מי שמחמיר עם עצמו יותר ממה שהתורה גזרה אכן

מי שמחמיר עם עצמו יותר ממה שהתורה גזרה אכן

מגיע למוות

מתוך דברים שפורסמו היום בעמוד של הו"ד:

ידוע שלקב"ה יש שתי מידות: מידת הדין ומידת הרחמים. חז"ל לימדו אותנו שבתחילה רצה הקב"ה לברוא את העולם במידת הדין [אלוקים–דין]. כיון שראה שאין העולם יכול להתקיים במידת הדין שיתף עמה את מידת הרחמים. לכן נאמר בבראשית (ב, ד): "אלה תולדות השמים והארץ בהִבראם, ביום עשות ה' אלוהים ארץ ושמים" [ה' - רחמים; אלוקים- רחמים].

מכאן נגזור ש"תולדות כל בחור בהבראו, ביום עשות ה' אלוקים הומוסקסואל". כל הומו אפוא נברא במידת הדין בשיתוף מידת הרחמים. הנטייה הטבעית הנמשכת לגברים היא פרי בריאתו של הקב"ה, כפי שהרב קוק עצמו התבטא כמעט לפני מאה שנים.

מידת הדין לעניינו היא הציווי "וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּם". איסור זה בר תוקף נצחי מפי הגבורה ועלינו להקפיד עליו. כל כך שאפילו ביום הקדוש בשנה, כפתה עלינו מידת הדין לשומעו כשאנו טהורים בקהל. התורה אף גוזרת עונש מוות למי שעובר על איסור זה.

אך מידת הדין לא מבקשת להמיט מוות על החיים האלו ללא כל מוצא. אסור לשכוח שאותה תורה מצווה גם כי "הַמִּצְוָה הַזֹּאת, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם לֹא-נִפְלֵאת הִוא מִמְּךָ וְלֹא רְחֹקָה הִוא. לֹא בַשָּׁמַיִם הִוא לֵאמֹר, מִי יַעֲלֶה-לָּנוּ הַשָּׁמַיְמָה וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ וְנַעֲשֶׂנָּה. וְלֹא-מֵעֵבֶר לַיָּם הִוא לֵאמֹר, מִי יַעֲבָר-לָנוּ אֶל-עֵבֶר הַיָּם וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ, וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ וְנַעֲשֶׂנָּה. כִּי-קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר מְאֹד, בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ, לַעֲשֹׂתוֹ" (דברים ל). מתנת החיים היא אחד הדברים הכי מוערכים ומקודשים ביהדות. כמאמר אחת הברכות בשבע הברכות של החתונה, "הכל ברא לכבודו" ה' אלוהים, גם הומואים.

לאחרונה כתב לנו בחור כי הוא "חושב על המוות לעיתים קרובות, כי אני מבין שאיני יכול לחיות מתוך שמחה. אני חי בעצב ובפחד מהעונשים על החטאים שלי." עוד הוא הוסיף לשאול: "איך התורה יכולה לצוות אותי לשמוח, אם היא מטילה עליי איסורים שמונעים ממני אושר?".

האם התורה באמת מונעת מאיתנו אושר? המין כדבר שמאחד ומקרב בין בני זוג הוא דבר קדוש ביהדות, המכירה בכך שלכל אינדיבידואל יש יצר מיני שיש לתת לו פורקן וביטוי כלשהו. התורה וחכמים לאורך הדורות אסרו משכב זכר אך לא את עצם המשיכה והנטייה. לדעת חלק מהרבנים כיום, המבטאים את מידת הרחמים, אי אפשר להחמיר לגמרי עם הומו שלא נמשך לנשים בכך שלא ייתן כל ביטוי מיני שהוא. זאת מתוך ההבנה הבסיסית כי אין איש בעולם שצריך לגזור על עצמו את גזרת הבדידות. או במילותיו של הרב לאו "הבדידות היא המתכון הבטוח ביותר לדיכאון עד מוות". שיקול נוסף הוא החשש שמא החמרה גורפת ועל-אנושית שכזאת תביא למעבר על האיסור החמור של דאורייתא, או במילותיו של הרב מדן שהפליא לנסח זאת בפסיקתו: "אין להחמיר עם מי שאין פורקן כשר לכוחותיו המיניים".

