על המלחמות וטבע האדם?

a e q u i t a s

New member
נכון, אבל גם לא נכון

אני לא מסכים איתך שתמיד יהיו מלחמות, עובדתית דמוקרטיות לא נלחמות אחת בשנייה, לפיכך יש כבר זיג קטן של תקווה, והתזה שלך הופרכה. בכל מקרה, אני כן מסכים שטבעו של האדם הוא פגום, בעל תשוקה לשלוט על אחרים ולצבור עצמה, לפיכך התנגשות בין אינטרסים היא בלתי נמנעת בחלק מהמקרים... אם זה אם כבר דיברת על אבולציה, אז כן, אנו דווקא מתפתחים - אירופה היא הדוגמא הקלאסית ביותר, שכן בימי עברו אירופה ידעה אלפי מלחמות עם אינסוף הרוגים... אז כך שזה נכון, אבל גם לא נכון.
 

מסלינה

New member
השלום האירופאי

נמשך כ50 שנה, לא מספיק זמן בכדי להסיק מסקנות. כבר היו תקופות שלום יותר ארוכות מכך. אני לא חושבת שהאדם פגום. לדעתי הוא מאוד מורכב ומסובך, ומה שנחשב לרע בעינך זה חלק מהמורכבות שלו.
 
אני חושב...

שכרגע הדמוקרטיות לא נלחמות אחת בשנייה, כי הן נכון לעכשיו עסוקות בלהילחם במדינות לא דמוקרטיות. אם יום אחד כל העולם יהיה דמוקרטי, אתה תראה שהדמוקרטיות יילחמו גם אחת עם השנייה. האמת, אני חושב שלהילחם זה בטבע האנושי, ולכן לא ייתכן מצב של שלום עולמי. אין לי הרבה על מה לבסס את זה, חוץ מהעובדה שמאז ומעולם אנשים נלחמו אחד בשני, כיחידים וכמדינות או שבטים. ככה מתנהלת החברה האנושית. אם אתה רוצה תבצע את הניסוי הבא: תנעל את עצמך עם עוד שני חברים שלך, אבל החברים הכי טובים שלך בכל העולם כולו. אני מדבר על 2 חברים שגדלת איתם ואתם מוכנים למות אחד למען השני. עכשיו תבדוק כמה זמן ייקח לכם לרצוח אחד את השני. הערכה שלי, לא הרבה זמן. ככה זה כשאנחנו החיה הכי טיפשה על כדור הארץ.
 

מסלינה

New member
גם חיות אחרות נלחמות ביניהם

ומענין שבני דודינו, הקופים החכמים (שימזנזים, בבונים וגורילות) תוקפנים במיוחד ולהקה נלחמת נגד להקה נגדית על מרחב מחיה, נקבות, או מסיבות השמורות איתם, אגב, אפילו הדולפינים החביבים יכולים להיות תוקפנים ביניהם. מתוך המשונל ג'אוגרפיק.
 
כנראה שטיפשות עוברת במשפחה../images/Emo4.gif

אבל בכל זאת אין הרבה חיות שמתעסקות בכל כך הרבה שטויות כמו שאנחנו מתעסקים. רוב החיות מתעסקות בלשכפל את הגנים ובלאכול. אין עוד הרבה חיות שמרעילות בכוונה את מקורות המים שלהן, וכורתות בכוונה את מקורות החמצן שלהן.
 

wxyz2006

New member
גם לא שמצליחות להכפיל את משך החיים

הממוצע מ-30-40 לפני כמאה שנים ל-70 - 80 היום. אין ספק שהאנושות נמצאת במצב של ילד בן 4 שמשחק עם תותח. אבל אנו לומדים
 

SupermanZW

Well-known member
העלאת תוחלת החיים לא בהכרח משפרת את

איכות החיים.
 

wxyz2006

New member
אנשים בני 50-60 בימינו בריאים יותר

מבני 30-40 לפני 100 שנה ==> שיפור באיכות החיים. אתה כמובן צודק, שחיים עם מכונת החיאה צמודה, אינם חיים. אלא שבמקרה זה השיפור הוא גם באורך החיים וגם באיכות החיים.
 

wxyz2006

New member
במקרה כזה, לא נראה לי שאגיע ל-80

אני לא מתעלם מהנזקים שאנושות גורמת. אבל גם לא כדי להתעלם מההישגים. האנושות אינה עוסקת רק בהרעלת מקורות מים ובהשמדת מקורות החמצן, אנו עושים עוד דברים.
 

wxyz2006

New member
מסכים! אם כי שינוי אבולוציוני נמשך

קצת יותר מאלפי שנים. וכפי שאני יודעים טבע צריך איזה שהיא סיבה קיומית כדי לחולל שינוי כזה. אני לא רואה סיבה כזו שתגרום לתוקפנות האנושית להעלם.
 

DZHIBERISH

New member
דבר ראשון אין דבר כזה

מהלך לא טבעי דבר שני האבולוציה היא חברתית...
 
למעלה