הנושא לדיון היום:

רחליקה האחת

Member
מנהל
natali , יקרה, מעניין ותודה


 

רחליקה האחת

Member
מנהל
הנושא לדיון היום:

סוף הוא תמיד התחלה.

כידוע בחג הסוכות מסיימים את קריאת התורה ומתחילים מבראשית.

איך לדעתכם מעגל שכזה בא לידי ביטוי בקלפי הטארוט?

אילו קלפים מבטאים סוף שהוא התחלה?


ושמחת בחגך והיית אך שמח

רחל
 

kikona126

New member
העלתי את הנושא הזה

בראש השנה:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/121/181318822/המומחים/טארוט
&nbsp
אני עדיין חושבת שמדובר בקלפים העולם והשוטה.
הבעיה היא שהקלפים הם משהו קבוע, ולפי הקלפים השוטה תמיד ניראה אותו הדבר. בעצם בכל פעם שאנחנו סוגרים מעגל ופותחים חדש הציפיה שלנו או יותר נכון מה שצריך לקרות בפועל הוא שהשוטה יראה קצת אחרת, שיראו עליו את הלמידה...
&nbsp
אני חושבת שהציור שציירתי יכול להדגים את זה... הוא עדיין קלף השוטה אבל הוא קצת שונה מהמקורי (טוב הרבה שונה, יותר מידי טעויות שניסיתי לתקן בו...)
מי שיש לו ילדים, אתם יכולים לחפש את הקלף המקורי ולהדפיס לילד את שלי ואת המקורי ולבקש ממנו למצוא את ההבדלים... יש שם מעל 20 לדעתי...

 

רחליקה האחת

Member
מנהל
kikona126 יקרה, מתנצלת!

אכן, העלית את הנושא ואפילו הגבתי לך שם.

ציורים מקסימים!!! בן פורת יוסף.


מועדים לשמחה,

רחל
 

kikona126

New member
מה זה

בן פורת יוסף, ולמה כולם אומרים את זה?
&nbsp
סליחה על הבורות, אבל בחיים לא שמעתי את זה בקרב חברים או משפחה...
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
kikona126 נשמה טהורה,

בן פורת יוסף = בלי עין הרע


והנה גם ציטוט מגוגל:
הביטוי בן פורת יוסף לקוח מתוך ברכתו של יעקב אבינו לבניו.
לפני מותו, מברך יעקב את יוסף ואומר: "בֵּן פֹּרָת יוֹסֵף, בֵּן פֹּרָת עֲלֵי-עָיִן; בָּנוֹת, צָעֲדָה עֲלֵי-שׁוּר" (בראשית מט כב).
לשון הברכה היא לשון תנ"כית עתיקה והיא אינה פשוטה להבנה.
הנה ההסבר המשוער:
פורת - מהשורש פר"י (פריון, פרו ורבו).
לפי הפרשנות המקובלת, בן פורת פירושו בן לעץ פורה. כלומר כנראה ענף פורה.
עין - מעיין. הדימוי מזכיר את הפסוק: כְּעֵץ, שָׁתוּל עַל-פַּלְגֵי-מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ, יִתֵּן בְּעִתּוֹ (תהילים א ג)
שור - חומה, קיר.
בנות צעדה עלי שור - הכוונה כנראה לענפי העץ הצומחים ומשתרגים על החומה.
כלומר, ככל הנראה זו היא מין ברכת פריון עתיקה.
הביטוי "בן פורת יוסף" משמש היום בחוגים מסויימים כסגולה נגד עין רעה, והוא נאמר לעיתים במקום להזכיר את שמו של אדם שרוצים לשבח, כדי להגן עליו מפני "עין הרע".
במסורת ישראל, יוסף הצדיק נחשב מוגן מפני עינם הרעה (קנאתם) של הבריות. לכן נהוג להזכיר את הברכה שקיבל מאביו כמגן מפני העין הרעה.
מקור השימוש הזה בברכה העתיקה כביטוי נגד עין הרע הוא בתלמוד. כזכור, יוסף נחשב כצדיק משום שעמד בפיתויה של אשת פוטיפר. התלמוד מתייחס לצדיקותו של יוסף בכמה מקומות ומקשר בין המילים "בן פורת עלי עין" לבין "עין רעה" שיוסף מוגן ממנה. הקישור הזה הוא כמובן משמעות דרשנית של המילה עין, ולא המשמעות המקורית.

https://www.safa-ivrit.org/expressions/benporat.php

ה' משמח אותך מעתה ועד עולם,

רחל
 

kikona126

New member
עדיין לא טהורה, רק נשמה


תודה על הקישור. מעניין, פתאום אני שומעת הרבה אנשים משתמשים בזה...
אני פחות מתחברת לכל מיני דברים הקשורים בעין הרע.
&nbsp
אבל אהבתי את הרעיון שזוהי ככל הניראה ברכת פוריות עתיקה.
&nbsp
ואם כבר דיברנו על זה, איזה קלף היית משייכת לזה?
 

Mist2

New member
לא כל מי שמתחיל את המסע, מסיים אותו

כך גם השוטה, יש לו את הפוטנצייל להשלים את המסע, אבל בדרך ישנן תחנות רבות היכולות להפוך לסוף המסע.
לכן להבנתי, ישנם קלפים רבים המדברים על הסוף.
 

kikona126

New member
נכון

ובגלל זה אני אומרת שבכל שנה בו אנחנו מתחילים שנה מבחינה מנטלית ורוחנית אנחנו בעצם מגיעים כל פעם עם קלף שוטה שצריך להראות קצת אחרת.
 

kikona126

New member
אם אני הייתי מציירת חבילת קלפים

הייתי מציירת יותר משוטה אחד, בדיוק כמו שיש יותר מג'וקר אחד בחבילת קלפים. כל אחד מהם יהיה קצת שונה וידגיש פן אחר... איזה פנים? לא יודעת צריכה עוד לחשוב על זה.
 
למעלה