טיפולי המרה

ספי87

New member
אין בעד מה

אני כמובן לא מנסה לומר לאף אחד מה לעשות - כל אדם צריך לבחור איך להתמודד עם הקונפליקט, אם קיים, בין נטייתו המינית לאמונותיו הדתיות. אבל חשוב שאנשים לא יפעלו לפי דיסאינפורמציה. רבים סובלים בגלל שהם הולכים לטיפולים האלה והמחשבה הזו כואבת לי. ביום שבו יהיה טיפול המרה אמין ומוכח, אני לא אביע שום התנגדות, גם אם לדעתי אין צורך בו - כמו שזכותם של אנשים לצבוע את השיער גם אם אין שום דבר רע בצבע המקורי. אבל זה פשוט לא המצב היום, וגורמים שיש להם אינטרס (כמו עצת נפש) פשוט מוסרים מידע שגוי: הם מציגים את הטיפול שהם מציעים כמשהו לגיטימי ומוכח אמפירית, ולא ככזה שגורמי בריאות הנפש המיינסטרימיים מתנגדים לו (או לפחות מתייחסים אליו בסקפטיות רבה).
 

איתן225

New member
כול הכבוד plonimus

אני מתעניין .. אם בא לך לענות לי על כמה שאלות , זה יעזור לי :)
מה אתה מצפה להשיג בטיפול ?
כמה זמן אתה כבר בטיפול ?
אתה מרגיש שאתה מתקדם למטרה ?

תודה. ושא ברכה
 

plonimus02

New member
איתן225, תודה אחי

טוב, אז הסיפור שלי מאוד מורכב.
אשתדל לענות על כל שאלותך.
עד גיל 22 הייתי תמיד רק חושב על גברים בלי שום ביטוי לזה בעולם החיצון. כלומר: לא שכבתי עם אף אחד וגם אף אחד לא ידע את זה עליי. ממש אף אחד. עד שהגיע הקיץ של כמעט לפני שנה והרגשתי שאני מתפוצץ. הרגשתי שאני חייב מישהו אנושי לחוות איתו את הזוגיות. לגעת במישהו. כל החברים ממשים את זה עם בנות (מתחתנים) ואני צריך לקבור את זה בעצמי. כי אני גם ב"ה מקפיד לשמור את הברית.

ואז, בצורה מפתיעה, התחלתי לברר על זה, מה עושים עם זה, איך אני אתחתן? ומה יהיה איתי?
חיפשתי באינטרנט והגעתי לכאן. זה המקום הראשון בו המסע שלי התחיל. ואז הבנתי שבכלל אפשר להשתנות - לפחות שיש אירגון שטוען את זה. והחלטתי לאפשר לעצמי קודם כל את זה. לפחות לנסות את זה.

בצעד ממש לא ברור, הצלחתי להתגבר על הבושה ואזרתי אומץ, הלכתי לסדנה של עצת נפש שמתקיימת בקיץ.

ואז התחלתי טיפול. הייתי אצל מטפל 18 פגישות, הוא קידם אותי הרבה, עזר לי באמת לחוש את זה שאני גבר, היום אני באמת יכול לומר "אני גבר" ובאמת לחוש את זה. תמיד הרגשתי אישה.
אבל הוא לא כזה טוב בתחום כמו שחשבתי, ועכשיו אני מתחיל אצל מטפל חדש שיש לו הרבה סיפורי הצלחה - כאלו שדיברתי איתם בעצמי.

המטרה: להתחתן, להקים בית וילדים. שאוהב את אישתי. אין מצב שאני מתחתן בלי אהבה לאישתי!!!!!! ובלי משיכה, אין מצב!!!

אני בהחלט מרגיש אני עובד על זה, מכיר את עצמי יותר ויותר.
זה תהליך,
לוקח זמן,
אני גם סטודנט באו' מאוד נחשבת. אז אני גם מאוד עסוק בחיים בכלל.

אבל צריך להאמין. לאפשר את זה לעצמך, ובעיקר לרצות ולהכיר בעובדה שיש הרבה אנשים שהצליחו להשיג את המטרה הזו.

אני גם קורא ספרים בנושא (לצערי לוקח לי הרבה זמן כי הם באנגלית).
 

ספי87

New member
רק הערה מנהלית קטנה

אתה כותב שהיום, בעקבות הטיפול, אתה חש שאתה גבר, בעוד שפעם הרגשת אישה.

זו לא החוויה של מרבית ההומואים. נטייה מינית וזהות מינית הן שני דברים שונים. אדם שחש שהמין ה"נפשי" שלו שונה מהמין הביולוגי הוא טרנסג'נדר, לא הומוסקסואל. אני הומו לחלוטין, אך מעולם לא הייתי מבולבל לגבי הזהות המינית שלי/בספק אם אני גבר. כנ"ל לגבי 99% מההומואים שאני מכיר. גבר הוא לא פחות גבר בגלל שהוא נמשך לבני מינו.

