מה דעתכם

kopfschmerzen

New member
אמרת בעבר שביטוח בריאות בארה"ב זול

יותר מבארץ. התארח אצלי לא מזמן אורח מטקסס הוא אמר שללא ביטוח בריאות פרטי (100$ לחודש) אתה תמצא את עצמך בדרך לגיהנום. כיום לכ-65% מאוכלוסיית ארה"ב אין ביטוח פרטי.
 

AKAKAK

New member
תבדוק כמה עולה כאן ביטוח רפואי

בחו"ל למשל גרמניה, מקום העבודה מסדר לך ביטוח רפואי. ישראל כמו ארה"ב, מי שאין לו כסף אין לו ביטוח, זה המצב בפועל. לי יש ביטוח מושלם+פלטיניום, החיים טובים.
 

AKAKAK

New member
ויש לי רופא פרטי אחד בנוסף

למדתי משהו אחד, היום בישראל צריך כסף ועוד כסף... הסוצאליזם מת גמרנו.
 

kopfschmerzen

New member
דברתי על ארה"ב

ולא על גרמניה (בעלת מדיניות סוציאליסטית מוגזמת שעולה לה ביוקר) ביטוח בריאות פרטי בישראל עולה כ-50 ש"ח לחודש לאדם שעבר את גיל 50 ביטוח מופרז דרך הסוכן של הראל שיבלבל לך את המוח וינסה להוציא ממך כמה שיותר 80 ש"ח. לא מזמן דברה על זה מומחית בטלוויזיה היא אמרה שביטוח בריאות פרטי לא צריך לעלות יותר מ-50 ש"ח לבינתיים אני רואה את הפוטנצייל העצום של צרפת וגרמניה הסוציאליסטיות בבניית מטוס ה-a380 שנכשל טוטאלית המיסים בגרמניה מתחילים לעלות ומרקל מנסה לעשות הכל כדי לגרום למהפכה קפיטליסטית מה שגורם לככלת גרמניה לצמוח לאחרונה אבל צפוייה לה בעיות קשות לך תגרום למהפכה במדינה המפונקת ביותר באירופה. רק בישראל הכל כסף, רק בישראל הלימודים יקרים, בישראל לא משקיעים בחינוך, רק בישראל הילדים מכים מורים, רק בישראל לנשים אין זכויות. נמאס לי כבר לשמוע את הסיסמאות המטופשות הללו שרחוקים מהמציאות. תשאל את החבר'ה מניו אורלינס שנשארו ללא קורת גג לאחר האסון הכבד כי פשוט אין להם ביטחונות מה זה להיות בלי כסף. תשאל אמריקנים הזקוקים נואשות לניתוח מה זה להיות בלי ביטוח בריאות פרטי, תשאל את בולי מפורום גרמנית ותרבות גרמניה כמה כסף כנסה אותו חברת תקשורת גרמנית חזירית 300 euro בישראל אותה חברה לא הייתה שורדת יום. תשאל סטודנטים אמריקנים שרוצים לעשות תואר באונברסיטה כמה זה עולה להם כולל השכרת דירה. תשאל בעלי עסקים וצעירים צרפתים מדוע הם נוטשים את צרפת (מעצמת הלכלכה ה-4 בעולם) כי פשוט לא נותנים להם להרוויח המס כל כך גבוהה מישהו צריך לממן את המדיניות הצרפתית המגוחכת מחצית מאוכלוסיית צרפת פטורה ממסים. תשאל את העיתונות הגרמניה מדוע מגדירה את גרמניה כמדינה נחשלת בחינוך כנ"ל את העיתונות האנגלית.
 

SupermanZW

Well-known member
אתה לא מסתכל על התמונה המלאה

בארה"ב אתה משלם ביטוח בריאות פעם אחת והוא עולה פחות מ$60 לחודש אם אתה לא מחפש תוכניות יקרות ואני מדבר על HMO, מה שאומר שמי שיש לו ביטוח כזה לא משלם על ביקורי רופא, תרופות, טיפולים רפואיים, בדיקות תקופתיות וכיו"ב, בסופו של דבר זה יוצא יותר זול מבישראל ביחס לרמות ההכנסה. בישראל אתה משלם ביטוח בריאות בשווי 3.1% ממשכורתך שלא מכסים כלום, בנוסף ביטוח משלים שנותן הנחות מזעריות על טיפולים רפואיים ובנוסף פלאטינום אם אתה רוצה הנחות משמעותיות יותר. בתי ספר ציבוריים בארה"ב נותנים חינוך חינם באמת, התלמידים מקבלים גם את הספרים וכלי הכתיבה בחינם, סטייט קולג'ים מאפשרים לימודי תואר ב$4K לשנה, ביחס לרמות השכר שם זה יוצא זול יותר מבישראל. בניגוד לטענתך רוב תושבי ארה"ב מבוטחים בביטוח בריאות פרטי. רוב האמריקאים לא עושים תארים באוניברסיטאות יוקרתיות שגובות $30K לשנה אלא בקולג'ים שעולים הרבה פחות. החינוך בגרמניה באמת הדרדר בשנים האחרונות אך מצב מערכת החינוך בארץ הרבה יותר גרוע.
 

