***?,,,,

barbur

New member
וכי יש לך רוחניות גבוהה ונעלה מזו של תורתנו הקדושה?

 

בני33

New member
***רוחניות,,,?,,,,,

הכל בעיניי התבונן,,,ובתרבות שבה הוא,,,,,וכן,,,,,יש,,,,,,,
השאלה היא,,,,,אתה לבטח מכיר את השאלות הנלוות,,,,,,
 

barbur

New member
כשאתה מחפש את האמת...

בס"ד

...אחי היקר הדבר הטוב והחכם ביותר לעשות הוא למצוא ולהיצמד למקור ולא לחיקויים שמצויים בשפע לכל דבר. כולם מכירים את הכלל שמה שעולה בזול בסוף עולה הכי ביוקר. והדבר הכי בטוח בעולם זה שיש בורא לעולם ושהתורה היא מן השמים וכשאתה הולך בדרך המלך אתה מגיע לרמות הגבוהות והטהורות ביותר ולא רק ברוחניות אלא בכל תחומי החיים.

יש הרבה מושגים נשגבים ונעלים שהרבה טועים נתנו להם פירושיים אישיים שגויים המנותקים לחלוטין מהאמת האלוקית והגיעו לטעויות נוראיות כתוצאה מכך, כאשר גם למושג הנצחי "אהבה" ניתנו אינספור פירושים עצמאיים ומשובשים וכדי להמחיש לאיזה טעויות קשות ומרות אנשים יכולים להגיע בחייהם אם הם נשענים על תחושות פנימיות או דעות זרות שאינן מבוססות על דעת תורה מספיק לבדוק מה היחס של אחוז הגירושים בקרב עושי רצון ד' ששומרים תורה ומצוות לבין אלה ששאינם הולכים בדרך ד' ואינם עושים את רצונו וחושבים שהם חופשיים אך למעשה הם העבדים הגדולים שיש בעולם שהולכים בדרך ה"מה שבא לי ועושה לי הכי טוב כי אני מספיק חכם כדי שאף אחד לא יגיד לי איך לנהל את החיים שלי", והיצר הרע מתעתע בהם על ימין ועל שמאל ומרחיק אותם מחיי הנצח של העולם הבא. למה בעצם שאדם שאין לו אמונה בבורא עולם ויראת שמים לא יחשוב שכדי להצליח בחיים הוא צריך לשקר, לגנוב ולרמות בכל הזדמנות אפשרית בדרך לפסגה? ומכאן שברוחניות השיבושים אליהם ניתן להגיע הם הרבה יותר חמורים. מה לדעתך יקרה אם בחללית של נאסה ישימו דלק של קטנוע וינסו להשיט את הספינה הגדולה והמפוארת ביותר בעולם עם משוטים של סירת קיאקים? המזון הרוחני שהנשמה האינסופית שלנו זקוקה לו נמצא רק בתורה ובמצוות שאלוקים נתן לנו, וניתן להמשיל כל חלופה שקרית אחרת לאדם שאוכל אויר כשהוא בטוח שזה האוכל האיכותי ביותר שישביע אותו.

שיא הרוחניות שיש בעולם הזה היא כאין וכאפס לעומת הפרט הזניח ביותר בעולם הבא, שלחומריות אין בו כל קיום אלא רק לרוחניות. ומי שרוצה להגיע לדרגות הרוחניות הגבוהות ביותר גם בעולם הזה אין שום אפשרות וכתובת אחרת מאשר הקב"ה והתורה הקדושה ובפרט אם הוא זכה להשתייך לעם הנבחר. לנשמה שם אין גוף גמשי כמו פה ולכן המושגים של אכילה, שתיה ושינה לא קימים שם אלא רק מושגים רוחניים כמו תורה, מצוות, חכמה וקדושה, וזה כרטיס הכניסה האמיתי שלנו לשם.

הקב"ה קבע בבריאה שאדם שבקיא בתורה הקדושה יכול לשלוט בגרמי הטבע, וסיפורים אמיתיים על גדולי ישראל שאכן הצליחו לעשות זאת יש למכביר, ולא רק ממה שכתוב בתנ"ך אלא אף סיפורים מהדורות שלנו. לדוגמא על קצה המזלג לכל קדושי העליון ששמותיהם מופיעים בגמרא היתה יכולת להחיות מתים. פנחס בן יאיר חצה את נהר גינאי לשנים רק מכח התורה שהיתה לו כשהיה בדרך למצות פדיון שבויים. המהר"ל מפראג יצר גולם אדם כשהתעוררו עלילות דם שקריות על היהודים. ברכות של צדיקים אף בדורנו עוזרות לאנשים שהרופאים לא הותירו להם כל סיכוי לחיות להבריא באופן מלא ועל טבעי, וגם לזוגות נשואים שהרופאים אמרו להם חד משמעית שיצמחו להם שערות על הידיים לפני שהם יצליחו להוליד ילדים, ובניגוד לשכל ומעל הטבע הם הצליחו ללדת ילדים חכמים, טובים ובריאים, וזכיתי להכיר כמה אנשים יקרים כאלה. כאן בבני ברק כל אדם שתפגוש מגיע עם מחסן מלא בסיפורי ניסים שהתרחשו אצלו ואצל קרוביו ומכריו. הכל מכח התורה, יראת השמים ואותה מסירות הנפש בעבודת ד' למענה המון יהודים היו מוכנים למות במשך כל הדורות. מי שעומד כיום בראש ארגון "ערכים" הוא אדם שביום אחד במהלך חייו הוא הגיע לתובנה מהותית ששינתה את חייו שהוא הולך כעת לקנות עם כספו ומתוך רצון פרטי את אותו חזיר עליו מסר סבו את נשמתו לבורא כשסירב במסירות נפש לפקודת החייל הנאצי י"ש שפקד עליו לאכול אותו. האמת לפתע התנוצצה בנשמתו והיא גברה על היצר לאכול את הבשר הטמא הזה, וכיום הוא עומד בראש אחד הארגונים החשובים ביותר בעולם כולו שעוזרים ליהודים בכל העולם למצוא את המקור והשורשים שלהם ולהתחבר עם בורא עולם. אתה מבין איזה אבא יקר יש לנו בשמים שמליוני יהודים היו מוכנים לחיות ואף למות למענו לכבוד קידוש שמו? לא כמו אותם מוסלמים שעושים את זה מתוך תאות עריות פסולה רק כי הבטיחו להם 70 בתולות בשמים. אנחנו היהודים להבדיל עושים את זה כדי לעשות נחת רוח ליוצרנו, לעשות רצון בוראנו ולשמח את קוננו שיתגדל ויתקדש שמו לנצח נצחים ולעולמי עולמים בעה"י.