לפעמים גילויה של מידת הרחמים בעולם היא דרך הפרשנות הלכתית של בני האדם. שמיעה בקולם היא גם צו התורה: "ועשית ככל אשר יורוך", ועל כך הורחב במדרש: "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" – אפילו מראים בעיניך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין - שמע להם" (ספרי דברים, פסקה קנד, סעיף יא).

על כך כתב הבחור בתגובה כי "התחושה שלי מצד עולם ההלכה היא שרבנים ופוסקים אוסרים היתרים שאינם כתובים במפורש, ומתירים דברים שנאסרו.לפעמים נדמה לי שההלכה נקבעת על פי מה שנוח לפוסקים, ולאו דווקא על פי מה שמבטא את רצון האלוהים...". מעניין שאותו בחור בחר להשתמש בדבריו דווקא בשם "אלוקים" המבטא את מידת הדין.

אין העולם יכול להתקיים במידת הדין בלבד.
 

גנימדס

New member
בעיה מוכרת

לפעמים אני תוהה עד כמה הלכנו רחוק מידי עם מה שה' באמת רוצה.
הדוגמא הכי טובה לכך היא קטניות בפסח, משהו שלדעת כולם הוא החמרה שאשכנזים נטלו על עצמם שאינה קשורה לרצון ה' כלל...
אך אם צום של שבעת ימי פסח איננו מזיק, היסורים של נפש מעונה מהווים נזק שלא יתואר !

הומוסקסואל דתי ,על אף שלא הספיק לאבד את בתוליו כבר מרגיש אשמה מרגע הגילוי, מבלי שעשה דבר!!!!


לפעמים נראה לי שהתרגלנו יותר לקבל את האיסורים וההחמרות, מאשר את ההבנה שמותר להקל. כי משום מה גדלנו בחשיבה שה' הוא מלך קפדן המדקדק כחוט השערה ,יותר מאשר החשיבה שה' הוא אב רחום וחנון.
 

פורטי40

New member
שליטה, זה שם המשחק

ככל שהממסד הדתי (גם במובנו הרחב הארצי-עולמי, וגם במובנו הצר, כגון חצר של רבי או קהילה מצומצמת) מכביר איסורים על הקהילה שלו, כן הממסד הזה מעצים את השליטה שלו ביחיד הדתי. היחיד עסוק ללא הרף כמעט בקיום מצוות והימנעות מאיסורים, החל מקטניות בפסח ועד חיפוש תולעים בעלי החסה לאור השמש. ההתעסקות התמידית הזאת באיסורים (ה"חדשים" בעיקר) אינה מותירה זמן למחשבה עצמאית, והיא מחזקת את שליטת הממסד ביחיד, ומנציחה אותו.
 
ומה עם מי שמקל יותר מדי... זה בסדר?


גם הוא קצת מפספס... אמנם הסכנה היא לא איבוד החיים הגשמיים, אלא איבוד המימד הרוחני שלהם.


בכל אופן אם מתייחסים רק להלכה, בלי לחזור לתורה ולגמרא, מאבדים הרבה מהחומר עליו התבססו חז"ל.


וזה לא ממש משנה אם מחמירים, כי רק הלכה ואין בלתה, או שמוותרים על ההלכה, כי היא לא רלוונטית.
 
סיסמאות ידידי

אף אחד לא דיבר על איבוד החיים הרוחניים, אלא על מציאת דרך שתשלב הכל ביחד ברמה מאוזנת...

ההלכה לא מתייחסת להומואים דתיים מלבד איסור משכב זכר. ראוי להדגיש זאת
 
למעלה