אז מבלי להטיל דופי באמינות הדברים שכתבת לגבי החוויה הסובייקטיבית שלך, חשוב לי פשוט להצביע על זה שאי אפשר לחבר את שני הדברים כבהינף יד. גם אם פעם הרגשת שאתה אישה, רוב הסיכויים שזה לא קשור בכלל להומוסקסואליות.
 

פורטי40

New member
מכיר סטרייטים שמסע אל הגבריות לא היה

מזיק גם להם...
אני ממליץ על "מסע אל הגבריות" לכל מי שלא חש מספיק גברי. אבל שלא יצפה לשנות את מינו של אובייקט המשיכה המינית שלו כתוצאה מ"מסע" כזה.
מקסימום, יהפוך מפסיבי לאקטיבי...
 
שיהיה בהצלחה...

עדכן אותנו כשאתה מצליח. כי בינתיים אף אחד לא חזר לספר לנו שהוא הפסיק להימשך לגברים.
 

איתן225

New member
כול הכבוד

עלה ואצלח וכול אשר תעשה יצליח

[באסה שהחברה פה לא יודעים לפרגן למי שבוחר ללכת בדרך אחרת : \ }
 
כמה עובדת נסתרות על "עצת נפש" ופסיכולוגים

דע לך ששיטת הטיפול שלהם ("טיפול המרה") אין לה מקרה אחד של הצלחה. תמיד יהיה מדובר במכתבים של אנונימיים, לא ברורים שבאף אחד מהם לא תמצא מישהו שמודה ש"העלימו לו" את רגשות המשיכה לגברים.

שיטת הטיפול יובאה מארה"ב, מארגוני המרה נוצריים, שחלקם כבר נסגרו ופרסמו התנצלות על כך. מ-1960 פורסמו מעל 60 מחקרים סביב הצלחת טיפולי ההמרה, רובם על הצביעו על יותר מ-4% הצלחה. מפרסם המחקר שהצביע על כמה עשרות אחוזים של הצלחה פרסם התנצלות רבתי לפני שנתיים וטען שהמחקר שלו היה מוטה ובעל בעיות מתודולוגיות. לתשומת לבך.

התאחדות הפסיכלוגים בישראל ובארה"ב, ארגון הבריאות העולמי והתאחדות הפסיכיאטרים כבר פרסמו שאין שום תועלת מוכחת לטיפולים האלו. הדבר היחיד שכן מוכח זה שהם גרמו נזק נפשי לרבים, כולל דכאונות, שנאה עצמית והתאבדויות. אף אחד אחראי בעצת נפש לא לוקח אחריות ומביא זאת לידיעת המטופל לפני הטיפול ה"גואל". גם רבנים כושלים באזהרה בנושא שהוא "ונשמרתם לנפשותיכם מאוד". מאידך, התאחדות הרבנים האורתודוקסית בארה"ב פרסמה גילוי דעת שאין להמליץ על שליחת נערים ובחורים לטיפולי המרה בשל העדר ההוכחה ליעילותם. פסיכולוג מורשה בישראל כיום שמפעיל מתודה של טיפול המרה נחשב כמי שעובר על חוקי האתיקה של מועצת הפסיכלוליגם במשרד הבריאות.

אחיזת העיניים של "עצת נפש" היא לצנינים בעיני רבים ולא סתם הארגון קנה לעצמו שם רע. הוא גם מפרסם מודעות תמיכה של רבנים בו, כאשר כבר הוכח לפני כמה חודשים בכתבת תחקיר כי 7 שמות רבנים ששורבבו לשם נעשו בצורה שקרית עם דרישת אותו רבנים להוריד את שמם לאלתר. לכן מומלץ מאוד לא להתקרב לארגון כזה, שעובר על הונאה, שקר וחילול שם ה'.

מומלץ לגשת לאיש מקצוע (פסיכלולוג) ללא הטייה אידיאולוגית לבירור רוחב המשיכה המינית והאם *גם* קיימת משיכה לנשים. זה הכי הרבה שתוכל לגלות על עצמך. שום טבילה יומית במקווה, פרקי תניא, התגלגלות בשלג, צפייה בפורנו, מסע אל הגבריות, שהייה בחושך ובמדבר יעלימו את המשיכה לגברים. זאת אמת שקשה לעכל, אבל טוב שיהיה מי שיגיד לך אותה למן ההתחלה.
 
נימוק מעניין...


אם מישהו ייקח אחריות, ויימתן את הגישה, באופן שהטיפול לא יזיק, אני לא מבין למה לא לנסות.


ככה שבעצם לגשת לפסיכולוג זה הימור, או ירייה באפילה, לעומת האפשרות ללכת לאירגון שמתמחה בתחום.
 
