל בין קריאת כיוון לקריאת מסר תלויה בסוג הקלף ובאופיו

קלפים מסוג "כיוון" הם קלפים חיוביים מוחלטים (10 מטבעות, אס מטות, וכדומה). הכלל הוא פשוט: אם התשובה אינה "כן", אז הקלף שייך לקבוצה השנייה – קבוצת המסר. גם קלפים שליליים שייכים לקבוצת המסר.
רשימת קלפי הכיוון (לפי סדר כרונולוגי):
אס המטות, אס המטבעות, אס הגביעים, אס החרבות, שלושה מטות, שלושה מטבעות, שלושה גביעים, ארבעה מטות, שישה מטות, שישה מטבעות, שבע חרבות, שמונה מטות, שמונה מטבעות, תשעה מטבעות, תשעה גביעים, עשרה מטבעות ועשרה גביעים.

קלפים מסוג "מסר" הם כל הקלפים האחרים. קבוצה זו מהווה את רוב חפיסת הקלפים.
כדי להגיע אל מחוז חפצנו ולקבל את התשובה "כן", עלינו לשנות גישה ולבחור שביל אחר לצעוד בו. קלפי המסר מעודדים אותנו לעשות מאמץ כדי לקבל את מבוקשנו.
כאן נכנס התפקיד שלנו ושל קריאת הקלפים: לאפשר לשואל להבין מה עליו להבין ומה עליו לעשות כדי שה"מסר" יהפוך ל"כן".

כשאני מלמד ומתרגל עיקרון זה בשיעורים שלי, תמיד עולה שאלה חשובה שאני רוצה לחלוק כאן: "מדוע גם הקלפים ה"שליליים" הם קלפי מסר"?
כדי להבין את התשובה אנו צריכים לזכור שהקלפים החוסמים מתחלקים לשתי קבוצות:
הקבוצה הראשונה מראה שהשואל עומד לטעות ולהיכשל: הגישה שלו שגויה, ההתנהלות שלו לא תואמת את צורכי המצב, ואם הוא ימשיך בדרכו הוא ייכשל. קלפים אלו הם קלפי מסר, מכיוון שהדברים ניתנים לשינוי. אם השואל יבין היכן הוא שוגה הוא עדיין יכול לשנות.

הקבוצה השנייה מראה כי השואל כבר עשה את הטעות, ואין דרך לתקן את המצב. במקרה זה המסר לשואל הוא לוותר, והקריאה למעשה מנסה לעזור לו לעבור הלאה.
כעת, ננסה להבין איזו תשובה עלינו לתת כאשר אנו מקבלים קלף של כיוון או של מסר בקריאה.


קלף מסוג "כיוון" (קלף מרכזי מסוג של "כן")

הקלף המרכזי
קריאה המאופיינת על-ידי קלף מרכזי מסוג קלף כיוון, היא קריאה פשוטה, שמטרתה לעודד את השואל. היא מראה לו שהוא בכיוון הנכון, שהוא מתנהל נכון כרגע, ושהוא אמור, ואני מדגיש שוב, רק אמור, להגיע למקום הנכון.
התפקיד שלנו הוא להראות לשואל מדוע צעדיו יעילים ולהבהיר לו שאם הוא ימשיך כך, הכול יהיה בסדר.

הקלפים התומכים והחוסמים
כל הקלפים במיקומים האחרים מייצגים את האלמנטים השונים שקיימים בשואל או בחייו, הן את אלו שעוזרים לו בדרך למטרה, והן את אלו שמכשילים אותו. כאן נראה מהן הנקודות החזקות שלו, אילו משאבים יש לו, מהן החולשות שלו ומיהם "השדים" המפריעים לו לנהל את חייו.
בשלב הבא אנו מבצעים שקלול על מנת לבדוק האם השואל אכן יגיע אל המטרה שלו:
ראשית, נראה האם המכשולים גוברים על הגורמים התומכים.
שנית, נתבונן על הקלפים החוסמים:
אם הקלפים החוסמים מאתגרים, סביר להניח שהשואל יתקשה להגיע למקום אליו הקלף הראשון מכוון אותו. אין זה אומר שהמצב אבוד, הרי העתיד לא נקבע מראש, אך כנראה שהגורמים החוסמים בחיי השואל חזקים כרגע מהגורמים התומכים, ועלינו לוודא שהשואל מודע לכל הקשיים, המחסומים והמכשולים הקיימים בדרכו. תפקידנו להזהיר את השואל שאם הוא לא ייקח אותם בחשבון, ויתגבר עליהם, הוא עתיד להיכשל.