kopfschmerzen

New member
לא ניתן לדעת אם מערכת החינוך שלנו

גרוע משל גרמניה בזמן שישראל משתווה לארה"ב בפטנטים. לגבי אותו ביטוח שאתה מדבר עליו את אותם דברים בדיוק אתה מקבל תמורת 80 ש"ח לחודש במורכב הראל ותאמין לי שישבתי עם יותר מסוכן ביטוח אחד. טעיתי לגבי מספר האמריקנים לייתר דיוק 46.6 אמריקנים ללא ביטוח בריאות. אבל שים לב מה העלויות האמיתיות. http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?log=tag&ElementId=nh20060926_04 לא ניתן לקבוע שמערכת הבריאות בגרמניה טובה בהרבה משלנו.
 

SupermanZW

Well-known member
בארה"ב 300 מיליון תושבים

46.6 מיליון מתוך 300 מיליון הם 15.5%, משמע 84.5% מהאמריקנים מבוטחים בביטוח בריאות. עלות "ממוצעת" בארה"ב לא אומרת שום דבר, פערי המחירים והתוכניות בארה"ב הם עצומים ממש כמו פערי השכר.
 

kopfschmerzen

New member
כן

אבל זו ממש משימת התאבדות תחשוב על זה שרוב החלץ הוא על חברות הביטוח שצריכות להרוויח. מי יודע מה עובר אזרח אמריקאי שזכוכ לטיפול. ארה"ב יכולה לפטור את הבעיה אבל אינה רוצה בזה זה פשוט בניגוד לתפיסתה הקפיטליסטית קיצונית אבל אין ויכוח שמדובר במדינה המצליחה ביותר בעולם. ארה"ב היא הכלכלה המצליחה ביותר בעולם אבל עדיין מערכת הבריאות שלה דומה לשלנו.
 

kopfschmerzen

New member
ועוד משהו

אני יודע בדיוק כמה תושבים חיים כיום בארה"ב. תסתכל על הודעתי הקודמת אני מודה בטעותי.
 

SupermanZW

Well-known member
לא נכון

82.4% מתושבי ארה"ב מבוטחים בביטוח בריאות וקיימים ביטוחי בריאות שעולים פחות מ$100 לחודש בארה"ב.
In 2005, 41.2 million persons of all ages (14.2%) were uninsured at the time of the interview, 51.3 million (17.6%) had been uninsured for at least part of the year prior to the interview, and 29.2 million (10.0%) had been uninsured for more than a year at the time of the interview.​
 

kopfschmerzen

New member
הביטוח של פחות מ-100 דולר שווה לת..

ואין לי מושג מאיפה אתה מביא את הנתונים המגוחכים הללו.
 

kopfschmerzen

New member
סינגפור עובדת בשיטה שונה לחלוטין

מהמדינות שהזכרת. לא ניתן לבצע אותם רפורמות בדמוקרטיות. אגב ההכנסה לנפש של סינגפור גבוהה בכ-10,000 דולר אמריקנים יותר מהמדינות שהזכרת.
 

SupermanZW

Well-known member
HMO בארקנסו עולה $649 לשנה

נראה שאת הנתונים דווקא אתה לא יודע.
 

kopfschmerzen

New member
ביטוח זול

כפי שאצלנו אתה משלם לביטוח של-AIG סכום של-20 ש"ח לעומת מורכב של הראל 50 ש"ח. שתצטרך לקבל כסף עבור ביטוח רפואי זול אתה יודע בדיוק מה תקבל.
 

SupermanZW

Well-known member
לפני שתמשיך קרא מה זה HMO

ניכר מדבריך שאינך יודע על מה מדובר. למעשה הHMO מכסה יותר מהביטוח ה"מורכב" של הראל.
 

kopfschmerzen

New member
אין לי מושג במה מודבר

אינך יודע מה מכסה הביטוח המורכב של הראל. הוא מכסה כמעט הכל. אתה אדם מספיק אינטלגנט לדעת שלא משנה עד כמה תבטח את עצמך בסופו של דבר מתי שתצטרך לקבל את הכסף חברת הביטוח תתעלל בך עד צאת הנשמה במיוחד במדינה כמו ארה"ב שם חברות הביטוח צריכות גם להרוויח.
 

ne ro

New member
באיזה מובן רמת החיים בבריטניה גבוהה

מבצרפת? זה נכון שבבריטניה יש פחות אבטלה, אבל נראה לי שצרפת משקיעה יותר בחינוך.
 
למעלה