שאלה בקשר לאפריקה

kopfschmerzen

New member
SupermanZW בפעם הבאה,

עשה טובה ותשווה את סינגפור למדינות המשתוות אליה שוויץ למשל.
 

Fasz

New member
נו באמת

אין עם, ואין תרבות אשר לא בזזה תרבות אחרת, אשר הייתה חלשה ממנה. העובדה כי כמה ליברלים פונדמנטליסטים 'הכו על חטא', אינה מעידה על דבר, אלא על בורות מטופשת אשר סופה להיגמר עם עלייתו המחודשת של הימין באירופה. נסיון לתאר 'פשעי אירופה' כדמות הקולוניאליזם ושאר מעשיהם, ע"פ אמות המידה המוסריות אשר צימחת בתרבות המתכנה 'המערבית', שקול לנסיון שפיטת ההיסטוריה של 12 שבטי ישראל, דרך התנ"ך. אין דבר מטופש יותר מנסיון שפיטה למפרע, ע"י שימוש בכלים היסטוריים נוכחיים. אני מצטער לאמר לך זאת, ברם עדיף היה שתשמע זאת מגולש אנונימי, ולא מבריה אשר דעתה חשובה לך. דברי, גם אם נשמעים חריפים, חופפים לדיעותיהם של היסטוריונים רבים. ביניהם, גם בנציון נתניהו אשר כתב לא מעט מאמרים על התקופה לה כיוונת הודעתך.
 

a e q u i t a s

New member
אני אפילו חושב יותר מזה../images/Emo11.gif

אני אפילו חושב יותר מזה, לאחר שאירופה "חזרה" לאפריקה, הם דווקא עשו חטא על פשע, ל"השקיע" כמויות כסף אדירות על יבשה הרוסה, לדעתי האישית, רק העמיקה את השסע והעימותים האתניים והשבטיים בתוך אפריקה. בהעדר מוסדות פוליטיים יציבים באפריקה ומיסוד מערכת שלטונית אמינה, וזאת בגלל שאירופה הרסה אותה מהיסוד - כל הכסף הלך למקומות הלא נכונים. במקום לבנות ביתי חולים הכסף הלך לקנות אמצעי לחימה, לכיסים של פקידי ממשל בכירים וכדומה, כלומר רק הגדיל את פערי העוני, יצר שם "אליטה" שולטת לרב מקבוצה אתנו-פוליטית מסוימת והיווה זרז להמשך והעמקת מלחמות אזרחים. כלומר, לא בטוח שהניסיון שלהם לנקות את המצפון שלהם עזר, אולי אפילו החמיר את המצב, והיום באפריקה כבר לא נלחמים במצ'טות, אלא ברובי קל'צניקובים מטולי RPG והשד יודע מה עוד, או במילים אחרות, הם דירדרו את אפריקה מהפח על הפחת.
 

wxyz2006

New member
כמה מילים בזכות אירופה ומערב ...

ראשית, כפי לא נכון לזלזל בתרבויות אפריקאיות, כך גם לא נכון לזלזל בתרבות אירופית. התפתחות המדעית העצומה שאירופה הובילה, התפתחות פילוסופיות שונות, צורות ממשל, וכו', כל אלה מקורם באירופה. אבל אני התכוונתי למשהו אחר. לעתים רצחנות היא תכונה חיובית ואף נדרשת. וזה קורה בעיקר אם עומד מולך גורם רצחני. כפי שקורה עכשיו. מולינו ניצב במלוא תפארתו יריב רצחני - האיסלם. אל מול גלי המהגרים המוסלמים וגלי הטרור הפונדמנטליסטי, ניתן לעמוד רק אם יש לך את ה- killing instinct. לאירופים יש את זה, אני מקווה שהם יתעוררו בזמן, או אז למוסלמים תהיה בעיה קשה. קיומית, תרתי משמע.
 

Fasz

New member
בהודעה אחת אתה מרצה על פשעי

האימפריאליזם ובהודעה אחרת אתה מעודד את ה- 'killing instinct' של עמי אירופה? אז בכל זאת אינך אבוד
באשר לאירופה, קשה לצפות שהם יתעוררו בזמן, על אף שעלייתו המחודשת של הימין הינה מעודדת. הבעיה היא עם הליברלים הפונדמנטליסטים אשר שואפים לחברה 'רב תרבותית' ויורקים על עקרון הלאום האירופי, אך כמובן שכוחם נחלש לאור תוצאותיה של מדיניות זו. למשל בשוודיה, מאז שנות ה-70 בהן נבנה המסגד הראשון ובה כיום יש כמה מאות אלפי מוסלמים (מס' לא גדולים כל כך יחסית לגודלה של האוכלוסייה) עלתה רמת הפשיעה באזורים בהם התיישבו המהגרים המוסלמים ב-376%, בעוד שבשאר האזורים חלה ירידה של עשרות אחוזים. או דנמרק למשל, היכן שאף אמבולנסים וכוחות שיטור אינם יכולים לעבור בשכונות מוסלמיות מחשש למהומות אשר יכולות לפרוץ כתוצאה ממעבר זה. יש בברבריות זו להשפיע על אזרחי אירופה אשר בטחונם האישי מעורער.
 

ne ro

New member
שכחת: הימין האירופי הוא גם פרו

אמריקני ומכאן נגזר פרו ישראלי. אני דווקא מצפה לניצחון של השמאל באיזורים מסויימים.
 