קריאה מסוג "מסר" (קלף מרכזי מסוג "מסר")

הקלף המרכזי
כאשר יוצא קלף מסר, וזה קורה באופן תדיר, עלינו לבדוק מה שהשואל צריך לתקן.
נכון, השואל רוצה לדעת אם תהיה לו זוגיות, אך הקלפים לעתים "מסרבים לשתף פעולה" ו"מתעקשים" להסביר לו מה עליו לעשות כדי לקדם את נושא השאלה.
אם יופיע קלף שני גביעים בפרישה שביצענו עבור שואלת, לדוגמא, אנו יכולים להגיד לה, שהקלפים לא רוצים להגיד לה מה צפוי לה. הם מורים לה להתמקד במה שהיא צריכה לעשות כדי להגשים את החזון שלה. במקרה של שני גביעים, המסר הוא ליזום ולהראות ליקום באופן פעיל שהיא רוצה זוגיות.

הקלפים התומכים והחוסמים
שאר הקלפים מראים לנו מה עוזר לשואל להבין את המסר ולפעול ומה מפריע לו.
כשקלף חמישה גביעים נמצא ליד הקלף שני הגביעים, הוא יראה שהשואלת מיואשת ופסימית, ולכן היא איננה מראה ליקום ולעצמה שהיא רוצה זוגיות.
היא לא נרשמת לאתרי היכרויות ולא יוצאת מספיק למועדונים, מפני שהיא חושבת שזה לא יעזור. גם כשהיא עושה דבר מה, היא לא משדרת עניין. גם כאן, כמו במקרה של קלף הכיוון,.
קלפים שבצדדים מראים לנו את הקשיים ואת המשאבים העומדים לרשות השואלת. כשהיחס הוא לטובת הגורמים התומכים, משמעות הדבר היא שהשואלת בשלה, מבינה את המסר ויכולה לפעול ולקדם את נושא השאלה היטב ובמהירות.
 

sagie.m

New member
חלק שלישי - שלוש דוגמאות

דוגמא ראשונה
האם יחסי העבודה ביני לבין אורלי ישתפרו?

רקע
קרן בת 30, טרודה לגבי הקשר שלה עם חברתה לעבודה: "מחוץ לעבודה אני מחבבת את אורלי, ואנו אפילו חברות שיוצאות ומבלות, אבל כעובדת היא בלתי נסבלת, והעבודה שלה היא ממש אסון. בפועל אני לא יכולה לסמוך עליה, ומכיוון ששתינו שותפות לאותה האחריות לרוב אני עושה את העבודה שלה".

הקלפים שיצאו:
ארבעה מטבעות – שש חרבות – שני מטבעות

התשובה
המסר העיקרי נמצא בקלף האמצעי, שהוא הקלף שש חרבות. קלף זה מדבר על החופשה שקרן לקחה לעצמה מפתרון הבעיה, ומראה שיש לה נטייה לחכות שהמצב ייפתר מעצמו. אולם הקלף מראה שבסופו של דבר המצב בעבודה לא ישתפר. קרן חייבת לדעת כיצד לדרוש מחברתה את מה שמצופה ממנה – השינוי לא יקרה מעצמו.
באופן כללי, הקלפים שלצד הקלף המרכזי לא חייבים להתחלק ל"בעד ונגד" באופן מוצהר. ייתכן מצב שבו יהיו גם שני קלפי "בעד", קלפים תומכים, או לחילופין, שני קלפי "נגד" שחוסמים.

אני הייתי מתייחס לקלף ארבעה מטבעות כאל קלף חוסם. הקלף מייצג היצמדות לקיים מתוך תחושת איום. לדעתי הקלף רומז לקרן להפסיק להיצמד למה שהיא מכירה ולהתחיל להשתחרר ולחשוב על דרכי פעולה חדשות. נראה שהיא מרגישה מאוימת, והיא פשוט פוחדת להגיב כפי שהיא רוצה. אולי היא חוששת לפגוע באורלי או לצאת "הרעה" בסיפור הזה.
קלף שני מטבעות מייצג מצב של חזרה מיום עבודה מהנה. כאן יש לקרן הזדמנות לעשות את הדבר הנכון עבורה, אלא שהיא צריכה להיות קשובה לעצמה ולא להתחמק. בתוך תוכה היא יודעת מה עליה צריכה לעשות והיא פשוט נמנעת מכך. זהו קלף תומך בדרך כלל,
אבל אם קרן לא תאזור די אומץ, תישיר מבט פנימה ותפעל לפי צו לבה,
הוא יהיה קלף חוסם.
לסיכום, המסר הוא שאסור לקרן להשאיר את זה "באוויר". עליה לעבור לשלב הבא של התקשורת וליישב את הקושי.


