שאלה בקשר לאפריקה

שינובי5

New member
אין בעייה

תביא לי דוגמה זמן ושבט ותוכיח אותי על טעותי מר ג'יבריש
 

DZHIBERISH

New member
ceav

Cannibalism was documented in Egypt during a famine caused by the failure of the Nile to flood for eight ...years Simple food cannibalism is common in Africa; the NiamNiam and Monbuttu carry on wars for the sake of obtaining human flesh; in West Africa human flesh could formerly be seen exposed for sale in the market like any other article of commerce; and among some tribes it is the practice to sell the corpses of dead relatives for consumption as food זה מפה: http://www.1911encyclopedia.org/Cannibalism
 

שינובי5

New member
עיינתי במקור שלך

אני מניח שאתה מבין שמדובר בחומר עתיק למדי 1911...אם אינני טועה. וביססתי זאת על הטקסט עצמו אגב, לא על הכותרת. מצרים - לצורך העניין לא רלוונטית לאפריקה השחורה, ל מ ר ו ת מיקומה. בכל מקרה במצרים קניבליזם היה כתוצאה מרעב. במילים אחרות לא רלוונטי.הבשר שנתלה לראווה. התחושה שלי שהוא החליף זאת עם מה שמכונה מיט בוש, הוא בעצם חזה בבשר של קופים. שאר המידע - ראיתי את המקורות שצויינו ללא תאריך בכלל, הם מאוד מעטים. במילים אחרות זה פשוט ג'יבריש מיושן ואפילו גזעני, אלא אם כם תביא מידע סותר. בספרו של FAGE שהוא ספר יסוד להיסטוריה של אפריקה, המונח כלל אינו נזכר באינדקס. גם אם זה נכון אגב מדובר בתופעה ספוראדית של אולי 2 שבטים שלדעתי כאמור אינם מעידים על הכלל. מצד שני תרשה לי להעיר כי ההערות שלך מעידות דווקא הרבה עליך....אינני מצפה אגב שתסכים עמי אבל היה רצוי מאוד לא להסחף לסטריאוטיפים שגויים.
 

מסלינה

New member
אז מה שאתם אומרים זה ש...

למרות נחשלותה של אפריקה המודרנה מגיעה ע"י סיוע מאירופה ועקב כך התמותה בה נמוך משמעותית ממה שהיה לפני נגיד מאתיים שנה. האמת שזה די מפתיע אותי. היתי מצפה שהמצב יהיה גרוע יותר, כי חלק מהתוצרים המודרנים דווקא פועלים לכיוון השני. לדוגמה: הניידות הרבה שלא היתה קודם והיא דרך בדוקה להעברת מגיפות, הנשק הקטלני שמגיע לאפריקה ולא היה קיים פעם.
 

שינובי5

New member
זה לא רק באפריקה השחורה

במצרים בימי שלוט האנגלים השיפור בתחום התברואה, ההגיינה האישית והציבורית, ובתי החולים שהתחילו אז, העלו את תוחלת החיים ושיפרו את סיכויי התינוקות לשרוד. במילים אחרות יותר פיות להאכיל. כנ"ל למשל בעראק ועוד מדינות. יש גם צד נוסף - העלייה ברמת הרפואה מסייעת למבוגרים לחיות זמן רב יותר, ולא פעם הם נטל כלכלי כבד על מערכות הבריאות.
 

ne ro

New member
לפי דעתי פשעי אירופה

מתמגדים לעומת פשעי ארה"ב במאה העשרים. כולל תמיכה מחליאה בכיבוש הישראלי, עד לחיזוק הגורמים האנטי קומוניסטיים ביוון, ולא שכחתי את המשטרים הדיקטטורים הפרו אמריקניים באמריקה הלטינית.
 

Fasz

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

בל נזכיר את הפשעים כנגד האנושות שביצעו הסוציאליסטים המלוכלכים יחד עם הקומוניסטים? או שמא אתה מעדיף לעצום עינך למול בית הזונות הקומוניסטי הצף המכונה 'קובה' ושאר 'הצלחות' קומוניסטיות מעין אלה? שחרור האדמות העבריות מידי האימפריאליסטים הערבים יימשך, למגינת ליבך, ולשמחתו של כל אדם בעל חוט שדרה לאומי.
 

ne ro

New member
זה לא קשור

אינך זוכר מה קרה ביוון? יוון רצתה לבחור בשליט שמאלני וסוציאליסט. היה מרד קולונלים ומהפיכה צבאית, וארה"ב חיזקה את הגורמים האנטי קומוניסטיים. אפשר להגיד שצרפת למשל, היא מדינה שכמט מאז ומתמיד הייתה דמוקרטית, בניגוד למדינות דרום אירופה הנחשלות, כמו ספרד, יוון, פורטוגל , איטליה וכו'.
 

