מה דעתכם

ne ro

New member
מה דעתכם

לפני כמה חודשים פורסם דו"ח מדד הפיתוח האנושי של האו"ם ( הדו"ח החביב עליי) כמו שהוא מפורסם מדי שנה. הנה הנתונים: 1. נורווגיה 2. איסלנד 3. אוסטרליה 4. אירלנד 5. שוודיה 6. קנדה 7. יפן 8. ארה"ב 9. הולנד 10. שווייץ 11. פינלנד 12. לוקסמבורג 13. בלגיה 14. אוסטריה 15.דנמרק 16.צרפת 17. בריטניה 18. איטליה 19. ספרד 20. ניו זילנד 21 . גרמניה 22. הונג קונג 23. ישראל 24. יוון 25. סינגפור 26. קוריאה 27. סלובניה 28. פורטוגל 29. קפריסין 30. צ'כיה אותי הפתיעו כמה דברים: בלגיה ירדה ממקום 9 ל-13. ארה"ב עלתה ממקום 10 למקום 8. איטליה ירדה ממקום 15 למקום 18. עוד מה שהפתיע אותי, זה שבדו"ח הזה, שבודק רמת חיים, השכלה מינימלית, משכורת, תוחלת חיים וחינוך+ כלכלה, צרפת , שהיא באופן מסורתי בעלת כלכלה יותר סוצירליסטית, גבוהה מבריטניה( גם ב-2005 זה היה ככה). לגבי המיקום של ישראל, אינני מתפלא. כמדינה כ"כ צעירה שנמצאת במצב מלחמה מתמשך עם שכנייה זה מקום די מסובך. ואולי זו גם הסיבה לשנאה הישראלית לאירופה- אירופה מאמינה בדיפלומטיה ובפתירת סיכסוכים ובעיות בדרכי שלום, ואילו ישראל לא מאמינה שהערבים יודעים בכלל מהו שלום. אירופה תופסת את ישראל כארוגנטית וכוחנית כלפי הפלסטינית וכאשמה בחוסר פתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני. אבל לפי דעתי דווקא האירופים יודעים מה טוב לישראל: המדיניות הכוחנית של ארה"ב באיזור המזרח התיכון הוכיחה את עצמה כנכשלת. מה דעתכם??
 

מסלינה

New member
מקומה של ישראל

לא רק בגלל המלחמות. יש לנו שתי אוכלוסיות גדולות ובעייתיות: הערבים והחרדים שמורידות משמעותית את הממצוע, ובנוסף לכך אוכלוסיה גדולה של עולים חדשים שלוקח זמן עד שהיא נקלטת. לגבי דבריך על ישראל הכוחנית, לא ניתן להשוות את המצב עם אירופה. כשבאירופה תהיה מדינה קטנה מול אויב ענק בשטח ובאוכלוסיה שמנסה להשמיד אותה, אז ניתן יהיה להשוואות בין אותה מדינה לבין ישראל, או לחלופין, כשישראל לא תהיה מאויימת ע"י מדינות ועמים גדולים ממנה בכמה פקטורים, גם אז יש מקום להשוואה.
 

SupermanZW

Well-known member
הנתונים בדו"ח נראים לא אמינים

ולמרות הערבים והחרדים קיבלה ישראל מקום שגבוה ממקומה הריאלי.
 

ne ro

New member
אגב הידעתם כי מדינות סקנדינביה,

הידועות בכל העולם כדמוקרטיות למופת החלו לקלוט "פליטים " מרחבי העולם? בעיקר מהמזרח התיכון. בעיקר ערבים.
 

SupermanZW

Well-known member
הם ישלמו את המחיר בקרוב מאוד

תוך שנים ספורות תרד רמת החיים במדינות אלה באופן דרמאטי.
 

מסלינה

New member
מענין מקומה הגבוה יחסית של קפריסין

כל הכבוד! מענין גם מה המקום הגבוה ביותר של ארץ דרום אמריקאית
 

מסלינה

New member
מענין גם איפה נסיכויות הנפט ממקומות

קטר ודובאי. שמעתי שרמת החיים שמה מאוד גבוה, והם מפתחים המון פרוייקטים מענינים. אולי מקומם הנמוך קשור לחופש ומעמד האישה. האם יש לך את הרשימה המלאה?
 

arnolD boy

New member
אש"ף

הרבה מפעילי אש"ף התגוררו בקפריסין עד לפני כמה עשרות שנים.
 

SupermanZW

Well-known member
איזה מדיניות היית מציע לישראל לאמץ?