טיפול המרה מעצם טבעו הוא מזיק

הוא גורס שהומו נמשך לגברים כי משהו פגום בגבריותו, ונעשה ניסיון לחזק את גבריותו כיד להביאו להיפטר ממשיכותיו לגברים. אצל רוב האנשים זה גורם לנזק במקרה הטוב.

עצת נפש לא מתמחה בתחום, כיוון שהוא לא ארגון של פסיכלוגים והוא כארגון לא מוכיח הצלחה באופן מדעי.

מי שמקפיד על "ונשמרתם" בוודאי לא ילך ל"עצת נפש". רק לפסיכולוג מקצועי
 
לא הבנתי.


איפה הוא כותב שיש לו בעיה בגבריות, ואת זה הוא רוצה לפתור, בהנחה שזה מה שגורם לנטייה?


אם אתה אומר שזה העיקרון לפיו עובדים עצת נפש, בסדר. ולכן אולי תמליץ לו להיפגש עם פסיכולוג פתוח יותר, אבל זה כבר משהו אחר.
 
זה בדיוק מה שאני ממליץ לו

קרא קצת יותר מהו טיפול המרה, ואז תבין את הקישור הפבלובי ל"בעיה בגבריות" שהם מצביעים עליו ברוב שרלטנות
 

גייניש

New member
כן, איזה חלום זה...

אתה הולך, משלם למישהו איזה מעות, משוחח איתו שיחת רעים איזה שעות, והופ - אתה סטרייט.
אם רק היה כזה דבר...

אז כמו שבטח הבנת כבר מקודמיי הרבים, טיפול המרה על פי התיאור הדמיוני הזה הוא או שקר או התעללות נפשית או שניהם יחד. לא צריך להיות פרופסור בפסיכולוגיה בשביל זה, מספיק להסתכל לעצמך לתוך הנפש פנימה, בכנות. אבל אני לא קודמיי, לא באתי לריב איתך על זה, הבחירות שלך בידיך ורק נותר לקוות שאתה עושה אותן מתוך בשלות והכרת עצמך, ולא כדי לרצות מישהו או להישאר מתחת לרדאר של החברה (התקווה הזו לא באה מתוך פטרונות, אלא פשוט כי אם הרצון שלך בשינוי המצב לא מגיע באמת ממך - יש הרבה פחות סיכוי שהוא יצליח.). באתי לפרוש בפניך את המציאות והאפשרויות ללא כחל וסרק.

אז ראשית, כאמור, אלא אם אתה האחד-מרבבה שנעשה הומו בגלל טראומה או מחלת נפש, הרי שסטרייט כבר לא תהיה, לא משנה מה הטיפול שתעבור. הגישה הזו היא הגישה הישנה של ארגוני ההמרה הנוצריים הוותיקים בעולם, כמו גם של עצת נפש בשנים הראשונות לפעילותה. זו האחרונה זכתה בצדק לכל גרם של חוסר חיבה שמוטח בה כאן, שכן באותם שנים (ואולי גם היום, לא בדקתי) היא עבדה באופן בלתי מקצועי בעליל (אפס אנשי טיפול מוסמכים בקרב "חברי הסגל"), הציגה את עצמה כאלטרנטיבה בלעדית (וכך גרמה לאלפי מחנכים והורים לשלוח את ילדיהם לשם גם כשזה לא התאים), פעלה בשיטות מניפולטיביות כולל הפעלת לחץ נפשי מופרז על המטופלים (חלק מהללו הורידו את הכיפה או, גרוע מכך בהרבה, התאבדו), החתימו את המטופלים על חוזה דרקוני, ונטלו מהם כסף רב הרבה מעבר ליכולתם, גם במקרים של כישלון.

