סקירה משפטית - איסור משכב זכר

ItsikH

Member
כמה תוספות לסקירה יפה../images/Emo140.gif 1. זכור לי היטב אותו מעמד מרגש של ביטול החוק../images/Emo34.gif. היה בו אכן מן המחטף, אבל הנקודה החשובה הייתה הימנעות הדתיים (לפחות חלקם למיטב זכרוני), ובכלל ההתנגדות הייתה רפה ביותר. כפי שצוין כאן, אחת הסיבות הייתה הרצון להימנע מדיון פומבי בנושא, אבל דעתי היא שדווקא הציבור הדתי לא ראה בחוק עילה למאבק, וההומופוביה המוצהרת באותה תקופה וגם לאחר מכן הייתה חילונית בעיקרה. 2. מקור החוק בתקופה הויקטוריאנית. האגדה מספרת שהנוסח המקורי כלל גם איסור על יחסים לסביים אך המלכה ויקטוריה סירבה לאשר אותו בטענה ש"לא קיים דבר כזה".../images/Emo6.gif
 
תוספת קטנה

את ההנחיה המקורית של חיים כהן לא הצלחתי למצוא (עדיין), אבל גיליתי עוד משהו קטן: הסעיף נעלם מהחוק במסגרת תיקון שהחליף את כל הפרק של עבירות מין. עד התיקון קראו לפרק "עבירות נגד המוסר" (והיום "עבירות מין") סעיף 351 בחוק העונשין (אז) תחת הכותרת "סטיות מדרך הטבע" היה מנוסח כמו שאנג'לוס כתב מעלי: "העושה אחת מאלה, דינו - מאסר עשר שנים: 1. שוכב עם אדם שלא כדרך הטבע. 2. שוכב עם בהמה. 3. מרשה לגבר לשכב עימו. 4. מרשה לגבר לשכב עימה שלא כדרך הטבע." חיפשתי את הצעת החוק, כדי לראות את ההסברים שניתנו לביטול הסעיף. מסתבר שבהצעה כלל לא היתה התיחסות לסעיף המדובר, אלא תוקנו רק כל הסעיפים שמסביבו. אבל בנוסח הסופי של החוק שינו את השיטה, ובמקום לתקן כל סעיף בנפרד, החליפו את הפרק כולו. ואז התוצאה היתה ש"בלי לשים לב" נעלם גם הסעיף הזה. מה קרה בין הצעת החוק לנוסח הסופי? קשה לי לדעת כרגע, כי בשביל זה אני אצטרך את הספריה באוניברסיטה ואין לי מתי להגיע לשם
 

ANGEL N

New member
זו בדיוק אחת הגישות שדיברתי עליהן..

לפי הגישה הזו ניסו לבטל את החוק כמה שיותר בשקט כדי שיהיו כמה שפחות התנגדויות, ולפי אמנון רובינשטיין (שהגיש את ההצעה) ח"כ הדתיים כלל לא ידעו שהיא מבוטלת. לעומת זאת אלון הראל (שכתב על זה מאמר שאין לי מושג מה שמו), טוען שח"כ הדתיין ידעו על ביטול החוק ולא התנגדו כדי לא ליצור שיח ציבורי בעניין.
 
ניסיתי לחפש את דברי הכנסת

אבל באתר הכנסת בדיוק התקופה הזאת עדיין לא פורסמה. כשאהייה באוני' אני אחפש ואעדכן אתכם
 
כתבה איכותית

כל הכבוד כתבה ממצה ואיכותית אני אשמח מאוד אם תמשיך לפרסם עובדות לא ידועות ומפתיעות
 

ענבלוש16

New member
לגבי המכתב שכתב הבחור שהתאבד.

נורא נגע לי ללב... המכתב מצמרר וגורם לך ולחכות כמה שניות ולחשוב לאחר שסיימת לקרוא אותו. זה נורא! חיי אדם הסתיימו בגלל חוק נוראי שבסופו של דבר גם בוטל.. צריך ללמוד מטעויות כאלה ולהפיק לקחים. אבל למה הפיקו לקחים על-ידי סיום חיי אדם?! ולא רק של אחד!.. הדבר היחיד שנותר לי לומר הוא יהי זכרם ברוך.
 

KtK

New member
החוק הוא לא הסיבה היחידה .

הבחור מציין במכתב שלו מצוקה קשה על רקע חברתי, בדידות, שמירת סוד. לעניות דעתי, שורש הבעיה הוא חברתי. נטפלים על חוף הים (לצערי מנסיון) גם לסטרייטים עם בנות זוגם, שודדים גם סטרייטים, ויש גם סטרייטים בודדים מאוד. לכולנו יש "סודות", כתמים על חיינו, דברים "נוראיים" שעשינו או עברנו. זה קשה מאוד לחיות עם תחושה של שוני וחריגות, עם "סוד נוראי" שאוי לנו אם ידעו. העניין הוא, שזה דינו של הבוחר לחיות בחברה אנושית. בחברה אנושית (וגם לא אנושית, דרך אגב) יש מושגים כגון "נורמה" ו - "טאבו". אם אתה "חריג" ומעוניין בחברה אנושית,אתה תיאלץ למצוא דרך להתאים את עצמך מחדש לחברה ה"נורמטיבית" או שתבחר להשתייך לחברה "לא נורמטיבית" (וכמובן ש"נורמטיבי" נתון לפרשנויות אישיות). כואב לי על הבחור ואני משתתף בצער המשפחה.
 
מעניין ביותר!

עובדה שגם שמו את זה בתפוז ראשי... אני לא משתייכת לקהילת הגאים/גאות אבל אני חייבת לציין שבלתי נתפס לראות שהיה חוק כזה במדינה שלנו טוב שהוא בוטל!
 

Bakura

New member
../images/Emo45.gif וגם בשם ידידה שלי ../images/Emo45.gif

כל הכבוד על הסקירה המקיפה
 

GK_FF

New member
וואו שווה!

אתה כתבת..?? זה היה מאוד מעניין, תודה.
 
למעלה