ובקשר לדו"ח, חלק מהמיקומים בו נראים לי מוזרים. מוזר לי שאיסלנד נמצאת במקום השני, לפי דעתי היא היתה צריכה להימצא במקום נמוך יותר, איסלנדים מהגרים למדינות סקנדינביות אחרות ובעיקר לדנמרק מאחר ובאיסלנד יוקר המחיה גבוה יותר מבמדינות סקנדינביה האחרות והשכר נמוך יותר, כמו כן מדידת ההשכלה באיסלנד גורמת לטעות מובנית מאחר ובאיסלנד הלימודים בחטיבה העליונה מסתיימים בכיתה ה14, לעומת 12 ברוב מדינות אירופה ו13 במדינות סקנדינביה האחרות, בגרמניה ובניו זילנד ו11 בבריטניה כך שנוצרת האשליה כאילו האיסלנדים משכילים יותר מכל שאר האירופאים משום שהמדידה היא ע"פ שנות לימוד ולא ע"פ תעודות ותארים. המיקום הריאלי של איסלנד צריך להיות מתחת לדנמרק. מוזר לי שיפאן נמצאת במקום השביעי, רמת החיים של היפאנים נמוכה משל האמריקאים, ההולנדים, השוויצרים, הפינים, והלוקסמבורגים, יפאן היתה צריכה להיות ממוקמת אחרי לוקסמבורג. מוזר לי שצרפת ממוקמת לפני בריטניה, רמת החיים בבריטניה גבוהה מבצרפת. הונג קונג לא היתה אמורה להופיע בדירוג בכלל מאחר והיא חלק מסין. מוזר לי שסינגפור ויוון מדורגות נמוך מישראל מאחר ורמת החיים בסינגפור וביוון גבוהה מבישראל. במקום 26 אני מניח שצריך היה להיות כתוב דרום קוריאה כי בצפון קוריאה רמת החיים נמוכה מאוד. הדו"ח נראה לי מוטה ולא אמין.
 

SupermanZW

Well-known member
לכיוון האינטרסים של מחברי הדו"ח

הדו"ח משקף כנראה את האהדה של מחבריו למדינות ולא את רמת החיים הממוצעת בהן.
 

DZHIBERISH

New member
מי שקרא ראה

שהם נותנים דגש על תנאים סוציאלים ועל זכויות הילד ומה הוא מקבל מהמדינה עד הגיעו לבגרות.
 

SupermanZW

Well-known member
רק מתיימרים לכך

התנאים הסוציאלים בסינגפור, דרום קוריאה ופורטוגל טובים יותר מבישראל. בישראל יש יותר ילדים עניים מביוון, סינגפור, דרום קוריאה, סלובניה, פורטוגל, קפריסין וצ'כיה. זכויות הילד בישראל זהות לאלה שבמדינות המפותחות. לו הקריטריונים שכתבת היו העיקריים המיקומים בטבלה היו שונים.
 

kopfschmerzen

New member
מה אתה ממהר להסכים

זכויות הילד בסינגפור?? על מה אתה מדבר? לפי החוק בסינגפור ילד שמשתמש בסמים קלים יושב בכלא עד שמגיע לגיל-18 ומוצא להורג בתלייה. פורטוגל זו המדינה הביזיונית ביותר במערב אירופה וזו בושה להשוות אותה לישראל כי ישראל עוברת אותה בהכנסה לגולגולת ואני לא רוצה להכנס על יתרונותיה של פורטוגל על ישראל. לבינתיים אני רואה לאן מובילות המדינות הסוציאליות הזמן שהקפיטליסטיות כמו ישראל וארה"ב צומחות למרות שיש להם בעיות שמשפיעות רבות על כלכלתם. עם מדיניות סוציאליסטית ישנה כפי שאתה מציע אנחנו בסופו של דבר נשאר בלי כלום.
 

kopfschmerzen

New member
עוד משהו על סינגפור

בסינגפור אין חוק על שכר מינימום. אבל המדינה הזו כל כך מצליחה כלכלית שהכל נדחק לפינה ניתן לומר שסינגפור היא הצלחה מסחררת ורמת החיים בה גבוהה אבל מקשה בחוקים ותקנות מחמירות על אזרחיה ונתולת תנאים סוציאלים.
 

kopfschmerzen

New member
הדבר הראשון שרואה ילד סינגפור בגן

הילדים הוא, בית-כלא. הוא עובר שטיפת מוח של הממשלה כבר מגיל קטן הוא רואה כיצד אסירים סובלים. הסינגפורים רואים בדרך ההשפלה כדרך הפיתרון לפשיעה. אותם ילדים חשופים כבר מגיל צעיר למראות השפלה כדי שיבינו מה יקרה להם במידה ולא יהיו אזרחים טובים.
 
למעלה