דוגמא שנייה
האם הקשר הזוגי ביני ובין עוז יתקדם לחתונה.

רקע
לאיילת, בת 32 יש שאלה לגבי בן הזוג שלה: "עוז ואני יוצאים כבר שנתיים וטוב לנו, אך נראה שהקשר לא מתקדם ואני לא מבינה מדוע כל השיחות על מיסוד הקשר לא מניבות תוצאות. אני רוצה לדעת אם יש כאן פוטנציאל לחתונה או שאני מבזבזת את הזמן שלי."

הקלפים שיצאו
תשעה גביעים – הקיסר – המיזוג

התשובה
קלף התשובה הנו קלף הקיסר, המייצג את הכיוון אליו איילת הולכת וכן את המקום שבו היא נמצאת. הקלף מראה כי הזוגיות שלה אכן אמורה להתקדם למיסוד הקשר, כי הקיסר הרי קשור במיסוד ויציבות, אך כל זה יקרה בתנאי שהיא תלמד לשלוט בעולם החומר.
בתחום הזוגיות, קלף הקיסר מייצג צורך בשיפור ההבעה ובביטוי הרגשות. הקלף מראה כי יש לאיילת נטייה להיות בשליטה ולברוח למקום שמנהל את הצד השני; היא חייבת ללמוד להביע את עצמה וליצור איזון בין הרגשות שלה לבין היכולת שלה לבטא אותם.

קלף הקיסר יכול גם לייצג את ראש המשפחה (רעיון שמתחזק לנוכח הקלף 9 גביעים), לפיכך נראה שיש כאן צורך להבין את ההיררכיה במשפחה של עוז ולקבל את העובדה שהדעה של משפחתו ושל הוריו חשובה לו.
קלף תשעה גביעים הוא אמנם קלף חיובי הנוגע לאושר ולשגשוג, אך הוא גם קשור לארכיטיפ העוסק בקושי להשתחרר מהאם. לפי הארכיטיפ ייתכן שלעוז יש קושי לבחור בין אמו לבין איילת, והוא שרוי בקונפליקט עמוק. בסופו של דבר כדי שהקשר יתקדם, עליו לבחור באיילת, אך זה עלול לקחת זמן, מכיוון שהוא חווה את הדילמה כבחירה של "שחור או לבן".

קלף המיזוג מראה כי איילת צריכה לגייס אמונה, וכי עליה להבין שבסוף הכול יסתדר, מכיוון שהכוח בידיה. הקלף קורא לה שלא לאבד אמונה, מכיוון שהאמונה היא המשאב החשוב ביותר שיש לה, ובזכותה היא גם תצליח לגשר על הפערים הקיימים.
אמנם איילת הייתה שמחה אם עוז היה זה שפועל ומגשר בינה לבין הוריו, אך קלף המיזוג מראה שהיא זו שצריכה ללמד אותו לעשות זאת, ולפי הקלף, היא גם מסוגלת לכך.


דוגמא שלישית
האם נכון לי לעזוב את מקום העבודה בחצי השנה הקרובה?

רקע
דנה, בת 40 מגיעה אלינו עם שאלה בנוגע לקריירה שלה: "אני עובדת בשנתיים האחרונות כיועצת השקעות בבנק, אבל לא טוב לי שם. אין לי אפשרות לקידום, העבודה לא מאתגרת ואני צריכה משהו מעניין יותר. אני שוקלת לעזוב את העבודה לטובת תחום אחר שאותו למדתי – פרסום, ואני רוצה לדעת אם זהו העיתוי הנכון.