הרב אפרים שרבני מסר שיעור בנושא ואשמח שתקשיב לו:
https://www.youtube.com/watch?v=XWCy466ScrA

יש לא מעט רבנים כמו הרב יצחק פנגר שהתעסקו ברוחניות לפני שחזרו בתשובה ולאחר שהיו בהרבה מקומות ושמעו הרבה דעות הגיעו למסקנה חד משמעית אודות האמת שהיא אחת ויחידה שיש בורא לעולם ושהתורה היא מן השמים. כדי להיות אנשים רוחניים לא צריך לרעות בשדות זרים מתוך צורת חשיבה שגויה שהדשא של השכן ירוק יותר או ככל שזה יותר רחוק זה כנראה יותר זוהר ואמיתי או שרוב הסיכויים שהאמת נמצאת בנקודה הרחוקה ביותר בעולם. האמת נמצאת הכי קרוב שאתה רק יכול לדמיין. היא נמצאת בתוכך, כדכתיב: "וּמִבְּשָׂרִי אֶחֱזֶה אֱלוֹקה" (איוב יט, כו) שהרי אלוקים ברא את האדם בצלמו ובדמותו. בניגוד למה שהרבה חושבים.

ביהדות יש הכל, כשמה שמיחד אותה זה שהיא לא דוגלת בהתנזרות והתנתקות מוחלטת מהחומר כמו בתרבות המזרח או בקיצוניות ההפוכה של שעבוד מוחלט לחומריות ותאוות אסורות כמו בתרבות המערב אלא בקידוש החומר כשהיא יוצרת את האיזון המדויק ביותר שמתאים לנפש האדם. אין שם שום דבר אחר (אמיתי).

כשם שהורים טובים הם לא אלו שמתירים לילדיהם לעשות הכל ככל העולה על רוחם ללא מעצורים וגבולות מאחר והם מודעים לכל הסכנות הרוחניות והגשמיות שצריך להיזהר מהן, כך גם כשבורא עולם ציוה אותנו לעשות דברים מסוימות ולהימנע מדברים אחרים יכול כל אדם להיות בטוח שזה רק לטובתו, שהרי אם אפילו הצעצוע הזול ביותר שקונים בחנות של "הכל בשקל" מגיע עם הוראות הפעלה, לא יתכן שהיצירה המשוכללת והמפוארת ביותר בעולם כולו תגיע ללא הוראות כאלה ולכן בורא עולם העניק לנו את התורה הקדושה בזמן ובמקום המתאימים, כשהיא מהוה את הוראות היצרן של הבורא כלפי כל נבראיו ללא יוצא מן הכלל, שבניגוד לכל שאר הדתות השקריות לא נמצאה בה ולו טעות קטנה אחת על אף כל הנסיונות הכושלים של הכופרים למצוא בה סתירות, ומי שמנותר ממנה מנותק מהאמת והתכלית שלו ומטרות העל לשמן נשלחה נשמתו לעולם. מישהו היה מוכן לקנות מחשב גם אם יש בו את המפרט הטכני המתקדם ביותר בעולם אם אין לו כל מערכת הפעלה? ודאי שלא מאחר וזה החלק הפנימי והחשוב ביותר שמחבר בין כל הרכיבים ומפעיל את המחשב, וגך כם התורה והמצוות הם מערכת ההפעלה של כל יהודי ויהודיה, זה התוכן האמיתי והמהות היחידה שלנו ובלעדיהן אין ריקים וחסרים מאיתנו, כשאין לך מילוי טהור וקדוש ויותר מאשר התורה והמצוות הן לגוף והן לנשמה.

ולכן חשוב לזכור שהמילים הנרדפות לרוחניות הן השם יתברך, התורה הקדושה, יראת שמים, מצוות, יהדות, חכמה, ענוה, צניעות, קדושה, טהרה, שבת וכו'.

מאחל לך כל טוב אחי היקר ושנזכה כולנו למצוא את האמת ולדבוק בה בעה"י.
 
למעלה