לעתיד לבוא לא רע היצר הרע ישחט אלא גם כל מי שהצטרף למפלגה של

לעתיד לבוא לא רע היצר הרע ישחט אלא גם כל מי שהצטרף למפלגה של

בס"ד

קראו את דברי הגמרא הבאים ותראו עד כמה הם מתקשרים גם לימינו בצורה מדהימה: "אמר רבי יוחנן: אם ראית דור שצרות רבות באות עליו כנהר חכה לו, שנאמר (ישעיהו נט, יט): 'כִּי יָבוֹא כַנָּהָר צָר רוּחַ ד' נֹסְסָה בוֹ', וסמיך ליה (שם נט, כ): "וּבָא לְצִיּוֹן גּוֹאֵל וּלְשָׁבֵי פֶשַׁע בְּיַעֲקֹב נְאֻם ד". ואמר רבי יוחנן: אין בן דוד בא אלא בדור שכולו זכאי או כולו חייב. בדור שכולו זכאי דכתיב (ישעיהו ס, כא): 'עַמֵּךְ כֻּלָּם צַדִּיקִים לְעוֹלָם יִירְשׁוּ אָרֶץ נֵצֶר מטעו [מַטָּעַי] מַעֲשֵׂה יָדַי לְהִתְפָּאֵר'. בדור שכולו חייב דכתיב (ישעיהו נט, טז): 'וַיַּרְא כִּי אֵין אִישׁ וַיִּשְׁתּוֹמֵם כִּי אֵין מַפְגִּיעַ'" (סנהדרין צח.).

בתחילה דברי הגמ' היו תמוהים עבורי עד ששמעתי ביאור מבריק שעזר לי להבין את דברי חז"ל, שאין הכונה שכולם יהיו צדיקים בישראל ללא יוצא מן הכלל או רשעים באופן גורף ח"ו, שהרי אין זה מסתבר, אלא שיגיע היום בו כל אחד בישראל יהיה או צדיק גמור או רשע גמור ויהיה בירור חד בנושא הזה וגם מי שהיה בינוני עד אז יאלץ לבחור צד ומתוך כך גם דינו יוכרע בהתאם לבחירתו, ואז יעשו דין וחשבון לכל אדם לפי מעשיו, שנאמר: "ניכרין דברי אמת" (סוטה ט:).

ומדהים לראות כיצד הקב"ה דוחק כל אחד מיהודים לפינה בבחירות לכנסת שמתקיימות היום ומאלץ אותו לבחור צד, כשבצד אחד של הבוחרים במפלגות החרדיות ניצבים לא פחות מבורא עולם, התורה, השבת, הקדושה, האור, החיים, הטוב, האהבה והאחדות האלוקיים, ובצד השני של המפלגות ששונאות כל מה שמריח יהדות וקדושה ניצבים הסטרא אחרא, השטן, היצר הרע, הרוע, הרשע, שנאת חינם, פריצות, חילול שבת, ביזוי כבוד ד', ביזוי כבוד התורה ולומדיה וביזוי כל היסודות החשובים של היהדות.

כל יהודי צריך להבין שהבחירות בישראל לא דומות כלל לבחירות בכל מדינה אחרת מאחר וההשלכות של תוצאותיה הן הרבה יותר גורליות ומהותיות ממה שאנשים יכולים לדמיין לעצמם בחלומות הכי פרועים. מי שחושב ששונאי הדת הם אנשים בשר ודם טועה טעות מרה. הם לא פחות מהזרוע המבצעת של הסטרא אחרא והתגלמות כח השטנה בעולם, ואוי ואבוי למי שיעשה את טעות חייו ויבחר בהם ויעצים בכך את כח הרע והרשע בעולם, מאחר והוא חורץ את דינו כדינם. ונביא את דברי הגמרא שמבארים מה יהיה סופם: "לעתיד לבוא מביאו הקב"ה ליצר הרע ושוחטו בפני הצדיקים ובפני הרשעים. צדיקים נדמה להם כהר גבוה ורשעים נדמה להם כחוט השערה. הללו בוכין והללו בוכין. צדיקים בוכין ואומרים: היאך יכולנו לכבוש הר גבוה כזה. ורשעים בוכין ואומרים היאך לא יכולנו לכבוש את חוט השערה הזה. ואף הקב"ה תמה עמהם" (סוכה נב.). וצריך להבין שאותם שונאי דת הם כמו הראש של היצר הרע שעתיד הקב"ה לשחוט אלא שגם מי שבחר בהם ונתו להם כח ישחט עמם, מדין: "שלוחו של אדם כמותו".

מה לדעתכם ישאלו כל אדם שיתיצב לפני בית דין של מעלה? כמה כסף צברת? כמה מפורסם היית? כמה חזק היית? כמה בתים ומכוניות היו לך? לא ולא, אלא כמה תורה למדת? כמה מצוות קיימת? כמה יראת שמים היתה לך? כמה היית אדם טוב וישר כלפי ד' וכלפי הבריות? כמה ניסית להתקרב לבורא עולם ולעשות את רצונו בלבב שלם? ועד כמה היית יהודי כשר וצדיק? וחשוב לדעת שהבחירה בקלפי מהוה שיקוף כיצד האדם תופס את עצמו, כצדיק או רשע? כאדם שרוצה לחזק את היהדות והדת או להחלישם? ועד כמה הוא קרוב לבורא עולם, לתורה ולכל מה שבקדושה או רחוק מהם ח"ו, וגם על זה הוא יקבל שכר אינסופי שאין השכל האנושי מסוגל לתפוס או עונש נורא ואיום שיגרום לו להתחרט על כל אחד מההחלטות השגויות והמעשים הרעים שעשה נגד רצון ד' ומרד בו ביד גסה.
 
למעלה