הקלפים שיצאו
קלף הקוסם - תשעה מטות - מלך המטות

התשובה
הקלף תשעה מטות הוא קלף חיובי המראה שעזיבת העבודה היא הצעד הנכון, עם זאת הקלף מעיד על מכשולים שיצוצו לקראת הגשמת המטרה שלה. נראה שהשואלת תתקשה לעזוב את העבודה מיד, ועליה להחזיק מעמד.
כאשר מתבוננים בקלפים שלצדי הקלף המרכזי, אפשר לראות גורמי השפעה נוספים:
לפי קלף הקוסם, השואלת יודעת מה היא רוצה לעשות וגם איך לעשות את זה. בנוסף, לקלף מלך המטות זיקה חזקה לנושאים כמו התחלות חדשות ויזמות, ולכן עולות פה שתי סוגיות עיקריות:
סוגיה ראשונה שמתחזקת לנוכח קלף הקוסם היא רצונה של השואלת להיות עצמאית.
הסוגיה השנייה היא רצונה לבטא את עצמה בעבודה, להיות אקטיבית ולהרגיש את האש שמאפיינת את הקלף מלך המטות.
לסיכום נראה לי שהשואלת רוצה להיות עצמאית, לפתוח עסק משלה, או לפחות להפגין יותר עצמאות בעבודה. הקלפים ברקע מראים שיש לה סיבות טובות לרצות לעזוב, ונראה שהיא גם בנויה לכך מבחינה אישיותית.
למרות זאת, קלף תשעה מטות מראה לנו גם את הטבע של השואלת, והנטייה הטבעית שלה היא לנסות להחזיק מעמד עוד חצי שנה (למה חצי שנה אתם שואלים? כיוון שכך הגדרנו את השאלה). אולי היא רוצה לנהוג כך כדי לשפר עמדות לקראת העזיבה, אבל גם עקב היסוס ופחד מהמהירות של כל ההתרחשויות.
לכן לדעתי, בחצי השנה הזו היא אכן צריכה לחכות, אך בד בבד אסור לה לתת לפחדים שלה לעכב את תהליך ההתפתחות שלה. במידה שיהיו לה הזדמנויות – אל לה לפסול אותן בגלל פחדיה.

הסבר מעמיק נוסף בקורס וידאו (מתנה)
קריאת ה-sos יקרה לליבי ולכן הכנתי קורס וידאו מתנה מאד מושקע בו אני מסביר על הקריאה, מלמד כיצד שואלים את הקלפים, מציג הרבה דוגמאות מהשיעורים וגם מחלק ספרון אלקטרוני עם כל הפירושים.
מי שרוצה ללמוד כיצד עובדים עם הקריאה הזו – מוזמנת להצטרף ולקבל את הקורס במתנה.
קורס וידאו מתנה – המדריך לקריאה בקלפי טארוט (קריאת ה-sos)
 

רוני1955

Active member
אנשים באמת מאמינים בזה?

מצד שני, אם מאמינים בקיומו של אלוהים, אז אני לא מתפלא.
איך נאמר? איפה שנגמר השכל, מתחילה האמונה.
כל אלו שמנצלים מצוקות של אנשים לעשיית רווח, הם שרלטנים ונצלנים.
אבל, זו רק דעתי.
 

sagie.m

New member
אתה צודק - איפה שנגמר השכל מתחילה האמונה (למשל בזוגיות)

אתה צודק.
נתחיל בביטוי הראשון – "איפה שנגמר השכל מתחילה האמונה". בסך הכול זהו ביטוי נכון בתחומים רבים בחיים. למשל בזוגיות: בהחלט אין כאן עניין של שכל או לוגיקה: התאהבות מתחילה איפה שנגמר השכל.
וגם האמונה בבן הזוג היא לא עניין של שכל, אלא של אמונה. וגם כאן איפה שנגמר השכל מתחילה האמונה. סה"כ זה לא בדיוק נכון לבדוק בכל רגע נתון מה בן או בת הזוג עושים.
אז אתה צודק – זה אכן ביטוי מדוייק שקולע למצבים רבים בחיים בהם אין ל"שכל" חשיבות.

ואתה צודק לגבי העובדה שאלו המנצלים מצוקה של אנשים לעשיית רווח הם שרלטנים. ואכן לצערנו יש הרבה רופאים, מדענים, סוחרים, עורכי דין, פסיכולוגים, קבלנים, פוליטיקאים והרשימה של המקצועות בהם יש שרלטנים שמנצלים מצוקה של אנשים לא נגמרת.
ובמקרה יש כאלו גם בתחום הרוח שהם שרלטנים אבל בבקשה... זה שיש התנסות שלילית אחת עם איש מקצוע – זה לא אומר שכולם כאלו.
רוב המייעצים שאני מכיר מציעים שירותי ייעוץ והכוונה ומספקים עזרה אמיתית. מי שמגיע אליהם יודע שהם משתמשים בכלים מעולם הרוח, הם לא מציעים פתרונות קסומים ולא מספרים מה יקרה בעתיד. הם מציעים שיחה ומשתמשים בקלפים כדי לעזור לשואל להבין את המצב בו הוא נמצא.
 

monik21

New member
אהבתי את התשובה שלך!!חבל שפיספסתי מקווה שתבוא שוב להתארח


 
למעלה