Fasz

New member
וודאי שאני זוכר

וטוב עשתה ארה"ב אשר תמכה בארגונים אשר העלו על נס את המאבק בסוציאליזם שאיו אלא דת מנוונת. לארה"ב יש כל זכות לממן ולהתערב בענייניה הפנימיים של כל מדינה ומדינה ברחבי העולם, כפי שלבריה"מ הייתה הזכות לעשות כן בקובה, באפריקה, באפגאניסטן וכיו"ב. כיום, המאבק הבין-גושי שב לכותרות וההיסטוריה חוזרת, אך השורה התחתונה נותרת כשהייתה- למעצמות על, כמו לכל בריון שכונתי יש הזכות לעשות ככל העולה על רוחן ולא לתת על כך דין וחשבון בפני מדינות קטנות על כל תושביהן. מה לצרפת ולתוכן הודעתי? קשר זה, לא הבנתי.
 

ne ro

New member
יכול להיות

אבל זה הקנה לארה"ב עד היום ביוון תדמית של מעצמה צבועה ומתנשאת, הזכויה גם לשנאה ובוז באירופה ובשאר העולם
 

Fasz

New member
צביעות קיימת במהלכיו של אדם,

קל וחומר גם במהלכיה של כל מעצמה. הבוז שרוחשים היוונים והאירופים לארה"ב, מקורו בקנאה.
 

DZHIBERISH

New member
הבוז מתפתח

מכיוון שיש אנשים בעלי אינטרסים שמתנגשים עם אינטרסים של אנשים אחרים בעלי אינטרסים בארהב והאנשים הללו באירופה גורמים לעמיהם לחוש בוז על מנת שיוכלו לקדם את האינטרסים שלהם דרך חוקים סנקציות ועד כלים פוליטיים שונים שדורשים את הסכמת הרוב...
 

ne ro

New member
שטויות

ליוונים אין מה לקנא בארה"ב , אבל בהחלט יש להם סיבה לשנוא אותה, בגלל יחסה ליוון. לצרפתים אין סיבה לקנא בארה"ב, אבל יש להם סיבה לשנוא אותה בגלל יחסה לצרפת. והם בהחלט צודקים בעקרונם בשנאתם.
 

Fasz

New member
וודאי שיש להם

יוון היא מדינה חסרת משמעות כאשר היא עומדת אל מול ארה"ב, ורק הבורים מייחסים למדינה זוטרה זו יכולת הבחנה עצמאית. ארה"ב גוררת אש על ממשלהּ בשל העובדה כי זה הוא הממשל החזק ביותר, ולעיתים מדיניותה אינה תואמת מדיניותן של מדינות אחרות, ואף באה על חשבון מדיניות זו. העובדה כי אוכלי הזיתים הללו 'שונאים' את ארה"ב אינה מטרידה ראשו של האמריקאי הממוצע, כי בינינו, למי איכפת?
 

ne ro

New member
אבל צרפת דווקא כן.

כי עובדה שהיא מדינה כה שנואה שם, כי בסה"כ ארה"ב מקנאת בצרפת: - באורח החיים של הצרפתים - בהיותה היעד התיירותי מספר 1 בעולם ועוד דברים. אחרת איך תסביר את העובדה שמדובר במדינה שממנה מגיע מספר התיירים הגבוה ביותר שפוקד את צרפת מדי שנה בשנה ( כך במשך עשורי שנים?).
 

Fasz

New member
לא לא לא

נשמע שאתה חי על סרטים אמריקאים ומסיק משם מסקנות שאינן נכונות. האמריקאי הממוצע לא שונא צרפתים, למעשה, הוא אף לא יכול לאתר את צרפת על המפה הגלובלית. לצרפת, לעומת זאת, יש הרבה לקנא בארה"ב אשר הצילה אותה מלהפוך לארץ דוברת גרמנית. פעמיים. כמו כן בל נזכיר את הכלכלה האמריקנית הפותחת, לעומת זו הצרפתית הכושלת ושאר פרטים שלא יהיה זה הזמן הנכון לעסוק בהם. אסביר זאת בגודל האוכלוסייה האמריקאית, ובמחירי הטיסה הזולים. כמה אנשים מתוך 200 מליון (אם ננקה ילדים ונכים אשר אינם יכולים לרכוש כרטיסי טיסה) ירצו ויוכלו להגשים חלום רומנטי בפאריס? רובם. אז מה הפלא?
 

ne ro

New member
בלה בלה בלה

האמריקאי הממוצע כן שונא צרפתים, ולצרפת אין שום סיבה לקנא בארה"ב. ההפך. היחס הצרפתי כלפי ארה"ב הוא מאוד מאוד מאוד צבוע ומתנשא, אם לא גובל בהתנשאות וביהירות מעל "התרבות האמריקנית" השטחית, מול התרבות האירופית. איזה עוד סיבות? ספר, ספר. מהודעתך אני מבין שאתה לא מכיר בכלל את צרפת או הצרפתים ואת התרבות הצרפתית, וניזון מדברי בלע המופצים בישראל ובקרב הציבור הימנואידי הלאומני והבהמי (מצטער אבל כך באמת ישראלים מתנהגים) הישראלית. אם יש משהו שיותר מאפיין ויכול לתאר את היחס הצרפתי לארה"ב הוא יהירות, צביעות והתנשאות.
 
למעלה