מסלינה

New member
הימין האירופי לא פרו ישראלי

הוא בעיקר מתעסק בסכנת המהגרים הערבים בתוכו, ולא רואה את התמונה הגלובלית. לגבי ישראל תמיד כיף לשנוא אותה, ומתאים לכל אחד, גם לימין.
 

Fasz

New member
תלוי באיזה ימין מדובר

ומדוע שהימין באירופה יעדיף לעסוק במדינה שולית וחסרת משמעות כישראל, מאשר בבעיות הפנים? ישראל, אינה מרכז העולם. ועל אירופה להתעורר מתרדמתה ולטפל באיום ההגירה.
 

מסלינה

New member
לא אמרתי אחרת

אני בהחלט מסכימה שאין שום סיבה לאירופאים לעסוק במדינה שולית וחסרת משמעות כישראל. העינין הוא שהם דווקא מאוד מתעסקים עם נושא ישראל, בניגוד לכל הגיון. אני בכל אופן לא מצליחה להבין את הסיבה שישראל תופסת מקום כל כך מרכזי באירופה.
 

a e q u i t a s

New member
ישראל היא לא מדינה שולית וחסרת משמע

ישראל היא ההיפך הגמור ממדינה שולית וחסרת משמעות, לא בעבור אירופה, לא בעבור אמריקה, לא בעבור נוצרים אדוקים ולא בעבור מתנגדיה של ישראל, האנטישמיים וכאלה שמבקרים את מדיניותה של ממשלת ישראל. ישראל היא מדינה מאוד מאוד קטנה במרחב מאוד לא סימפטי, אבל השפעתה וההדים שלה מגיעים לקצות תבל... ישראל היא מדינה מאוד משמעותית וחשובה בעולם, מאינסוף סיבות.
 

Fasz

New member
סיבות כלכליות למכביר

מדינת ישראל תקועה כעצם בגרונם של מאות מליוני ערבים האחראים על ייצור הנפט העולמי. הסכסוך לא היה זוכה לתהודות עצומות, אלמלא האינטרסים הכלכליים של מדינותר בות במערב יכלו להיפגע כתוצאה מהשפעות הקונפליקט האזורי. מה גם, שמנהיגים רבים מעדיפים להתגבר על בעיות פנימיות ע"י העלאת כבודן של מדינות כישראל על המוקד הציבורי (ע"ע מובארק ופרשת סיירת שקד).
 

מסלינה

New member
לערבים אינטרס למכור את הנפט

לא פחות מאשר לארצות אחרות לקנות אותו ולא נראה לי שהן ימנעו מלמכור בלל הנעשה בישראל. ארצות הנפט, סעודיה, כווית, עירק ונסיכויות הנפט כמעט שאינן מושפעות מישראל והתנהגותה. אפילו איראן מוכרת נפט למרות קיומה של ישראל, ויש לה חשבונות משלה עם אירופה וארה"ב. לא ידוע לי שלרשות הפלסטינית, סוריה, לבנון, מצרים, ירדן יש נפט, ואלו היחידות שממש מעורבות ובכלל מרגישות את עצם קיומינו, וגם זה מעבר לכל פרופורציה ובגלל שכך הן בוחרות לחפש אותנו. בכל מקרה, אם כבר, על פי דבריך אז ניתן לומר שהמדינות המשמעותיות הן ארצות ערב, ואם כך המשמעות הרבה של ישראל מתבטת באופן שהערבים תופסים אותנו (שכולו פנטזיה ודימיון) ולא בזכות עצמינו או מסיבות שבמציאות. מסכימה במאה אחוז שהערבים משתמשים בישראל על מנת לכסות על בעיותיהם הפנימיות שאינן קשורות כלל וכלל לישראל, אבל הערבים זה סיפור בפני עצמו ואני שאלתי על שאר המדינות. ההתבטות שלך על כך ש"מדינת ישראל תקועה כעצם בגרונם של מאות מליוני ערבים" מקומם ולא מקובל עלי. חוץ מהפלסטינים שהינם יישות מלאכותית, כל יתר הערבים בכלל לא היו מרגישים את קיומה של ישראל אם לא היו מתעקשים לחפש אותנו בכוח מהסיבות שבסעיף הקודם.
 

ne ro

New member
אז קחו את דוגמה את אירופה

מדוע למדינות מסויימות באירופה היו יחסים טובים עם לבנון ועם סוריה ועם הרשות הפלסטינית. גם לי לא זכור שיש למדינות אלו נפט, והנבלות המתלהמים היהודים בישראל שחושבים שאירופה תומכת בעולם הערבי תמורת נפט טועים. מדוע צרפת , למשל, תומכת בסוריה ובלבנון? זה כמובן לא תמורת נפט. הסיבה היא ארה"ב. ארה"ב היא בעלת בריתה של ישראל, ולכן צרפת היא בעלת בריתה של העולם הערבי והמוסלמי, באש ובמים, ולכן קיימת ברית אירו ערבית. צרפת ואירופה היו מעדיפות כי ארה"ב כלל לא הייתה מתקיימת, כדי שהן היו יכולות לתמוך בישראל. מצטער אבל זו האמת!
 

wxyz2006

New member
מסכים! בודאי נחמדים וחביבים ...

ומשתלבים בסביבתם החדשה ןתורמים להורדצ הפשיעה ומטפחים את שכונות המגורים שלהם ונעלים את ערכם ובכלל בכלל לא מטיפים להרס של כל דבר שמריח מערב
 
למעלה