למה הרבה אנשים (סטרייטים) שונאים דתיים?

di9010

New member
למה הרבה אנשים (סטרייטים) שונאים דתיים?

נתקלתי בהרה מאוד אנשים שיש להם מאוד אנטי-דתיים, הרבה פעמים הם יהיו גיי-פרנדלי, לאו דווקא מסיבות טהורות אלא רק מתוך שנאה לדתיים.
אז אוקיי, אני קוויר דתל"ש ויש לי טינה לדתיים כי הם לא מקבלים קווירים וגייז ויש לי כמובן רגשות עמוקים של אהבה וחיבור (תכ'לס זה אני, לו לא הייתי קוויר סביר שהייתי דתי-לייט)

אני גר במרכז ת"א, ואני לא מבין למה יש פה הרבה סטרייטים שלא סובלים דתיים לאומיים, והרבה מהם בכלל אנטי יהדות? מה המוטיבציה של סטרייטים לשנאה זו?
שואל ברצינות.. ודווקא על דתיים לאומיים ולא על חרדים...
 

פורטי40

New member
שכיחות הדת בחיי היום-יום

סגירת חנויות בשבת, העדר תחבורה ציבורית בשבת, סגירת רחובות בשבת, חנויות מזון בינאריות - (או כשר או טרף- לא יכול להיות גם וגם), צבא בעל גוון דתי, השפעה על שעון קיץ, שליטה בנישואין ובקבורה --- כל זה נקרא בפי החילונים "כפיה דתית". הם מרגישים שהם רוצים שתינתן להם הבחירה. חילונים רבים מרגישים שהדתיים הלאומיים, עם כל הופעתם הנחמדה והציונית, מהווים מכשול בדרך אל החופש.
עניין נוסף קשור ברצון חילוניים בשמאל להפסיק התנחלויות ולנסות להגיע להסכם כלשהו עם הערבים, תמורת שטחים. וזה רעיון שנדחה על הסף ע"י דתיים לאומיים. זאת יריבות פוליטית רעיונית על עתיד המדינה ובטחונה.
 

di9010

New member
ועדיין זה מוזר לי

בעיקרון אתה צודק, אבל עדיין זה מוזר לי מאיפה הלהיטות הזו לשנוא דתיים?

לדעתי, סיבה נוספת מלבד אלו שציינת, היא שהשנאה מגיעה מרצון חזק (כנראה לא מודע) להיות מחובר ליהדות ולתרבות, ובו זמנית לחיות חיים מודרניים.
כיום אופציה שכזו לא קיימת בישראל... (בחו"ל זה אכן קורה בקרב היהודים). כאילו יש 2 אופציות או שאתה יהודי ואז זה אומר שעליך לקבל את חוקי הכפייה שציינת או שאם אתה לא מקבל חוקים אלו, אז אתה לא יהודי..
ומפה בא הכעס...

ובלי שום קשר, תמיד תהיתי, האם באמת אנשים מאמינים שיהיו להם חיים טובים יותר אם נחזור לקווי 67?
(אני הראשון שבעד, אם אכן הייתי מאמין שזה יביא לחיים טובים יותר וביטחון)

וברמה האישית- יש לי ידידה סטרייטית שמאלנית מאוד, אתאיסטית ,אנטי דתית, וכביכול גיי-פרנדלי.. המון פעמים שמעתי ממנה מילים כנגד הדת. ולאחרונה היא אמרה לי משפט שממש כאב לי לשמוע, בהקשר לזה שדיברנו על אלימות וטרור בדתות.
היא כמובן היתה נגד היהדות (שזה בסדר) אבל אז היא אמרה משפט: " לי יש חיבה גדולה לתרבות האיסלמית ולעולם המוסלמי" . זה הדהים אותי, וקצת עצוב לי שהיא בעצם יותר אוהבת את האסלם מאשר את היהדות.
 

פורטי40

New member
חיבה גדולה?!

למוסלמים יש את תהילת העבר: הם שלטו באסטרונומיה, גיאוגרפיה, (אל)כימיה ורפואה של המאה השביעית-עשירית. אבל בימינו רובם נחשלים, ודווקא תרבות המערב היא זאת שמובילה בנושאים הנ"ל. רואים זאת גם לפי מספר פרסי הנובל במדע, רפואה, וכד'.
מתהילת העבר אי אפשר "להתפרנס", ויש להוכיח הצטיינות עכשיוית. לכן אני לא מבין את הידידה שלך, מה יש לה להתלהב מהאיסלם של ימינו.
לא יודע אם זה מה שרוצים בשמאל: קוי 67. בכל אופן, רבים בשמאל מאמינים שצה"ל יכול להשאר כמו שהוא ביו"ש, אולי עם תיקוני גבול, אבל בלי התנחלויות.
לעומת זאת לי יש ידיד הומו חילוני לגמרי, שמאמין בכל ליבו שיש להמשיך להתנחל מעבר לקוי 67. אז כנראה אין קשר בין הומואיות ושמאלניות ביטחונית.

בנוגע לרשות איבה כלפי דתיים, אילו היו משנים את החוקים, כך שהאזרח יוכל לבחור בין חילוניות ובין דתיות (כפי שנהוג בארצות רבות), יש לי הרגשה שהחילוניים היו אוהבים יותר את הדתיים, כולל את הלאומיים.
 

גנימדס

New member
תוצאה חילול השם

לכל מעשה יש תוצאה.
השוביניזם הנוראי, ההומפוביה. השתמטות מגיוס. אפליית הנשים ברבנות, האובססיה לארץ ישראל השלמה.
מעשי אלימות בשם הדת (רצח רבין, הטבח במערת המכפלה, המחתרות היהודיות ,מצעד הבהמות) רק מריעים יותר.
כל פעם שח"כ /רב /איש צבור מתבטא בצורה פוגענית ואומר שזה בשם התורה - היהדות נראית אפלה ושלילית עוד יותר. החל מהרב עובדיה יוסף ועד הרב קניייבסקי.

כל מה שתיארתי ועוד גורמים לחלונים להסתכל מבחוץ ולא לאהוב את מה שהם רואים.
וזה חלול השם האמיתי.
 

di9010

New member
אתה צודק אבל

אתה צודק אבל במקביל לאלו שציינת יש את החבדניקים שהם (בדרכ') ממש נחמדים, ויש גם המוני דתיים שמוערכים בציבור הכללי. ככה שזה אמור היה להתאזן.
אך עדיין נראה שיש סלידה לדתיים ולדת...
לא יודע למה. אבל זה באמת עצוב לדעתי..
ועצוב לי שגם אני התרחקתי מהדת (בגלל שאני קוויר והדתיים לא מקבלים את זה) אבל לי לפחות יש סיבה
 

פורטי40

New member
אתאיסטים

ישנם אנשים שאינם מאמינים שיש דבר שהוא על-טבעי, ולכן לא יעזור כמה נחמדים החב"דניקים, האתאיסטים לא רוצים להיות מוטרדים ע"י אנשים מאמינים.
 
במקומות שבהם אני מסתובב

מתעבים בעיקר חרדים ודי מחבבים דתיים לאומיים. שמעתי חברים חילוניים ששקלו להצביע לבנט למשל.
 
למעלה