כל זה לא אומר שהדבר אליו אתה משתוקק לא יכול לקרות. זה רק אומר שעצת נפש הייתה, ואולי עודנה, מקום בעייתי ולא אחראי אליו לא הייתי שולח את ילדיי, חבריי, מכריי, ואפילו לשונאיי לא הייתי מאחל ליפול שם. עם זאת, יש שיטות אחרות, שאמנם לא מובילות להמרה מוחלטת, אבל חלקן, עבור חלק מההומואים, מאפשרות הדחקה מוצלחת של התשוקה לגברים, ו/או עירור לרמה סבירה של התשוקה לנשים. זה, כמובן, פחות יעבוד אם איתרע מזלך ואין בך כל גרגיר של משיכה לנשים... העניין שחשוב לדעת הוא שהומוסקסואליות והטרוסקסואליות אינן מציאות בינארית, או זה או זה, אלא רצף הנפרש בין סטרייטיות מוחלטת והומואיות מוחלטת, רצף שהבי-סקסואלים הם בסך הכול מייצגיו הבולטים ביותר, אבל כולנו (מלבד האחוזון שבקצה) במידה כלשהי גם זה וגם זה. הרצף הזה נקרא סולם קינסי, ואתה בהחלט מוזמן לקרוא עליו יותר אצל ד"ר גוגל ופרופ' ויקיפדיה.
לכן בזמן שבו אתה יושב עם עצמך ומברר עם עצמך מדוע ועד כמה יש בך מוטיבציה להשתנות, נצל את הזמן כדי לנסות להיסגר על המצב הנוכחי שלך, איפה בדיוק אתה ממוקם בסולם קינסי, ולפי זה תוכל לדעת האם הטיפול שאתה רוצה הוא בזבוז זמן וכסף מוחלט, או דבר שיש סיכוי שיצליח. אם ההכרעה היא כן, אתה צריך למצוא חיה נדירה אך קיימת: פסיכולוג דתי או מבין עניין בנושא הדת, שמוכן ומוכשר להעביר אותך טיפול שכזה. אישית אני לא יכול להמליץ לך על אחד, כיון שאני ופסיכולוגיה לא מסתדרים יפה, אבל בהחלט ייתכן שגולש אחר, כאן או בבמות מאוכלסות יותר ("דתיים למרות הכל", "נעבור את זה יחד", "דתי כמוך", ומי יודע איפה עוד), יוכל להמליץ לך בפרטי על אחד. אם זה לא עובד, הייתי ממליץ שתברר אצל "כמוך", הם ממוקמים אידאולוגית בעמדה המתאימה ביותר שיכירו, וכמו כן, סביר מאוד שהרב רון יוסף, יו"ר "הו"ד", מכיר גם הוא (אוכל לתת לך בפרטי את המייל של "עמית" או את הטלפון של הרב רון).
יש עוד שתי אפשרויות, שתיהן בעייתיות יותר: 1. אם אתה מעריך שיש לך נפש חזקה ועמידה, ורצון עז וכן לעשות כל מה שרק אפשר כדי להשתנות, פנה (בזהירות רבה!) לעצת נפש, אבל תתכונן לברוח אם זה מסתמן כשרלטנות. הסימן הנוח ביותר להבדיל בין שרלטן לאיש מקצוע, היא בשאלה "האם ייתכן שהטיפול לא יעזור לי?": אם התשובה היא "מאה אחוז, כולם תמיד יכולים להשתנות, השאלה רק אם הם באמת רוצים" - תברח משם כמו מחבורת שודדים, כי זה בדיוק מה שהם, אם הם מבטיחים שגם מי שהוא הומו מוחלט בהחלט יכול להשתנות. 2. אם אתה חזק באמונתך, או לחילופין פתוח לשינויים בתחום הזה, אגודת הלהט"ב מפעילה שירות פסיכולוגי מוזל. המטפל, כמו שאמרו כאן, צריך להיות דף חלק ולזרום איתך אם תרצה על שינוי הנטייה, אבל רוב הסיכויים שהוא יהיה סגור בדעותיו המוקדמות וינסה למשוך לכיוון של קבלה עצמית ויציאה מהארון (לא שזה כזה נורא, להפך, פשוט לא נשמע שזה מה שאתה רוצה).

מלבד כל זה, אפשר במקום או במקביל לפעול לכיוון של חתונה עם סטרייטית שיודעת על מצבך, או עם לסבית. ואפשר גם לא, ללכת על נזירות, או על יציאה מהארון וזוגיות עם גבר, מה שבא לך. העיקר: תברר לפני הכול מי אתה ומה אתה (אתה!) רוצה, ורק אחר כך שיגיע שלב הניסויים בבני אדם על עצמך.

ושיהיה המון בהצלחה, עדכן אותנו ואת דומיך העתידיים לגבי התוצאות של העסק.
 

גייניש

New member
אממ...

הוםם...
אההה...
סתם


"נעבור את זה יחד" זו קבוצונת קטנה וסודית, ללא כל השתייכות ארגונית, המתעסקת בעיקר בשיתוף, בירור ותמיכה עבור הומואים דתיים נשואים לנשים או כאלה שמעוניינים בכך, כמוני. להערכתי כל החברים בקבוצה חברים גם בדל"ה, אבל מטבע הדברים יש דברים שאנחנו מעדיפים שלא לכתוב בבמה הדי עויינת ההיא, ורוצים מקום שהוא באמת בית בלי משטרת מחשבות. מטבע הדברים 2, הקבוצה היא קטנה וכוללת כמה עשרות חברים בלבד (איזה מדהים שיכולתי לכתוב את המשפט האחרון בשיא הטבעיות. איך פתאום הסטנדרט הקהילתי שלנו מתחיל ממאה-מאתיים איש...).

אתה קצת פחות קהל היעד, אבל נחמןנחמן בהחלט נשמע שכן...
 
למעלה